-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі, фрукти та горіхи
Завершена
451 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 259.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 259.75 UAH
Номер:
fb3c427704134c90bae0f9bcf5acf3c8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-28-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.08.2024 00:00
Період моніторингу:
28.08.2024 14:54 - 19.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.08.2024 № 61-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 28.08.2024 № 61-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
10 UA-2024-01-09-006482-a 09.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Кубенко Світлана Миколаївна встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, які визначені в статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ФОП Байцер С. П, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Плужненського ліцею Хмельницької обласної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.01.2024 № 7 зі змінами, затвердженим протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.01.2024 № 12, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.01.2024, тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Кубенко Світлана Миколаївна (далі – ФОП Кубенко С.М.) та фізичної особи-підприємця Байцер Сергій Павлович (далі – ФОП Байцер С.П.), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Кубенко С.М. від 22.01.2024 № 23, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ФОП Байцер С.П., документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ФОП Байцер С.П. протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 25.01.2024 № 28, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.01.2024, договір про постачання товару від 02.02.2024 № 24 (далі – Договір), пояснення та документи, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Моніторингом встановлено, що згідно інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Кубенко Світлани Миколаївни (далі – ФОП Кубенко Світлана Миколаївна), яке оформлене протоколом від 22.01.2024, проте завантажений документ (Протокол_23 від 22.01.2024р. відхилення учасника. pdf) не доступний для відкриття.
Замовник 04.09.2024 надав пояснення та інформацію щодо підстави відхилення (файл Протокол _ 23 22.01.2024р03092024.pdf), відповідно до якого, тендерна пропозиція учасника ФОП Кубенко Світлана Миколаївна відхилена Замовником на підставі абзацу першого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, а саме: пунктом 5 частини «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги щодо предмету закупівлі» Додатку №2 до тендерної документації передбачено: «гарантійний лист Учасника, яким підтверджуються можливість поставки предмету закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах, а також вказати походження товару, (наприклад : апельсини –країна походження Туреччина, Єгипет, Іспанія.). У гарантійному листі повинно міститися посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі.»
Моніторингом встановлено, що Учасником в складі тендерної пропозиції надано документ «Гарантійний лист поставки предмету закупівлі (1).pdf» де міститься інформаційна довідка наступного змісту: «ФОП Кубенко Світлана Миколаївна підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів код ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах. Згідно сертифікату відповідності апельсини, мандарини, лимони, банани, виноград, яблуко, черешня, гранат, хурма, полуниця, ківі, капуста білоголова, капуста пекінська, морква, буряк, цибуля, ріпчаста, помідори, огірки, цибуля зелена, редис, капуста рання, часник, горіхи волоські, арахіс – країна походження Аргентина, Австралія, Австрія, Болівія, Ботсвана, Болгарія, Бразилія, Венесуела, В’єтнам, Греція, …. Посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі: UA-2024-01-09-006482-a».
Крім того, Учасником у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Кубенко Світлана Миколаївна містяться Сертифікати відповідності від 05.07.2023, видані ТОВ «ПРЕСТИЖ ФРУКТ КОМПАНІ» (файли «Сертифікат овочі зелень.pdf», «Сертифікат овощі фрукти горіхи 3.pdf», «сертиф овощ фрукти (цитрусові).pdf»), згідно яких учасником процедури закупівлі ФОП Кубенко Світлана Миколаївна пропонуються овочі, зелень та плоди свіжі, фрукти та ягоди свіжі, цитрусові в асортименті, які відповідають вимогам ДГПіН 368-2013 від 13.05.2013, ГН 6.6.1.1-130-2006 нормативних документів, згідно додатку за показниками безпеки із зазначенням країн-походження щодо вищезазначених груп продукції.
Водночас, у протоколі уповноваженої особи від 22.01.2024 №23, зокрема, зазначено, що в складі тендерної пропозиції даний гарантійний лист, наданий Учасником, не відповідає вимозі, встановленій Замовником, а саме в ньому немає інформації про походження товару закупівлі згідно найменувань, як вимагалося, а вказано загальний перелік країн.
Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену норму «24 години», якою надано можливість учаснику на виправлення невідповідностей щодо документів та інформації, які можна виправляти, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Поряд з цим, Особливостями встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій.
Так, відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема у разі, коли:
- учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей.
Натомість, Особливостями встановлено, що не підлягає виправленню випадок відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки у разі відсутності необхідних документів із відповідною інформацією встановити відповідність вимогам не вбачається можливим.
Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому основною метою Закону з урахуванням Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, Замовник в порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ФОП Кубенко Світлана Миколаївна у складі його тендерної пропозиції, чим не надав можливість учаснику ФОП Кубенко Світлана Миколаївна усунути такі невідповідності в інформації та документах у складі його тендерної пропозиції та як наслідок, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ФОП Кубенко Світлана Миколаївна та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Період усунення порушень:
17.09.2024 17:03 - 02.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.09.2024 17:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Для виконання висновку ДАСУ за моніторингом
(ID моніторингу UA-M-2024-08-28-000012 ) закупівлі UA-2024-01-09-006482-a розірвано договір №24 від 02.02.2024р з постачальником ФОП Байцер С.П., який був укладений за результатами цієї закупівлі.
Дата публікації звіту:
20.09.2024 16:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Замовником прийнято рішення про розірвання Договору (додаткова угода №1 від 20.09.2024).
Дата публікації:
25.09.2024 09:22
Запити/Пояснення
Номер:
3dab6e09b679450eb737cb3af9af0a7d
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
30.08.2024 16:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Овочі, фрукти та горіхи (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-09-006482-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін та товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до пунктів 3, 4 та 6 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Абзацом 1 пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Згідно інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Кубенко Світлана Миколаївна, яке оформлене протоколом від 22.01.2024, проте завантажений документ (Протокол_23 від 22.01.2024р. відхилення учасника. pdf) не доступний для відкриття.
Прошу надати відповідні документи, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність)?
Пояснення та відповідні документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
64fb8f09fab44777b42a295f1d726a48
Назва:
Пояснення до запиту від 10.09.2024 Моніторинг до закупівлі Овочі, фрукти та горіхи (UA-2024-01-09-006482-a
Дата опублікування:
12.09.2024 19:18
Опис:
Пояснення по моніторингу закупівлі UA-2024-01-09-006482-а
«Овочі, фрукти, горіхи» Плужненського ліцею
на запит від 2024-09-10
1. Пояснення чому Замовником не застосовано механізму «24 години» щодо вищезазначених невідповідностей в інформації та\або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Кубенко Світлани Миколаївни у складі тендерної пропозиції.
Під час проведення процедури закупівлі Законодавець надав можливість виправити невідповідності в інформації та\або документах, які надані учасником закупівлі в складі його тендерної пропозиції. У пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) на виконання якого та керуючись яким, замовник надає можливість виправити невідповідності у тендерній пропозиції учасника не міститься чіткого розмежування чи конкретики, щодо якої інформації та документів дії замовника є обов’язковими. Які помилки можна виправляти саме в частині технічної специфікації, поки повністю незрозуміло (відсутня конкретизація і розгорнута практика Органу оскарження), оскільки слово «тощо» може включати в себе широкий ряд понять, тож наразі неможливо стверджувати, чи зміна якої технічної характеристики не призводить до зміни предмета закупівлі. Тобто, відсутність чіткості у нормі говорить, що приймаючи рішення під час розгляду тендерної пропозиції замовник керується Законодавчими актами, своєю суб’єктивною думкою та власним розуміння норми пункту 43 Особливостей.
Так згідно зі статтею 4 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» будь який харчовий продукт, призначений для кінцевого споживача або закладу громадського харчування, має супроводжуватися інформацією про харчовий продукт відповідно до цього Закону.
Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача.
Інформація про харчовий продукт не повинна вводити в оману, зокрема щодо:
1) характеристик харчового продукту, у тому числі його категорії, харчових ознак, властивостей , складу, кількості, мінімального терміну придатності або дати «вжити до», країни походження або місця походження, способу виробництва ( виготовлення);
Керуючись пунктом 43 Особливостей, а саме : Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи визначені в Законі України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», характеристики харчового продукту (категорії, харчових ознак, властивостей , складу, кількості, мінімального терміну придатності або дати «вжити до», країни походження або місця походження, способу виробництва ( виготовлення)) зрозуміло, що країна походження продукту відноситься до характеристики товару , може входити до визначення « тощо» , яка призводить до зміни предмета закупівлі , та не може бути виправлена наданням «24 години».
Тендерна пропозиція Учасника , ФОП Кубенко Світлани Миколаївни, не містить інформації про походження товару закупівлі згідно найменувань як вимагалося , а вказано загальний перелік країн. Ця інформація стосується технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та недозволяє оцінити відповідність запропонованого товару встановленим вимогам.
В листі Міністерства Економіки України №3323-4\22523-06 від 17.05.2023
«Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
міститься зокрема таке роз’яснення :
Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: ...
2) зокрема тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей.
Натомість Особливостями встановлено, що не підлягає виправленню випадок відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки у разі відсутності необхідних документів із відповідною інформацією встановити відповідність вимогам не вбачається можливим.
Замовник не застосовував механізм 24 години, тому, що була пряма підстава для відхилення учасника : тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Замовник знаходить підтвердження свого рішення у схожій закупівлі , вивчивши висновок АМКУ, щодо відхилення пропозицій учасників в яких виявлені невідповідності чи відсутність в інформації чи документах про технічні або якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема рішення Колегії № 7483-р\пк-пз від 26.04.2024 року оголошення UA -2024-03-27-011022-а .
Уповноважена особа
Фахівець з публічних закупівель Світлана Франкова
Номер:
1e0c036ae30f40969275f4139aef0541
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
04.09.2024 15:44
Опис:
Пояснення на запит по моніторингу закупівлі UA-2024-01-09-006482-а
«Овочі, фрукти, горіхи» Плужненського ліцею.
1. Пояснення щодо інформації та відповідних документів( комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін та товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких було здійснено обгрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Закупівлі в Плужненському ліцеї здійснюються за заявками ініціаторів закупівлі, заявки погоджуються керівником установи. Стосовно закупівлі, по якій проводиться моніторинг, UA-2024-01-09-006482-а «Овочі, фрукти, горіхи», заявка надана дієтсестрою Непевною М.В.
Технічні, якісні та кількістні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до наявної потреби , керуючись законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997р № 771\97-ВР, Постановою КМУ «Про затвердження норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021р № 305 та іншими нормативно- правовими актами України.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначено згідно Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика) затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020р.
- Отримано запити цінових пропозицій від потенційних постачальників, які використовувались при розрахунку очікуваної вартості, при цьому в окремих випадках відкидались високі показники ціни, які випадають із діапазону цін (різниця більше 15%). Очікувана ціна є середнім арифметичним із отриманих даних.
- Здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціни, використовуючи сайти МІНФІНУ index.minfin.com.ua ; сайт prom; сайт м-н Ашан, інформацію про ціни на оптових ринках «Дубово»м.Хмельницьк, та «Шувар» м.Львів для визначення прогнозованої ціни на черешню та полуницю.
- Для інформації та аналізу використовувались ціни Договору №15 від 03.02.2023 року на закупівлю Овочів, фруктів та горіхів.
Планування та підготовка до закупівлі проводилась з листопада 2023 року по січень 2024 року, потенційним постачальникам було складно спрогнозувати ціни на деякі овочі , фрукти та горіхи в 2024році, тому було викорстано різні джерела інформації для формування прогнозованої ціни.
Після аналізу та зведення всієї отриманої інформації до розрахунку Визначення прогнозованої ціни для закупівлі, розрахована прогнозована ціна для кожного товару була заокруглена до цілих чисел ( гривні без копійок) та використана для розрахунку прогнозованої вартості всієї закупівлі «Овочі, фрукти, горіхи».
Законодавством не встановлена форма розрахунку та зберігання інформації для визначення прогнозованої ціни, тому інформація надається в тому вигляді в якому зберігається як допоміжна інформація для роботи уповноваженої особи.
2. Пояснення про підстави відхилення ( з посиланням на відповідні положення цих Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність)
Після завершення закупівлі UA-2024-01-09-006482-а «Овочі, фрукти, горіхи» , яка відбулася 18 січня 2024 року, було розглянуто пропозицію учасника із найнижчою пропозицією 374999,00 гривень, ФОП Кубенко С.М. Після вивчення документів та інформації цієї пропозиції ,виявлено що не виконана вимога встановлена в Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні, та кількісні характеристики предмета закупівлі» а саме : для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен надати наступні документи:
- гарантійний лист Учасника, яким підтверджуються можливість поставки предмету закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах, а також вказати походження товару, (наприклад : апельсини –країна походження Туречина, Єгипет, Іспанія.)У гарантійному листі повинно міститися посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі.
Замовнику важливо знати країну, звідки ми будемо отримувати продукцію для харчування учнів , особливо свіжих овочів, строк зберігання яких обмежений , для оцінки терміну придатності та якості продукції.
Учасником, ФОП Кубенко Світланою Миколаївною , наданий гарантійний лист , але в ньому немає інформації про походження товару закупівлі згідно найменувань як вимагалося , а вказано загальний перелік країн. Ця інформація стосується технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та недозволяє оцінити відповідність запропонованого товару встановленим вимогам. З цієї інформації слідує, що кожен предмет закупівлі може бути поставлений із кожної з перерахованих країн, що не відповідає дійсності та неможливо. Після проведеного аналізу країн постачання овочевої та фруктової продукції до України виявлено що, наприклад, предмет закупівлі Буряк ніколи не експортувався до України з Австралії.
Вивчивши висновки АМКУ, щодо відхилення пропозицій учасників в яких виявлені невідповідності чи відсутність в інформації чи документах про технічні або якісні характеристики предмета закупівлі, отримавши консультацію від платформи TNDR, уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення відхилити пропозицію
ФОП Кубенко С.М.
Пропозиція була відхиленна , керуючись п .43 постанови Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості) та Тендерною документацією п.3 Відхилення Тендерних пропозицій, Підпункт 2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Про що був складений Протокол прийняття рішення уповноваженою особою №23 від 22.01.2024р , оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про відхилення учасника та завантажено сканований протокол.
Уповноважена особа
Фахівець з публічних закупівель Світлана Франкова
Список сканованих документів , які додаються
1. Протокол №23 від 22.01.2024р
2. Гарантійний лист ФОП Кубенко С.М., Отримана консультація від пл.TNDR
3. Форма «Розрахунок попередньої вартості закупівлі» та визначення прогнозованої ціни
4. Цінові пропозиції потенційних учасників
5. Інформація для визначення прогнозованих цін та товари ( інформація із сайтів, інше)
6. Скріни про ціну на горіхи
Номер:
a359fdc7210d44fcb08797e1925a59b6
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
10.09.2024 17:12
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Овочі, фрукти та горіхи (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-09-006482-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів), зокрема наступного.
Моніторингом встановлено, що згідно інформації про відхилення (протокол від 22.01.2024 №23) тендерна пропозиція учасника фізичної особи-підприємця Кубенко Світлана Миколаївна (далі – ФОП Кубенко Світлана Миколаївна) відхилена Замовником на підставі пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оскільки тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
«5. Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції - гарантійний лист Учасника, яким підтверджуються можливість поставки предмету закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах, а також вказати походження товару, (наприклад : апельсини – країна походження Туречина, Єгипет, Іспанія). У гарантійному листі повинно міститися посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі.
Учасником в складі тендерної пропозиції надано документ «Гарантійний лист поставки предмету закупівлі (1).pdf» де міститься інформаційна довідка наступного змісту: «ФОП Кубенко Світлана Миколаївна підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів код ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені Замовником по цих торгах. Згідно сертифікату відповідності апельсини, мандарини, лимони, банани, виноград, яблуко, черешня, гранат, хурма, полуниця, ківі, капуста білоголова, капуста пекінська, морква, буряк, цибуля, ріпчаста, помідори, огірки, цибуля зелена, редис, капуста рання, часник, горіхи волоські, арахіс – країна походження Аргентина, Австралія, Австрія, Болівія, Ботсвана, Болгарія, Бразилія, Венесуела, В’єтнам, Греція, …» Посилання на ідентифікатор закупівлі по даній процедурі: UA-2024-01-09-006482-a.
Таким чином, даний гарантійний лист, наданий Учасником, не відповідає вимозі, встановленій Замовником, а саме в ньому немає інформації про походження товару закупівлі згідно найменувань, як вимагалося, а вказано загальний перелік країн.
Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Враховуючи викладене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Чому Замовником не застосовано механізму «24 години» щодо вищезазначених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Кубенко Світлана Миколаївна у складі тендерної пропозиції, що призвело до порушення прав учасника закупівель та безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Кубенко Світлана Миколаївна.
Пояснення та відповідні документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.