Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 18 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Савчук Андрій Миколайович установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 24.01.2024 № 8, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Швайківської сільської ради Бердичівського району Житомирської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 04.01.2024 № 1, тендерна пропозиція переможця фізичної особи-підприємця Савчука Андрія Миколайовича (далі - ФОП Савчук Андрій Миколайович), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.01.2024 № 4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 15.01.2024, договір про закупівлю від 24.01.2024 № 8, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 11.04.2024, інформація з власного веб-сайту за посиланням: https://shvaykivska-gromada.gov.ua.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення, а саме:
- в порушення вимог пункту 18 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, при тому, що предметом закупівлі є послуги;
- в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить інформацію щодо способу документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, визначених в абзаці 14 пункту 44 Особливостей.
Також, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
- пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації та розділ Додаток № 6 до тендерної документації містить підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця в редакції частин 1 та 2 статті 17 Закону, а не пункту 47 Особливостей;
- в пункті 4 розділу V тендерної документації Замовником зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій в редакції пункту 41 Особливостей, що діяла до 25.02.2023, а не пункту 44 Особливостей;
- в пункті 4 розділу VІ тендерної документації Замовником зазначено випадки, за яких умови договору про закупівлю можуть відрізнятися від змісту пропозиції переможця закупівлі, що визначені в пункті 18 Особливостей, в редакції, що діяла до 25.02.2023.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Савчук Андрій Миколайович встановлено наступне.
Так, відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 3 Додатку № 5 до тендерної документації Замовника, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції, зокрема, копій не менше двох аналогічних договорів.
На виконання вказаних вимог учасником ФОП Савчук Андрій Миколайович у складі тендерної пропозиції надано копії двох аналогічних договорів від 10.01.2023 № 11 та від 28.08.2023 № 65.
Однак, моніторингом встановлено, що аналогічний договір від 28.08.2023 № 65 надано не в повному обсязі (відсутній розділ V), а також без Специфікації, яка відповідно до пункту 1.1 розділу І вказаного договору є його додатком та, в якому зазначено частину істотних умов, яка стосується предмету закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 3 Додатку № 5 до тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Слід відмітити, що відповідно до пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особдивостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Савчук Андрій Миколайович як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та, як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
В пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено імперативну умову, що тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог, зокрема, повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція переможця ФОП Савчук Андрій Миколайович містить накладений електронний підпис Савчука Андрія Миколайовича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Савчука Андрія Миколайовича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Також, в порушення вимог пункту 4 розділу «Перелік інших документів, що має надати учасник» Додатку № 4 до тендерної документації, учасником ФОП Савчук Андрій Миколайович у складі тендерної пропозиції не надано гарантійного листа щодо відповідності запропонованих ним послуг вимогам тендерної документації.
Також, моніторингом встановлено, що в порушення вимог абзацу 15 пункту 47 Особливостей, переможцем торгів ФОП Савчук Андрій Миколайович у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (15.01.2024) не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, у спосіб, зазначений в пунктах 1, 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку № 6 до тендерної документації, а саме:
- гарантійного листа/довідки у довільній формі, та/або інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі;
- витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі;
- довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі, зокрема, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Савчук Андрій Миколайович, як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та через ненадання у спосіб, зазначений в пунктах 1, 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку № 6 до тендерної документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
23.04.2024 11:31 - 08.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.04.2024 11:31