-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
дерневина дров"яна непромислового використання довжиною до 2м хвойнідерневина дров"яна непромислового використання довжиною до 2м, тверді
Завершена
83 520.00
UAH з ПДВ
Номер:
acaca5e739c2415ab576c469a396b9a1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-28-000080
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2024 00:00
Період моніторингу:
28.02.2024 12:50 - 21.03.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.02.2024 №43
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.02.2024 №43
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-01-04-004620-a, 04.01.2024. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 березня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; укладання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Сколетеплоенерго» Сколівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-04-002188-c); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-04-004620-a; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації Замовником за січень 2024 року за ДК 021:2015:03410000-7: Деревина, оприлюднено 4 закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2024-01-04-004620-a - очікувана вартість 83 520,00 грн, UA-2024-01-04-005461-а (410 400,00 грн), UA-2024-01-04-005934-a ( 519 400,00 грн) та UA-2024-01-25-006908-a (500 000,00 грн).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог пункту 10 Особливостей №1178 придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, здійснюються шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Одночасно, у пункті 13 Особливостей №1178 визначено виключний перелік випадків, за яких придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
При цьому, у пункті 3 Особливостей №1178 вказано, що положення частин п’ятої, шостої, восьмої (з урахуванням положень пунктів 68-76 цих особливостей) і дев’ятої статті 3 Закону застосовуються на умовах, визначених Законом.
Відповідно до наданої під час моніторингу Замовником інформації, КП «Сколетеплоенерго» здійснює закупівлі товарів, робіт, послуг відповідно до Закону з урахуванням Особливостей №1178 та, як замовник згідно пункту 4 частини першої статті 2 Закону відноситься до суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, а саме забезпечення виробництва, транспортування та постачання теплової енергії.
Також, у наданій Замовником інформації вказано, що Закон не застосовується у випадку, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі як паливно-енергетичні ресурси для виробництва електричної, теплової енергії (пункт три частини шостої статті 3 Закону).
Так, у частині шостій статті 3 Закону визначено перелік випадків, за яких цей Закон не застосовується для замовників, які визначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі.
Зокрема, відповідно до норм частини шостої статті 3 Закону, цей Закон не застосовується у випадку, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону (зокрема, юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті), здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі: паливно-енергетичні ресурси для виробництва електричної, теплової енергії (у тому числі ядерне паливо (опромінене чи неопромінене, зокрема поглинаючі стрижні систем керування та захисту), ядерні матеріали) проведення геологічного вивчення родовищ корисних копалин.
Водночас, з врахуванням відсутності в електронній системі закупівель договору №1/24-1 від 02.01.2024, укладеного Замовником без використання електронної системи закупівель (закупівля UA-2024-01-04-004620-a), а також відсутності інформації щодо фактичного використання придбаного товару (деревина дров’яна непромислового використання) як паливно-енергетичних ресурсів для виробництва теплової енергії, а саме для забезпечення виробництва, транспортування та постачання теплової енергії (перевірка фактичного використання можлива лише за місцезнаходженням Замовника, а моніторинг здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю (стаття 5 закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні») дослідити під час моніторингу питання правомірності здійснення закупівлі UA-2024-01-04-004620-a без використання електронної системи закупівель та укладення договору не видається за можливе.
Період усунення порушень:
22.03.2024 16:27 - 28.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.03.2024 16:27
Запити/Пояснення
Номер:
b00f6cdde0994269816c4446a75ca062
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.03.2024 17:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2024-01-04-004620-a, яка проведена комунальним підприємством «Сколетеплоенерго» Сколівської міської ради, виникла необхідність в наданні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з особливостями.
3. Надати інформацію, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме: НПП «Сколівські Бескиди», з яким укладений договір від 02.01.2024 № 1/24-1 без використання електронної системи закупівель?
4. Надати обґрунтоване пояснення та причини не оприлюднення в електронній системі закупівель укладеного договору від 02.01.2024 № 1/24-1 з НПП «Сколівські Бескиди».
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
df549d0ee4a24f4cb474166afca449ce
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.03.2024 16:37
Опис:
В межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2024-01-04-004620-a, КП «Сколетеплоенерго» надає пояснення:
1.Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик визначався на основі запиту ціни та потреби деревини дров»яної, необхідної для забезпечення безперебійного виробництва, транспортування та постачання теплової енергії для потреб бюджетних установ та організацій м. Сколе. КП «Сколетеплоенерго» проводило запит цінових пропозицій в межах місця знаходження підприємства, рентабельності постачання та отримання необхідних обємів деревини дров»яної (хвойної та твердої породи) для безперебійного виробництва та постачання теплової енергії під час опалювального сезону (скан-копія цінової пропозиції додається).
2. КП “Сколетеплоенерго» здійснює закупівлі товарів, робіт, послуг відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей ПКМУ № 1178 від 12.10.2022р.
КП “Сколетеплоенерго», як Замовник, згідно п.4, ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» відноситься до суб»єктів господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, а саме забезпечення виробництва, транспортування та постачання теплової енергії.
Закон «Про держзакупівлі» не застосовується у випадку , якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті другої цього Закону, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі: паливно-енергетичні ресурси для виробництва електричної, теплової енергії - пункт три частини шостої статті 3 Закону).
Для замовників , визначених у пункті 4 частини першої статті другої цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частини шостої статті 3 Закону закупівля товарів здійснюється шляхом укладання договору про закупівлю, без використання електронної системи закупівель.
Згідно ПКМУ №1178 положення частин п»ятої, шостої, восьмої і дев»ятої статті 3 Закону застосовуються на умовах визначених Законом.
3.Основними критеріями відбору постачальника товару залишається запит цінової пропозиції та можливість даного постачальника відпустити певну кількість дров»яної деревини (хвойної та твердої) породи.
Річний обсяг використання дров паливних для вироблення та забезпечення споживачів КП «Сколетеплоенерго» тепловою енергією за 2023 рік становив – 3948м3 . Жодне з лісогосподарських підприємств району не може самостійно забезпечити потреби КП «Сколетеплоенерго» в дровах паливних . Для цього в один і той самий період укладається кілька аналогічних договорів. Основною метою таких дій є забезпечення безперебійної роботи котелень.
Також одним з критеріїв укладення даного договору є постачання дров без попередньої оплати та можливим відтермінуванням платежів .
Зважаючи на дані обставини Закон України «Про публічні закупівлі дозволяє нам укласти прямі договори без використання електронної системи закупівель.
НПП «Сколівські Бескиди» у цей період мав певну кількість деревини дров»яної та за попереднім запитом ціни та обсягів було укладено договір №1/24-1 від 02.01.2024р.
4. Під час проведення закупівлі деревини дров»яної непромислового використання у НПП «Сколівські Бескиди» КП «Сколетеплоенерго» було оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-04-004620-a(скан-копія додається). Під час оприлюднення договору про закупівлю було завантажено файл в неправильному форматі в результаті чого, даний договір не відобразився.