• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Електрична енергія

Завершена

699 075.00 UAH без ПДВ
Номер: 0681232641534b2bbe912ab1784793b2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-29-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 29.02.2024 16:49 - 22.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.02.2024 № 14-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13. UA-2024-01-09-003501-a 09.01.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, y.p.smolovyk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, туризму, сім'ї, молоді та спорту Киселівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області (далі – Замовник) на 2024 рік, інформацію опубліковану в електронній системі закупівель про предмет закупівлі; протокол розкриття тендерних пропозицій, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення, документи та пояснення з власної ініціативи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 15.03.2024. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, з огляду на наступне. Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. У ході проведення моніторингу процедури закупівлі Управлінням в електронній системі закупівель 11.03.2024 оприлюднено запит про надання пояснень щодо прийнятих рішень Замовником. Проте, відповідь Замовником надано 15.03.2024, тобто на 4-й робочий день, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону, відповідно до якої відповідь на запит надається протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту. Згідно з пунктом 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону з урахуванням вимог Особливостей. У пункті 13 Особливостей визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю електричної енергії, очікуваною вартістю 699 075,00 грн, шляхом проведення закупівлі без використання електронної системи. Згідно з пунктом 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Проте, в порушення вимог пункту 13 Особливостей, разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника. Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління, «…закупівля без використання електронної системи, ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-09-003501-а) є недійсною (помилково внесеною)». Отже, закупівлю електричної енергії, шляхом застосування закупівлі без використання електронної системи за ID:UA-2024-01-09-003501-а, Замовником проведено з порушенням вимоги пункту 13 Особливостей.
Період усунення порушень: 21.03.2024 17:49 - 05.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 21.03.2024 17:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку моніторінгу від 29 лютого 2024 року , замовником були усунені порушення шляхом відміни закупівлі ,
Дата публікації звіту: 22.03.2024 13:04

Запити/Пояснення