• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Хліб.

Завершена

537 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 370.00 UAH
Номер: 7506ae8d2e084206b5275f703f061715
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-24-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.01.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 24.01.2025 16:39 - 15.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.01.2025 № 16 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 21.01.2025 № 003100-18/733-2025 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 24.01.2025 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.01.2025 № 16 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 8 UA-2024-01-03-003417-a 03.01.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 177-65-52, mazalova.ruslana@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» встановлено порушення вимог пункту 43 та статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 8 частини восьмої статті 41 Закону За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Київського міського центру комплексного обслуговування бездомних осіб (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 12.01.2024, договір від 18.01.2024 №2, додаткова угода від 24.10.2024 №1, додаткова угода від 23.12.2024 №2, додаткова угода від 23.12.2024 №3, додаткова угода 27.01.2025 №4, оприлюднені через електронну систему закупівель. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» встановлено наступне. Згідно з вимогами Додатку 1 до тендерної документації Замовника, Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати, зокрема: позитивний лист-відгук щодо постачання товару від контрагента (виданий не раніше 2021 року), завірений підписом та печаткою (у разі її використання), з яким було укладено аналогічний договір. У відгуку повинно бути зазначено вихідний номер та дата видачі листа-відгуку, номер та дата укладеного договору, предмет договору, сума договору, обсяги поставки, строк дії договору та інформація щодо фактів виявлення або не виявлення недоліків щодо якості та строків виконання договору. Так, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» надано листи – відгуки від 16.03.2023 № 051/026-96, від 16.03.2023 № 051/026-97 та від 06.03.2023 № 051/026-85 (файл «Документи, що підтверджують виконання аналогічних договорів.pdf») в яких відсутня інформація щодо обсягів поставки, строку дії договору та строків виконання договору. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного. Проте, відповіді на зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Таким чином, Учасником ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» не виконано вимоги Додатку 1 до тендерної документації Замовника в частині надання листів-відгуків із зазначенням інформації, зокрема: обсягів поставки, строку дії договору та строків виконання договору. Отже, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції, а також не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. Разом з цим, моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» встановлено Згідно з вимогами пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: документів, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиції є не керівник учасника (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів). Так, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» надано Декларацію виробника (файл: «Декларація виробника.pdf»), яка підписана в.о. начальника служби якості та контролю технологій виробництва Щагіною О.Ю. Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» відсутні документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиції є не керівник учасника (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів). Таким чином, Учасником ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» не виконано вимоги пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника в частині не надання в складі тендерної пропозиції документів, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів, а саме на в.о. начальника служби якості та контролю технологій виробництва Щагіну О.Ю. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного. Проте, відповіді на зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Отже, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції, а також не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до умов договору встановлено наступне. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Разом з цим, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, видані Кабінетом Міністрів України, є обов'язковими до виконання. Пунктом 19 Особоливостей передбачено випадки для внесення змін до істотних умов договору. Відповідно до підпункту 8 пункту 19 Особоливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Відповідно до частини шостої статті 41 Закону, дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Згідно з умовами пункту 3.1 оприлюдненого Замовником в електронній системі закупівель договору від 18.01.2024 №2, загальна сума договору складає 241 260,00 грн з урахуванням ПДВ. Відповідно до пункту 1 Додаткової угоди від 27.01.2025 №4 до договору від 18.01.2024 №2, вартість додаткової угоди становить 53 016,00 грн в тому числі ПДВ, що не перевищує 20% суми визначеної в Договорі. Проте, як зазначалось вище, загальна сума договору складає 241 260,00 грн з урахуванням ПДВ, згідно з вимогами частини шостої статті 41 Закону максимальний відсоток збільшення суми договору 20% від суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю. Тобто, 20 відсотків від суми визначеної в початковому договорі 241 260,00 грн в розрахунку складає 48 252,00 гривень. Отже, Замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках не передбачених законом, а саме визначено обсяг, що перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі, про закупівлю, укладеному в попередньому році. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного. Проте, відповіді на зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Таким чином, додатковою угодою від 27.01.2025 №4 Замовником продовжена дія договору про закупівлю в обсязі, що перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю від 18.01.2024 №2, укладеному в попередньому році, чим порушено вимоги підпункту 8 пункту 19 Особливостей та частини шостої статті 41 Закону. Одночасно, моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником на підставі підпункту 2 пункту 19 Особливостей до договору вносилися зміни щодо ціни за одиницю товару, про що укладена додаткова угода від 24.10.2024 №1, а саме: відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. При цьому, в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю Замовником вказано випадок: «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії (Закон)». Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного. Проте, відповіді на зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Отже, на порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей, до повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю Замовником вказано випадок для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту, що не відповідають фактичним підстава для внесення змін до Договору.
Період усунення порушень: 17.02.2025 15:47 - 04.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2025 15:47

Запити/Пояснення