-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт частини об’єкта благоустрою, у межах вулиць Свято-Преображенська та Андрія Мельника у с. Олександрія Рівненського району Рівненської області
Завершена
2 327 086.14
UAH з ПДВ
Номер:
0bf6aaace5444d9484dbd85e2acd0eb2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-10-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.01.2024 00:00
Період моніторингу:
10.01.2024 15:44 - 01.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.01.2024 № 4-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 09 січня 2024 року № 003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 10.01.2024 № 4-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-12-26-012788-a, 26.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, надалі не допускати такі порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Олександрійської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі – Звіт); пояснення та документи Замовника, надані 16.01.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель; протокольне рішення уповноваженої особи від 26.12.2023 № 90 щодо обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, затверджене сільським головою Замовника (далі - Обґрунтування); протокольне рішення уповноваженої особи від 15.01.2024 № 4; договір про закупівлю від 26.12.2023 № 26/1 з додатками (далі – Договір); додаткову угоду від 16.01.2024 № 1 до Договору; повідомлення про внесення змін до договору.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.12.2023 № 90, яке оприлюднене 15.01.2024 в електронній системі закупівель, підставою для укладення договору без використання електронної системи закупівель Замовник обрав підпункт 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості): відмінено відкриті торги за ID: UA-2023-12-14-004657-а через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
Відповідно до абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Враховуючи зазначене вище, Замовник на порушення абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей оприлюднив Звіт та Договір в електронній системі закупівель 26.12.2023, проте Обґрунтування оприлюднено 15.01.2024, тобто не разом зі Звітом та Договором.
Період усунення порушень:
19.01.2024 11:48 - 03.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.01.2024 11:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою та наголошено на недопущення порушень в частині проведення закупівель у майбутньому та порушення в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей усунуто.
Дата публікації звіту:
23.01.2024 11:58
Запити/Пояснення
Номер:
94ce70928c6949e388d79f22038c8287
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.01.2024 15:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи за предметом «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-26-012788-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому разом із звітом про договір про закупівлю від 26.12.2023 №26/1, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей?
- надати інформацію та документи, які підтверджують, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю за результатами проведення закупівлі UA-2023-12-26-012788-a, не відрізняється від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації при проведенні відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
- яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «РІВНЕТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 38012798), з яким укладений договір від 26.12.2023 №26/1 без використання електронної системи закупівель?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
82f460f3b0e24b39a41c751f5c0f1044
Назва:
Відповідь на моніторинг від 10.01.2024 № 4+3
Дата опублікування:
16.01.2024 15:57
Опис:
Керуючись вимогами статті 4 та 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Положення про уповноважену особу, що затверджене рішенням Замовника.
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби розпочато моніторинг закупівлі, інформацію опубліковану в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-26-012788-a, та оприлюднено рішення про початок моніторингу закупівлі та запит про надання пояснень. Констатуюча частина запиту містить вимогу, яка зобов’язує надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.
Замовником оголошено закупівлю по предмету закупівлі без використання електронної системи за предметом «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-26-012788-a) згідно із положеннями Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Замовником оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-12-14-004657-a, яка була автоматично відмінена електронною системою закупівель.
Отже, з огляду на зазначене застосовується вищевказане виключення.
Щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей повідомляємо наступне:
При опублікуванні закупівлі без використання електронної системи (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-26-012788-a) за предметом Капітальний ремонт частини об’єкта благоустрою, у межах вулиць Свято-Преображенська та Андрія Мельника у с. Олександрія Рівненського району Рівненської області (код номенклатурної позиції ДК 021:2015 45453100-8 - Реставраційні роботи)) ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація допущено технічну помилку, а саме у зв’язку з технічними причинами не прикріплено обґрунтування проведення закупівлі. Проте звіт за результатами проведення відкритих торгів UA-2023-12-14-004657-a, що були автоматично відмінено електронною системою закупівель міститься в електронній системі закупівель. Принагідно зазначити, що Замовником опубліковано обґрунтування про необхідність проведення даної закупівлі за п.13 Особливостей та розміщено в системі разом із договором про проведення закупівлі та прикріплено в розділі додаткові угоди. Оскільки статус закупівлі «Завершена» у замовника відсутня технічна можливість прикріпити даний документ до файлів, які були завантажені Замовником при публікації закупівлі першочергово.
Щодо надання інформації та документів, які підтверджують, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю за результатами проведення закупівлі UA-2023-12-26-012788-a, не відрізняється від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації при проведенні відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі:
Технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі не відрізняються від вимог до предмету закупівлі, що були вказані при публікації оголошення UA-2023-12-14-004657-a, що підтверджуються кошторисною документацією, яка є додатком до договору від 26.12.2023 року №26/1, який опублікований на сайті Уповноваженого органу.
Що стосується вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю за результатами проведення закупівлі UA-2023-12-26-012788-a зазначаємо, що учасником надані документи, які підтверджують можливість виконання умов договору та не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації при проведенні відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Додатково повідомляємо, що згідно тендерної документації технічне завдання та перелік робіт містяться в окремому документі, що є додатком документації (кошторисна документація). Отже, при порівнянні умов тендерної документації закупівлі UA-2023-12-14-004657-a разом з істотними умовами договору та договору укладеного без використання електронної системи закупівель (UA-2023-12-26-012788-a), можна встановити, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації закупівлі.
Також зазначаємо, що Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 не містять вимоги опублікування документів, які підтверджують, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю. Зокрема необхідно звернути увагу, що ані Особливостями, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані будь-яким іншим нормативно-правовим актом в сфері публічних закупівель не вимагається певна кількість звернень до потенційних постачальників після відміни відкритих торгів, не вимагається документальне підтвердження моніторингу постачальників, не вимагається письмове листування з потенційними постачальниками. Таким чином Замовник вільний у виборі способі відбору постачальників та не зобов’язаний здійснювати оформлення будь-яких документів. У зв’язку з зазначеним у діях Замовника відсутні порушення принципів здійснення публічних закупівель.
щодо оцінки можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «РІВНЕТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 38012798), з яким укладений договір від 26.12.2023 №26/1 без використання електронної системи закупівель:
під час обрання відповідного суб’єкта господарювання з яким Замовником укладено договір було промоніторено аналогічні закупівлі в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro, а також отримані комерційні пропозиції від потенційних Учасників. Тому відповідно критерієм, який відбору суб’єкту господарювання, який надає відповідні послуги була цінова позиція.
Також Зазначаємо, Замовником дотримано принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»