-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Теплова енергія вироблена на власних альтернативних джерелах
Завершена
23 331 990.00
UAH з ПДВ
Номер:
864e21578518460e95906730c3c66402
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-13-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2024 00:00
Період моніторингу:
13.02.2024 18:17 - 06.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.02.2024 №15-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 13.02.2024 №15-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3. UA-2024-01-16-001453-a 16.01.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Квартирно - експлуатаційного відділу м. Вінниця (далі - Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю теплової енергії від 11 січня 2024 року №7213 (далі - Договір №7213), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 16 лютого 2024 року №1, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 19 лютого 2024 року через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі - Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником здійснено закупівлю теплової енергії очікуваною вартістю 23 331 990,00 грн шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178.
Так, відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178 придбання замовниками послуг вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до норм пункту 13 Постанови №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Моніторингом установлено, що Замовником при здійсненні закупівлі без використання електронної системи закупівель за винятком, наведеним у абзаці 4 підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178, оприлюднено 16 січня 2024 року звіт про договір про закупівлю та Договір №7213.
Проте, на порушення вимог пункту 13 Постанови №1178 Замовником разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи та Договором №7213 не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
При цьому, на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, Замовник 16 лютого 2024 року розмістив в електронній системі закупівель рішення Замовника про погодження обґрунтування підстави для здійснення закупівлі на підставі підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
04.03.2024 17:57 - 19.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.03.2024 17:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В квартирно-експлуатаційному відділі м. Вінниця були уважно розглянуті зауваження Північного офісу Держаудитслужби України викладені у висновку про результати моніторингу даної закупівлі та вжиті заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до п.13 Постанови № 1178. З відповідальними особами проведено нараду та доведено про необхідність недопущення порушень у подальшому.
Закупівля відбувалась відповідно до абзацу 4 пп.5 п. 13 Постанови № 1178. У висновку про моніторинг помилково зазначено про оприлюднення погодженого обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за пп.4 п.13.
Дата публікації звіту:
06.03.2024 14:23
Запити/Пояснення
Номер:
b79e008c4ca3490d9ace474557e8f063
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
15.02.2024 09:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі теплової енергії вироблена на власних альтернативних джерелах (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-16-001453-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чому разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
34d9694fb0804618901ed5c3e3121601
Назва:
Відповіді на питання, поставлені Управлінням Північного офісу держаудитслужби у Вінницькій області в процесі проведення моніторингу закупівлі теплової енергії отриманої від альтернативних джерел
Дата опублікування:
19.02.2024 17:28
Опис:
У квартирно-експлуатаційному відділі (далі КЕВ) м. Вінниця уважно вивчені питання, які були поставлені представниками управління Північного офісу держаудитслужби у Вінницькій області в процесі проведення моніторингу закупівлі теплової енергії отриманої від альтернативних джерел (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-16-001453-а). По суті піднятих Вами питань інформуємо наступне:
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, визначення його очікуваної вартості було здійснено відповідальною посадовою особу за дану закупівлю – начальником паливної групи Володимиром СИСАКОМ при подачі заявки на включення закупівлі до Річного плану 28.11.2023 року. На даний момент обґрунтування опубліковане на офіційному сайті КЕВ м. Вінниця. Сканкопія даного обґрунтування надається додатком до пояснення.
Відповідно до за явки начальника паливної групи від 28.11.2023 року для потреби ВМКЦ ЦР на підставі проведених розрахунків згідно КТМ-204 України 244-94 та наказу Міністра оборони України від 21.08.2019 №830, від 11.12.2019 №1182 до кінця 2024 року потрібно 6 600 Гкал теплової енергії. Враховуючи діючий на цей час тариф, який затверджений рішенням Вінницької міської ради від 28.04.2022 № 831 на рівні 3 535,15 грн за 1 Гкал теплової енергії, загальна вартість теплової енергії на рік буде складати 23 331 990,00 грн. Саме ці показники і були зафіксовані в оголошені про дану закупівлю.
2. Не дивлячись на нелогічність, щодо вимоги обґрунтування закупівлі окремим рішенням керівника Замовника, яке буде підтверджувати відсутність конкуренції у даного постачальника теплової енергії для потреби військової установи ВМКЦ ЦР з технічних причин, Замовник на сайті електронної системи закупівель опублікував дане рішення. Крім цього під час формування оголошення про закупівлю були опубліковані на сайті витяги (копії) документів, які підтверджують монопольне становище ТОВ «Біоальтернатива» в постачанні теплової енергії для потреби ВМКЦ ЦР.
Готові надати додаткову інформацію у разі, якщо надані пояснення не повністю розкривають суть поставлених Вами питань.
З повагою!
Уповноважена особа КЕВ м. Вінниця Олександр УМАНСЬКИЙ.