-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу електричної енергії
Завершена
63 645 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
f548180e42ca42c6a7ded7e8670fee82
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-02-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.02.2024 00:00
Період моніторингу:
02.02.2024 15:52 - 24.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.02.2024 №12-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Сергій КОЛІСНИК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 02.02.2024 №12-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2024-01-02-001471-a 02.01.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Постанови №1178, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника та недопущення встановленого порушення у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 02 січня 2024 року, договір від 27 грудня 2023 року №732/24, укладений з АТ «Вінницяобленерго», пояснення Замовника, отримані 07 лютого 2024 року через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником здійснено закупівлю послуг з розподілу електричної енергії очікуваною вартістю 63 645 400,00 грн шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178.
Так, відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178 придбання замовниками послуг вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до норм пункту 13 Постанови №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Моніторингом установлено, що Замовником при здійсненні закупівлі без використання електронної системи закупівель за винятком, наведеним у абзаці 4 підпункту 5 пункту 13 Постанови №1178, оприлюднено 02 січня 2024 року звіт про договір про закупівлю та договір від 27 грудня 2023 року №732/24.
Проте, на порушення пункту 13 Постанови №1178 разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи та договором в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Постанови №1178, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника не оприлюднено.
Період усунення порушень:
20.02.2024 18:06 - 06.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.02.2024 18:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В квартирно-експлуатаційному відділі м. Вінниця були уважно розглянуті зауваження Північного офісу Держаудитслужби України викладені у висновку про результати моніторингу даної закупівлі та вжиті заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до п.13 Постанови № 1178. З відповідальними особами проведено нараду та доведено про необхідність недопущення порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
27.02.2024 15:32
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення.
Дата публікації:
29.02.2024 09:41
Запити/Пояснення
Номер:
ca9e368166524090814be50ea9fdb7ec
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
05.02.2024 12:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуги з розподілу електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-02-001471-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чому разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f933fb5a0e194a99a54bedec1ddf0278
Назва:
Відповідь на питання, поставлені Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в рамках проведення моніторингу закупівлі послуг з розподілу електричної енергії,
Дата опублікування:
07.02.2024 10:28
Опис:
У квартирно-експлуатаційному відділі (далі КЕВ) м. Вінниця розглянуті запитання, які надійшли від Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в рамках проведення моніторингу закупівлі послуг з розподілу електричної енергії, ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-02-001471-a. По їх суті інформуємо наступне.
1. Відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету міністрів України від 11.11.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», головні розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язані забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Обґрунтування до зазначеної закупівлі було підготовлено відповідальною особою за закупівлю послуг з розподілу електричної енергії. У той же час постанова Кабінету міністрів України від 11.11.2016 № 710 однозначно не вимагає від Замовників публікації обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі при укладанні прямих договорів за 13 пунктом Особливостей. У разі наявності відповідного розпорядчого документу щодо таких публікацій, ми готові здійснювати публікацію відповідних обґрунтувань.
2. Майже два роки КЕВ м. Вінниця в умовах дії військового стану успішно виконує поставлені перед нею завдання. Кількість військових частин та військових установ які забезпечує КЕВ м. Вінниця суттєво збільшилась. Змінилась і особливість виконання завдань, яка пов’язана з відновленням військових об’єктів, що утримали ушкодження. На початковому етапі військового супротиву закупівлі проводились на підставі постанови Кабінету міністрів України від 2022 року № 169. Були випадки, що до тексту постанови вносились зміни фактично через день. Але ми вистояли і з завданнями справились. В жовтні 2022 року вступила в дію постанова Кабінету міністрів України № 1178, яка більш-менш систематизувала державні закупівлі і максимально можливо приблизила до рамок Закону України «Про публічні закупівлі» і ввела в дію Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Особливості). За цей короткий проміжок час до тексту постанови було внесено майже 20 змін.
До 01.09.2023 року при укладанні прямих договорів без використання електронної системи закупівель, Замовник був зобов’язаний публікувати підставу (обгрунтування застосування 13 пункт) виходячи із рекомендацій, викладених в конкретному підпункті до пункту 13 Особливостей. З виходом постанова Кабінету міністрів України від 01.09.2023 № 952 в пункт 13 Особливостей внесені зміни які вимагають від Замовника разом зі звітом про закупівлю публікувати обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Таке обґрунтування підстави готується у вигляді розпорядчого рішення Замовника.
До речі, діюча редакція Особливостей передбачає, що замовник у разі посилання на четвертий абзац підпункту 5 пункту 13 (відсутність конкуренції з технічних причин при укладанні договору) вимагає від Замовника документально підтвердити даний факт. У нашому випадку для цього був опублікований витяг зі зведеного Переліку суб’єктів природніх монополій з якого ясно, що Вінницяобленерго є монополіст з надання послуг з розподілу електричної енергії на території Вінницької області. Тому керуючись даною інформацією і рекомендаціями підпункту 5 пункту 13 Особливостей Замовник уклав прямий договір з Вінницяобленерго на надання послуг з розподілу електричної енергії.
Встає питання про форму рішення керівника установи по даній закупівлі і про те, в якому вигляді повинно бути прийнято рішення. Можливо про те, що керівник не заперечує щодо Переліку, затвердженого Антимонопольним комітетом України, чи можливо він одноосібно приймає таке рішення? У разі визначення з вимогами до такого рішення, Замовник готовий в подальшому готувати його проект, надавати на розгляд керівнику і здійснювати його публікацію.
Шановні! Задайте собі запитання. Кому потрібен такий моніторинг? Він на щось впливає. В країні іде війна. Ми не знаємо за що братись і як максимально допомогти нашим захисникам. І в такий час Ви виявили злісні порушення, які крім відволікання працівників КЕВ від робочого процесу не приносять ніякої користі. Дякуємо за ррозуміння!
Уповноважена особа КЕВ м. Вінниця Олександр УМАНСЬКИЙ