-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій (код ДК 021:2015: 55510000-8 - послуги їдалень)
відповідно до очікуваних кошторисних призначень на 2024 рік
Завершена
1 579 820.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 899.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 899.10 UAH
Номер:
9735dbfdb1cb434494b79a5c99c8241c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-12-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.03.2024 00:00
Період моніторингу:
13.03.2024 14:13 - 04.04.2024 01:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.03.2024 №53
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 12.03.2024 №53.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2023-12-25-014708-a, 25.12.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Білінської Г.В. встановлено порушення вимог пунктів 3, 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Білінської Г.В. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Стрийського ліцею імені Івана Франка Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-25-005464-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Білінської Галини Василівни (далі – ФОП Білінська Г.В.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 №1; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Білінською Г.В. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 12.01.2024 №33; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 28 Особливостей №1178 зазначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається: прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Однак, в тендерній документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками (Капало О.А., фахівець з публічних закупівель), чим порушено вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/ або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №1 до тендерної документації вказано, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є обмеженим, тому відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі має надати витяг або інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, яка оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі
Проте, відповідно до інформації на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення відкрито з 04.09.2023 (джерело інформації: https://nazk.gov.ua/uk/nazkvidkrylo-dostup-do-reyestru-osib-yaki-vchynyly-koruptsijni-ta-povyazani-z-koruptsiyeyu-pravoporushennya-iz-vrahuvannyambezpekovyh-aspektiv-golova-nazk/).
Отже, на час проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі вищевказаний Єдиний державний реєстр містився у вільному публічному доступі.
Враховуючи вищенаведене, у тендерній документації, на порушення норм пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, встановлено вимогу та спосіб щодо надання документального підтвердження переможцем тендеру відсутності підстави за підпунктом 3 пункту 47 Особливостей №1178 (за наявності такої інформації у відкритому публічному електронному реєстрі, доступ до якого є вільним).
Відповідно до вимоги частини 7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації кожним учасником обов’язково зазначається у тендерних пропозиціях інформація (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг (або лист-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця).
Проте, учасником ФОП Білінською Г.В. не надано в складі тендерної пропозиції листа-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця, а також не зазначено жодної інформації про залучення субпідрядника/співвиконавця.
За вимогою у частині 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документ, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь.
Слід зазначити, що за Технічними вимогами до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації) харчування учнів повинно здійснюватися за місцем навчання безпосередньо в їдальні школи (їжа готується на харчоблоці закладу), надавач послуг повинен здійснювати своєчасну доставку якісних продуктів та напівфабрикатів, додержуватися правил прийняття надходження продуктів харчування, напівфабрикатів та вимог до кулінарної обробки харчових продуктів, а також умов і терміну зберігання та реалізації швидкопсувних продуктів, кожна партія продукції має супроводжуватись документами, що підтверджують їх якість та безпечність (товаро-транспортна накладна, декларація виробника або якісне посвідчення), продукти харчової промисловості мають надаватися з терміном придатності не менше 75% загального терміну зберігання, поставка продуктів харчування повинна здійснюватися спеціальним транспортом для поставки продукції харчової промисловості з відповідним температурним режимом, у разі закупки або придбання продуктів харчування з індивідуальних або фермерських господарств, фірм, кооперативів, садових товариств виконавець надає сертифікати якості продукції.
Таким чином, при наданні послуг за предметом досліджуваної закупівлі Замовником у тендерній документації встановлено вимоги і до товару (продуктів харчування, напівфабрикати), що буде використовуватися для надання послуг.
Проте, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Білінською Г.В. не надано в складі тендерної пропозиції документу, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь, чим недотримано вимоги частини 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Окрім того, відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 (Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам Замовника) до тендерної документації учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі, яка містить відомості про підприємство: реквізити (адреса - юридична та фактична, телефон для контактів) для юридичних та фізичних осіб-підприємців; керівництво (посада, ім'я, по батькові, телефон для контактів) - для юридичних та фізичних осіб-підприємців) форма власності.
Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Білінської Г.В. вищевказаний документ (довідка) відсутній.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак, за відсутності у складі тендерної пропозиції ФОП Білінської Г.В. інформації про залучення або листа-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця, документа, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь, а також довідки у довільній формі з відповідними відомостями про учасника, Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, що суперечить нормам пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Білінської Г.В., а визначено її переможцем процедури закупівлі та укладено з нею договір про закупівлю від 12.01.2024 №33.
Період усунення порушень:
26.03.2024 15:28 - 10.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
26.03.2024 15:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
про усунення порушень
Дата публікації звіту:
02.04.2024 15:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
сторонами договір розірвано
Дата публікації:
09.10.2024 17:47
Запити/Пояснення
Номер:
f390f6c0374e440c93323eaef24ab178
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
18.03.2024 09:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD:
UA-2023-12-25-014708-a, яка проведена Стрийським ліцеєм імені Івана Франка Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.