• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 43260000-3 — Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Колісний екскаватор-навантажувач) (або еквівалент).

Завершена

3 020 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 100.00 UAH
Номер: 5bf17231f7ac445fab66c0bcd68a63f1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-28-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.05.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 28.05.2024 16:41 - 19.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.05.2024 № 34-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2024-01-10-005780-a 10.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 345-94-83, chernihivmonitoring11@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АЛЕАНДА І К» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей та абзацу другого пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНДМОТОРС», своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Ладан-послуга» Ладанської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.01.2024 № 2, зі змінами від 11.01.2024 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНДМОТОРС» (далі – ТОВ «ГРАНДМОТОРС»), протокольне рішення уповноваженої особи від 19.01.2024 б/н щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНДМОТОРС», тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕАНДА І К» (далі – ТОВ «АЛЕАНДА І К»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 25.01.2024, протокольне рішення уповноваженої особи від 25.01.2024 № 2/4 щодо визначення переможцем ТОВ «АЛЕАНДА І К», договір про закупівлю від 05.02.2024 № 49/24, укладений Замовником з ТОВ – «АЛЕАНДА І К» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 05.02.2024, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 07.06.2024. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Положеннями пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом згідно з Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861, зі змінами (далі – Порядок № 861). Проте, Замовником у додатку 2 до тендерної документації зазначено, що «таким порядком є Порядок підтвердження локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2023 № 1141», чим порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону. Замовником для підтвердження ступеня локалізації виробництва товару, в порушення вимог пункту 13 Порядку № 861 не зазначено у тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку товарів пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю. Таким чином, тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АЛЕАНДА І К» з урахуванням вимог Особливостей, встановлено наступне. Згідно з додатком 2 тендерної документації передбачено, що «Замовником вимагається надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності». На виконання вищезазначеної вимоги додатку 2 до тендерної документації Замовника ТОВ «АЛЕАНДА І К» надано сертифікат на систему управління якістю від 12.06.2023 № СУЯ.070-23. Так, сертифікат на систему управління якістю від 12.06.2023 № СУЯ.070-23 посвідчує, що «…система управління якістю стосовно надання послуг вантажного автомобільного транспорту, складського господарства, іншої допоміжної діяльності у сфері транспорту, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, автомобілів і легкових автотранспортних засобів, вантажних автомобілів, інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у…, які надаються ТОВ «АЛЕАНДА І К» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)». Проте, сертифікат на систему управління якістю від 12.06.2023 № СУЯ.070-23 не посвідчує відповідність системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується ТОВ «АЛЕАНДА І К», оскільки у сертифікаті відсутнє підтвердження системи управління якістю стосовно виробництва машин і устаткування для сільського та лісового господарства, добувної промисловості та будівництва, виробництва автотранспортних засобів тощо, чим порушено вимоги додатку 2 до тендерної документації та абзацу другого пункту 13-1 Порядку № 861. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах та не надав ТОВ «АЛЕАНДА І К», можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей. Згідно з оприлюдненими Замовником на запити Управління документами, саме: акта приймання-передачі від 09.02.2024 № 1, договір виконано в повному обсязі. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом, встановлено, що відповіді на запити Управління від 30.05.2024 Замовником надано 07.06.2024, тобто на шостий робочий день з дня оприлюднення запитів, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону, відповідно до якої відповідь на запит надається через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.
Період усунення порушень: 20.06.2024 16:32 - 05.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 20.06.2024 16:32

Запити/Пояснення