• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій

Послуги по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій (перший провайдер). Кількість повідомлень, що буде надіслана в 2024 році: до 125 400 000 одиниць.

Завершена

79 315 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 800 000.00 UAH
Номер: 876a08f2f1eb4a30a9c1c3c16ac3ccd2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-26-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 26.01.2024 14:15 - 17.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 25.01.2024 № 14 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 12 UA-2023-12-27-009536-a 27.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, vynohradov.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «ВФ Україна», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної служби здоров'я України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи 27.12.2023, тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «ВФ Україна» (далі – ПрАТ «ВФ Україна»), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 10.01.2024 № 09-МЛ, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2024, договір від 25.01.2024 № 14 на суму 75 240 000,00 гривень з ПДВ, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 31.01.2024 та 07.02.2024. За результатами моніторингу установлено, що Замовником у пункті 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI тендерної документації встановлено «Замовник вимагає від учасника-переможця надати замовнику в паперовому вигляді (або у вигляді електронного документу) забезпечення виконання договору – оригінал банківської гарантії, розмір якої становить 1% від ціни Договору не пізніше дати укладення договору про закупівлю». Це положення тендерної документації суперечить вимогам частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі. Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів. Таким чином, Замовник встановив у тендерній документації вимоги щодо можливості надання документів у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Період усунення порушень: 15.02.2024 15:46 - 01.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 15.02.2024 15:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником детально і всебічно розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-12-27-009536-a та з метою недопущення в подальшій діяльності обставин, визначених ДАСУ, зазначену інформацію враховано в роботі. Зокрема, розроблено проєкт пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI тендерної документації (додається), який містить вимогу щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю виключно в електронній формі. Водночас зазначаємо, що при встановленні вимоги щодо надання забезпечення виконання договору виключно в електронній формі виникають наступні потенційні ризики. Потенційний учасник може оскаржити в АМКУ таку вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує його права та інтереси, аргументуючи тим, що банківська установа, в якій він обслуговується, надає банківські гарантії виключно в письмовій формі. У разі визначення АМКУ дискримінаційною вимогу щодо надання банківської гарантії (забезпечення виконання договору) виключно в електронній формі та зобов’язання замовника внести відповідні зміни, замовник буде змушений внести такі зміни та встановити можливість надання переможцем банківської гарантії (забезпечення виконання договору) у паперову вигляді (сканованої з оригіналу). В той же час, наявність банківської гарантії (забезпечення виконання договору) у паперову вигляді (сканованому з оригіналу) без надання замовнику оригіналу (в паперовому вигляді) може призвести до негативних наслідків, у разі розгляду справи щодо стягнення забезпечення виконання договору (за банківською гарантією), оскільки суд може вимагати надання оригіналу забезпечення виконання договору (банківської гарантії) для ознайомлення, який (оригінал) у замовника буде відсутній. У разі виникнення зазначеної ситуації, по-перше, існує ризик завдання шкоди репутації НСЗУ, а також ризик фінансових втрат (відмова у задоволенні стягнення забезпечення виконання договору через ненадання суду для ознайомлення оригіналу банківської гарантії), по-друге, враховуючи наявність прецеденту, НСЗУ буде змушена повернути вимогу щодо надання переможцем оригіналу банківської гарантії (забезпечення виконання договору) у паперову вигляді, сканована копія якої була надана ним через електронну систему закупівель. Враховуючи зазначене, обставини, які визначені ДАСУ у висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-12-27-009536-a як порушення, не враховують зазначених вище ризиків, можливих втрат та колізії судової практики, практики АМКУ та практики ДАСУ.
Дата публікації звіту: 22.02.2024 14:49

Запити/Пояснення