• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пелети (гранули) паливні з соломи злакових культур (ДК 021:2015 – 03110000-5 - Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва)

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - 10006, м. Житомир, вул. Троянівська, 26. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями

Завершена

1 380 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 800.00 UAH
Номер: 9b51cfe675b1451ba8a8d45b81631664
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-28-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.10.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 28.10.2024 17:28 - 19.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.10.2024 № 75-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.10.2024 № 75-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2024-01-05-005989-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Особливостей, підпункту 4 пункту 11.20 розділу ХІ Договору № 08/24, що не відповідає принципам здійснення закупівель, що визначені статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішення Комісії АМКУ, розгляду тендерних пропозицій учасників ФОП Платмір Світлани Миколаївни та ФОП Поїзду Володимира Петровича, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 14.02.2024 № 08/24, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ), розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Ліцею № 4 міста Житомира (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 та від 26.01.2024, тендерна пропозиція учасників ФОП Платмір Світлана Миколаївна та ФОП Поїзд Володимир Петрович (далі - Переможець), рішення Комісії АМКУ від 22.01.2024 № 1274-р/пк-пз, обґрунтування аномально низької ціни від 01.02.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.02.2024 № 37 та від 06.02.2024 № 39, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 05.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 06.02.2024 року, договір про закупівлю від 14.02.2024 № 08/24, додаткова угода від 14.02.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 14.02.2024, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 01.11.2024 та 11.11.2024. За результатами моніторингу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено наступне. Так, відповідно до пункту 5.1 розділу 5 проєкту договору Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу, що строк (термін) поставки (передачі) товарів становить один календарний день з моменту подачі заявки, з дня підписання до 01 лютого 2024 року. Відповідно до пункту 3 Особливостей та статті 4 закону, Замовником оприлюднено річний план закупівлі 05.01.2024 року. Крім того, пунктом 34 Особливостей, передбачено, що строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Також, підпунктом 1.1 пункту 1 розділу IV тендерної документації, яка затверджена протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 передбачено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій 13.01.2024. Таким чином, моніторингом встановлено, що між кінцевим строком подання тендерних пропозицій та датою поставки (передачі) товарів становить 20 календарних днів або 14 робочих днів. Слід відмітити, що відповідно до пункту 55 Особливостей, ТОВ «ЕНЕРГОПРОЕКТ ЛТД» (скаржник) подав скаргу від 12.01.2024 № 003 на вимоги тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 67 Особливостей встановлено, що після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону)/не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій) (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Разом з тим, в електроній системі закупівель 22.01.2024 року оприлюднено рішення Комісії АМКУ від 22.01.2024 № 1274-р/пк-пз. Таким чином, скарга від 12.01.2024 № 003 ТОВ «ЕНЕРГОПРОЕКТ ЛТД» змінила інтервал подачі тендерних пропозицій, розгляду тендерних пропозицій та укладання договору про закупівлю. Так, підпунктом 1.1 пункту 1 розділу IV тендерної документації, яка затверджена протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 передбачено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій 31.01.2024. Відповідно до реєстру тендерних пропозицій від 31.01.2024 було зареєстровано дві тендерні пропозиції учасників, а саме: ФОП Платмір Світлана Миколаївна та ФОП Поїзд Володимир Петрович. При цьому, Замовником 14.02.2024 укладено з Переможцем (далі по договору - Виконавець) договір про закупівлю від 14.02.2024 № 08/24 (далі – Договір № 08/24), згідно з яким зобов'язується у 2024 році поставити Замовникові товари, зазначені в пункті 1.2. розділу 1 Договору № 08/24 та специфікації, а Замовник - прийняти і оплатити такі товари. Пунктом 5.1 розділу 5 Договору № 08/24 передбачено, що строк (термін) поставки (передачі) товарів становить один календарний день з моменту подачі заявки, з дня підписання до 01 лютого 2024 року. Слід відмітити, що дата укладання Договору № 08/24 передує строку поставки Замовникові товару, яка зазначена в пункті 1.2. розділу 1 Договору № 08/24. Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей встановлено, що істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Крім того, пунктами 11.14 та 11.20 розділу XI Договору № 08/24 визначено, що зміни до істотних умов цього Договору № 08/24 можуть бути внесені у випадках, що передбачені згідно пункту 19 Особливостей, а саме продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. В той же час, моніторингом установлено, що керуючись пунктами 11.2, 11.14, 11.19 та 11.20 розділу ХІ Договору № 08/24 та на підставі пункту 19 Особливостей між Замовником та Переможцем було укладено додаткову угоду від 14.02.2024 № 1, якою відповідно до пункту 2 даної додаткової угоди, зокрема, внесено зміни до істотних умов вказаного договору та викладено пункт 5.1 розділу V Договору № 08/24 в наступній редакції: «строк (термін) поставки (передачі) товарів становить один календарний день з моменту подачі заявки, з дня підписання договору до 31.10. 2024 року». Таким чином, моніторингом встановлено, що відповідно до додаткової угоди від 14.02.2024 № 1, між кінцевим строком подання тендерних пропозицій від 31.01.2024 та датою поставки (передачі) товарів становить 275 календарних днів або 197 робочих днів. Щодо виявлених обставин, посадовою особою органу державного фінансового контролю, яка відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель через електронну систему закупівель надано Замовнику запит 29.10.2024, щодо надання пояснення законодавчих підстав внесення змін до істотних умов Договору № 08/24, в частині значного продовження строку поставки товарів, який фактично не відповідає строку розгляду вказаної скарги. Так, Замовником від 01.11.2024 року надано пояснення наступного змісту: «Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-01-05-005989-a строк поставки Пелетів (гранул) паливних з соломи злакових культур визначено до 01 лютого 2024 року. З 12.01.2024 року по 25 січня 2024 року в рамках закупівлі Пелетів (гранул) паливних з соломи злакових культур (ДК 021:2015 - 03110000-5 - Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01- 05-005989-а) відбувся розгляд скарги до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі -Комісія), що призвело до призупинення перебігу строків у зв'язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей. Дана обставина не могла бути передбачена Замовником під час оголошення даної закупівлі та встановлення строків поставки товару, враховуючи потреби опалювального сезону. Договір на закупівлю «Пелетів (гранул) паливних з соломи злакових культур (ДК 021:2015 - 03110000-5 - Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва)» був укладений за результатами торгів 14.02.2024 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01 -05-005989-а). Отже, дата укладення договору з переможцем закупівлі виключає можливість поставки товару до 01 лютого 2024 року. В якості документального підтвердження вище викладеного надаємо: Рішення Комісії АМКУ №1274-р/пк-пз від 22.01.2024. Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-01-05-005989-а. що підтверджують неможливість укладення договору до 01.02.2024 року та документально підтверджують об'єктивні обставини, що спричинили продовження строку дії даного договору.». Отже, підставою для укладання додаткової угоди від 14.02.2024 № 1 є розгляд скарги Комісії АМКУ від 22.01.2024 № 1274-р/пк-пз. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону визначено, що замовники повинні здійснювати закупівлі за такими принципами, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Однак, Замовником при оприлюденні оголошення про закупівлю, термін поставки (передачі) товарів між кінцевим строком подання тендерних пропозицій та датою поставки (передачі) товарів становила 20 календарних днів або 14 робочих днів, а отже, між Замовником та Переможцем потрібно було укладати додаткову угоду від 14.02.2024 № 1, якою відповідно до пункту 2 даної додаткової угоди, зокрема, внесено зміни до істотних умов вказаного договору та викладено пункт 5.1 розділу V Договору № 08/24 в наступній редакції: «строк (термін) поставки (передачі) товарів становить один календарний день з моменту подачі заявки, з дня підписання договору до 19.02.2024 року кінцевим строком поставки товару». Проте, додатковою угодою від 14.02.2024 № 1 сторони збільшили термін поставки товару Замовникові Переможцем до 275 календарних днів або 197 робочих днів, що є порушенням частини 1 статті 5 Закону. З огляду на викладене Замовник уклав додаткову угоду від 14.02.2024 № 1, якою продовжив строк поставки товарів до 31.10.2024 року без наявності виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, чим порушив вимоги підпункту 4 пункту 19 Особливостей та підпункту 4 пункту 11.20 розділу ХІ Договору № 08/24, що не відповідає принципам здійснення закупівель, що визначені статтею 5 Закону. Слід відмітити, що відповідно до норм пункту 7.2 розділу VII Договору від 14.02.2024 № 08/24 передбачена відповідальність сторін, а саме, у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів (робіт або послуг) за бюджетні кошти виконавець сплачує Замовнику неустойку (пеню) у розмірі 0,1% від суми боргу (вартості непоставленого товару) за кожний день прострочення виконання зобов’язання, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 5 % (п’яти відсотків) вказаної вартості. У разі здійснення попередньої оплати Виконавець, крім сплати зазначених штрафних санкцій, повертає Замовнику кошти з урахуванням індексу інфляції. Моніторинг процедури закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 20.11.2024 13:16 - 05.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 20.11.2024 13:16

Оскарження висновку в суді

Опис: 04.12.2024 року Ліцей № 4 міста Житомира звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з Позовною заявою про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-01-05-005989-a від 20.11.2024. Після надходження інформації про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження Замовник оприлюднить в електронній системі закупівель номер такого провадження.
Дата публікації: 05.12.2024 15:42
Дата відкриття провадження: 09.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження: справа № 240/23895/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-01-05-005989-a
Дата публікації звіту: 27.11.2024 15:24

Запити/Пояснення