-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин та дизельне паливо
Під місцем поставки слід розуміти: за місцем знаходження АЗС Учасника.
Завершена
2 915 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 575.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 575.00 UAH
Номер:
1e1fbd1555ca4636a47ce91831af6082
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-08-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2024 00:00
Період моніторингу:
08.05.2024 15:51 - 30.05.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.05.2024 № 96
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 № 96.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 6. UA-2024-01-02-004080-a, 02.01.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 внаслідок її безпідставного відхилення.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» встановлено порушення вимог пунктів 3 та 43, а також підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 внаслідок безпідставного їх відхилення.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення вимог вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 у встановленому законодавством порядку шляхом припинення зобов’язань за договором від 01.02.2024 №24ТЛБЗ-1535/24.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Буської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-02-001651-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (щодо правомірності їх відхилення Замовиком); опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 18.01.2024 №007, від 19.01.2024 №008 та №009; тендерну пропозицію ПП «ОККО-СЕРВІС»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 22.01.2024 №013; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «ОККО-СЕРВІС» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 01.02.2024 №24ТЛБЗ-1535/24; додаткові угоди від 06.02.2024 №1 та від 10.04.2024 №2 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 18.01.2024 №007 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (остаточна цінова пропозиція - 2 463 300,00 грн) на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178 (учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей).
Так, за умовами тендерної документації Замовника (частина 3.1. розділу 3) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Розділом 1 Додатку №1 до цієї тендерної документації).
Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 таблиці Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати встановленої форми довідку про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Форма довідки містить наступні відомості про аналогічний договір: номер та дата договору; предмет договору; повне найменування контрагента, з яким укладено договір; адреса, контактні телефони особи контрагента, відповідального за виконання умов договору; інформація про виконання договору.
Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в складі пропозиції надано довідку про досвід виконання аналогічних договорів (файл «Довідка про досвід виконання аналог.договорів.pdf»), яка за формою відрізняється від встановленої у тендерній документації Замовника довідки, при цьому містить всю інформацію, яка вимагалась Замовником для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
З врахуванням пункту 43 Особливостей №1178 Замовником оприлюднено повідомлення про усунення учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» невідповідностей, у якому, зокрема зазначено, що довідка про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) не відповідає формі, яка встановлена в підпункті 1.1 пункту 1 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, а також що для усунення виявлених невідповідностей та підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за встановленою формою про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано нову довідку про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), яка також відрізняється за формою від вказаної у підпункті 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, що стало підставою для відхилення вказаного учасника (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 18.01.2024 №007).
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом наданих учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» довідок про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) встановлено, що вказані довідки містять усю інформацію, яку Замовник вимагає у довідці за формою, вказаною у підпункті 1.1 пункту 1 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, а саме: номер і дата договору; предмет договору; повне найменування контрагента, з яким укладено договір; адреса, контактні телефони особи контрагента, відповідального за виконання умов договору, інформація про виконання договору. Крім того, такі довідки містять додаткову інформацію (ідентифікатор закупівлі, строк дії укладеного договору, його сума).
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення стосовно причин не врахування при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» наданих учасником довідок, які відрізняються за формою від вказаної у тендерній документації, проте не впливають на зміст тендерної пропозиції та містять усю інформацію, визначену Замовником.
Замовником у наданому (опублікованому) на вищевказаний запит поясненні, зокрема повідомлено, що учасники під час подання своєї тендерної пропозиції не повинні були відступати від затвердженої Замовником форми довідки, яка міститься в Розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації, а також що форма документа - це сувора послідовність реквізитів, інформації та вигляду, що повинен містити певний документ.
Крім того у пояснені вказано, що під час здійснення кваліфікації тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було встановлено невідповідність в поданому в складі тендерної пропозиції документі, що вимагався тендерною документації, а саме довідки про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), поданої не за встановленою формою, проте у встановлений термін вказаний учасник не виправив невідповідності в документах, що подані ним та, як наслідок, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» була правомірно відхилена відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178.
Також Замовником у поясненні зазначено, що наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» встановлений вичерпний перелік формальних помилок, згідно з яким відсутня така формальна помилка як подання учасником документу іншої форми ніж так, яка встановлена в тендерній документації.
Водночас, Перелік формальних помилок, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 містить формальну помилку «7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера».
Таким чином, надані Замовником пояснення щодо не завантаження учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» довідки за встановленою в тендерній документації формою про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) на запит Західного офісу Держаудитслужби не спростовують того, що учасником надана вся інформація щодо досвіду виконання аналогічних договорів, що вимагалась Замовником.
Відповідно до норм пункту 42 Особливостей №1178 замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Аналогічна норма визначена частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону.
З огляду на вищенаведене, Замовник міг застосувати права, визначені пунктом 42 Особливостей №1178, для підтвердження інформації щодо наявності досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі.
Варто зазначити, що у довідці були зазначені ідентифікатори закупівель. Отже інформація про виконання зобов’язань за раніше укладеними договорами про закупівлю розміщена в електронній системі закупівель та є вільною для доступу.
Враховуючи надання учасником інформації на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в обсязі, що вимагалась тендерною документацією, Замовником на порушення підпункту 1 пункту 44 та відповідно до пункту 3 Особливостей №1178, безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Крім того, моніторингом встановлено, що Замовником відхилено наступні найбільш економічно вигідні тендерні пропозиції учасників ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (остаточні цінові пропозиції 2 464 500,00 та 2 613 000,00 відповідно) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 із зазначенням, що вказані тендерні пропозиції не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 (протокольні рішення уповноваженої особи Замовника 19.01.2024 №008 та №009).
Зокрема, відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 19.01.2024 №009 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ НП» (остаточна цінова пропозиція - 2 464 500,00 грн) у зв’язку із ненаданням у складі пропозиції наступних документів: сканованого оригіналу документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації та копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації), документу що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником, документу що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України, а також довідки, що містить інформацію про виробника товару.
Крім того, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.01.2024 №008; остаточна цінова пропозиція - 2 613 000,00 грн), оскільки вищевказаним учасником не надано у складі пропозиції копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації органу з сертифікації, яким видано документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 підтверджує впровадження системи управління якістю в учасника, (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю»), а також відсутня довідка, що містить інформацію про виробника товару.
У згаданих рішеннях Замовник зазначив, що «дані невідповідності не підпадають під виправлення відповідно до п. 43 Особливостей».
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника (частина 3.1. розділу 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі надається згідно з Додатком №2 до тендерної документації.
Зокрема, відповідно до Додатку №2 (Технічна специфікація) до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
- інформацію про виробника товару (пункт 1);
- сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в учасника, як суб’єкта господарювання стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації (пункт 6).
- чинний на момент подання тендерної пропозиції документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України (пункт 7).
Слід зазначити, що стандарт ISO 9001 являє собою одну з моделей управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності. Сертифікат на систему управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (або його міжнародному стандарту ISO 9001:2015) – це документ, що є доказом, що система управління (менеджменту) якістю успішно впроваджена та функціонує на підприємстві. Сертифікат, виданий підприємству, підтверджує, що Орган сертифікації перевірив функціонування системи управління якості на підприємстві, та підтверджує, що вона відповідає вимогам даного стандарту.
Крім того, ДСТУ ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» - є стандарт з серії міжнародних стандартів, які застосовуються до будь-якої організації і відносяться до систем екологічного управління, головною метою якого є мінімізація шкідливого впливу виробничої діяльності підприємства на довкілля. Підтвердженням відповідності вимогам стандарту ISO 14001 є проведення акредитованим органом сертифікації аудиту та видача сертифіката ISO 14001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Відповідно до норм статті 1 Закону України від 17.05.2001 №2407-III «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон №2407-III) акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. При цьому, статтею 11 Закон №2407-III визначено, що у разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації.
З огляду на викладене, наведена у тендерній документації вимога стосовно надання учасником копій сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації органу з сертифікації, та інформації про виробника товару не стосується самого предмета закупівлі (бензин та дизельне паливо), його технічних, якісних та кількісних характеристик та не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, його найменування, марки тощо.
Зауважуємо, що інформація про виробника товару міститься у сертифікатах відповідності, наданих учасниками ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» на вимогу пункту 8 Додатку №2 (Технічна специфікація) до тендерної документації (виробником бензину та дизельного палива є ПАТ «Укртатнафта»).
Враховуючи що згідно з пунктом 43 Особливостей №1178 невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, Замовником на порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 не розміщено повідомлення про усунення невідповідностей у документах тендерних пропозицій учасників ТОВ «ВОЛИНЬ НП» та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР (стосовно надання інформації про виробника товару, копій документів (сертифікат тощо), які підтверджують впровадження системи управління якістю в учасника, як суб’єкта господарювання стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом) та впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, а також копії документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації органу з сертифікації).
Слід зазначити, що за нормами підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З врахуванням вищенаведеного (ненадання учасникам вимоги про усунення невідповідностей) Замовником на порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, неправомірно відхилено (протокольні рішеня уповноваженої особи від 19.01.2024 №008 та №009) тендерні пропозиції учасників ТОВ «ВОЛИНЬ НП» (2 464 500,00 грн) та ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР (2 613 000,00 грн) з підстави їх невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зважаючи на неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», з остаточною ціновою пропозицією - 2 463 300,00 грн, та, як наслідок, розгляд наступних пропозицій учасників з визначенням переможцем тендеру ПП «ОККО-СЕРВІС» (остаточна цінова пропозиція - 2 699 820,00 грн) та укладенням з ним договору про закупівлю, Замовником здійснено закупівлю бензину та дизельного палива, з додатковими витратами (розрахунково) в сумі 236 520,00 гривень.
Період усунення порушень:
03.06.2024 18:03 - 18.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.06.2024 18:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі від 03 червня 2024 р. повідомляємо наступне:
З метою усунення виявлених порушень, замовником торгів прийнято рішення про дострокове припинення зобов’язання за договором №24ТЛБЗ-1535/24 від 01.02.2024 р. На даний час ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ вживає всіх необхідних заходів щодо розірвання вищезазначеного договору, зокрема, шляхом надсилання до постачальника письмового повідомлення щодо розірвання договору за взаємною згодою. Інформація про припинення зобов’язань за договором №24ТЛБЗ-1535/24 від 01.02.2024 р. буде оприлюднено на веб – порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
07.06.2024 12:15
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору від 01.02.2024 №24ТЛБЗ-1535/24.
Дата публікації:
26.07.2024 11:02
Запити/Пояснення
Номер:
89f3dd57d27043d4a3a8dc36bbfa8e9d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
14.05.2024 16:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-02-004080-a, яка проведена Відділом освіти, культури, молоді та спорту Буської міської Ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником укладено з ПП «ОККО-СЕРВІС» договір купівлі-продажу від 01.02.2024 №24ТЛБЗ-1535/24 (далі – Договір №24ТЛБЗ-1535/24) на суму 2 699 820,00 грн з ПДВ, ціна за 1 літр товару (дизпаливо, бензину А-95) – 50,94 грн.
Д +о вказаного договору укладено додаткову угоду від 10.04.2024 №2 щодо зміни ціни товару, а саме збільшено ціну за одиницю товару на 2 найменування товару (дизпаливо – 54,60 грн, бензин А-95 – 54,66 грн за 1 літр).
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення
Також, згідно з пунктом 12.3.2 Договору від №24ТЛБЗ-1535/24 до звернення сторони про зміну ціни товару має бути долучене документальне підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку України. Достатнім документальним підтвердженням наявності ринкових коливань ціни на товар вважатиметься документ, виданий будь-яким компетентним органом, що міститиме інформацію в числовому (ціновому) та відсотковому співвідношенні про зміни рівня цін на ринку України між датою початку строку дії договору (якщо ціна переглядається вперше) або відповідної додаткової угоди (якщо ціна переглядається вдруге і надалі) та датою розрахунку ціни за товар.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію та відповідне документальне підтвердження обгрунтування щодо наявності фактичного коливання (зростання) ціни товару на ринку та наявності підстав для збільшення ціни товару додатковою угодою №2 (у розрізі 2-ох найменувань товару), що є предметом Договору від №24ТЛБЗ-1535/24.
4. Надати до моніторингу інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення, видаткові накладні, тощо) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за Договором №24ТЛБЗ-1535/24 в розрізі поставок та в розрізі встановленої згідно з договором ціни з врахуванням внесених додатковою угодою змін.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c0a3c91b720d42fb98503c60a764140f
Назва:
У відповідь на запит Замовнику на пояснення в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі повідомляємо наступне:
Дата опублікування:
17.05.2024 11:55
Опис:
1. Щодо інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Відповідно до річного плану фінансування закупівлі здійснюється за рахунок місцевого бюджету згідно з рішенням сесії від 07.12.2023 року №644.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено з урахуванням реальних потреб, оптимального співвідношення ціни та якості, з урахуванням нижчезазначеного:
Щодо дизельного палива, то за своїми характеристиками і показниками товар повинен відповідати ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Показники якості повинні відповідати значенням норм за екологічним класом Євро5. Паливо дизельне має бути виготовлене виключно з нафтової сировини і не повинне містити метилові / етилові естери жирних кислот. Щодо бензину, то за своїми характеристиками бензин повинен бути не нижче Євро-5 та відповідати ДСТУ 7687:2015.
До того ж, враховуючи необхідність використання протягом усіх сезонів (зимового і літнього) предмета цієї закупівлі, товар повинен відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Обґрунтування очікуваної вартості:
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме, застосовувався метод обрахування очікуваної вартості послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з прайс-листів на момент вивчення ринку, зокрема, шляхом застосування такого способу, як здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни на аналогічні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах постачальників таких товарів, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, а такожз урахуванням цінових даних сайту https://index.minfin.com.ua/marke ts/fuel/ на дату оголошення закупівлі.
2. Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі міститься на веб-сайті за посиланням https://busk-osvita.gov.ua/2024-rik-16-11-10-15-02-2024/
3. Щодо документального підтвердження фактичного коливання (зростання) ціни товару на ринку та наявності підстав для збільшення ціни товару додатковою угодою №2 (у розрізі 2-ох найменувань товару), що є предметом Договору від №24ТЛБЗ-1535/24:
Документальне підтвердження про фактичне коливання (зростання) ціни товару на ринку додається до даної відповіді на запит замовнику на пояснення.
4. Щодо відповідних підтверджуючих документів (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення, видаткові накладні, тощо) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за Договором №24ТЛБЗ-1535/24 в розрізі поставок та в розрізі встановленої згідно з договором ціни з врахуванням внесених додатковою угодою змін:
Документальне підтвердження щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за Договором №24ТЛБЗ-1535/24 від 01.02.2024 р. у формі накладних додаються до даної відповіді на запит замовнику на пояснення.
Номер:
c8e7d39ab4474e129b4783a418eed380
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
21.05.2024 12:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.05.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-02-004080-a, яка проведена Відділом освіти, культури, молоді та спорту Буської міської Ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки за встановленою формою про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в складі пропозиції надано вищевказану довідку, яка відрізняється за формою від вказаної у підпункті 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178) Замовником оприлюднено повідомлення про усунення учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» невідповідностей, у якому, зокрема зазначено, що довідка про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) не відповідає формі, яка встановлена в пп. 1 п. 1 Розділу 1 Додатку №1 тендерної документації, а також що для усунення виявлених невідповідностей та підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за встановленою формою про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано нову довідку про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), яка також відрізняється за формою від вказаної у підпункті 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, що стало підставою для відхилення вказаного учасника (протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2024 №007).
Водночас, проведеним під час моніторингу наданих учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» довідок про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) встановлено, що вказані довідки містять усю інформацію, яку Замовник вимагає у довідці за формою вказаною у 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, а саме номер і дата договору; предмет договору; повне найменування контрагента, з яким укладено договір; адреса, контактні телефони особи контрагента, відповідального за виконання умов договору, інформація про виконання договору. Крім того, такі довідки містять додаткову інформацію (ідентифікатор закупівлі, строк дій укладеного договору).
Слід зазначити, що згідно з пунктом 19 статті 22 Закону формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Чому Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не враховано, що надані учасником довідки, які відрізняються за формою від вказаної у тендерній документації, що не впливає на зміст тендерної пропозиції та містять усю інформацію визначену Замовником.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
313f42e823d0484e91ee4de82e4db4b2
Назва:
У відповідь на запит замовнику про надання пояснення в межах проведення моніторингу процедури закупівлі повідомляємо наступне:
Дата опублікування:
23.05.2024 11:04
Опис:
Відповідно до п. 3.1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації).
Згідно Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документація для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) необхідно надати довідку за встановленою ФОРМОЮ про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Затверджена Замовником форма даної довідки міститься в Розділі 1 Додатку №1 до тендерної документація, відтак учасники під час подання своєї тендерної пропозиції не повинні були відступати від неї.
Форма документа – це сувора послідовність реквізитів, інформації та вигляду, що повинен містити певний документ.
Так, Замовником торгів під час здійснення кваліфікації тендерної пропозиції Учасника ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" було встановлено невідповідність в поданому в складі тендерної пропозиції документі, що вимагався тендерною документації, а саме довідка про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) подана не за встановленою формою.
В порядку п. 43 Особливостей Замовником торгів було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" не виправив невідповідності в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме, Учасником ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" не було завантажено довідки за встановленою в тендерній документації формою про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Враховуючи зазначене, вважаємо, що тендерна пропозиція Учасника ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" була правомірно відхилена відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей.
Щодо віднесені даної невідповідності до формальної помилки, то зазначаємо наступне:
В наказі Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» встановлений вичерпний перелік формальних помилок, згідно яких відсутня така формальна помилка як подання учасником документу іншої форми ніж так, яка встановлена в тендерній документації.
Зауважимо, що перелік формальних помилок є вичерпним, а не примірним.
Таким чином, Замовник торгів переконаний, що не міг віднести подану учасником ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" довідку про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) не за встановленою в тендерній документації формою до формальної помилки.