-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади (Територія громади, обмежена вулицями Вокзальна - Головна - Університетська - Конституційна (з прилеглими))
Завершена
9 003 816.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 90 038.16 UAH
мін. крок: 1% або 90 038.16 UAH
Номер:
2a9b928587bb4759b94fd1e67205fb72
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-22-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2024 00:00
Період моніторингу:
22.04.2024 17:08 - 14.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.04.2024 № 20-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 22.04.2024 № 20-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-12-27-002232-a від 27.12.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 та пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 27.12.2023 без № (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію учасника-переможця ПП «Регіон-К2»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.01.2024 без №, повідомлення про намір укласти договір від 05.01.2024; договір на послуг з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади (Територія громади, обмежена вулицями Вокзальна - Головна - Університетська - Конституційна (з прилеглими)) від 16.01.2024 № 11 на суму 9 000 000,00 грн, укладений з ПП «Регіон-К2», пояснення Замовника від 24.04.2024, надані через електронну систему закупівель, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 23.04.2024.
В ході проведення аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено, що статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На виконання статті 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції, видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Тобто, з 19.12.2020 Кабінетом Міністрів України головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити, а органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
Крім того, Кабінет Міністрів України, при внесенні змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710), не вніс зміни до пункту 4, а доповнив Постанову № 710 новим пунктом 4-1, яким встановлено окремі вимоги для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктів господарювання державного сектору економіки.
Отже, Постанова № 710 містить окремі вимоги та розмежовує окремо органи місцевого самоврядування (пункт 4) та окремо головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) (пунктом 4-1).
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2023-12-27-000676-c, джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету.
Відповідно до даних Єдиного веб порталу використання публічних коштів «Spending», який є офіційним державним веб порталом з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів (https://spending.gov.ua/new/disposers/44327100/agreements) та даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – офіційному державному веб порталі, який входить до складу платформи відкритих даних у сфері публічних фінансів Є-data https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/44327100/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевих бюджетів.
Управлінням 23.04.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено запит про надання пояснень та документів, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Водночас, запит Управління містив питання щодо надання Замовником посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Замовником в своєму поясненні від 24.04.2024 на запит Управління від 23.04.2024 зазначено: «Обґрунтування очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі оприлюднено на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради за наступним посиланням https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu.»
Однак, при переході за вказаним посиланням розміщено активну сторінку сайту «Закупівлі.про», який є офіційним учасником системи державних закупівель PROZORRO (https://zakupivli.pro/gov/tenders/UA-2023-12-27-002232-a?utm_source=widget_gov&utm_medium=).
Таким чином, Замовник, який є головним розпорядником бюджетних коштів, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Аналогічну позицію висловив Верховний Суд у справі №420/11945/21.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону.
Так, на виконання вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону та наказу Міністерства економічного розвитку торгівлі України від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» Замовник має обов’язок щодо складання проекту договору з урахуванням особливостей предмету закупівлі та оприлюднення його разом з тендерною документацією в окремому файлі.
Крім того, на виконання вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється Замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаженням відповідних документів через автоматизоване робоче місце Замовника.
Замовником в електронній системі закупівель 27.12.2023 разом з тендерною документацією оприлюднено Додаток 4 (файл «Додаток 4 до ТД-послуги з прибирання.doc»), а саме: «ДОГОВІР (ПРОЄКТ) на послуги з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади».
Замовником у підпункті 14.1 пункту 14 проєкту договору визначено, що «Невід'ємною частиною цього Договору є кошторис - Додаток № 1, зразок акту наданих послуг з прибирання та підмітання вулиць – Додаток № 2, перелік техніки, яка залучається до надання послуг по Договору – Додаток № 3.».
Однак, в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено лише Додаток № 2 «Акт наданих послуг з прибирання та підмітання вулиць» та Додаток № 3 «Перелік техніки, яка залучається до надання послуг по договору».
Додаток № 1 «Кошторис» Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено.
Таким чином, Замовником розроблено, затверджено та завантажено проєкт договору Додаток 4 тендерної документації без Додатку 1 «Кошторис», чим порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, пункту 3 Порядку № 1082.
Період усунення порушень:
01.05.2024 11:50 - 16.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.05.2024 11:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку моніторингу процедури закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади (Територія громади, обмежена вулицями Вокзальна - Головна - Університетська - Конституційна (з прилеглими))» (номер закупівлі - UA-2023-12-27-002232-a) повідомляємо про наступне.
З метою недопущення в подальшому виявленого в результаті моніторингу процедури закупівлі порушення, з уповноваженою особою проведено відповідну роз’яснювальну роботу. Уповноваженою особою враховано вказані у висновку зауваження та буде використано в подальшому під час проведення процедур закупівель.
Дата публікації звіту:
02.05.2024 09:52
Запити/Пояснення
Номер:
fc4730bd01ee4996879cdf2dec79fdc4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2024 14:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади (Територія громади, обмежена вулицями Вокзальна - Головна - Університетська - Конституційна (з прилеглими)) код ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-27-002232-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
057c352f20b54fed9a8670def50980fe
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
24.04.2024 10:32
Опис:
На запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо правомірності прийняття рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади (Територія громади, обмежена вулицями Вокзальна - Головна - Університетська - Конституційна (з прилеглими))» (номер закупівлі - UA-2023-12-27-002232-a) повідомляємо про наступне.
Розрахунок розміру бюджетного призначення на оплату послуг з прибирання та підмітання вулиць на території Чернівецької міської територіальної громади здійснюється на підставі рішення Чернівецької міської ради «Про бюджет Чернівецької міської територіальної громади на 2024 рік».
Очікувана вартість визначена Замовником згідно із Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. №275 (зі змінами), методом порівняння ринкових цін. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: відповідно до проведених ринкових консультацій (шляхом надсилання запитів цінових пропозицій).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі встановлюються відповідно до Наказу від 23.09.2003р. №154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», Методичних рекомендацій з прибирання територій об’єктів благоустрою населених пунктів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 07.07.2008 № 213, Правил благоустрою населених пунктів Чернівецької міської територіальної громади, затверджених рішенням Чернівецької міської ради від 29.06.2023р. №1282.
Обґрунтування очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі оприлюднено на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради за наступним посиланням https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu.
Додаток: на 3 арк. в 1 прим.