-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021: 2015 - 15110000-2 М'ясо (свинина охолоджена без кістки, яловичина охолоджена без кістки, стегно охолоджене куряче (карбонат), філе куряче охолоджене)
Завершена
487 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 435.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 435.00 UAH
Номер:
a1c8e256d3854d5ba3add4bc22236602
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-04-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.09.2024 00:00
Період моніторингу:
17.09.2024 16:34 - 09.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
16.09.2024 № 126
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 16.09.2024 № 126
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
8 UA-2023-12-28-011391-a 28.12.2024 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЛІЦЕЙ №24" КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ЛІЦЕЙ №24) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону № 922.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП Бурєнкова О.О. встановлено порушення вимоги абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі).
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договорм 15.01.2024 №11 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛІЦЕЙ №24» КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ЛІЦЕЙ №24) (далі - Замовник) на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 28 грудня 2023 року б/н), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця Бурєнкова Ольга Олександрівна (далі – ФОП Бурєнкова О.О.), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 09.01.2024 б/н, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 09.01.2024, договір на постачання продуктів харчування від 15.01.2024 №11, пояснення замовника, надані через електронну систему закупівель 23.09.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 18.09.2024.
Моніторингом установлено, що пунктом 2 Додатку 5 до тендерної документації Замовником визначено, що учасники дотримуються умов пропозиції протягом 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій замість з дати кінцевого строку подання тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону № 922.
Додатком 2 до тендерної документації Замовником визначено спосіб надання Переможцем процедури закупівлі Замовнику у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а також, що у разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених підпунктами 3, 5, 6, 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей або надав документи, які не відповідають вимогам визначним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків визначених Особливостями або наявні підстави для відмови в участі у відкритих торгах, визначені підпунктом 3 та /або 5 та / або 6 та / або 12 та / або абзацом 14 пункту 47 Особливостей, замовник відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено 09.01.2024, кінцевий строк завантаження документів – 13.01.2024, проте переможець процедури закупівлі не надав у спосіб та строк, зазначений в тендерній документації документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгах, установлених для переможця торгів, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
При цьому, норми пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання. Слід зазначити, що замовник не наділений правом звільняти учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, у складі тендерної пропозиції, які передбачені вимогами тендерної документації.
Враховуючи зазначене, в порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив переможця процедури ФОП Бурєнкова О.О., натомість відповідно до протокольного рішення (протоколу) від 09.01.2024 б/н уповноваженою особою зазначеного учасника визнано переможцем та укладено з ним договір на постачання продуктів харчування від 15.01.2024 №11 на суму 486 300,00 гривень.
Під час проведення моніторингу на запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднено через електронну систему закупівель 18.09.2024, Замовником 23.09.2024 опубліковано пояснення, яке не спростовує порушення.
Період усунення порушень:
27.09.2024 13:58 - 12.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2024 13:58
Запити/Пояснення
Номер:
935db95169f7407db455d23ec105f833
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
18.09.2024 11:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі встановлено, що переможцем процедури закупівлі Замовником обрано ФОП Бурєнкова О.О. та 09.01.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем. Проте, всупереч вимог п.47 Особливостей документи переможця торгів у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель вказаним переможцем не оприлюднені.
Поясніть причину не відхилення тендерної пропозиції переможця ФОП Бурєнкова О.О. у відповідності до вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
96c276865d93473881444b15e8c7be58
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
23.09.2024 22:51
Опис:
В межах здійснення моніторингу процедури закупівлі надаємо наступні пояснення:
Щодо питання 1
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів.
Очікувана вартість предмета закупівлі сформована на підставі аналізу сучасного ринку техніки через мережу Інтернет та визначена методом моніторингу ринкових цін. До ціни товару входять: вартість товару, доставка, податки, збори, інші обов'язкові платежі, які учасник сплачує або повинен сплатити відповідно до законодавства. Згідно з «ПРИМІРНОЮ МЕТОДИКОЮ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувану вартість предмета закупівлі (Товару) необхідно визначити за методом порівняння ринкових цін. Зокрема, визначити орієнтовну ціну за 1 одиницю Товару, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. Відповідно, з урахуванням кошторисних призначень, очікувана вартість предмета закупівлі становить: 487 000,00 грн.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі додається до пояснень.
Щодо питання 2
Відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Відповідно до даних електронної системи закупівлі встановлено, наявні документи відповідно вимог п.47 Особливостей: ВИТЯГ з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" (файл «Витяг МВС - Бурєнкова 2024») строк дії якої є актуальний на момент проведення торгів, та довідка щодо відсутності підстав для відмови учаснику процедури закупівлі, встановлених в пункті 47 Особливостей (файл «Довідка абз. 14 пункт 47 особливостей»). Тобто причин для відхилення Замовник не мав.