• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

«Паливно мастильні матеріали», код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

807 499.00 UAH з ПДВ
Номер: cb96fa3da32240e79862bdbe33227b05
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-29-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.02.2024 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 29.02.2024 12:51 - 22.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 27.02.2024 № 10-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;, моніторинг процедури закупівлі: код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (ID: UA-2024-01-08-000579-a), яку проводить Комунальне підприємство «БЛАГВОДСЕРВІС» Широківської громади. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 234-11-70, 08_des@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами дослідження питання відповідності проведеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення пунктів 5 та 10 Особливостей в частині здійснення закупівлі без застосування електронної системи закупівель без наявності відповідних підстав. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «18» березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «БЛАГВОДСЕРВІС» Широківської громади (далі - Замовник) на 2024 рік; обґрунтування здійснення закупівлі без використання електронної системи; укладений договір про закупівлю. З метою дослідження питання відповідності проведеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям, зокрема підпункту 7 пункту 13 Особливостей, в частині необхідності у постачанні додаткового обсягу товару тим самим постачальником, якщо в разі зміни постачальника замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням, або у разі, коли така закупівля зумовлена змінами до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, в ході проведення моніторингу через електронну систему публічних закупівель, Замовнику направлено запит. У вказаному запиті наведено вимогу щодо надання інформації з копіями підтверджуючих документів щодо фактичних обставин та підстав із посиланням на відповідні законодавчі норми, якими обумовлено здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, в тому числі На запит через електронну систему публічних закупівель отримано відповідь Замовника, згідно якої: «…прийняте рішення укласти договір на 50% від суми попереднього року з ТОВ « ЄВРО СМАРТ ПАУЕР», так як їх заправні станції знаходяться по маршруту пересування ремонтних бригад та бригад з вивезення твердих побутових відходів. Розташування стоянок транспортних засобів спеціального призначення розміщено в с. Володимирівське та с. Миколай-Поле Запорізького району, Запорізької області. З урахуванням логістичного маршруту , з метою забезпечення рентабельності та ефективної економії пального, транспортні засоби повинні виконувати заправлення в межах свого маршруту, або з найменшою затратою, тобто на найближчій АЗС. З урахуванням того що це саме засоби спеціального призначення, вільне пересування по території міста не завжди є доступним. Тож на логістичному маршруті КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БЛАГВОДСЕРВІС ШИРОКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ" є обмежена кількість АЗС. Це дає можливість вистроїти вірну логістичну лінію при виконанні ремонтних робіт та економії фінансів на підприємстві, тож при укладанні договору з іншим постачальником це призведе до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Документальне підтвердження економії фінансів є у відкритому доступі на порталі «Мінфін»(https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2024-01/) на момент укладання додаткового договору ціна пропозиції постачальника склала: А 95+ Євро - 48,99 грн з ПДВ; А 95 - 41,99 грн. з ПДВ; ДП – 48,49 грн. з ПДВ. Враховуюче вищевикладене та спираючись на підпункт 7 пункту 13 Особливостей одним із таких випадків визначає випадок, коли після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару тим самим постачальником, якщо в разі зміни постачальника замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням, або у разі, коли така закупівля зумовлена змінами до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Закупівля додаткового обсягу товару в того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю Отже, враховуючи нагальну потребу Замовника, керуючись п.п. 4 та 7 п.13 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням Указу Президента України №64/2022 від 24.02.2022 р., затвердженого Законом України № 2102-ІХ від 24.02.2022 р. (зі змінами, внесеними згідно Указів Президента України та відповідних Законів «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»), листа Торгово-промислової палати України вих.№2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 року, а саме для закупівлі - «Паливно мастильні матеріали», код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, була обрана процедура без використання електронної системи…». Вищезазначене пояснення з додатковими документами (сертифікатами тощо) оприлюднено за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-08-000579-a. Слід зазначити, що підпункт 7 пункту 13 Особливостей використовується, в частині необхідності у постачанні додаткового обсягу товару тим самим постачальником, якщо в разі зміни постачальника замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Відповідно наданих сертифікатів та паспортів якості на бензин автомобільний PLUS А95-Євро5-Е10, газ скраплений автомобільний марки А, паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО, газ нафтовий скраплений марки А, паливо дизельне PLUS ДП-3-Євро5-ВО, всі вищезазначені товари виготовлено відповідно ДСТУ EN 589:2017, ДСТУ 7688:2015, ТУ У 19.2-3205607-006:2016 та ТУ У 19.2-3205607-007:2016. Поряд з цим, в поясненнях та в доданих документах відсутнє документальне обгрунтування необхідності у постачанні додаткового обсягу товару тим самим постачальником, в разі зміни постачальника замовник буде вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням, в даному випадку автотранспорту комунального підприємства "БЛАГВОДСЕРВІС ШИРОКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ". Відповідно до вимог п.10 Особливостей Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Отже, з урахуванням того факту, що вартість закупівлі перевищує 100 тис. грн, Замовник мав керуватись п.10 Особливостей № 1178, та застосовувати процедуру відкритих торгів з особливостями. Відповідно до п.5 Особливостей № 1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Отже, укладання Замовником договору від 01.01.2024 №ДГ-0000441 з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на суму 807 499,00 грн є порушенням п.5 та 10 Особливостей №1178. Відповідно підпункту 1 п. 21 Особливостей № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей. Враховуючи вказану законодавчу норму договір від 01.01.2024 №ДГ-0000441 з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» є нікчемним.
Період усунення порушень: 19.03.2024 10:42 - 03.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 19.03.2024 10:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БЛАГВОДСЕРВІС ШИРОКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ" прийнято рішення, що до розірвання договору № ДГ-0000441 від 01.01.2024 року за предметом закупівлі «Паливно мастильні матеріали», код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти. За результатами моніторингу UA-M-2024-02-29-000007, на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БЛАГВОДСЕРВІС ШИРОКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ" - Покупець, в особі директора Прус Інни Миколаївни, що діє на підставі Статуту, з однієї сторони, та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО СМАРТ ПАУЕР"- в особі директора Тельпуха Олександра Сергійовича, що діє на підставі Статуту, надалі Постачальник, кожна окремо – Сторона, а разом - Сторони, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), керуючись п.1.3.,6.1.,6.5., договору № ДГ-0000441 від 01.01.2024 року (надалі – Договір), ст. 188 Господарського кодексу України, ст. 653 – 654 Цивільного кодексу України, уклали дану Додаткову угоду до Договору про наступне: 1. Зменшити суму договору на 420819,95 грн. (чотириста двадцять тисяч вісімсот дев’ятнадцять грн. 95 коп.) , у тому числі ПДВ – 70136,66 грн., та викласти пункт 1.3. договору в новій редакції: «Сума договору складає: 386679,05 грн. (триста вісімдесят шість тисяч шістсот сімдесят дев’ять грн. 05 коп.) у тому числі ПДВ – 64446,51 грн. 2. Викласти пункт 6.1. з текстом «Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплення печатками Сторін та діє до 19 березня 2024 року, а в частині проведення розрахунків і відповідальності - до повного завершення розрахунків. 3. На дату укладення даної додаткової угоди договір № ДГ-0000441 від 01.01.2024 року є достроково розірваним за згодою сторін.
Дата публікації звіту: 22.03.2024 10:12

Запити/Пояснення