• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне паливо. Бензин А95

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Номер: a2c73331618c4ee590a2ef039d2d7914
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-21-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.06.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 21.06.2024 11:40 - 13.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.06.2024 № 37-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 21.06.2024 № 37-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-01-08-001103-a 08.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 183-50-60, nataliravluk74@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, розгляду та відхилення тендерної пропозиції ТОВ ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ», розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ВОЛИНЬ НП», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» від 05.02.2024 №42/02-24 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.11.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, повноти відображення інформації в повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 08 січня 2024 року; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ НП» (далі – ТОВ «ВОЛИНЬ НП»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КАРТ МАРКЕТ» (далі – ТОВ «КАРТ МАРКЕТ»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» від 22.01.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» від 29.01.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВОЛИНЬ НП» від 29.01.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» від 30.01.2024 року; повідомлення про намір укласти договір від 30.01.2024 року; договір про закупівлю від 05.02.2024 №42/02-24; додаткову угоду №1 від 22.05.2024 до договору про закупівлю від 05.02.2024 №42/02-24; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 21 червня та 08 липня 2024 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне. Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки зазначеним учасником надано у складі тендерної пропозиції документи іноземною мовою без Українського перекладу, а саме: Сертифікат паспорт відповідності та не надано сертифікат відповідності на дизельне паливо, який би підтверджував відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (протокол від 29.01.2024). Разом з тим, пунктом 2 «Інформація про технічні, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» Додатку 3 до тендерної документації встановлена умова: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документи (у вигляді сканованої копії у форматі PDF), які підтверджують відповідність пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі: копії сертифікатів/паспортів якості або копії сертифікатів відповідності або іншого підтверджуючого документа (завірена власною печаткою)». Також, в пункті 7 Розділу І «Загальні положення» тендерної документації зазначено: «Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.» В ході аналізу документів, наданих учасником ТОВ «ВОЛИНЬ НП» у складі тендерної пропозиції, яку завантажено в електронну систему закупівель щодо документального підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) предмета закупівлі, надано документ Сертифікат відповідності на дизельне паливо (файл «Сертификат паспорт відповідності ГСМ (1).pdf»), який поданий іноземною мовою без українського перекладу, але містить інформацію щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі. З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 08.07.2024 через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень із питання щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства «Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області» про відхилення учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та не надання можливості усунення невідповідностей, проте надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та його невідповідність умовам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних та інших вимог до предмета закупівлі. Водночас, відповідно до абзацу другого пункту 5 ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 (в редакції згідно постанови КМ №555 від 10.05.2022) – «Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України “Про санкції”), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб’єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів, - до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів». Таким чином у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВОЛИНЬ НП» наявні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, так як учасник ТОВ «ВОЛИНЬ НП» надав документ на вимогу пункту 2 Додатку 3 Замовника та відповідно до вищезазначеного ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ має право вводити в обіг палива на підставі підтверджуючого документа мовою оригіналу. Так, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується. При цьому, під час моніторингу процедури закупівлі встановлено, що ТОВ «ВОЛИНЬ НП», як учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції був поданий необхідний документ - Сертифікат відповідності на дизельне паливо (файл «Сертификат паспорт відповідності ГСМ (1).pdf»), що вимагався Замовником у пункті 2 Додатку 3 «Інформація про технічні, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» тендерної документації, однак він наданий не у відповідності до вимог пункту 7 Розділу І «Загальні положення» тендерної документації та підлягав виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки виправлення зазначеної невідповідності (помилки) наявного документу не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, в ході моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником на порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які вимагалися у пункті 2 Додатку 3 тендерної документації до учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП». Таким чином, за результатами аналізу питання щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП», як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації встановлено порушення Замовником пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП». Слід зауважити, що Уповноваженою особою Замовника відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВОЛИНЬ НП» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 455 700,00 гривень та є меншою на 22 950,00 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» (478 650,00 гривень), з яким Замовником укладено договір від 05.02.2024 №42/02-24, чим зайво буде витрачено коштів Комунального некомерційного підприємства «Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області» на тотожну суму. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання коштів на суму 22 950,00 гривень. Окрім того, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 08.07.2024 через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, проте відповідь на такий запит Замовником надано на четвертий день, чим недотримано вимоги абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 12.07.2024 14:31 - 27.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.07.2024 14:31

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: № 13-02-0068/2024
Дата відкриття провадження: 20.09.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 3/302/583/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На Вашу вимогу щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель повідомляємо, що договір з ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» від 05.02.2024 №42/02-24 станом на сьогодні повністю виконаний. Згідно ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Згідно зі ст.ст. 598, 599 ЦК України зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом; припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом; зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Згідно постанови Верховного Суду від 18.11.2019 №910/16750/18 встановлено правову позицію, обов’язкову для всіх судів, згідно якої розірвати можна лише договір, який діє. Оскільки договір з ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» від 05.02.2024 №42/02-24 закінчився виконанням, тому згідно чинного законодавства та судової практики КНП «ЛПУ Міжгірська РЛ» не має можливості розірвати даний договір. Додатково повідомляємо, що учасник ТОВ «ВОЛИНЬ НП» після відхилення його тендерної пропозиції мав право оскаржити протягом встановленого строку, однак не скористався цим правом, чим фактично погодився з невідповідністю своєї тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Дата публікації звіту: 17.07.2024 11:33

Запити/Пояснення