• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015 "15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби"

Завершена

650 978.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 254.89 UAH
Номер: ac5a7b59d9934e53bb153cddb7e8bff0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-05-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.08.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 05.08.2024 14:59 - 27.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.08.2024 Одеса № 159 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 01.08.2024. В. о. начальника Південного офісу Держаудитслужби Валентина КОРОЛЬ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 02.08.2024 № 159 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 6 UA-2024-01-16-002083-a 16.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 164-92-02, untilaam@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43, абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю та своєчасності їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ананьївського дитячого будинка – інтерната Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.01.2024, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.01.2024, перелік змін, оприлюднений в електронній системі закупівель 19.01.2024, роз’яснення Замовника на звернення щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 17.01.2024, вимоги про усунення порушення, оприлюднені в електронній системі закупівель 17.01.2024 та рішення Замовника щодо усунення порушень, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «Ананьїв – хліб» (далі – ПП «Ананьїв – хліб»), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 № 14, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.01.2024, договір поставки товарів від 01.02.2024 № 16 (далі – Договір), додаткова угода від 03.06.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника, надані 16.08.2024 та 22.08.2024 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. Відповідно до умов пункту 2 Додатка 3 до ТД учасники процедури закупівлі надають у складі тендерної пропозиції документ, що підтверджує впровадження системи НАССР на потужності оператора ринку, а саме: сканована копія діючого оригіналу сертифікату, виданого акредитованим органом сертифікації, яким посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), чинний на дату розкриття тендерних пропозицій. Проте у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «Ананьїв хліб» відсутній зазначений документ, чим не дотримано вимогу пункту 2 Додатка 3 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.08.2024 про обґрунтування рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «Ананьїв – хліб» умовам пункту 2 Додатка 3 до ТД Замовник 16.08.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив: «Так як у Замовника була нагальна потреба у закупівлі хліба і тендерна пропозиція Учасника визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій. Водночас, умовам Додатку 3 тендерної документації передбачено можливість подання на підтвердження якості та безпечності запропонованого товару інших документів». Зазначене пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності, оскільки Замовник самостійно визначив у пункті 2 Додатка 3 до ТД вимогу щодо надання сканованої копії діючого оригіналу сертифікату, виданого акредитованим органом сертифікації, яким посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT). Також відповідно до умов пункту 5 Додатка 5 до ТД «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців)» учасники у складі тендерної пропозиції завантажують копію Статуту та або іншого документу. Зазначеним учасником не надано копію Статуту у повному обсязі, а саме до електронної системи закупівель завантажено лише першу, другу, одинадцяту та останню (зворотну) сторінки Статуту. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 19.08.2024 про обґрунтування рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «Ананьїв – хліб» умовам пункту 5 Додатка 5 до ТД, Замовник 22.08.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту встановленої невідповідності. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ПП «Ананьїв – хліб» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.01.2024). Проте вищезазначених невідповідностей в документах, що подані учасником ПП «Ананьїв – хліб» у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив. Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ПП «Ананьїв – хліб» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: сканована копія діючого оригіналу сертифікату, виданого акредитованим органом сертифікації, яким посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT), чинний на дату розкриття тендерних пропозицій та копію статуту у повному обсязі. Також відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. У Додатку 2 до ТД Замовником встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, а саме: - повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості, або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі (підпункти 6 та 12 пункту 47 Особливостей); - переможець надає довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю за яким переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору або Переможець процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 14 пункті 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. (абзац 14 пункту 47 Особливостей в редакції яка діяла на момент проведення торгів ). Проте переможцем процедури закупівлі ПП « Ананьїв – хліб» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6, 12 та абзаці 14 пункту 47 Особливостей, чим не дотримано вимоги Додатка 2 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.08.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ПП «Ананьїв – хліб» та укладення з ним договору про закупівлю, тоді як переможцем процедури закупівлі не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, Замовник 16.08.2024 надав пояснення, в якому зазначив: «Замовником відповідно до наданих документів не було враховано це порушенням і визнано Учасника переможцем в зв’язку з необхідністю постачання хліба для підопічних будинку – інтернату». Зазначене пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ПП «Ананьїв – хліб» та уклав з ним договір про закупівлю, тоді як переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6, 12 та абзаці 14 пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору встановлено. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 06.06.2024 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору поставки товарів від 01.02.2024 № 16 (далі –Договір) згідно з додатковою угодою від 03.06.2024 № 1 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару у зв’язку з підвищенням ціни на товар. Також Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення ПП «Ананьїв – хліб» від 29.05.2024 № 7, на підставі якого Замовником укладено вищезазначену додаткову угоду, у зв’язку зі збільшенням тарифів на електроенергію, газ та сировину. Підпунктом 2 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Крім того, у пункті 12.1 Договору встановлено порядок внесення змін до істотних умов договору у разі зміни ціни, а саме: задля підтвердження факту зміни ціни та факту коливання, ініціативна Сторона надає іншій Стороні копію висновку щодо статистичного спостереження щодо рівня цін на ринку, що виданий Держстатом відповідно до Положення про Державну службу статистики України, де Держстат є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, або ж копію експертного висновку, що оформлений торгово-промисловою палатою України, яка також уповноважена на здійснення досліджень із ціни на ринку, відповідно до ст. 3 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» або ж іншим висновком від компетентної організації, що має повноваження здійснювати відповідний аналіз цін на ринку (далі – експертна організація). Дані висновки повинні бути видані місяцем щодо якого планується перегляд ціни за одиницю товару. Відповідний висновок експертної організації повинен містити тверду ціну або діапазон цін. Виконання зазначених дій підтверджує підстави для зміни ціни. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.08.2024 щодо надання пояснення, інформації та документів, що підтверджують коливання ціни товару на ринку за предметом закупівлі та які, відповідно, стали підставою для укладання зазначеної додаткової угоди від 03.06.2024 № 1 до Договору, Замовник 16.08.2024 надав пояснення, в якому зазначив: «Додаткову угоду № 1 від 03.06.2024 р. було укладено з урахуванням п.12.1. п.п. 2 Договору № 16 від 01.02.2024 р. та повідомлення від ПП «Ананьїв-хліб», в якому зазначено, що збільшується вартість продукції в зв’язку із збільшенням тарифів на електроенергію, газ та сировину (Повідомлення додається). Відповідно до збільшення цін на ринку Замовником було здійснено аналіз ринкових цін в м. Ананьєві та в мережі Інтернет». Зазначене пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки Замовник у пункті 12.1 Договору самостійно визначив порядок документального підтвердження факту зміни ціни та факту коливання ціни такого товару на ринку. Таким чином Замовником додатковою угодою від 03.06.2024 № 1 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження такого коливання ціни товару на ринку, що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень: 23.08.2024 16:05 - 07.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.08.2024 16:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Пояснювальна записка. Згідно висновку Держаудитслужби щодо проведення моніторингу процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 "15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби". Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2024-01-16-002083-a. За результатом Висновку органом державного фінансового контролю встановлено: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43, абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не установлено. Повідомляємо, що було вжито заходи щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель: Відповідно до зауваження з боку Держаудитслужби до Замовника, керівництвом Ананьївського дитячого будинку-інтернату було надіслано повідомлення ПП «Ананьїв-хліб» №469 від 27.08.2024року про розірвання договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу про розірвання Договору №16 від 01.02.2024 року за згодою Сторін з укладанням відповідної угоди про розірвання договору згідно з пунктом 12.4. п.п. 12.4.1. (Повідомлення надіслане ПП «Ананьїв-хліб додається») Договір №16 від 01.02.2024 року зобов’язуємося розірвати одразу після проведення запиту ціни пропозицій згідно коду ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, який оголошено 27.08.2024 року: Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2024-08-27-008675-a; подача пропозицій триватиме 27 серп. 15:21 – 30 серп. 15:17. Адже існує нагальна потреба у щоденній поставці хліба пшеничного,хліба ржано-пшеничного, булочки здобної для харчування підопічних будинку-інтернату. Проєкт додаткової угоди №2 про розірвання Договору №16 від 01.02.2024 року додається. Орієнтовна дата розірвання Договору 02.09.2024 року.
Дата публікації звіту: 27.08.2024 16:22

Запити/Пояснення