-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка
Джерело фінансування: кошти місцевих бюджетів Закупівля проводиться на очікувану вартість на 2024 рік. Місцезнаходження замовника – Україна, Житомирська область, с. Курне, 12031, вул. Центральна, буд. 1; Категорія замовника – п. 1 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації.
Завершена
173 836.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 869.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 869.18 UAH
Номер:
c1e86723c9ff40eab565f9270e6b0dcf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-27-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2024 00:00
Період моніторингу:
27.05.2024 15:27 - 18.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.05.2024
№ 42-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.05.2024 № 42-З.
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, присвоєний електронною системою закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2023-12-28-005652-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору законодавству у сфері закупівель установлено, що відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю від 18.01.2024 № 10 є нікчемним правочином.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Рудзінського Ігоря Анатолійовича, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 18.01.2024 № 10, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти та гуманітарних питань Курненської сільської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 28.12.2023 № 938, тендерна пропозиція учасника ФОП Рудзінський Ігор Анатолійович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.01.2024 № 946, повідомлення про намір укласти договір від 08.01.2024 року, договір про закупівлю від 18.01.2024 № 10, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 31.05.2024.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015).
Також, відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 року за № 500/34783 (далі - Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015.
Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та Додатку 2 до тендерної документації, предметом закупівлі є «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості», код за ДК 021:2015 15610000-7 (крупи гречаної, крупи рисової, крупи пшоняної, крупи ячневої, крупи вівсяної, крупи пшеничної, борошна пшеничного в/г, крупи кукурудзяної, крупи перлової, кус-кус, крупи арнаутка).
Проте, проведеним аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником визначено предмет закупівель за кодом за ДК 021:2015: 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», на закупівлю 11 - ти найменувань продуктів харчування, перелік і обсяг яких наведено у Додатку 2 до тендерної документації, з порушенням вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, а відтак з порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону та пункту 15 Особливостей.
Так, до коду ДК 021:2015: 15610000-7 із переліку товарів, які є предметом закупівель, відноситься закупівля гречки, рису, пшона, крупи ячневої, крупи вівсяної, крупи пшеничної, борошна пшеничного в/г, крупи кукурудзяної, крупи перлової, крупи арнаутки.
В свою чергу, закупівля частини предмету закупівлі (кус-кус в кількості 400 кг) повинна здійнюватись за кодом ДК 021:2015: 15850000-1 (Макароні вироби), тобто Замовником до предмету закупівель товарів по коду ДК 021:2015: 15610000-7 включено закупівлю крупи кус-кус, закупівля якої відповідно до норм пункту 3 розділу I Порядку № 708 відноситься до іншого предмету закупівель товарів за кодом ДК 021:2015: 15850000-1.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В той же час, відповідно до вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним, у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Таким чином, укладений договір про закупівлю від 18.01.2024 № 10 відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей є нікчемним правочином.
Період усунення порушень:
11.06.2024 18:09 - 26.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.06.2024 18:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про моніторинг оприлюдненого Державною аудиторською службою України Західний офіс від 11.06.2024 року, вимог Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, з метою виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» прийнято рішення усунути виявлені порушення у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю товару від 18.01.2024p за №10 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України
Дата публікації звіту:
18.06.2024 08:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionDescription: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
19.06.2024 09:07
Запити/Пояснення
Номер:
add3d7f0c9904a91bd80fb80ba63d65c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.05.2024 09:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-28-005652-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1)Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років
Номер:
d67264d3d76743298cc5033d874dfd01
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
31.05.2024 14:20
Опис:
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-28-005652-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1)Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість? Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років
Відділом освіти та гуманітарних питань Курненської сільської ради у межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-28-005652-a) відповідно до запиту на пояснення повідомляє наступне:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось на основі норм та стандартів, щодо виготовлення продукції ( круп), практики вимог до технічного завдання до даного предмету закупівлі, яке склалося на ринку та відображено в інших тендерних закупівлях, а також вимог до продукції, до прикладу фасування, яке може задовільнити умови використання та зберігання продукції. Та відображено у файлі «Технічне завдання крупи.docx»
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено методом порівняння ринкових цін у спосіб, передбачений пунктом 1 частини 1 розділу III Примірноі методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. №275, а саме шляхом: - проведення аналізу закупівель відповідної продукції з відповідними технічними характеристика-ми в попередніх договорах відділу освіти, з урахуванням укладених додаткових угод .
- Проведення моніторингу динаміки цін на вказаний товар в IV кварталі 2023 року по Житомирській області , через систему закупівель Prozorro за посланням https://prozorro.gov.ua/ .
- проведення аналізу цін на відповідну продукцію з відповідними та іншими технічними характеристиками на сайті minfin.com.ua , в інтернет-ресурсах та продуктових крамницях;
- проведення аналізу середньостатистичних цін по регіону на відповідну продукцію за даними Головного управління статистики у Житомирській області. З вищезазначених джерел інформації було визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. На підставі отриманих значень очікуваних цін за одиницю та кількості товару, що закуповується, враховуючи територіальну розгалуженість закладів освіти (місце поставки) , а саме можливі витрати на доставку товару , було розраховано сумарну очікувану вартість предмета закупівлі. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану на 2024 рік. У Відділі освіти та гуманітарних питань Курненської сільської ради Житомирського району, Житомирської області затверджено кошторис на 2024 рік, у якому зокрема передбачено видатки по КЕКВ 2230 – «Продукти харчування» , з урахуванням фактичної потреби в продуктах харчування. Підпунктом І пункту 4 Постанови Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) визначено рекомендувати органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Більше того, частиною 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом інформацію про закупівлю. Водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства визначені’правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, та передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
Оскільки , Замовник немає власного веб-сайту , Замовником було прийнято рішення розмістити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу з питань закупівель : https://prozorro.gov.ua UA-2023-12-28-005652-a), додаток технічні завдання крупи . При проведенні процедури закупівлі Замовник керувався принципами максимальної економії бюджетних коштів , а також нагальними потребами в забезпеченні закладів освіти продуктами харчування необхідними для забезпечення харчування дітей . Участь у процедурі ID: UA-2023-12-28-005652-a) предметом закупівлі якої є продукція борошномельно-круп'яної промисловості(Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка) взяв участь лише один учасник ФОП Рудзінський І.А.