-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)
Завершена
457 600.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 288.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 288.00 UAH
Номер:
93d4fb9c0ede4c6ab572006b46b3c68e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-21-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.06.2024 00:00
Період моніторингу:
21.06.2024 11:41 - 13.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.06.2024 № 37-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 21.06.2024 № 37-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2024-01-02-002664-a 02.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено, що тендерна документація складена з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення підпункту 1 пункту 45 Особливостей, в частині безпідставного відхилення учасників ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ» та ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС».
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» та визнання його переможцем установлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, абзацу другого та п’ятого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог абзацу першого пункту 17 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності оприлюднення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерних пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» від 01.02.2024 № 163, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та пункту 10.1 даного договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.11.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ужгородського міського центру соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 02.01.2024 № 2; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ», «ЗАХИСТ ПЛЮС», «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» (далі – ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ», ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС», ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР»); обґрунтування аномально низької ціни ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ», ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС»; протокол уповноваженої особи від 15.01.2024 № 5 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ»; протокол уповноваженої особи від 17.01.2024 № 7 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС»; протокол уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» від 22.01.2024 № 9; повідомлення про намір укласти договір від 22.01.2024 року; договір про закупівлю від 01.02.2024 № 163; додаткова угода від 01.02.2024 № 1; додаткова угода від 28.06.2024 № 2; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 21 червня та 04 липня 2024 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Крім того, відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Однак, Замовником у пункті 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» зазначено, зокрема, що: Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: «…11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"».
Враховуючи викладене, тендерна документація складена Замовником не у відповідності до чинної редакції Особливостей (17.11.2023), чим недотримано абзац перший частини третьої статті 22 Закону № 922 та абзац перший пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ», ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС» та наявності підстав для їх відхилення встановлено наступне.
Відповідно до абзацу дев’ятого пункту 37 Особливостей учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно статті 29 Закону № 922-VIII обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Аналогічна інформація та вимоги щодо обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції визначена Замовником у пункті 2 розділу «V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
В електронній системі закупівель, міститься повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ» до 13 січня 2024 року.
Учасником ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ» 12 січня 2024 року надано обґрунтування аномально низької ціни, де ним, зокрема, зазначається «завдяки наявності власної матеріально-технічної бази (в тому числі спецтранспорту, пункту централізованого спостереження пультів централізованого спостереження, засобів індивідуального захисту), використання ефективного планування роботи та високій ефективності роботи кваліфікованих працівників ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ», які мають необхідні знання (що підтверджується наданими у складі тендерної пропозиції свідоцтвами про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації охоронників 3-го розряду) та досвід роботи відповідно до предмету закупівлі; ми змогли якісно організувати поточну роботу та досягти значної економії».
Також, в електронній системі закупівель, міститься повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС» до 17 січня 2024 року.
Учасником ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС» 16 січня 2024 року у надано обґрунтування аномально низької ціни де ним зазначено «завдяки застосуванню iнновацiйного пiдходу до дiяльностi пiдприємства використання стратегiчного, тактичного, оперативного планування роботи та високiй ефективностi роботи квалiфiкованих працiвникiв ТОВ (ЗАХИСТ ПЛЮС), якi мають необхiднi знання та досвiд роботи в розрiзi охоронних послуг вiдповiдно до предмету закупiвлi; ми змогли якiсно органiзувати поточну роботу та досягти значної економії. Ураховуючи вищезазначене пiдтверджуемо можливiсть надання Послуг вiдповiдно до умов Закупiвлi, визначених Замовником, згiдно нашої остаточноi цiнової пропозицii - 198000,00 (сто дев'яносто вісім тисяч грн. 00 коп.)».
Під час аналізу наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ» (протокол від 15.01.2024 №5) та ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС» (протокол від 17.01.2024 №7) на підставі підпункту 1 пункту 45 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни (вартості) відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, в частині розрахунку мінімальної заробітної плати.
Разом з тим, Замовником у пункті 1 розділу «V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено наступне: «Учасник визначає ціну тендерної пропозиції як загальну суму, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником», а у пункті 5 цього ж розділу вказано, що не врахована учасником вартість окремих товарів/послуг не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції..
Згідно підпункту 1 пункту 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Отже відхилення Замовником тендерної пропозиції із вказаної підстави є правом Замовника, а не його обов’язком.
При цьому, тендерна документація Замовника не містить окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, окрім обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції згідно умов пункту 2 розділу «V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Враховуючи зазначене, Замовник в порушення підпункту 1 пункту 45 Особливостей, безпідставно відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ» та тендерну пропозицію ТОВ «ЗАХИСТ ПЛЮС».
Слід зауважити, що Уповноваженою особою Замовника відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОХОРОННЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФОРТ» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 197990,00 гривень та є меншою на 99 844,00 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» (297 834,00 гривень), з яким Замовником укладено договір від 01.02.2024 №163, чим зайво буде витрачено коштів Замовника на тотожну суму.
Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону №922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання коштів місцевого бюджету на суму 99 844,00 гривень.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» та визначення його переможцем встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно пункту 1 розділу 5 «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до Особливостей (далі — найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації
Так, на підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» у пункті 2 додатку 2 тендерної документації визначені перелік документів та спосіб підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям, зокрема надання довідки, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, в кількості не менше 8 чоловік. Довідка має містити інформацію про ПІБ (прізвище, імя, по-батькові), вік, посаду, освіту та досвід роботи, найменування, дата, номер документу, яким працівника прийнято.
Однак, надана учасником довідка від 08.01.2024 № 120/12 не містить інформації про вік, найменування, дату та номер документу, яким прийнято працівників.
У пункті 3 додатку 2 Замовником вимагається, зокрема, надання копій дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв, гарантійний лист про наявність в учасника власного або залученого пункту централізованого спостереження (ПЦС) з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту та лист про згоду з істотними (основними) умовами договору.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника, всупереч вимогам Замовника встановленим в тендерній документації, відсутні гарантійний лист про наявність в учасника власного або залученого пункту централізованого спостереження (ПЦС) з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, лист про згоду з істотними (основними) умовами договору та копія дозволу на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв на транспортному засобі SSANG YONG REXTON, що зазначений у довідці від 08.01.2024 №120/3.
Крім того, у пункті 2.12 розділу 2 «Інша необхідна інформація та документи» додатку 2 Замовником вимагається довідка/лист у довільній формі, яка/який підтверджує, що учасник ознайомився з проектом договору та гарантує свої зобов'язання за ним.
Проте, в ході аналізу тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» виявлено, що ним не надано листа/довідки, згідно якої він гарантує свої зобов’язання за договором.
Пунктом 31 частини першої статті першої Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, а підпунктом 32 цієї статті визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, учасником ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» не підтверджено кваліфікаційні критерії, у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника (Додаток 3 до тендерної документації).
З приводу зазначеного під час моніторингу Замовнику через електронну систему закупівель направлено запит про надання пояснень, проте надані пояснення не спростовують не відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII та вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Крім того, під час моніторингу встановлено, що Замовником у пункті 6.3 додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» зазначено: «Послуга надається учасником, який забезпечує оснащення охоронників посвідченнями, оформленими відповідно до вимог ч.4 ст.11 Закону «Про охоронну діяльність», а саме: з підписом керівника суб’єкта охоронної діяльності, в якому зазначено прізвище, ім’я, по батькові особи, яка належить до персоналу охорони, дату видачі і термін дії посвідчення та міститься фотокартка особи, якій видано таке посвідчення (надати копії посвідчень на кожного працівника учасника( охоронника), якого буде залучено до виконання послуг)».
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» відсутні копії вищевказаних посвідчень, тобто тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню у відповідності до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Внаслідок вищеописаного виникли обставини, передбачені абзацом другим пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» як таку, що: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII; не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Окрім того, за результатами аналізу питання своєчасності та відповідності до умов тендерної документації надання документів переможцем процедури закупівлі ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР», з урахуванням Особливостей, встановлено наступне.
Згідно абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Перелік документів та спосіб підтвердження переможцем відсутності підстав, визначеним у пункті 47 Особливостей встановлений Замовником у Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- Оригінал або нотаріально завірену копію документа (-ів), виданого (-их) відповідним органом, який має такі повноваження, з інформацією про те, що керівник переможця процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
- Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків та лист від замовника про підтвердження одного з вищенаведеного випадку, який адресований учаснику.
При цьому, Замовником у пункті 6 розділу 5 «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, в тому числі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено Замовником 22.01.2024 року, однак переможцем ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» не надано документи, які підтверджують відсутність підстав, установлених в абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей у спосіб та строки, встановлені в тендерній документації Замовника.
Проте, Замовником на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилено переможця торгів ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, а укладено з ним договір від 01.02.2024 № 163 на суму 297 834,00 гривень.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства про закупівлі під час внесення змін до договору та їх оприлюднення встановлено наступне.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів предметом закупівлі є послуги, а саме: Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення) за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником укладено додаткову угоду про збільшення ціни договору від 28.06.2024 № 2 на суму 19 098,40 гривень керуючись пунктом 2 частиною п’ятою статті 41 Закону № 922-VIII, а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
За нормами пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно абзацу першого пункту 17 Особливостей - договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Таким чином, Замовником в порушення абзацу першого пункту 17 Особливостей укладено додаткову угоду від 28.06.2024 № 2 на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, норми якої під час здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування не застосовуються.
При цьому, виключний перелік підстав, за наявності яких можуть бути змінені істотні умови такого договору про закупівлю визначено пунктом 19 Особливостей.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що у повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю підставою для внесення змін додатковою угодою від 28.06.2024 №2 зазначено зокрема наступне: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення, що відповідає підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Проте, за результатами аналізу питання внесення змін до договору та їх оприлюднення встановлено, що Замовником додатковою угодою від 28.06.2024 № 2 внесено зміни до ціни за одиницю товару та збільшено ціну договору про надання послуг, чим порушено підпункт 2 пункту 19 Особливостей, який застосовується виключно при закупівлі товарів.
З урахуванням викладеного, під час здійснення моніторингу постала потреба у отриманні пояснень щодо наявності підстав для збільшення ціни договору, відповідно Замовнику через електронну систему закупівель було направлено запит про надання інформації та підтвердних документів, проте надані пояснення не обґрунтовують наявність підстав для внесення вищеописаних змін до договору та не спростовують порушення абзацу першого пункту 17 та Особливостей підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Окрім того, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 21.06.2024 та 04.07.2024 через електронну систему закупівель було направлено запити про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, проте відповіді на такі запити Замовником надано 11.07.2024 року, тобто на чотирнадцятий день та на п’ятий день, відповідно, чим порушено вимоги абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
11.07.2024 16:23 - 26.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.07.2024 16:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надання інформації про усунення порушень Ужгородським міським центром соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради (далі –Замовник).
Інформація надається на підставі проведення Державною аудиторською службою України моніторингу процедури закупівлі «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)» за кодом «ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA- 2024-01-02-002664-a).
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерних пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» від 01.02.2024 № 163, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та пункту 10.1 даного договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Ужгородський міський центр соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради повідомляє про усунення порушення шляхом розірвання договору з ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР» від 01.02.2024 № 163. Додаємо додаткову угоду №3 від 16.07.2024до Договору №163 від 01.02.2024. Сума договору становить 150 063,60. Звіт про виконання договору про закупівлю буде оприлюднено з дотриманням вимог п.12 ч.1 ст.10 Закону України "Про публічні закупівлі".
Дата публікації звіту:
18.07.2024 13:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionChanges: Так
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
22.07.2024 12:11
Запити/Пояснення
Номер:
b766cf6c7d6f4ebda9532a5035331ea4
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.06.2024 13:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-02-002664-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання
службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
1829a075ee3549e3a1bb56b4c4a8561a
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.07.2024 16:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-02-002664-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином Замовник Ужгородський міський центр соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР" умовам Додатку 2 Тендерної документації, якщо:
1) Замовником на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» у пункті 2 додатку 2 тендерної документації визначені перелік документів та спосіб підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям, зокрема надання довідки, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, в кількості не менше 8 чоловік. Довідка має містити інформацію про ПІБ (прізвище, імя, по-батькові), вік, посаду, освіту та досвід роботи, найменування, дата, номер документу, яким працівника прийнято.
Однак, надана учасником довідка від 08.01.2024 № 120/12 не містить інформації про вік, найменування, дату та номер документу, яким прийнято працівників.
2) У пункті 3 додатку 2 Замовником вимагається, зокрема, надання копій дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв, гарантійний лист про наявність в учасника власного або залученого пункту централізованого спостереження (ПЦС) з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту та лист про згоду з істотними (основними) умовами договору.
Однак у складі тендерної пропозиції учасника, всупереч вимогам Замовника, відсутні гарантійний лист про наявність в учасника власного або залученого пункту централізованого спостереження (ПЦС) з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, лист про згоду з істотними (основними) умовами договору та копія дозволу на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв на транспортному засобі SSANG YONG REXTON зазначений у довідці від 08.01.2024 № 120/3.
3) У пункті 2.12 розділу 2 «Інша необхідна інформація та документи» додатку 2 Замовником вимагається довідка/лист у довільній формі, яка/який підтверджує, що учасник ознайомився з проектом договору та гарантує свої зобов'язання за ним. Проте Учасником не надано листа/довідки де гарантує свої зобов’язання за договором.
2. Чому Уповноваженою особою ДП УМЦСС не відхилено переможця ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР», як такого, що не надав документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у строки та у спосіб, зазначені у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» та додатку 3 тендерної документації?
3. Замовником укладено додаткову угоду про збільшення ціни договору від 28.06.2024 № 2.
За нормами пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 17 Особливостей - договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
При цьому, виключний перелік підстав, за наявності яких можуть бути змінені істотні умови такого договору про закупівлю визначено пунктом 19 Особливостей.
Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей - істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку.
Проте, під час моніторингу встановлено, що предметом закупівлі є послуги, а саме: «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)», що суперечить вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей в частині збільшення ціни.
Враховуючи викладене, просимо надати інформацію та документи, що підтверджують наявність законодавчих підстав та виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 28.06.2024 № 2 про збільшення ціни договору від 01.02.2024 № 163, предметом закупівлі якого є послуги.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання
службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
65f5fa80901344009a30e2a7134841b8
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
11.07.2024 09:53
Опис:
Надання пояснення Ужгородський міський центр соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради (далі –Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне. 02 січня 2024 року Замовником оголошено закупівлю «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)» за кодом «ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA- 2024-01-02-002664-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» . Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням Технічне завдання і умови закупівлі передбачають надання охоронних послуг Відділенню тимчасового проживання (перебування) внутрішньо переміщених осіб Ужгородського міського центру соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради за адресою вул. С.Мартина, 2 , м. Ужгород, Закарпатська обл. 88000 на період з 01.02.2024 по 31.12.2024.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Державною аудиторською службою України моніторингу процедури закупівлі « Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення.
Питання номер №1 моніторингу: 1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів». Пояснення - інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь: Ужгородський міський центр соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради ( код ЄДРПОУ 26528738; адреса: : 88000, Україна , Закарпатська обл., м. Ужгород, Пл. Шандора Петефі, 24 Б) здійснив розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі у відповідності до вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, яка була здійснена на підставі господарських потреб Замовника із розміром фінансового призначення за фінансовим планом або очікувана вартість закупівлі послуг : 457 600,00 грн (чотириста п’ятдесят сім тисяч шістсот гривень 00 коп) без урахування ПДВ. Ужгородський міський центр соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради в своїй діяльності діє в межах визначених Законом України «Про місцеве самоврядування», створений Ужгородською міською радою та фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету територіальної громади м. Ужгород. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб Ужгородського міського центру соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради та норм чинного законодавства і зазначені в тендерній документації. Оскільки Ужгородський міський центр соціальних служб є розпорядником коштів, наявний обовʼязок оприлюднити обґрунтування інформації про предмет закупівлі. Зазначену інформацію опубліковано на сайті Ужгородської міської ради (https://rada-uzhgorod.gov.ua/rada_docs/show/oholoshennia-pro-provedennia-vidkrytykh-torhiv-umtsss-dsp-uzhhorodskoi-miskoi-rady-okhoronni-posluhy-posluhy-z-fizychnoi-okhorony-prymishchennia).
Питання номер №2 моніторингу: Яким чином Замовник Ужгородський міський центр соціальних служб департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР"; умовам Додатку 2 Тендерної документації, якщо: 1) Замовником на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» у пункті 2 додатку 2 тендерної документації визначені перелік документів та спосіб підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям, зокрема надання довідки, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, в кількості не менше 8 чоловік. Довідка має містити інформацію про ПІБ (прізвище, імя, по-батькові), вік, посаду, освіту та досвід роботи, найменування, дата, номер документу, яким працівника прийнято. Однак, надана учасником довідка від 08.01.2024 № 120/12 не містить інформації про вік, найменування, дату та номер документу, яким прийнято працівників. 2) У пункті 3 додатку 2 Замовником вимагається, зокрема, надання копій дозволів на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв, гарантійний лист про наявність в учасника власного або залученого пункту централізованого спостереження (ПЦС) з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту та лист про згоду з істотними (основними) умовами договору. Однак у складі тендерної пропозиції учасника, всупереч вимогам Замовника, відсутні гарантійний лист про наявність в учасника власного або залученого пункту централізованого спостереження (ПЦС) з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, лист про згоду з істотними (основними) умовами договору та копія дозволу на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв на транспортному засобі SSANG YONG REXTON зазначений у довідці від 08.01.2024 № 120/3. 3)У пункті 2.12 розділу 2 «Інша необхідна інформація та документи» додатку 2 Замовником вимагається довідка/лист у довільній формі, яка/який підтверджує, що учасник ознайомився з проектом договору та гарантує свої зобовʼязання за ним. Проте Учасником не надано листа/довідки де гарантує свої зобов’язання за договором.
Відповідь: Уповноваженою собою не надано 24 год на усунення невідповідностей та прийнято рішення про намір укласти договір з Учасником, пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, передчасно.
Питання номер №3 моніторингу: Чому Уповноваженою особою ДП УМЦСС не відхилено переможця ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР», як такого, що не надав документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у строки та у спосіб, зазначені у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» та додатку 3 тендерної документації?
Відповідь: Уповноваженою особою не відхилено переможця ТОВ «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ БІЛИЙ ТИГР», як такого, що не надав документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Питання номер №4 моніторингу: Замовником укладено додаткову угоду про збільшення ціни договору від 28.06.2024 № 2. За нормами пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Згідно пункту 17 Особливостей - договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. При цьому, виключний перелік підстав, за наявності яких можуть бути змінені істотні умови такого договору про закупівлю визначено пунктом 19 Особливостей. Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей - істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку. Проте, під час моніторингу встановлено, що предметом закупівлі є послуги, а саме: «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони приміщення)», що суперечить вимогам підпункту 2 пункту 19 Особливостей в частині збільшення ціни.
Відповідь: Відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. Згідно додаткової угоди від 28.06.2024 № 2 внесено зміни до договору про закупівлю у зв’язку із коливанням ціни на енергоносії, паливно-мастильні матеріали, а також керуючись Законом України "Про Державний бюджет України на 2024р"; про підвищення з 1 квітня 2024 р. мінімальної заробітньої плати на підставі підпункту 7 пункту 19 Особливостей ( зміна встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни).
Додатково інформуємо, що відносно уповноваженої особи прийнято управлінське рішення - уповноважена особа є звільненою за ст. 38 Кодексу законів про працю України з 08 липня 2024 року згідно наказу директора Ужгородського міського центру соціальних служб від 25.06.2024 №02-04/10. Отримати додаткові пояснення з приводу допущених помилок не є можливим.