• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Овочі, фрукти та горіхи

Завершена

389 670.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 900.00 UAH
Номер: d157c7225b1c4fec8998608469b2f6c9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-05-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.04.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 05.04.2024 11:27 - 27.04.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.04.2024 № 16-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 04.04.2024 № 16-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-01-05-003703-a від 05.01.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 842-54-35, ostapenko.ol1308@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій по лоту 1 та по лоту 2 встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій по лоту 3, своєчасності укладення та оприлюднення договорів про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договорів постачання продуктів харчування від 26.01.2024 № 27 та від 26.01.2024 № 26, та забезпечити виготовлення кваліфікованого електронного підпису уповноваженим особам, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Княгининівський ліцей Волинської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 02.01.2024 № 03 (далі – тендерна документація); Лот № 1 03222321 – 9 Яблука: тендерні пропозиції учасників ФОП Лорві Наталії Володимирівни та фізичної особи-підприємця Михалевича Дмитра Анатолійовича, протоколи прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 19.01.2024 № 15 та від 19.01.2024 № 16, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2024; договір постачання продуктів харчування від 26.01.2024 № 27 на суму 83 900,00 грн, укладений з фізичною особою-підприємцем Михалевичем Дмитром Анатолійовичем; Лот № 2 – 03222110 – 7 Тропічні фрукти: тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Михалевича Дмитра Анатолійовича, протокол прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 19.01.2024 № 17, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2024; договір постачання продуктів харчування від 26.01.2024 № 26 на суму 176 372,00 грн, укладений з фізичною особою-підприємцем Михалевичем Дмитром Анатолійовичем; Лот № 3 03221000 – 6 Овочі сезонні: тендерні пропозиції учасників ФОП Лорві Наталії Володимирівни та ФОП Матвійчук Ганни Зіновіївни; протокол прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 19.01.2024 № 18; пояснення Замовника від 15.04.2024, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 05.04.2024 та від 11.04.2024. За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено, що на виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та відповідно до норм пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію, завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце Замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Проте, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення уповноваженою особою Замовника інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерної документації, тощо), на них накладено незахищений удосконалений електронний цифровий підпис фізичної особи Шляхтур Надії Володимирівни (РНОКПП 3418113284, тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи Замовника. Таким чином, Замовником під час розміщення інформації про закупівлю порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082 в частині накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пункту 28 Особливостей Замовники формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Проте, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію, зокрема пункт 4 Розділу VІ з порушенням вимог пункту 17 Особливостей, а саме: «4.1. Договір укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом, а також з врахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей.». Тобто, Замовником при розробці тендерної документації не враховано зміни, внесені до Особливостей постановою КМУ від 12.05.2023 № 471. Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено, що на виконання вимог частини 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Управлінням 05.04.2024 через електронну систему закупівель оприлюднено запит про надання пояснень щодо здійснення Замовником обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, та надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова КМУ № 710). Замовником 15.04.2024 через електронну систему закупівель надано відповідні пояснення та документальне підтвердження щодо визначення ним очікуваної вартості предмету закупівлі (файли «Пояснення.PDF» та «Додатки до пояснення.PDF»). Таким чином, на запит Управління Замовником надано пояснення на шостий робочий день, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено, що на виконання вимог пункту 4-1 Постанови КМУ № 710, Замовник мав обов’язок протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів). Однак, у своєму поясненні Замовник зазначив, що «Уповноваженою особою не здійснено публікації інформації, щодо організації закупівлі її технічних і якісних характеристик, бюджетних призначень та очікуваної вартості у зв’язку із великою кількістю закупівель, які організовувалися на початку 2024 року переважно за процедурою відкритих торгів з особливостями, оскільки освітній заклад самостійно організовує харчування здобувачів освіти.». Таким чином, Замовником, в порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ № 710, не здійснено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів). За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються Замовником відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до вимог частини дев’ятої статті 29 Закону та абзацу восьмого пункту 37 Особливостей Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Додатком 1 до тендерної документації Замовником затверджено перелік документів та інформації, надання яких підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, та всі учасники надають інформацію та скановані з оригіналів документи у електронному вигляді в форматі pdf. Так, пунктом 1.7 Додатку 1 Замовником затверджено, що Учасником у тендерній пропозиції подається: «Акт Держпродспоживслужби, за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку (Учасником - виробником) вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Мінекономіки від 21.01.2022 № 143-22 без виявлених порушень. У випадку якщо Учасник не є виробником, Учасник надає зазначений документ від безпосереднього виробника запропонованого товару.». Учасником-переможцем по лоту 1 ФОП Михалевичем Дмитром Анатолійовичем у складі тендерної пропозиції надано довідку про якість та походження товару без дати та номеру (файл «довідка про якість та походження товару.pdf») з інформацією, що виробником яблук свіжих є ФГ «Міхалєвичі». Також, по лоту 1 Учасником ФОП Михалевичем Дмитром Анатолійовичем в електронну систему закупівель 13.01.2024 завантажено ксерокопію Протоколу випробування зразків продукції від 17.11.2023 № 4282 (файл «сертифікат яблука.pdf»), де найменування продукції – яблука свіжі, виробник продукції – ФГ «Міхалєвичі» Луцький район, село Милушин, відомості про партію від якої відібрано зразки: загальна кількість 40000 тонн д/в урожаю 2023 р. Тобто, Учасник-переможець ФОП Михалевич Дмитро Анатолійович не є виробником предмету закупівлі по лоту 1. Отже, на виконання вимог тендерної документації ФОП Михалевич Дмитро Анатолійович мав обов’язок щодо надання у своїй тендерній пропозиції сканкопії Акту Держпродспоживслужби від безпосереднього виробника запропонованого товару. Проте, ФОП Михалевичем Дмитром Анатолійовичем у складі своєї тендерної пропозиції надано лише сканкопію Акту Держпродспоживслужби від 13.12.2023 № 110/16.01-08 на ім’я Учасника ФОП Михалевича Дмитра Анатолійовича (файл «акт перевірки держпродспоживслужби.pdf»). Крім того, Учасником завантажено не скановані з оригіналів документи у електронному вигляді в форматі pdf, а ксерокопію Протоколу випробування зразків продукції від 17.11.2023 № 4282 (файл «сертифікат яблука.pdf»). Тобто, по лоту 1 Учасником не підтверджено відповідність вимогам, встановленим у Додатку 1 до тендерної документації, затвердженої Замовником. В тендерній пропозиції Учасника-переможця по лоту 2 ФОП Михалевича Дмитра Анатолійовича надано сканкопію Договору поставки від 17.01.2022 №1701/22-РВ (файл «договір з постачальником.pdf»), де ФОП Михалевич Дмитро Анатолійович – покупець, а ТОВ «Тропік» (код ЄДРПОУ 20831737) – продавець. Тобто, ФОП Михалевич Дмитро Анатолійович не є виробником предмету закупівлі по лоту 2. Отже, на виконання вимог тендерної документації ФОП Михалевич Дмитро Анатолійович мав обов’язок щодо надання у своїй тендерній пропозиції сканкопії Акту Держпродспоживслужби від безпосереднього виробника запропонованого товару. Проте, ФОП Михалевичем Дмитром Анатолійовичем у складі своєї тендерної пропозиції надано дві сканкопії Акту Держпродспоживслужби від 13.12.2023 № 110/16.01-08 на ім’я Учасника ФОП Михалевича Дмитра Анатолійовича (два файли з однаковою назвою «акт перевірки держпродспоживслужби.pdf», завантажені Учасником в електронну систему закупівель 13.01.2023 13:29). По лоту 2 Учасником не підтверджено відповідність вимогам, встановленим у Додатку 1 до тендерної документації, затвердженої Замовником. Таким чином, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерні пропозиції учасника-переможця по лоту 1 та по лоту 2 ФОП Михалевича Дмитра Анатолійовича, як такі, що не відповідають вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та уклав з ним договори постачання продуктів харчування від 26.01.2024 № 27 та від 26.01.2024 № 26 відповідно.
Період усунення порушень: 18.04.2024 16:08 - 03.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 18.04.2024 16:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформацію про усунення порушень опубліковано 24 квітня 2024 року у зв'язку із проведенням техеічних робіт на майданчику, дану інформацію було не можливо опублікувати 23 квітня 2024 року.
Дата публікації звіту: 24.04.2024 10:30

Запити/Пояснення