-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код ДК021-2015(CPV) 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з організації шкільного харчування)
Завершена
7 731 550.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 657.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 657.75 UAH
Номер:
67958e0cf8b0486cb2808c5010022a89
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-27-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.03.2024 00:00
Період моніторингу:
27.03.2024 15:30 - 18.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.03.2024 № 21-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2023-12-29-005270-a 29.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей (в т.ч. правомірність відхилення), своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 Черкаської міської ради Черкаської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 29.12.2023 № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Рамедас Україна» та Фізичної особи - підприємця Котенко Жанни Григорівни (далі – ФОП Котенко Ж.Г), вимоги про усунення невідповідностей до 11.01.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.01.2024 щодо відхилення тендерні пропозиції ТОВ «Рамедас Україна» та від 19.01.2024 щодо визначення переможцем ФОП Котенко Ж.Г, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.01.2024, договір про надання послуг від 29.01.2024 № 2, укладений Замовником з ФОП Котенко Ж.Г. (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 30.01.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 15.04.2024.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Також, згідно з положенням абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід зазначити, що з 13.05.2022 року втратив чинність Закон України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 № 142-V.
Проте, у пункті 6.3 розділу III тендерної документації, Замовником зазначена вимога, що: «Учасник повинен надати замовнику послуги, якість яких відповідає наступним нормативним документам: Вимогам Закону України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 № 142-V».
Отже, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами відкритих торгів визнано переможцем торгів ФОП Котенко Ж.Г. з ціновою пропозицією 4900000,00 грн з ПДВ, з якою укладено Договір, що є меншою на 2831550,75 грн з ПДВ або на 37 % від очікуваної вартості процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
19.04.2024 17:49 - 04.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.04.2024 17:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На вимогу здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, викладену у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-29-005270-a від 19.04.2024р., повідомляємо наступне. Тендерну документацію до цієї процедури закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно до пункту 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082 (далі – Порядок), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі (далі - Порядок), яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. З урахуванням вищевикладеного, Замовником прийнято до уваги рекомендації, викладені у висновку про результати моніторингу, будуть вжиті заходи шляхом проведення роз’яснювальної роботи та/або економічних навчань, а також в майбутніх закупівлях будуть враховані та не будуть допущені встановлені порушення у подальшому.
Дата публікації звіту:
25.04.2024 13:37
Запити/Пояснення
Номер:
9f03591a92e14a2aaf4202318bafc0c9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.04.2024 11:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуги з організації шкільного харчування, за кодом ДК 021:2015: 55320000-9 — Послуги з організації харчування, очікуваною вартістю 7 731 550,75 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-29-005270-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e7305b03e604444491dccc8b3fc46cab
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.04.2024 16:29
Опис:
У межах проведення моніторингу відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуги з організації шкільного харчування, за кодом ДК 021:2015: 55320000-9 — Послуги з організації харчування, очікуваною вартістю 7 731 550,75 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-29-005270-a), надаємо наступні пояснення:
Обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик здійснено замовником з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 (далі — Примірна методика), на підставі аналізу фактичного відвідування учнями закладу освіти у минулих періодах і прогнозованої їх кількості на 2024 рік. Вартість харчування дітей за віковими категоріями була визначена згідно рішення Черкаської міської ради «Про затвердження Програми організації безкоштовного харчування у закладах загальної середньої освіти комунальної власності міста Черкаси на 2022-2024 роки» від 09.11.2021 № 13-13 (зі змінами), згідно якої передбачалось безкоштовне одноразове харчування у черкаських школах організоване для учнів:1-4 класів; 5-11 класів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;5-11 класів із сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах;5-11 класів із малозабезпечених сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям";5-11 класів із сімей учасників операції об'єднаних сил (антитерористичної операції) та сімей, батьки яких беруть участь у відсічі і спротиві збройній агресії російської федерації; 5-11 класів закладів загальної середньої освіти, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення операції об'єднаних сил (антитерористичної операції) на територію міста Черкаси; дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах; дітей з числа осіб, визначених у статтях 10, 10' Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". При цьому, згідно вказаного рішення вартість харчування учнів становить: для учнів 6-11 років - 64,84 грн; 11-14 років - 67,84 грн;14-18 років - 69,79 грн. Меню для харчування учнів (додаток 1 до тендерної документації) розроблено на виконання натуральних норм харчування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Якісні характеристики предмета закупівлі передбачали відповідність наступним нормативним документам: Вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», Вимогам Закону України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 № 142-V, Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 116 від 02 лютого 2011 року (із змінами), Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб». Таким чином, виходячи із вказаної інформації і було визначено очікувану вартість предмета закупівлі, його технічні та якісні характеристики.