-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
72310000-1 Послуги з обробки даних (Послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного ЦОД "Приватна віртуальна хмара")
Завершена
16 695 720.00
UAH з ПДВ
Номер:
5b2945bef3b3471a86c232a64d19e90f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-26-000080
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2024 00:00
Період моніторингу:
26.01.2024 13:43 - 17.02.2024 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.01.2024 № 14
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
24 UA-2023-12-29-007045-a 29.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, експертний висновок ДП «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку» від 24.11.2023 № 06-247, договір від 28.12.2023 № 371 на суму 16 695 720,00 гривень з ПДВ, пояснення та документи Замовника, надані 01.02.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
15.02.2024 15:57 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2024 15:57
Запити/Пояснення
Номер:
23e40598336442338320e5f58e6f413b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.01.2024 18:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з обробки даних (Послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного ЦОД "Приватна віртуальна хмара") (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-29-007045-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГІГАКЛАУД», з яким укладений договір про фізичну охорону об’єкта від 31.03.2023 № 10 без використання електронної системи закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ebd7ddd03fb74fdfb12cf75c12f01947
Назва:
Відповідь на запит від 29.01.2024
Дата опублікування:
01.02.2024 17:03
Опис:
На запит Держаної аудиторської служби України від 29.01.2024 щодо надання інформації по закупівлі послуг з обробки даних (Послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного ЦОД "Приватна віртуальна хмара") (ідентифікатор закупівлі: UA2023-12-29-007045-a) повідомляємо наступне.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі готувалося, виходячи з потреби вирішення виробничих завдань, забезпечення безперервності виробничих процесів та безпечного зберігання виробничої інформації.
В умовах воєнного стану для забезпечення безперебійної роботи підприємства вживаються заходи щодо розосередження елементів інформаційно-комунікаційної інфраструктури УДЦР (ІКІ) по різним географічно віддаленим майданчикам для підвищення їх живучості та безперервності доступу до інформаційних ресурсів.
Відповідно до договорів № 20е від 28.06.2022 про закупівлю послуг з розміщення даних у хмарному сховищі (укладений відповідно до пп. 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 в редакції станом на 28.06.2022 без застосування процедури закупівель), № 128 від 21.09.2022 про закупівлю послуг з надання у користування окремого індивідуального хмарного ЦОД «Приватна віртуальна хмара» (укладений за результатами переговорної процедури, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-09-006629-a) та № 254 від 30.12.2022 про закупівлю послуг з надання у користування окремого індивідуального хмарного ЦОД «Приватна віртуальна хмара» (укладений без використання електронної закупівлі, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-30-004629-a) протягом 2022-2023 років ТОВ «ГІГАКЛАУД» вже були побудовані (розгорнуті) основний та резервний віртуальні хмарні центри обробки даних (далі – ХЦОД) у м. Київ, та м. Львів, в яких розміщено віртуальні сервери основних виробничих інформаційних систем УДЦР на основі власних рішень хмарного провайдера, побудована відповідна телекомунікаційна інфраструктура, налаштована система управління інформаційною інфраструктурою, включаючи систему створення резервних копій (бекап) серверів виробничих інформаційних систем.
На базі організаційно-технічного рішення ізольованої віртуальної інфраструктури (приватної хмари) ТОВ «ГІГАКЛАУД», УДЦР розгорнув інформаційно-комунікаційну систему «Автоматизована інформаційна система управління радіочастотним спектром» та побудував комплексну систему захисту інформації Центральної частини інформаційно-комунікаційної системи «Автоматизована інформаційна система управління радіочастотним спектром» (атестат відповідності, зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України №436В від 09.06.2023). Відповідно до зазначеного атестату та експертного висновку, елементи технічного майданчику ТОВ «ГІГАКЛАУД» є елементами зазначеної КСЗІ та середовищем функціонування Центральної частини інформаційно-комунікаційної системи «Автоматизована інформаційна система управління радіочастотним спектром», що належить УДЦР.
2. Враховуючи створену архітектуру сервісів, зміна постачальника послуг та зміна технологічного майданчика розташування сервісів ІТС УДЦР призведе до необхідності проведення робіт зі створення нової інфраструктури, її повноцінного тестування та міграції сервісів/додатків, а також проведення робіт з переключення каналів зв’язку до нового технологічного середовища. Орієнтовний час виконання таких робіт, за звичайних умов, може складати від одного до двох місяців, а в умовах воєнного стану в наслідок військової агресії РФ проти України, цей час може бути збільшений. Крім того процес нової атестації КСЗІ ІТС УДЦР на технологічному майданчику іншого провайдера триватиме від двох місяців, а цей процес неминучий тому, що атестат КСЗІ, згідно чинного законодавства, надається з урахуванням кожного апаратного модуля та за конкретною адресою. Зміна технологічного майданчика потягне за собою і необхідність побудови нових захищених ліній зв’язку. За результатом всіх вищезазначених робот з міграції системи на технологічні майданчики нового провайдера буде необхідна дослідна експлуатація та додаткові тестування, які убезпечать систему від можливих збоїв у роботі та можливого витоку конфіденціальної інформації.
Крім того, у будь-якому разі проведення міграції та зміна мережевої топології потребує тимчасову зупинку сервісів УДЦР, що може мати значні негативні наслідки, оскільки функціонування сервісів відбувається у загальнонаціональному масштабі в реальному часі.
На період виконання робіт з міграції сервісів/додатків до іншого програмно-апаратного комплексу необхідно буде одночасно здійснювати оренду технологічних ресурсів у двох постачальників таких послуг: постачальника послуг, в якого на даний момент розміщуються інформаційні ресурси, і постачальника послуг, до якого ці ресурси будуть мігрувати.
З вищенаведеної інформації випливає, що зміна хмарного провайдера може призвести до тривалих за часом затримок в роботі підприємства, що, в свою чергу, призведе до його фінансових та репутаційних втрат.
За результатом проведення науково-технічної експертизи, Державним підприємством «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку» підтверджено наявність підстав для застосування Державним підприємством «УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР РАДІОЧАСТОТ» в 2023-2024 році закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу за ДК 021:2015 код 72310000-1 (Послуги з обробки даних (послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного ЦОД «Приватна віртуальна хмара»)) у товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «ГІГАКЛАУД», відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням абзацу 4 пункту 5 частини 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності такого випадку як відсутність конкуренції з технічних причин.
Документальним підтвердженням вищезазначеного є Експертний висновок Державного підприємства «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку» від 24.11.2023 № 06-247, що завантажено до звіту про укладання договору без використання електронної системи закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-29-007045-a) (додається)
Вартість послуг визначалась з урахуванням комерційної пропозиції ТОВ «ГІГАКЛАУД» (додається).