-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
препарати лікарські – 6 лотів: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes
процедура закупівля здійснюється для задоволення потреби протягом 2024 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 із змінами.
Завершена
5 673 512.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 48.00 UAH
мін. крок: 0% або 48.00 UAH
Номер:
e2ebacb09cb946bda33cb4d5b93481fe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-19-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
19.03.2024 13:24 - 10.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.03.2024 № 5-З
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
Від 19.03.2024 № 5-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2024-01-09-000628-a
09.01.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальникаУправління - начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3, 24 та 28 Особливостей №1178 та пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов договорів вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців, правомірності внесення змін до договорів про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує врахувати в подальшому виявлені порушення, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178 при розміщенні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов договорів вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможців, правомірності внесення змін до договорів про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної дитячої спеціалізованої лікарні «ОХМАТДИТ» МОЗ України (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-09-000308-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстри отриманих тендерних пропозицій; протоколи розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ "СТМ-Фарм" (лот 1 та 3), ТОВ " Медичний центр "М.Т.К." Україна (лот 2), ТОВ "Фармпротект" (лот 4 та 5); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.01.2024 №38; повідомлення про намір укласти договори; опубліковані ТОВ "СТМ-Фарм" (лот 1 та 3), ТОВ " Медичний центр "М.Т.К." Україна (лот 2), ТОВ "Фармпротект" (лот 4 та 5) як переможцями тендеру документи; договори з додатковими угодами та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковане Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 41 Особливостей №1178 розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей..
Однак, моніторингом встановлено, що у частині 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
В той же час у частині 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону, який згідно частини 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації не застосовується.
Отже, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Згідно з пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовник в оголошенні про проведення процедури закупівлі стосовно кожного лоту: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes зазначив код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015: 33693000-4 — Інші лікарські засоби.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди та назви продукції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі: Лот №1 – Loratadine - 33675000-2 «Антигістамінні засоби для системного застосування»; Лот №2 – Acetylcysteine - 33674000-5 «Препарати проти кашлю та застуди»; Лот №3 – Fat emulsions, Лот №4 – Amino acids та Лот №5 - Comb drug - 33692200-9 «Препарати для парентерального харчування».
Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів за Лотами 1-5) Замовником порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та, відповідно, пункту 24 Особливостей №1178 щодо визначення коду товару, згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі
Період усунення порушень:
05.04.2024 11:46 - 20.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.04.2024 11:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення Замовника до висновку
про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2024-01-09-000628-a
09 січня 2024 р. в електронній системі закупівель за предметом закупівлі «код ДК 021:2015 – 33600000-6 фармацевтична продукція (препарати лікарські – 6 лотів: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes)», ідентифікатор UA-2024-01-09-000628-a, було опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі.
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ "ОХМАТДИТ" МОЗ УКРАЇНИ (далі – Замовник) категорично не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-01-09-000628-a, а тому надає аргументовані заперечення до висновку.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 14 Наказу № 1082, пункту 24 Особливостей.
Згідно до вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, дійсно за результатами перегляду інформації на веб-порталі Уповноваженого органу було встановлено відсутність коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Однак, зважаючи на те, що даний наказ більше встановлює Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, а не порядок визначення предмета закупівлі, регламентованого нормами чинного законодавства, що можна віднести до малозначимого недоліку.
Поряд з цим, маємо намір висловити Вам повагу та звернути увагу, що під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі товару, який є предметом закупівлі ми жодним чином не мали на меті порушити порядок проведення процедури закупівлі регламентований нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, у тому числі під час підготовки та оприлюднення тендерної документації керувалися виключно нормами Закону (з урахуванням особливостей, визначених та встановлених Постановою), практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо.
Окрім цього, повідомляємо, що серед спеціалістів, які забезпечують організацію та проведення процедур закупівель проведено роз’яснювальну роботу з метою недопущення у подальшому зазначених порушень законодавства.
Дата публікації звіту:
09.04.2024 10:31
Запити/Пояснення
Номер:
8441e68e5d58403f8ef30a84f03bd322
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
25.03.2024 09:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі препаратів лікарських – 6 лотів: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes, за кодом ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-09-000628-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) на наступні питання:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2.Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e590e5b2dc154ee39584c6178a2b81cb
Назва:
ПОЯСНЕННЯ У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «код ДК 021:2015 – 33600000-6 фармацевтична продукція (препарати лікарські – 6 лотів: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes)»
Дата опублікування:
25.03.2024 10:47
Опис:
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА
ЛІКАРНЯ «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ
Від 25.03.2024 року
ПОЯСНЕННЯ
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «код ДК 021:2015 – 33600000-6 фармацевтична продукція (препарати лікарські – 6 лотів: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-09-000628-a)
1) Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2) Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Закупівля UA-2024-01-09-000628-a: код ДК 021:2015 – 33600000-6 фармацевтична продукція (препарати лікарські – 6 лотів: Лот №1 – Loratadine; Лот №2 – Acetylcysteine; Лот №3 – Fat emulsions; Лот №4 – Amino acids, Лот №5 - Comb drug; Лот № 6 - Pancreatic enzymes)
Відповідь на запитання 1:
Дана закупівля здійснювалася для забезпечення потреби лікарні за кошти державного бюджету на 2024 рік.
На виконання наказу МОЗ України від 11.07.2017 року № 782 «Про затвердження Порядку визначення обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами та установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів» Лікарнею є затверджений наказ від 03.10.2017 року № 121 про складання та подання потреби в закупівлі лікарських засобів, які закуповує НДСЛ «Охматдит» МОЗ України за бюджетні кошти, передбачені кошторисом лікарні. Завідуючі відділень лікарні подають заявки з обсягами потреби у лікарських засобах на 2023 рік. Дані заявок зводяться у загальну кількість, проставляються залишки даних лікарських засобів і вираховується кількість, яка оголошується до закупівлі. При цьому уповноважена особа у своїй діяльності керується технічним завданням, яке підписує робоча група по складанню технічних завдань на закупівлю товарів, робіт та послуг (регламентується наказом НДСЛ «Охматдит» МОЗ України від 28.12.2021 року №250). Технічне завдання на закупівлю лікарських засобів включає в себе інформацію про міжнародну непатентовану назву, торгову назву, форму випуску та дозування препарату, кількість, ціну за одиницю та суму до закупівлі.
Очікувана вартість кожного лоту (препарату лікарського) розраховується на підставі ціни взятої з відкритого реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби МОЗ України або реєстру відомостей щодо граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти та підлягають референтному ціноутворенню затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України.
Відповідь на запитання 2:
Надаємо посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами):
https://ohmatdyt.com.ua/znati/derzhavni-zakupivli/obgruntuvannya-harakteristik-predmeta-zakupivli/
Уповноважена особа КЕП О.М. Шадура