-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з прибирання та підмітання вулиць
Завершена
1 766 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
5d643ee4757e4935b664efc43d1a5b24
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-25-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2024 00:00
Період моніторингу:
25.04.2024 17:06 - 17.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2024 № 88
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2024 № 88.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 5. UA-2024-01-02-005308-a, 02.01.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів у випадках, передбачених законодавством.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з врахуванням норм Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; своєчасності укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з врахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної редакції, далі – Особливості №1178); розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Добромильської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-02-002470-c); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; звіт про договір про закупівлю; договір про надання послуг від 02.01.2024 №4; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо проведення Замовником процедури закупівлі UA-2023-12-14-010127-a.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником за досліджуваною закупівлею UA-2024-01-02-005308-a здійснено закупівлю послуг з прибирання та підмітання вулиць (ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць) шляхом укладання договору без використання електронної системи закупівель з посиланням на підпункт 6 пункту 13 Особливостей №1178 та оголошені Замовником відкриті торги закупівлі UA-2023-12-14-010127-a, що не відбулися.
Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель за досліджуваною закупівлею 02.01.2024 оприлюднено звіт про результати проведення закупівлі UA-2024-01-02-005308-a
Крім того, у змінах до річного плану закупівель (UA-P-2024-01-02-002470-c) як обгрунтування закупівлі зазначено, що договір публікується відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 (UA-2023-12-14-010127-a).
Однак, разом із звітом про договір про закупівлю обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, в електронній системі закупівель не опубліковано, чим порушено вимоги пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Замовником, у наданому під час моніторингу поясненні щодо причин не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-01-02-005308-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, зазначено, що 02.01.2024 уповноваженою особою було прийнято протокольне рішення №4 від 02.01.2024 та обгрунтування щодо організації та проведення закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (код ДК 021:2015 –90610000-6– Послуги з прибирання та підмітання вулиць)».
До вказаного пояснення Замовником долучено обгрунтування порядку застосування Замовником виключень при укладанні договору за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей №1178, яке підписане уповноваженою особою Замовника Калитою М.М. та погоджене т.в.о. міського голови Мацько О.С.
Проте, на порушення вимог пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до цього пункту (у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника) не оприлюднено.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовник зазначив, що очікувану вартість предмета закупівлі розраховано з середніх ринкових цін та коштів, які були використані за 2023 рік.
При цьому, документального підтвердження щодо наданої у поясненні інформації Замовником до моніторингу не надано.
Слід зазначити, що здійсненим під час моніторингу аналізом наявної в електронній системі закупівель інформації про проведені Замовником у 2023 році закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць встановлено, що така закупівля Замовником проводились на суму 901 500 грн (закупівля UA-2023-01-17-005268-a щодо прибирання 10-ти вулиць міста), тоді як за досліджуваною закупівленю укладено договір на суму 1 766 400 грн щодо прибирання 10-ти вулиць міста, а також вулиць населених пунктів старостинських округів Добромильської ТГ.
Отже, Замовником відповідного документального підтвердження щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначення вартості досліджуваної закупівлі не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
15.05.2024 17:33 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2024 17:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись із висновком про результати моніторингу процедури
UA-M-2024-04-25-000031 від 15.05.2024 р., яким Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень, а саме:
здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні документів у випадках, передбачених законом.
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-01-02-005308-a за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» ДК 021:2015:90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць Добромильською міською радою Самбірського району Львівської області було здійснено заходи з опрацювання положень Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної редакції, далі – Особливості №1178); проведено роз’яснювальну роботу та було вжито заходів щодо участі у проведенні навчальних семінарів у «Школі закупівельника», які регулярно організовуються Департаментом економічної політики Львівської обласної державної адміністрації, також забезпеченя участі у онлайн семінарах щодо недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Дата публікації звіту:
17.05.2024 14:27
Запити/Пояснення
Номер:
b0df1a622e17496b8f9fcc10bcf5776a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
29.04.2024 17:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.05.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD- UA-2024-01-02-005308-a , яка проводилась Добромильсьою міською радою (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: КП МВУ ЖКГ м. Добромиль?
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу встановлено, що за закупівлею UA-2024-01-02-005308-a без використання електронної системи Замовником зазначено підпункт 6 пункту 13 Особливостей №1178, підставою здійснення закупівлі, а саме відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. Проте, обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, в електронній системі закупівель не опубліковано.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини та підстави не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-01-02-005308-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9755b602b33844a084714e1a6c84cc10
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
30.04.2024 12:52
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень від 29.04.2024 р., повідомляємо наступне. Системою Prozorro було відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з особливостями, у тому числі за лотом за предметом закупівлі «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (код ДК 021:2015 –90610000-6– Послуги з прибирання та підмітання вулиць)») (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-02-005308-a звіт додається. Відповідно до пп.6 п.13 Особливостей затверджених Постановою від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування при укладенні договору про закупівлю без застосування відкритих торгів ,предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
1. Очікувану вартість предмета закупівлі розраховувалось з середніх ринкових цін та коштів, які були використані за 2023 рік.
2. 28.12.2023 р. Добромильською міською радою було направлено листи з пропозицією укладення договору до двох учасників: КП МВУ ЖКГ м. Добромиль та КП ВМУ ЖКГ м. Хирів. (сканкопія додається). 29.12.2023 року було отримано відповіді, де КП ВМУ ЖКГ м. Хирів відмовилися від укладення Договору, натомість КП МВУ ЖКГ м. Добромиль надали згоду на укладення договору. (сканкопії додаються).
3. 02.01.2024року Уповноваженою особою було прийнято протокольне рішення № 4 від 02.01.2024 року та обгрунтування (додається) щодо організації та проведення закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (код ДК 021:2015 –90610000-6– Послуги з прибирання та підмітання вулиць)» .