• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Овочі, фрукти та горіхи

Завершена

451 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 259.75 UAH
Номер: fb3c427704134c90bae0f9bcf5acf3c8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-28-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.08.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 28.08.2024 14:54 - 19.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.08.2024 № 61-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 28.08.2024 № 61-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 10 UA-2024-01-09-006482-a 09.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Швець І.Ю. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-15-33, innamonarch@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Кубенко Світлана Миколаївна встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, які визначені в статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ФОП Байцер С. П, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Плужненського ліцею Хмельницької обласної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.01.2024 № 7 зі змінами, затвердженим протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.01.2024 № 12, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.01.2024, тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Кубенко Світлана Миколаївна (далі – ФОП Кубенко С.М.) та фізичної особи-підприємця Байцер Сергій Павлович (далі – ФОП Байцер С.П.), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Кубенко С.М. від 22.01.2024 № 23, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ФОП Байцер С.П., документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ФОП Байцер С.П. протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 25.01.2024 № 28, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.01.2024, договір про постачання товару від 02.02.2024 № 24 (далі – Договір), пояснення та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Моніторингом встановлено, що згідно інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Кубенко Світлани Миколаївни (далі – ФОП Кубенко Світлана Миколаївна), яке оформлене протоколом від 22.01.2024, проте завантажений документ (Протокол_23 від 22.01.2024р. відхилення учасника. pdf) не доступний для відкриття. Замовник 04.09.2024 надав пояснення та інформацію щодо підстави відхилення (файл Протокол _ 23 22.01.2024р03092024.pdf), відповідно до якого, тендерна пропозиція учасника ФОП Кубенко Світлана Миколаївна відхилена Замовником на підставі абзацу першого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, а саме: пунктом 5 частини «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги щодо предмету закупівлі» Додатку №2 до тендерної документації передбачено: «гарантійний лист Учасника, яким підтверджуються можливість поставки предмету закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах, а також вказати походження товару, (наприклад : апельсини –країна походження Туреччина, Єгипет, Іспанія.). У гарантійному листі повинно міститися посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі.» Моніторингом встановлено, що Учасником в складі тендерної пропозиції надано документ «Гарантійний лист поставки предмету закупівлі (1).pdf» де міститься інформаційна довідка наступного змісту: «ФОП Кубенко Світлана Миколаївна підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів код ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах. Згідно сертифікату відповідності апельсини, мандарини, лимони, банани, виноград, яблуко, черешня, гранат, хурма, полуниця, ківі, капуста білоголова, капуста пекінська, морква, буряк, цибуля, ріпчаста, помідори, огірки, цибуля зелена, редис, капуста рання, часник, горіхи волоські, арахіс – країна походження Аргентина, Австралія, Австрія, Болівія, Ботсвана, Болгарія, Бразилія, Венесуела, В’єтнам, Греція, …. Посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі: UA-2024-01-09-006482-a». Крім того, Учасником у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Кубенко Світлана Миколаївна містяться Сертифікати відповідності від 05.07.2023, видані ТОВ «ПРЕСТИЖ ФРУКТ КОМПАНІ» (файли «Сертифікат овочі зелень.pdf», «Сертифікат овощі фрукти горіхи 3.pdf», «сертиф овощ фрукти (цитрусові).pdf»), згідно яких учасником процедури закупівлі ФОП Кубенко Світлана Миколаївна пропонуються овочі, зелень та плоди свіжі, фрукти та ягоди свіжі, цитрусові в асортименті, які відповідають вимогам ДГПіН 368-2013 від 13.05.2013, ГН 6.6.1.1-130-2006 нормативних документів, згідно додатку за показниками безпеки із зазначенням країн-походження щодо вищезазначених груп продукції. Водночас, у протоколі уповноваженої особи від 22.01.2024 №23, зокрема, зазначено, що в складі тендерної пропозиції даний гарантійний лист, наданий Учасником, не відповідає вимозі, встановленій Замовником, а саме в ньому немає інформації про походження товару закупівлі згідно найменувань, як вимагалося, а вказано загальний перелік країн. Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену норму «24 години», якою надано можливість учаснику на виправлення невідповідностей щодо документів та інформації, які можна виправляти, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника. Поряд з цим, Особливостями встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій. Так, відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема у разі, коли: - учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей. Натомість, Особливостями встановлено, що не підлягає виправленню випадок відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки у разі відсутності необхідних документів із відповідною інформацією встановити відповідність вимогам не вбачається можливим. Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому основною метою Закону з урахуванням Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону. Враховуючи викладене, Замовник в порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ФОП Кубенко Світлана Миколаївна у складі його тендерної пропозиції, чим не надав можливість учаснику ФОП Кубенко Світлана Миколаївна усунути такі невідповідності в інформації та документах у складі його тендерної пропозиції та як наслідок, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ФОП Кубенко Світлана Миколаївна та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Період усунення порушень: 17.09.2024 17:03 - 02.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 17.09.2024 17:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Для виконання висновку ДАСУ за моніторингом (ID моніторингу UA-M-2024-08-28-000012 ) закупівлі UA-2024-01-09-006482-a розірвано договір №24 від 02.02.2024р з постачальником ФОП Байцер С.П., який був укладений за результатами цієї закупівлі.
Дата публікації звіту: 20.09.2024 16:14

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис: Замовником прийнято рішення про розірвання Договору (додаткова угода №1 від 20.09.2024).
Дата публікації: 25.09.2024 09:22

Запити/Пояснення