• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами «Послуги зі збирання, перевезення, зберігання, оброблення та організації подальшої утилізації або видалення або знешкодження відходів»

Завершена

472 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 360.00 UAH
Номер: 1fdc92a37452444898ddde0a97480722
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-15-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.02.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 15.02.2024 16:29 - 08.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З від 15.02.2024 № 13-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 15.02.2024 № 13-з Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-01-05-002044-a 05.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-73-60, m.s.volynets@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 та пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасність розгляду звернення, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує: - здійснити заходи щодо розірвання Договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень; - врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей щодо порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 лютого 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність розгляду звернення, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального некомерційного підприємства «Хмельницька міська лікарня» Хмельницької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.01.2024 №2, реєстр пропозицій, протокол розкриття від 15.01.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», вимогу про усунення невідповідностей, звернення з вимогою про усунення порушень UA-2024-01-05-002044-a.a1 від 22.01.2024, відповідь на звернення від 24.01.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.01.2024 №12, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 18.01.2024, договір підряду на виконання будівельних робіт від 22.01.2024 №36-Т (далі – Договір), пояснення від 19.02.2024, від 20.02.2024, від 26.02.2024 отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 24 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082). За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку №1082 щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено пункт 24 Особливостей. Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує послугу, яка становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме: 90524400-0 Збирання, транспортування та утилізація відходів лікарень Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, Замовником в пункті 1 «Перелік документів, які вимагаються від учасника» Додатку 2 до тендерної документації зазначено вимогу подання учасником ліцензії Міністерства екології та природних ресурсів України, або наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міністерства екології та природних ресурсів України), про видачу безпосередньо Учаснику ліцензії, на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Документ обов’язково повинен мати наступні види господарської діяльності: збирання, зберігання, оброблення та організація подальшої утилізації або видалення або знешкодження відходів. Документ обов’язково повинен мати всі види відходів, на поводження за якими він виданий, що є предметом цієї закупівлі. Слід зазначити, що з 09.07.2023 набув чинності Закон України «Про управління відходами», де у пункті 4 Прикінцевих та перехідних положень встановлено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цього закону. Відповідно до наданих роз’яснень Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, які надані листом від 30.01.2024 № 25/6-24/1248-24, ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (із відповідними змінами), втратили чинність 09.01.2024 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами». Відповідно до абзацу першого частини другої статті 8 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» у разі скасування ліцензування виду господарської діяльності орган ліцензування втрачає повноваження органу ліцензування, а ліцензії, видані на здійснення цього виду діяльності, вважаються недійсними. Надання послуги з перевезення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001. Надання послуги зі збирання, зберігання та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278. Отже, під час формування тендерної документації Замовник не врахував вищезазначені нормативні документи щодо умов ліцензування господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Враховуючи викладене, за результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація складена з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, а саме: містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Відповідно до пункту 7 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до тендерної документації після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Отже, в порушення вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник не відмінив відкриті торги через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, відповідно до додатку 2 тендерної документації «Технічне завдання» замовником вимагалось надати: «Довідку про наявність відповідного сертифікованого обладнання для знешкодження (спалювання) небезпечних відходів з підтверджуючими документами - сертифікат відповідності, атестат виробництва та технічний паспорт на обладнання». На виконання умов тендерної документації учасником ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надано наступні документи: сертифікат відповідності №UA.024.C.0231-23, технічний паспорт установки для переробки органічних та промислових відходів «Вихор-3,15». Пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" розміщено вимогу про усунення невідповідностей, зокрема надати довідку про наявність відповідного сертифікованого обладнання для знешкодження (спалювання) небезпечних відходів з підтверджуючими документами - атестат виробництва. При цьому, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією, а саме документів, що підтверджують якісні характеристики предмету закупівлі, не може розумітись як невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією. Отже, в порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник розмістив вимогу про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні у складі його тендерної пропозиції. На вимогу усунення невідповідностей учасником - ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надано довідку про наявність сертифікованого обладнання від 17.01.2024 вих. №20 та атестат виробництва від 07.04.2023 №UA.AT.004-23 (дійсний до 06.04.2026), які учасником не надані у складі його тендерної пропозиції. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником в порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 та пункту 43 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС".
Період усунення порушень: 28.02.2024 15:33 - 14.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 28.02.2024 15:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою усунення порушень,виявлених під час моніторингу ,угода 36-Т розірвана . Уповноважена особа Людмила КРАЛЕВСЬКА.
Дата публікації звіту: 05.03.2024 12:37

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • other: Так
Опис: Додатковою угодою від від 04.03.2024 №1 розірвано договір від 22.01.2024 №36-Т та 05.03.2024 опубліковано звіт про виконання договору.
Дата публікації: 05.03.2024 14:41

Запити/Пояснення