• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Овочі, фрукти та горіхи» (код 03220000-9 за ЄЗС ДК 021:2015 ) ( банани,апельсини,мандарини)

Завершена

5 126 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 634.00 UAH
Номер: 9e0d4856cbb843bcaf5fc3346cc3dbd1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-26-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.02.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 26.02.2024 17:26 - 19.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 26.02.2024 № 55 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2024-01-09-005906-a 09.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 014-44-26, toma.nikolaychenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ФОП Якименко Людмила Василівна встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» чинних на дату проведення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.01.2024 № 4 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2024 № 13, договір від 24.01.2024 № 39, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 29.02.2024 року. Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшла пропозиція єдиного учасника ФОП Якименко Людмила Василівна (далі – Переможець) з ціновою пропозицією 4 998 000,00 грн (без ПДВ). Моніторингом встановлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП Якименко Людмила Василівна умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до частини 2 Розділу «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовник встановив вимогу про те, що учасник повинен надати лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, в якому зазначається інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання (освіту) та досвід (стаж роботи), яких планується залучити до виконання договору (у вигляді переліку, із зазначенням відомостей про дату проходження останнього медичного огляду кожного працівника). Також, учаснику у складі пропозиції необхідно надати копії медичних книжок (за формою 1-ОМК), які задіяні у постачанні товару, заповнених на підставі інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженої наказом МОЗ України від 21.02.2013 №150 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.04.2013 року за № 662/23194. Медична книжка повинна мати відомості про місце роботи. Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації у складі тендерної пропозиції Переможець надав довідку від 16.01.2024 № 17, в якій зазначено, що ФОП Якименко Л.В. забезпечить належне транспортування, розвантаження та передачу товару, яке здійснюватиме Якименко І.М. (з обов’язковою наявністю медичних книжок, копію якої додано до тендерної документації), власним транспортом. Однак, у вищевказаній довідці не вказано освіту, стаж роботи, а також не зазначено відомості про дату проходження останнього медичного огляду Якименком І.М., чим недотримано вимоги частини 2 Розділу «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до ТД. Поряд з тим, у складі пропозиції надано медичну книжку Якименка І.М. старого зразка, в якій не вказано відсутність протипоказань для виконання обов’язків; повне найменування суб’єкта господарювання, де працює оглянута особа; назву професії та характер виконуваних робіт; число, місяць, рік проведення медичного огляду; повне найменування закладу охорони здоров’я, де проводився медичний огляд; число, місяць, рік наступного медичного огляду; форма не підписана керівником та незасвідчена печаткою закладу охорони здоров’я, тобто надана медична книжка Якименка І.М. не відповідає формі первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка», та не заповнена відповідно до інструкції щодо її заповнення. Враховуючи вищевикладене, Переможцем не виконано вимоги, встановлені частиною 2 Розділу «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до ТД. Також згідно з частиною 3 Додатку № 3 до ТД для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору необхідно надати довідку в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2-х аналогічних договорів за предметом цієї закупівлі з підтверджуючими документами: копією договорів з усіма додатками (в тому числі специфікація) та додатковими угодами (у випадку наявності), які є невід’ємними частинами договору; копією оригіналів листів-відгуків від контрагента, що підтверджують успішне повне виконання умов договору (з обов’язковим зазначенням номеру, дати, предмету закупівлі, вартості та строку дії договору на постачання товару за предметом закупівлі, завірені належним чином відповідною установою) та поставку товару належної якості. Інформація в довідці повинна відповідати копіям договорів, та листам-відгукам. Проте, у складі пропозиції Переможця надано наступні аналогічні договори: від 29.08.2023 № 463, від 24.07.2023 № 16/07-2023, від 08.08.2023 № 83 та листи-відгуки від контрагентів про успішне та повне виконання цих договорів, однак в наданих відгуках не зазначено строк дії договорів, а також у відгук за договором від 08.08.2023 № 83 відсутня його вартість, чим не дотримано вимоги частини 3 Додатку № 3 до ТД. Водночас, для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у складі пропозиції надано аналогічний договір від 24.07.2023 № 16/07-2023, що не відповідає інформації, зазначеній у довідці від 16.01.2024 № 11 (договір від 27.07.2023 № 16/07-2023), наданій учасником в складі тендерної пропозиції, чим не дотримано вимоги частини 3 Додатку № 3 до ТД. До того ж, моніторингом встановлено, що відповідно до частини 1 Додатку № 3 до ТД на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази за предметом закупівлі учасник має надати довідку у довільній формі щодо наявності виробничих та/або складських приміщень для виконання поставки товару за предметом цієї закупівлі: експлуатаційний дозвіл на виробничі потужності та/або складське приміщення (якщо товар тваринного походження), або рішення про державну реєстрацію на виробничі потужності або складське приміщення (якщо товар рослинного походження); чинний договір оренди нежитлового приміщення, якщо складські(е) приміщення орендовані(е). При наявності власного приміщення – подання документів, що підтверджують право власності на зазначений об’єкт. На виконання вищезазначеної вимоги учасником надано довідку про наявність виробничих та/або складських приміщень від 16.01.2024 № 14, у якій вказано про наявність в учасника орендованих рефрижераторного вагону площею 40 м2, складського приміщення загальною площею 542 м2 та підсобного приміщення магазину загальною площею 80 м2. В підтвердження права користування вищевказаним майном учасником надано договір оренди об’єкта нерухомості від 01.06.2023 б/н, укладений з Миронівським районним споживчим товариством, в пункті 2.1 якого зазначено, що об’єкт оренди передається орендарю у термін не пізніше 5-ти днів після укладення цього договору за актом приймання-передачі, який є невід’ємною частиною цього договору (додаток). Однак, Переможцем у складі пропозиції не надано акт-приймання-передачі, який відповідно до пункту 2.1 є невід’ємною частиною договору оренди від 01.06.2023 б/н, чим недотримано вимоги частини 3 Додатку № 3 до ТД. До того ж, відповідно до частини 1 Додатку № 3 до ТД вимагалось надання чинної довідки про санітарну обробку на кожен транспортний засіб, наведений у довідці щодо наявності власного або орендованого автотранспорту, яким буде здійснюватися постачання продуктів харчування. Відповідно до Загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами (статті 40-51 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів») оператори ринку зобов’язані дотримуватися гігієнічних вимог до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів; до приміщень, де обробляються або переробляються харчові продукти; до рухомих та/або тимчасових потужностей; до транспортних засобів; до обладнання та інвентарю; до постачання води, до персоналу, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, до безпосередньо харчових продуктів, до їх пакування тощо. Моніторингом встановлено, що у складі пропозиції Переможцем надано звіт про результати досліджень від 08.09.2020 № 0289п.м. (1-10)/2020, виданий Миронівською районною державною лабораторією Держпродспоживслужби, на наявність кишкової палички E.Coli в автомобілі «Ford» А13608ВХ, проведених ще у вересні 2020 року. Однак, Переможцем у складі пропозиції не надано чинну довідку про санітарну обробку фургона марки Ford Transit, реєстраційний номер А13608ВХ, зазначеного у довідці про наявність транспорту від 16.01.2024 № 15, чим не дотримано вимоги частини 1 Додатку № 3 до ТД. Крім того, згідно з п. 4.10 частини 4 Додатку № 3 до ТД на підтвердження відповідності учасника іншим вимогам тендерної документації необхідно у складі пропозиції надати документи, що посвідчують якість товару, зокрема, декларацію виробника (про якість) або якісне посвідчення на товар, який пропонується до постачання. Проте, у складі пропозиції учасником надано сертифікат відповідності на овочі, зелень та плоди свіжі в асортименті згідно додатків (сімдесят три найменування) постачальника ТОВ «ПРЕСТИЖ ФРУТ КОМПАНІ». Поряд з тим, у наданому сертифікаті відповідності відсутні такі товари як апельсини та мандарини, що є предметом закупівлі, що не може посвідчувати якість товару, що пропонує учасник до постачання, чим не дотримано вимоги п. 4.10 частини 4 Додатку № 3 до ТД. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону і встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства. Враховуючи вищевикладене, в порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Якименко Людмила Василівна як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, і встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства та укладено з ним договір від 24.01.2024 № 39 на загальну суму 4 998 000,00 грн (без ПДВ).
Період усунення порушень: 21.03.2024 13:11 - 05.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 21.03.2024 13:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Усунуто шляхом припинення зобов’язань по договору №39 від 24.01.2024 та вжиття заходів щодо недопущення відповідних порушень у подальшому
Дата публікації звіту: 27.03.2024 15:46

Запити/Пояснення