-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги їдалень
Послуги їдалень
Завершена
1 500 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Номер:
85b6edc5b725451eb459c71eb0ef821a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-19-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
19.03.2024 17:20 - 10.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.03.2024 № 20-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2024-01-03-003731-a 03.01.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі».
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Прилуцької гімназії № 3 імені Сергія Гордійовича Шовкуна Прилуцької міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 03.01.2024 № 02, зі змінами (далі – тендерна документація), вимоги про усунення порушення оприлюднені в електронній системі закупівель ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» та рішення замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» (далі – КП КШХ «Шкільний»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 15.01.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.01.2024 № 5, договір про закупівлю послуги їдалень від 22.01.2024 № 1, укладений Замовником з КП КШХ «Шкільний» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 22.01.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 27.03.2024.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено, що Замовником в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro 05.01.2024 о 16:25 год. оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 05.01.2024 № 5, яким передбачено зміни в тендерній документації та оприлюднення нової редакції тендерної документації в електронній системі закупівель, а саме:
1. «Пункт 5 розділу 3 тендерної документації: «11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»», замінити словами: «11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА».
2. «Пункт 4 розділу 6 тендерної документації: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей», замінити словами: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей».
Проте, Замовником, в порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, зміни, що внесені до тендерної документації, не розміщені та не відображені в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено, що Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено надання учасниками закупівлі: «гарантійний лист, що організація харчування буде здійснюватися лише на харчоблоках та в їдальнях навчальних закладах Замовника».
Проте, на виконання вищезазначеної вимоги учасником КП КШХ «Шкільний», надано гарантійний лист від 05.01.2024 № 32, яким учасник гарантує, що організація харчування буде здійснюватися лише в їдальні Замовника, чим порушено вимоги зазначені у Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Додатком 2 до тендерної документації Замовником також передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність централізованих складських приміщень, де зберігається товар та сировина відповідно до санітарних норм зберігання, холодильного, морозильного та технологічного обладнання, в достатній кількісті, яка відповідає зберіганню товару, інвентарю та підтвердити правовий статус набуття (володіння, користування) такого обладнання (договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі)».
На виконання вищезазначеної вимоги у тендерній пропозиції учасника надано довідку від 19.12.2023 № 193 в якій зазначено, що відповідно до п.5.2 Статуту підприємства, все майно підприємства перебуває в комунальній власності та закріплене за підприємством на праві господарського відання та надано Технічний паспорт на нежитлові будівлі. Проте, учасником не надано документи, які б підтверджували правовий статус набуття (володіння, користування, договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі), а саме права господарського відання, щодо інформації яка зазначена у довідці, чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
Крім того, у даній довідці зазначено, що учасник має у своєму розпорядженні 4 складські приміщення, при цьому згідно з інвентаризаційним описом, наданим учасником, підтверджено 3 складські приміщення, чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації Замовника передбачено, що «Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою».
У тендерній пропозиції учасника, на виконання вимоги пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації Замовника, на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, надано копії трудових книжок на працівників. При цьому, трудові книжки працівників Цюпко Г.Г. та Чепінога С.Г., надано іншою мовою, ніж українська та без автентичного перекладу українською мовою, чим порушено вимоги пункту 7 розділу 1 тендерної документації Замовника.
Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність в штаті інженера-технолога громадського харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей (копія диплому, копія трудової книжки зі стажем роботи не менше п’яти років)».
Проте, на виконання вищезазначеної вимоги в тендерній пропозиції учасника надано довідку від 19.12.2023 № 194, в якій зазначено, що KП КШХ «Шкільний» має в штаті головного інженера-технолога громадського харчування з відповідною освітою та багаторічним стажем роботи (без зазначення досвіду роботи по організації харчування дітей), чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
Крім того, у тендерній пропозиції учасника КП КШХ «Шкільний» не надано сканкопії експлуатаційних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах КП КШХ «Шкільний», чим недотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію КП КШХ «Шкільний» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 15.01.2024 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.01.2024 № 5 про визначення КП КШХ «Шкільний» переможцем процедури закупівлі. Замовником з КП КШХ «Шкільний» укладено договір про закупівлю послуги їдалень від 22.01.2024 № 1.
Період усунення порушень:
09.04.2024 17:59 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2024 17:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Звіт про усунення порушень:
Ми погоджуємося з висновком Держаудитслужби в Чернігівській області від 09.04.2024року та ініціювали перед КП КШХ "Шкільний" процедуру розірвання договору №1 від 22.01.2024 року про закупівлю послуги харчування.
Дата публікації звіту:
15.04.2024 18:37
Запити/Пояснення
Номер:
890c0d74f05c46629b69fd932282885a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.03.2024 14:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги їдалень за кодом ДК 021: 2015: 55510000-8 — Послуги їдалень, очікуваною вартістю 1 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-03-003731-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію про стан виконання договору про закупівлю послуг їдалень від 22.01.2024 № 1, укладеного Замовником із комунальним підприємством Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» (далі - КП КШХ «Шкільний»).
3. Згідно з абзацом другим пункту 2 розділу 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
Надати пояснення у зв’язку з чим, в порушення вимог абзацу другого пункту 2 розділу 2 до тендерної документації Замовника та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей та здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі (далі — Особливості), Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації?
4. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність централізованих складських приміщень, де зберігається товар та сировина відповідно до санітарний норм зберігання, холодильного, морозильного та технологічного обладнання, в достатній кількісті, яка відповідає зберіганню товару, інвентарю та підтвердити правовий статус набуття(володіння, користування) такого обладнання (договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі)».
На виконання вищезазначеної вимоги учасником КП КШХ «Шкільний» надано довідка від 19.12.2023 № 193 в якій учасником зазначено, що відповідно до п.5.2 Статуту підприємства, все майно підприємства перебуває в комунальній власності та закріплене за підприємством на праві господарського відання та надано Технічний паспорт на нежитлові будівлі. Проте, учасником не надано документи які б підтверджували правовий статус набуття (володіння, користування, договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі), а саме: права господарського відання, щодо інформації яка зазначена у довідці, чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
5. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати гарантійний лист, що організація харчування буде здійснюватися лише на харчоблоках та в їдальнях навчальних закладах Замовника».
Проте, на виконання вищезазначеної вимоги учасником комунальним підприємством Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» надано гарантійний лист від 05.01.2024 № 32 яким учасник гарантує, що організація харчування буде здійснюватися лише в їдальні Замовника, чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
6. Пунктом 7 розділу 1 тендерної документації Замовника передбачено, що «Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою».
Учасником процедури закупівлі комунальним підприємством Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» на виконання вимоги щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації (вимога Замовника згідно пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації) надано копії трудових книжок на працівників. Трудові книжки працівників Цюпко Г.Г. та Чепінога С.Г., надано іншою мовою, ніж українська та без автентичного перекладу українською мовою, чим порушено вимоги пункту 7 розділу 1 тендерної документації Замовника.
7. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність в штаті інженера-технолога громадського харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей (копія диплому, копія трудової книжки зі стажем роботи не менше п’яти років)».
Проте, на виконання вищезазначеної вимоги учасником комунальним підприємством Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» надано довідку від 19.12.2023 № 194 в якій зазначено, що КП КШХ «Шкільний» має в штаті головного інженера-технолога громадського харчування з відповідною освітою та багаторічним стажем роботи (без зазначення досвіду роботи по організації харчування дітей), чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
8. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що: «відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Учасник повинен надати сканкопії експлуатаційних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів».
Проте, на виконання вищезазначеної вимоги учасником комунальним підприємством Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» не надано сканкопії експлуатаційних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, чим порушено вимоги Замовника, зазначені у додатку 2 до тендерної документації.
Надати пояснення, у зв’язку з чим Замовником під час розгляду тендерної пропозиції не надано вимогу про виправлення вищезазначених невідповідностей до комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
1bd49655d11644bb968d0f0b7296d7b2
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
27.03.2024 17:25
Опис:
Відповідь пояснення
Відповідно до Запиту Держаудитслужби України - 25.03.2024 14:37 «Послуги харчування (ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-01-03-003731-a) повідомляю наступне:
- Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована згідно мережі дітей на 2023-2024 н.р., та відповідно до рішення Прилуцької міської ради Чернігівської області від 02 грудня 2023 року №11 «Про встановлення вартості безоплатного гарячого харчування в закладах дошкільної, загальної середньої освіти м. Прилуки на 2024 рік» (посилання в кінці документу).
- технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблялись виходячи з того, що послуга з організації харчування повинна повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до віково-статевих особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.
Виконання норм харчування здійснюється у межах відповідних бюджетних призначень.
При виконанні послуг учасник повинен дотримуватися вимог чинних законодавчих актів, а саме:
- Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»;
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»;
- Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (із змінами та доповненнями);
- Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» від 18.05.2017 № 2042-VIII (із змінами);
- Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39;
- Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх навчальних закладах та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 116 від 02 лютого 2011 року (із змінами).
Учасники процедури закупівлі повинні:
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність спеціалізованого автотранспорту у достатній кількості, копію свідоцтва про реєстрацію транспорного засобу або договори оренди/суборенди, лізингу/сублізингу транспортного засобу копію медичної довідки водіїв, та скан-копію договору на санітарну обробку транспортних засобів учасника та останнього акту здачі-приймання наданих послуг за таким договором;
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність централізованих складських приміщень, де зберігається товар та сировина відповідно до санітарний норм зберігання, холодильного, морозильного та технологічного обладнання, в достатній кількісті, яка відповідає зберіганню товару, інвентарю та підтвердити правовий статус набуття(володіння, користування) такого обладнання ( договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі) ;
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про проходження медичного огляду та скан-копії особових медичних книжок працівників з відмітками про проходження ними обов’язкового прифілактичного медичного огляду, відповідно до Наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150, які здійснюють харчування дітей в закладах освіти учасника;
- примірне чотиритижневе сезонне меню для дітей у закладах дошкільної освіти, погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби (згідно постанови КМУ від 24.03.2021р. №305);
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність в штаті інженера-технолога громадського харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей (копія диплому, копія трудової книжки зі стажем роботи не менше п’яти років);
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність у штаті кухарів дитячого харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей у закладах освіти (копії дипломів, копії трудових книжок або наказів про призначення на посаду/сумісництво або цивільно-привові угоди або інші документи, передбачені законодавством, які підтверджують наявність правових відносин учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками);
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про повірку терезів на харчоблоках закладів освіти та скан – копію останнього Акту виконання повірки вагів;
- надати скан-копію державної реєстрації потужностей з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на право здійснення діяльності, затвердженого наказом Мінагрополітики від 10.02.2016р. №39;
- надати скан-копію актів, складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України.
- надати скан-копії посвідчень з електробезпеки з групою допуску не нижче ніж ІІ працівників, які здійснюють харчування дітей в закладах освіти;
- надати гарантійний лист що організація харчування буде здійснюватися лише на харчоблоках закладах Замовника;
- відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Учасник повинен надати скан копії експлуатаціїних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів;
- надати копії посвідчень якості, сертифікатів якості на продовольчий товар та сировину;
- скан-копію чинного договору вивезення та утилізації відходів;
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень.
Також в роботі використовувався порадник «Здійснюємо якісні закупівлі харчування для закладів освіти: Порадник для уповноважених осіб, які здійснюють закупівлі харчування для ЗЗСО та ЗДО / Нос О. /
за заг. ред. Протасової Н., Полторак В., Жабенко Л., Пуцової А. – К. : Швейцарсько-український проєкт DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної осві-ти», 2021. – 44 с.»
https://hromady.org/wp-content/uploads/2022/02/Здійснюємо-якісні-закупівлі-харчування-для-закладів-освіти.pdf
- Постанова Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2021-%D0%BF#Text%E2%80%99
- рішення Прилуцької міської ради Чернігівської області від 02 грудня 2023року № 11 «Про встановлення вартості безоплатного гарячого харчування в закладах дошкільної, загальної середньої освіти м.Прилуки на 2024 рік»: https://pryluky.cg.gov.ua/web_docs/5612/2023/02/docs/48-11.zip
- посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://schooi03priluki.wixsite.com>website
2.На період запиту договір перебуває на стадії виконання , а саме січень, лютий.
3. Під час проведення закупівлі Замовником було внесено зміни лише в Додаток 2 «Технічні характеристики», який було викладено у формі окремого документу, інші положення тендерної документації залишалися без змін, а тому на думку замовника не підлягали повторному оприлюдненню.
4. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність централізованих складських приміщень, де зберігається товар та сировина відповідно до санітарний норм зберігання, холодильного, морозильного та технологічного обладнання, в достатній кількості, яка відповідає зберіганню товару, інвентарю та підтвердити правовий статус набуття(володіння, користування) такого обладнання (договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі)».
На виконання вищезазначеної вимоги учасником КП КШХ «Шкільний» надано довідка від 19.12.2023 № 193 в якій учасником зазначено, що відповідно до п.5.2 Статуту підприємства, все майно підприємства перебуває в комунальній власності та закріплене за підприємством на праві господарського відання. Відповідно до частин 1-3 Господарського кодексу України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
При цьому, чинне законодавство не містить вимоги щодо форми передання майна від міської ради комунальному підприємству.
5. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати гарантійний лист, що організація харчування буде здійснюватися лише на харчоблоках та в їдальнях навчальних закладах Замовника».
Відповідно до довідки КП «КШХ «Шкільний» від 19.12.2023 № 179 (документ № 7) учасник підтверджує, що харчування учнів буде здійснюватися безпосередньо у навчальному закладі, що підтверджує, що приготування їжі буде здійснюватися на харчоблоці. Крім того, КП КШХ «Шкільний» надано копію паспорту харчоблоку (документ № 19).
Додатково інформуємо, що харчування учнів не здійснюється безпосередньо на харчоблоці.
6. Пунктом 7 розділу 1 тендерної документації Замовника передбачено, що «Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою».
Учасник КП Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» виконав умови Тендерної документації, в частині «надання довідки (інформації) в довільній формі про наявність у штаті кухарів дитячого харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей у закладах освіти (копії дипломів, копії трудових книжок або наказів про призначення на посаду/сумісництво або цивільно-правові угоди або інші документи, передбачені законодавством, які підтверджують наявність правових відносин учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками)» надавши довідку від 05.01.2024 року № 34 (документ №4) з доданням до неї копії трудової книжки з відповідними записами, що на думку Замовника являється достатнім підтвердженням виконання вище вказаної вимоги тендерної документації. Трудові книжки працівників Чепінога С.Г., Цюпко Г.Г. були заведені до 1993 року. До 1993 року був чинним бланк трудової книжки, затверджений Постановою Ради Міністрів СРСР ВЦСПС «Про трудові книжки робітників і службовців» 6 вересня 1973 року №656. Титульний аркуш бланку трудової книжки на російській мові. Постанова №656 допускала також паралельне заповнення трудової книжки мовою союзної, автономної області, автономного округа (п.13 Постанови №656.) Тому трудові книжки, оформлені російською мовою до квітня 1993 року, відповідають нормам законодавства. Записи про прийняття на роботу ( накази про прийняття працівників, записані до трудових книжок) вищевказаних працівників та їх посади вказані на українській мові.
7. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що учасники закупівлі повинні: «надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність в штаті інженера-технолога громадського харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей (копія диплому, копія трудової книжки зі стажем роботи не менше п’яти років)».
На виконання вищезазначеної вимоги учасником комунальним підприємством Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» надано довідку від 19.12.2023 № 194 в якій зазначено, що КП КШХ «Шкільний» має в штаті головного інженера-технолога громадського харчування з відповідною освітою та багаторічним стажем роботи
Підтвердженням досвіду роботи інженера – технолога громадського харчування по організації харчування дітей є копія трудової книжки Цюпко Галини Григорівни (додаток до довідки від 19.12.2023 № 194), при цьому вимоги тендерної документації не містять вимоги щодо зазначення стажу роботи саме в довідці.
8. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що: «відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Учасник повинен надати сканкопії експлуатаційних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів».
9. Додатком 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що: «відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Учасник повинен надати сканкопії експлуатаційних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів».
Замовником не було конкретизовано на який саме товар та сировину було необхідно надати копії посвідчень якості і сертифікатів якості, як не було зазначено й про необхідність надання вказаних документів на всі продукти вказані в меню Учасника. Додатково Учасником було подано довідку (додаток 27) в якій зазначено, що всі продукти, які надходять на підприємство, мають сертифікати якості та посвідчення якості. Згідно зроблених зауважень, Замовником було додатково запрошено документи на право власності та сертифікати на продукцію, на що КП Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» надав додаткові документи, що додаються окремим файлами з підписами (додаються до пояснень).
Зважаючи на вищевикладене Замовником було прийняте рішення на відповідність тендерної пропозиції учасника КП Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» вимогам тендерної документації.
Крім того, при прийнятті рішення по даній закупівлі просимо врахувати, що недоліки які були виявлені під час моніторингу не є суттєвими та не вплинули на об’єктивність та неупередженість при виборі переможця. У разі ухвалення висновку, який буде містити зобов’язання про розірвання договору, без гарячого харчування залишиться (218) учнів ліцею, адже Замовнику буде необхідно провести нову процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, просимо не приймати рішення щодо зобов’язання Учасника розірвати договір, а обмежитися попередженням.