-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі та фрукти
Завершена
783 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 915.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 915.50 UAH
Номер:
d95cd29ad8c14be1850fb19d6124a6fe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-27-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.01.2025 00:00
Період моніторингу:
27.01.2025 13:48 - 18.02.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.01.2025 № 14-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-26-014900-a, 26.12.2023 дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення підпункту 8 пункту 19 Особливостей, частини шостої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю; розірвання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Договір розірвано.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю; розірвання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.12.2023; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Антропова Артема Вікторовича (далі – ФОП Антропов А. В.); протокольне рішення уповноваженої особи від 05.01.2024; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Антроповим А. В. відповідно до вимог тендерної документації; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір від 15.01.2024 № 21/ОФ (далі – Договір); звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткову угоду № 1 від 16.01.2024; додаткову угоду № 2 від 25.10.2024; додаткову угоду № 3 від 25.10.2024; додаткову угоду № 4 від 25.10.2024; додаткову угоду № 5 від 08.11.2024; додаткову угоду № 6 від 08.11.2024; додаткову угоду № 7 від 08.11.2024; додаткову угоду № 8 від 21.11.2024; додаткову угоду № 9 від 17.12.2024; додаткову угоду № 10 від 27.12.2024; додаткову угоду № 11 від 27.12.2024; додаткову угоду № 12 від 31.12.2024; додаткову угоду № 13 від 15.01.2025; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; пояснення Замовника, отримані 03.02.2025, 11.02.2025, 12.02.2025 в електронній системі закупівель; звіт про виконання договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Аналізом питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що 31.12.2024 дію Договору продовжено до 31.03.2025 шляхом укладення додаткової угоди № 12 на підставі підпункту 8 пункту 19 Особливостей, пп.8 п. 13.1 розділу 13 Договору. Згідно з додатковою угодою № 13 від 15.01.2025 до Договору Замовник придбаває овочі та фрукти на суму 156 449,55 грн, з них продукти харчування за переліком згідно з додатком 2 «Перелік продуктів харчування, закупівля яких здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу» до Особливостей (капуста, морква, буряк, цибуля, яблука, свіжі огірки та помідори) на суму 69 761,55 гривень.
Згідно з пунктом 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначеним цим пунктом. Відповідно до підпункту 8 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Відповідно до положень частини шостої статті 41 Закону дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
В електронній системі закупівель відсутня інформація щодо проведення Замовником на початку 2025 року процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за предметом ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи. Проте, 10.01.2025 Замовник оприлюднив річний план та здійснив таку закупівлю з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників (UA-2025-01-10-010508-a), 24.01.2025 уклав договір № 4 О/Ф на суму 785 300,00 грн на закупівлю овочів та фруктів: капуста білоголова свіжа, морква свіжа, буряк столовий, цибуля ріпчаста свіжа, огірки свіжі, помідори (томати) свіжі, перець солодкий свіжий, яблука свіжі, банани свіжі, лимони свіжі, апельсини свіжі.
Замовник не потребував на початку 2025 року часу для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, оскільки 10.01.2025, тобто до укладення додаткової угоди № 13 від 15.01.2025, запланував придбання овочів шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі.
На порушення частини шостої статті 41 Закону, підпункту 8 пункту 19 Особливостей Замовник вніс зміни до істотних умов договору про закупівлю без наявності умов, визначених частиною шостою статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
20.02.2025 11:41 - 07.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
20.02.2025 11:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що додатковою угодою № 14 від 11.02.2025 року, Договір № 21/ОФ від 15.01.2024 року, було розірвано, про що прозвітовано в електронній системі закупівель
Дата публікації звіту:
03.03.2025 10:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
03.03.2025 11:06
Запити/Пояснення
Номер:
33eeb1c396764bc3887c2e774dd7ece0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.01.2025 12:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-26-014900-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2) за якими КПКВК планувались проведення видатків при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі?
3) чи спрямовувалась субвенція на закупівлю товарів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році»?
4) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
5) чому внесено зміни в договір від 15.01.2024 № 21/ОФ додатковою угодою № 13 від 15.01.2025, якщо відповідно до положень частини шостої статті 41 Закону дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році?
Замовник додатковою угодою № 13 від 15.01.2025 закуповує товари, які за переліком Додатку 2 Особливостей закуповуються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
01ee112dd5b0485da14511f6911fafb2
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
03.02.2025 10:54
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне:
1) Очікувана вартість закупівлі розрахована з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкових цін. Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах: офіційний веб-сайт Міністерства фінансів України URL: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/ та офіційний веб-сайт Державної служби статистики України URL: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/ct/sctp/Arch_sctp_u.htm, в електронній системі закупівель "Prozorro", тощо). Після чого було розраховано очікувану вартість Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг з урахуванням можливості коливання ціни.
2) При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі проведення видатків планувались за КПКВК 0611021 Загальноосвітні школи, 0611010 Надання дошкільної освіти.
3) Повідомляємо, що на момент оголошення процедури закупівлі та укладення договору субвенція на закупівлю товарів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році» не спрямовувалась, оскільки Постанова була прийнята після укладення договору. Після вступу Постанови в дію сторонами договору було внесено зміни до умов Договору додатковою угодою №5 від 08.11.2024р.
4)Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розташоване за посиланням URL: https://ndvoic.gov.ua/news/1703745079/ (посилання на файл : https://rada.info/upload/users_files/43915561/12cb44936c7e4410cb2c0e41cb1b1da7.pdf).
5) Щодо продовження дії договору у розмірі до 20% звертаємо увагу, що на Замовника покладені обов’язки щодо забезпечення продуктами харчування навчальних та дошкільних навчальних закладів. Відповідно до п. 11-2 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості) 11-2. У разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
Таким чином законодавством передбачено можливість проведення різних видів закупівель. Водночас при проведенні закупівель Замовник не має можливості передбачити закупівлю за потребою на наступний рік буде здійснено на підставі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу чи шляхом застосування відкритих торгів.
Водночас згідно п. 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 6) відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Тобто наявна ймовірність задоволення потреб Замовника шляхом укладення договору без використання електронної системи. Для Замовника не передбачено порядок дій у таких випадках.
Необхідно зупинитися на тому, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон та Особливості не дають визначення або ж вичерпного переліку процедур закупівель.
Звертаємо увагу, що проведення закупівлі може бути здійснено після визначення фактичної потреби та інформації про обсяги кошторисних призначень.
Таким чином у зв’язку з необхідністю проведення закупівлі та неможливості передбачення виду закупівлі на підставі якої буде укладено договір та необхідністю забезпечення потреб навчальних та дошкільних навчальних закладів було застосовано ч.6 ст. 41 Закону, що не забороняється законодавством.
Номер:
77eb6ff8158b440cbc4ba150fc30fa99
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.02.2025 14:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-26-014900-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Яким чином перевірено відповідно до пункту 3 статті 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility поставки товарів щодо їх походження із прийнятних країн (поставки, що фінансуються за кошти, отримані згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році»)?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
077bcdaf29b84ba884ade79528ef29a9
Назва:
Відповідь Замовника
Дата опублікування:
11.02.2025 15:05
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне:
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році» 1. Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році, що додаються.
2. Відповідно до статті 49 Закону України “Про Державний бюджет України на 2024 рік” здійснити розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році згідно з додатком.
Відповідно до ч. 3 ст.97 Бюджетного кодексу України у Державному бюджеті України затверджується обсяг міжбюджетних трансфертів окремо для кожного з відповідних місцевих бюджетів, якщо є підстави для надання та отримання відповідних міжбюджетних трансфертів.
Стаття 49 Закону України «Про Державний бюджет на 2024 рік» вказує: Установити, що, як виняток з положень частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України, розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти між місцевими бюджетами здійснюється Кабінетом Міністрів України.
ч.6 ст. 108 Бюджетного кодексу України 6. Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету може здійснювати розподіл та перерозподіл обсягів субвенцій та додаткових дотацій з державного бюджету місцевим бюджетам між місцевими бюджетами у межах загального обсягу відповідних субвенцій та додаткових дотацій. При цьому обсяги субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів розподіляються у порядку, визначеному відповідним законом про місцеві вибори. Особливості розподілу обсягів освітньої субвенції щодо резерву коштів та перерозподілу обсягів такої субвенції між місцевими бюджетами можуть визначатися законом про Державний бюджет України.
Також необхідно відмітити, що Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України регулює лише виконання Плану Ukraine Facility, зокрема Постанова № 1145 при прийнятті не була визначена як створена на виконання Плану Ukraine Facility. Таким чином Замовники не зобов’язані здійснювати перевірку закупівель на відповіність Рамковій угоді. А також, звертаємо увагу, що закон не має зворотньої сили, в закупівлі та укладення договору, за якими здійснюється процедура моніторингу були здійснені задовго до прийняття Постанови №1145.
Вказане також підтверджується звітом Мінекономіки по виконання кроків четвертого кварталу 2024 року Плану Ukraine Facility (https://me.gov.ua/News/Detail/5bfae423-87c7-4f76-9c97-92a36e9acc99?lang=uk-UA&title=UkraineFacility). Міністерством було опубліковано викоанння плану, куди не було включено постанову №1145. 13 виконаних кроків у четвертому кварталі згідно з Планом України:
1. Схвалено Стратегічний план цифровізації Державної податкової служби. Передбачено створення єдиної інформаційно-телекомунікаційної системи для автоматизації процесів, впровадження електронних послуг та посилення захисту даних.
2. Вдосконалено законодавство щодо запобігання неплатоспроможності. Нові положення, гармонізовані з Директивою ЄС, передбачають раннє виявлення фінансових проблем підприємств і надають механізми реструктуризації боргів.
3. Ухвалено Політику державної власності. Встановлено чіткі правила управління державною власністю, розділено функції власника, регулятора і менеджера, а також визначено перелік об’єктів для приватизації.
4. Затверджено дві соціальні стратегії:
o Реформування інтернатів і підтримка осіб з інвалідністю для їхнього життя в громадах.
o Забезпечення права кожної дитини на зростання в сімейному оточенні через підтримку сімей, розвиток альтернативного виховання та моніторинг умов проживання.
5. Відновлено планові перевірки ринкового нагляду. Це сприяє підвищенню якості та безпеки продукції, а також підготовці до укладення «промислового безвізу» з ЄС.
6. Удосконалено законодавство у сфері містобудування. Впроваджено єдині реєстри, містобудівний кадастр і нові електронні послуги для прозорості та зручності.
7. Стимульовано інвестиції у відновлювані джерела енергії. Вдосконалено процедури «зелених» аукціонів для залучення нових учасників та збільшення частки «зеленої» енергетики.
8. Забезпечено незалежність енергетичного Регулятора. Відтепер державні органи не можуть втручатися у його діяльність, відповідно до стандартів ЄС.
9. Схвалено Національну транспортну стратегію до 2030 року. Планується створення сучасної транспортної системи, інтегрованої з європейською мережею TEN-T, а також цифровізація та декарбонізація галузі.
10. Прийнято Стратегію розвитку прикордонної інфраструктури з країнами-членами Європейського Союзу та Молдовою до 2030 року. Передбачено реконструкцію пунктів пропуску, спрощення процедур перетину кордону та впровадження спільного контролю.
11. Затверджено Стратегію розвитку сільського господарства до 2030 року. Програма адаптує політику до стандартів ЄС, зосереджуючись на земельній реформі, зрошенні та підтримці малих виробників.
12. Прийнято Закон «Про Державний аграрний реєстр». Розширено коло користувачів ДАР, спрощено доступ до витягів і забезпечено моніторинг цільового використання державної допомоги.
13. Ухвалено Закон про розвиток мінерально-сировинної бази до 2030 року. Закон визначає пріоритети у сфері критичних і стратегічних ресурсів, передбачає інтеграцію у глобальні ринки та створення сприятливих умов для інвестицій.
Таким чином Замовник не мав обов’язку під час внесення змін до умов Договору здійснювати перевірку товару на походження з прийнятних країн в розумінні Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України. А також згідно Рамкової угоди та Постанови КМУ № 1318 від 15.11.2024р. «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» Замовника не визначено як реципієнта. Зокрема відповідна інформація про країни походження товару наявна в складі тендерної пропозиції постачальника, та не потребує додаткового підтвердження, оскільки не змінюється протягом дії договору.
Номер:
ec2add4b11e94f49bcc1ff3b36f49bf1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.02.2025 13:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-12-26-014900-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чи використовувалися з 08.11.2024 по теперішній час кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (КПКВ місцевих бюджетів 611403 «Забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»), що надійшли відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році», для харчування учнів початкових класів?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
999adeba3c8049ea85f06738042affa2
Назва:
Відповідь Замовника
Дата опублікування:
12.02.2025 10:47
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне: протягом 2025 року не використовувались кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (КПКВ місцевих бюджетів 611403 «Забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»), що надійшли відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році», на вказаний період така субвенція згідно вищезгаданої постанови не передбачалась. Щодо 2024 року з 08.11.2024 року повідомляємо що Замовником використовувались кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (КПКВ місцевих бюджетів 611403 «Забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»), що надійшли відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році» в межах визначених законодавством.