-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій
Послуги по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій (перший провайдер). Кількість повідомлень, що буде надіслана в 2024 році: до 125 400 000 одиниць.
Завершена
79 315 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 800 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 800 000.00 UAH
Номер:
876a08f2f1eb4a30a9c1c3c16ac3ccd2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-26-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2024 00:00
Період моніторингу:
26.01.2024 14:15 - 17.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.01.2024 № 14
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
12 UA-2023-12-27-009536-a 27.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «ВФ Україна», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної служби здоров'я України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи 27.12.2023, тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «ВФ Україна» (далі – ПрАТ «ВФ Україна»), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 10.01.2024 № 09-МЛ, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2024, договір від 25.01.2024 № 14 на суму 75 240 000,00 гривень з ПДВ, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 31.01.2024 та 07.02.2024.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником у пункті 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI тендерної документації встановлено «Замовник вимагає від учасника-переможця надати замовнику в паперовому вигляді (або у вигляді електронного документу) забезпечення виконання договору – оригінал банківської гарантії, розмір якої становить 1% від ціни Договору не пізніше дати укладення договору про закупівлю».
Це положення тендерної документації суперечить вимогам частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель.
Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Таким чином, Замовник встановив у тендерній документації вимоги щодо можливості надання документів у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Період усунення порушень:
15.02.2024 15:46 - 01.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2024 15:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником детально і всебічно розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-12-27-009536-a та з метою недопущення в подальшій діяльності обставин, визначених ДАСУ, зазначену інформацію враховано в роботі. Зокрема, розроблено проєкт пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI тендерної документації (додається), який містить вимогу щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю виключно в електронній формі.
Водночас зазначаємо, що при встановленні вимоги щодо надання забезпечення виконання договору виключно в електронній формі виникають наступні потенційні ризики.
Потенційний учасник може оскаржити в АМКУ таку вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує його права та інтереси, аргументуючи тим, що банківська установа, в якій він обслуговується, надає банківські гарантії виключно в письмовій формі. У разі визначення АМКУ дискримінаційною вимогу щодо надання банківської гарантії (забезпечення виконання договору) виключно в електронній формі та зобов’язання замовника внести відповідні зміни, замовник буде змушений внести такі зміни та встановити можливість надання переможцем банківської гарантії (забезпечення виконання договору) у паперову вигляді (сканованої з оригіналу).
В той же час, наявність банківської гарантії (забезпечення виконання договору) у паперову вигляді (сканованому з оригіналу) без надання замовнику оригіналу (в паперовому вигляді) може призвести до негативних наслідків, у разі розгляду справи щодо стягнення забезпечення виконання договору (за банківською гарантією), оскільки суд може вимагати надання оригіналу забезпечення виконання договору (банківської гарантії) для ознайомлення, який (оригінал) у замовника буде відсутній.
У разі виникнення зазначеної ситуації, по-перше, існує ризик завдання шкоди репутації НСЗУ, а також ризик фінансових втрат (відмова у задоволенні стягнення забезпечення виконання договору через ненадання суду для ознайомлення оригіналу банківської гарантії), по-друге, враховуючи наявність прецеденту, НСЗУ буде змушена повернути вимогу щодо надання переможцем оригіналу банківської гарантії (забезпечення виконання договору) у паперову вигляді, сканована копія якої була надана ним через електронну систему закупівель.
Враховуючи зазначене, обставини, які визначені ДАСУ у висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-12-27-009536-a як порушення, не враховують зазначених вище ризиків, можливих втрат та колізії судової практики, практики АМКУ та практики ДАСУ.
Дата публікації звіту:
22.02.2024 14:49
Запити/Пояснення
Номер:
81eeff0c0a1945ff83424efc0988465e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.01.2024 17:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-27-009536-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо повідомити чи укладався договір про закупівлю з переможцем торгів ПрАТ «ВФ Україна»?
У разі укладання такого договору – надати його копію, підтвердження забезпечення його виконання та пояснення щодо причин не оприлюднення договору в електронній системі закупівель.
У разі не укладання договору про закупівлю – надати інформацію та відповідні документи, які обґрунтовують необхідність продовження строку для його укладення.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e20adb7d228b40d2bc6cd3d6871a81e0
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 29.01.2024
Дата опублікування:
31.01.2024 20:49
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України від 29.01.2024 надаємо наступні пояснення та документи.
1. Стосовно «Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.».
Розрахована очікувана вартість закупівлі була сформована на основі пропозицій (додаються до цього пояснення), які були надані операторами мобільного зв’язку до НСЗУ та розрахункової вартості на підставі закупівельних цін попередніх закупівель, у розрахунку 125 400 000 одиниць по 0,6325 грн. за одне текстове повідомлення, що становить 79 315 500,00 грн. з ПДВ.
Кошти передбачені за КПКВК 2308060 «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» при формуванні Бюджетного запиту НСЗУ на 2024–2026 роки за КЕКВ 2240 Оплата послуг (крім комунальних).
Більш детальний інформація додається до цього пояснення.
2. Стосовно «Просимо повідомити чи укладався договір про закупівлю з переможцем торгів ПрАТ «ВФ Україна»? У разі укладання такого договору – надати його копію, підтвердження забезпечення його виконання та пояснення щодо причин не оприлюднення договору в електронній системі закупівель. У разі не укладання договору про закупівлю – надати інформацію та відповідні документи, які обґрунтовують необхідність продовження строку для його укладення.».
Рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ПрАТ «ВФ Україна» було прийнято та оприлюднено в електронній системі закупівель 10.01.2024, договір про закупівлю з переможцем торгів ПрАТ «ВФ Україна» було укладено 25.01.2024 (тобто не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю), зазначений договір було оприлюднено в електронній системі закупівель 29.01.2024 (тобто, протягом трьох робочих днів з дня його укладення) – зазначене відповідає вимогам законодавства у сфері публічних закупівель (Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»).
Копія договору та підтвердження забезпечення його виконання додаються до цього пояснення.
Номер:
80b5a116be744dbab677d2932ffbfe7e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.02.2024 08:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-27-009536-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: враховуючи підстави для надання послуг у 2024 році на період з 01.01.2024 по 29.02.2024, зазначені у додатковій угоді від 12.01.2024 № 3 до договору від 28.04.2023 № 58, укладеному за результатами проведення закупівлі UA-2023-04-06-010065-a, та тотожний предмет закупівлі за процедурою UA-2023-12-27-009536-a просимо надати пояснення щодо розмежування строків надання послуг за укладеними договорами у зазначених процедурах.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d112c63ada2f4fc7aeb3c4d4703fa3db
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 05.02.2024.
Дата опублікування:
07.02.2024 20:04
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України від 05.02.2024 надаємо наступні пояснення та документи.
За результатами проведення закупівлі «Послуги по доставці текстових повідомлень в рамках Програми медичних гарантій» (UA-2023-12-27-009536-a) було укладено договір від 25.01.2024 № 14 (копія додається до цього пояснення) згідно якого «6.1. Строк надання послуг – з 01 лютого 2024 до 31 грудня 2024 року включно». В той же час до договору від 28.04.2023 № 58, який було укладено за результатами проведення закупівлі «Послуги по доставці текстових повідомлень (SMS) в рамках Програми медичних гарантій» (UA-2023-04-06-010065-a), було укладено додаткову угоду від 31.01.2024 № 4 (копія додається до цього пояснення) згідно якої було внесено зміни до пункту 6.1 договору від 28.04.2023 № 58 та викладено його в новій редакції, а саме: «6.1. Строк надання Послуг – з 01.05.2023 року до 31.01.2024 року включно.». Враховуючи зазначене, було здійснено наступне розмежування: за договором від 28.04.2023 № 58 (UA-2023-04-06-010065-a) послуги надаються до 31.01.2024 (включно), а за договором від 25.01.2024 № 14 (UA-2023-12-27-009536-a) послуги надаються з 01.02.2024.