-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Масло вершкове
Завершена
673 417.50
UAH з ПДВ
Номер:
3be2c90dcb4440de92a6e3199add2402
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-08-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.04.2024 00:00
Період моніторингу:
08.04.2024 12:36 - 30.04.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.04.2024 №15-З
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 08.04.2024 №15-З
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2024-01-10-003246-a 10.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, договір від 09.01.2024 № 35-ВП, додаткову угоду від 01.04.2024 №1, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника, надані 11.04.2024 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості).
Слід зазначити, що наведена підстава застосовується у разі якщо відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель, кількісні характеристики предмету закупівлі якого відрізняються від кількісних характеристик предмету закупівлі, що були визначені Замовником у тендерній документації відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Так, відповідно до Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 09.01.2024 Замовник проводив відкриті торги з особливостями ID: UA-2023-12-20-017978-a, які були автоматично відмінені електронною системою закупівель через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у них.
Предметом закупівлі під час проведення зазначених відкритих торгів ID: UA-2023-12-20-017978-a було «Масло вершкове не менше 72,5% жирності» у кількості 2200 кг.
При цьому, предметом договору від 09.01.2024 № 35-ВП, укладеного Замовником з товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОСТІР ЯКОСТІ» без використання електронної системи закупівель, є придбання «Масла вершкового не менше 72,5 % жирності» у кількості 1905 кг.
Враховуючи вищевикладене, Замовник уклав договір від 09.01.2024 № 35 ВП без проведення процедури закупівлі на умовах, не передбачених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, чим порушив вимоги цього пункту.
Період усунення порушень:
17.04.2024 10:07 - 02.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.04.2024 10:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Зобов'язання ДАСУ виконане.
Дата публікації звіту:
23.04.2024 10:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- servicesWithoutProcurementProcedure: Так
Опис:
.
Дата публікації:
23.04.2024 17:17
Запити/Пояснення
Номер:
a3b890e65b10483ea87852cf149dce20
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.04.2024 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Масло вершкове (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-10-003246-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме ТОВ «ПРОСТІР ЯКОСТІ» (код 44988075), з яким укладений договір від 09.01.2024 №35-ВП без використання електронної системи закупівель?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c0f734181e2244e587a886792476b8f4
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
11.04.2024 17:28
Опис:
Відділом освіти Роменської міської ради Сумської області 20.12.2023 була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-12-20-017978-a.
Обсяг закупівлі визначався на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника до кінця 2024 року. Відповідно до річного плану закупівель на 2024 рік існувала потреба у здійсненні Закупівлі.
18.12.2024 № б/н була отримана цінова пропозиція від ФОП Гаврик Аліна Миколаївна (ЄДРПОУ 2912409581) (ціна на вершкове масло становить 306,25 грн). На основі даної цінової пропозиції, аналізу ринкової ціни на предмет закупівлі в магазинах Роменської територіальної громади та взявши до уваги ціни з офіційних сайтів на дану продукція 20.12.2023 була оголошена закупівля Масло вершкове (код ДК 021:2015 — 15530000-2 Вершкове масло) за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-12-20-017978-a у сумі 673 750,00 грн.
28.12.2023 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі додається (ID оголошення –(UA-2023-12-20-017978-a).
Відділом освіти Роменської міської ради Сумської області 29.12.2023 №01-21/1851 був надісланий лист запрошення на укладання прямого договору за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей (лист прикрівлений). Проте була відмова (лист № 198 від 29.12.2023)
29.12.2023 на електронну пошту Відділу освіти Роменської міської ради Сумської області було надіслано декілька цінових пропозиція від Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОСТІР ЯКОСТІ» ЄДРПОУ 44988075, ФОП Ярошенко Світлана Віталіївна та від ФОП Калініченко Світлана Віталіївна (цінові пропозиції прикріплені). Найбільш економічно вигідною була цінова від Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОСТІР ЯКОСТІ» (№ 508 від 29.12.2023)
Враховуючи відміну відкритих торгів по Закупівлі, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах, та існуючу нагальну потребу закладів освіти у Вершковому маслі, оскільки з 01.01.2024 починався новий навчальний рік, і заклади освіти мали бути забезпечені повноцінним харчуванням, була наявна підстава укласти договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу. Тому, проаналізувавши цінові пропозиції від потенційних постачальників: Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОСТІР ЯКОСТІ» ЄДРПОУ 44988075, ФОП Ярошенко Світлана Віталіївна, ФОП Калініченко Світлана Віталіївна (цінові пропозиції прикріплені), найбільш економічно вигідною була пропозиція ТОВ «ПРОСТІР ЯКОСТІ».
Виходячи з вищевикладеного Замовником було прийнято рішення укласти договір без використання електронної системи закупівель: Масло вершкове (код ДК 021:2015 — 15530000-2 Вершкове масло). При цьому, предмет даної закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до ТОВ «ПРОСТІР ЯКОСТІ» з яким укладався договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації закупівлі UA-2023-12-20-017978-a (крім вимог, визначених п. 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі 673 750,00 грн., зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів по закупівлі UA-2023-12-20-017978-a, яку відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
З метою дотримання норм чинного законодавства, зокрема підпункту 6 пункту 13 Особливостей, Замовник вимагав перелік документів відповідно до тендерної документації Закупівлі Масло вершкове (код ДК 021:2015 — 15530000-2 Вершкове масло) за ідентифікатором UA-2023-12-20-017978-a.
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі Замовником було здійснено відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” та ДСТУ 4399:2005 Масло вершкове Технічні умови (наказ Держспоживстандарту України від 28.04.2005 р. №101).
Перелік документів, які додаються до листа:
1. Цінова пропозиція від ФОП Гаврик Аліна Миколаївна (ЄДРПОУ 2912409581), № б/н від 18.12.2023.
2. Лист запрошення щодо укладання договору № 01-21/1851 від 29.12.2023.
3. Лист відмова від ФОП Гаврик Аліна Миколаївна (ЄДРПОУ 2912409581) № 198 від 29.12.2023
4. Цінова пропозиція від Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОСТІР ЯКОСТІ» ЄДРПОУ 44988075, № 508 від 29.12.2023.
5. Цінова пропозиція від ФОП Ярошенко Світлана Віталіївна № б/н від 29.12.2023.
6. Цінова пропозиція від ФОП Калініченко Світлана Віталіївна № б/н від 29.12.2023.
7. Лист запрошення щодо укладання договору № 01-21/1851 від