• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи

Торги відмінено

235 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 175.00 UAH
Номер: 0dc4fc360bc6488f9d31e4bc9e26352e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-26-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 26.03.2024 16:13 - 17.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.03.2024 № 16-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 26.03.2024 № 16-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-01-04-002070-a 04.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі встановлено порушення пункту 41 Особливостей з урахуванням вимог частини десятої статті 29 Закону № 922-VIII. За результатами моніторингу встановлено порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII Особливостям, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Порушення, виявлені за результатами моніторингу процедури закупівлі усунуто шляхом відміни процедури закупівлі у відповідності до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.11.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель закладу дошкільної освіти №1 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 04.01.2024; тендерні пропозиції Фізичних осіб підприємців Королькова Марьяна Володимирівна та МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ (далі – ФОП «Королькова Марьяна Володимирівна» та ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ»); протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Королькова Марьяна Володимирівна» від 24.01.2024; протокольне рішення уповноваженої особи про намір укласти договір з ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ» від 25.01.2024; інформація про скасування рішення про визначення переможцем від 29.01.2024; протокольне рішення уповноваженої особи про відміну закупівлі від 08.04.2024; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27.03.2024 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Пунктом 24 Особливостей визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимогами пункту 14 Порядку № 1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом № 922-VIII, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями зазначив вид предмету закупівлі: товар, а саме (номенклатурні позиції): капуста, мандарини, апельсини, гарбуз, часник, цибуля, морква, буряк столовий, лимони, яблука, банани, корінь петрушки та вказав код національного класифікатора України - ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи. Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі - 03221400-0 Капустяні овочі, 03222240-7 – Мандарини, 03222220-1 – Апельсини, 03221113-1 – Цибуля, 03221112-4 – Морква, 03221111-7 – Буряк та інші. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082. За нормами пункту 41 Особливостей - розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону № 922-VIII (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Частиною десятою статті 29 Закону № 922-VIII імперативно установлено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Під час аналізу інформації, наявної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Королькова Марьяна Володимирівна» порушено вимоги пункту 41 Особливостей з урахуванням вимог частини десятої статті 29 Закону № 922-VIII, а саме Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Королькова Марьяна Володимирівна» (протокол розкриття 12.01.2024, протокол відхилення 24.01.2024). Відповідно до абзацу шостого пункту 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями. Електронною системою, наступною тендерною пропозицією у списку тендерних пропозицій, визначено ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ», Замовником 25 січня 2024 прийнято рішення про намір укласти договір з ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ» (протокол від 25.01.2024), однак 29 січня 2024 Замовником скасовано рішення про визначення переможцем ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ» та переведено в статус «Очікує рішення». Проте, станом на 08.04.2024 – на 50 робочий день, в електронній системі закупівель відсутня інформація про результати її розгляду Замовником, а значиться лише «Очікує рішення». З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-01-04-002070-a постала потреба в отриманні пояснень з питань, які є предметом досліджень в рамках моніторингу, в тому числі, щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ», відповідно, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 27.03.2024 через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень проте відповідь (пояснення) Замовником надано 09.04.2024 (на десятий робочий день), чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. З урахуванням наданих Замовником пояснень та відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ» встановлено порушення норм пункту 41 Особливостей з урахуванням вимог частини десятої статті 29 Закону № 922-VIII в частині недотримання строку розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Проте, Замовником станом на 08.04.2024 року (до надання відповіді на запит про надання пояснень) в порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей не відмінено процедуру закупівлі «ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи» у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через порушення строків розгляду тендерної пропозиції ФОП «МАЛИНИЧ ВЯЧЕСЛАВ СТЕПАНОВИЧ». Слід зазначити, що після направленого Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області через електронну систему закупівель запиту про надання пояснень, Замовником було оприлюднено протокольне рішення уповноваженої особи від 08.04.2024 року щодо відміни процедури закупівлі у відповідності до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Період усунення порушень: 11.04.2024 13:27 - 26.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 11.04.2024 13:27

Запити/Пояснення