-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з користування басейном для підготовки до участі у проведенні спортивних заходів (Код ДК 021:2015 - 92620000-3 – Послуги, пов'язані зі спортом)
Завершена
1 532 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
3e758652f9c44956916e55d8b7771801
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-26-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.03.2024 00:00
Період моніторингу:
26.03.2024 11:40 - 17.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.03.2024 № 23-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 25.03.2024 № 23-з
Витяг з перелік
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2024-01-12-002546-a 12.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій системі закупівель
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 29 пункту 13 Особливостей.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог частини 5 статті 8 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу «Кіровоградська обласна спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву «Надія» (далі - Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про надання послуг від 12.01.2024 №1 на суму 1 532 000,00 грн, укладений між Замовником та фізичною особою – підприємцем Хачатрян Гагік Арсенович, пояснення, надані 29.03.2024 року Замовником через електронну систему закупівель.
За результатом моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення абзацу 29 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 07.11.2023) (далі – Особливості) Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Замовник 29.03.2024 разом з поясненням надав Обгрунтування підстав для здійснення закупівлі за предметом закупівлі.
Замовник 02.04.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
Період усунення порушень:
02.04.2024 18:11 - 17.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.04.2024 18:11
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проведено роз’яснювальні роботи, поновлено знання за Законами, Постановами та іншими документами щодо публічних закупівель, інформаційними статтями тощо, для подальшого не допущення порушень.
Дата публікації звіту:
04.04.2024 14:15
Запити/Пояснення
Номер:
8a7cf323346e492ba879aafd994a174d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.03.2024 16:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.04.2024 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з користування басейном для підготовки до участі у проведенні спортивних заходів» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-12-002546-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме фізичну особу – підприємця Хачатрян Гагік Арсенович (код ЄДРПОУ 2548001919), з яким укладений договір?
5. Чому разом із звітом про договір про закупівлю від 12.01.2024 року, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення Вами закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, як це передбачено пунктом 13 Особливостей (в редакції від 17.11.2023)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
1e31f033c8054a808e1283cbb2dd8e7b
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
29.03.2024 11:48
Опис:
Неодноразово за предметом закупівлі Послуги з користування басейном для підготовки до участі у проведенні спортивних заходів (Код ДК 021:2015 - 92620000-3 – Послуги, пов'язані зі спортом) було відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах та укладалися прямі договори з оприлюдненням звітів про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Тому аналіз ринку та порівняння цін відбувався самостійно через пошукові системи інтернету за запитом необхідних нам характеристик з тими, які пропонувалися на сайтах доступних видів басейнів та спортивних комплексів в межах міста Кропивницький. Також надсилалися письмові запити цінових пропозицій до ФОП Хачатрян Гагік Арсенович (РНОКПП 2548001919) з яким і укладався договір (запит та відповідь додається).
Власний веб-сайт у Комунального закладу «Кіровоградська обласна спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву «Надія» – відсутній.
Доступ до офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів для розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – відсутній.
Відповідно до пункту 13 частини 6 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі коли було відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом, при цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
У зв’язку з тим, що було відмінено відкриті торги з особливостями через неподання жодної тендерної пропозицій предметом закупівлі Послуги з користування басейном для підготовки до участі у проведенні спортивних заходів (Код ДК 021:2015 - 92620000-3 – Послуги, пов'язані зі спортом) (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-29-007712-a) у відповідності до пункту 13 частини 6 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) замовник має право укласти договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі та оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Замовником було вирішено укласти прямий договір з ФОП Хачатрян Гагік Арсенович (РНОКПП 2548001919) та оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-12-002546-a), при цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняється від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Згідно наданої документації, ФОП Хачатрян Гагік Арсенович відповідає технічним, якісним та іншим характеристикам предмету закупівлі. Відповідні документи надано та додаються.
Щодо інформації виконання вимог, встановлених Замовником у тендерній документації, а саме підпункту 3 пункту 3 розділу V тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації ФОП Хачатрян Гагік Арсенович надав довідку про відсутність підстав відмови Замовником Учаснику у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону України ‹Про публічні закупівлі». Також інформація перевірялась у відкритих державних реєстрах.
Враховуючи викладене вище та підставу здійснення закупівлі відповідно до пп. 6 п.13 Особливостей, закупівля послуг з користування басейном для підготовки до участі у проведенні спортивних заходів на 2024 рік була здійснена шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі в електронній системі закупівель, затверджене керівником замовника, помилково не додалося та не було оприлюднене. Проте текстова інформація щодо обґрунтування підстав вказувалась в примітках до річного плану та в самому описі обґрунтування. Додаємо зараз.