• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Шини для вантажних автомобілів

Завершена

4 662 029.07 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 46 620.29 UAH
Номер: cf0edf35ee4641c3aad3b1de25cb0992
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-19-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.02.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 19.02.2024 16:37 - 12.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 19.02.2024 № 24 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 19.02.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 19.02.2024 № 24 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 5 UA-2023-12-25-013198-a 25.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 292-78-60, ot_pohta@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС», встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію на закупівлю за предметом «Шини для вантажних автомобілів код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (далі – Тендерна документація), затверджена Рішенням уповноваженої особи Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі-Замовник, який проводить закупівлю, Замовник) від «25» грудня 2023 р. протокол № 77/2, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" (далі – ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС"), протокол розкриття тендерних пропозицій від 03 січня 2024 року, протокол Замовника від 04 січня 2024 року №77/3, повідомлення про намір укласти договір від 04 січня 2024 року, договір від 12.01.2024 року №Т-12/01-ТШС (далі – Договір), пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель 26.02.2024 року та 01.03.2024 року. За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" встановлено, що згідно пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» РОЗДІЛ ІІІ. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ зокрема визначено: «… Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: - інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, згідно з Додатком 2 до тендерної документації..». Так, згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» зокрема передбачено, що «Для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 1) заповнену таблицю (не менше одного договору) по встановленій формі, зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, 2) акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів; 3) лист-відгук (рекомендаційний лист тощо) щодо належного виконання зазначеного/зазначених в Таблиці А договору/-ів, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань». Учасником ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" оприлюднено в складі тендерної пропозиції Довідку про виконання аналогічного договору (файл Довідка про виконання аналогічного договору.pdf), договір №744-ШИ від 20.12.2022р. (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf). В оприлюдненій Учасником Довідці про виконання аналогічного договору міститься інформація про договір №744-ШИ від 20.12.2022 р. В складі тендерної пропозиції оприлюднено договір №744-ШИ від 20.12.2022р та додаткові угоди до договору №744-ШИ від 20.12.2022р за №1 від 24 березня 2023 року та від 28 березня 2023 року, №2 від 14 серпня 2023року, №3 від 01 вересня 2023 року, №4 від 12 вересня 2023 року, №5 від 14 вересня 2023 року, №7 від 29 вересня 2023 року, №8 від 03 жовтня 2023 року, №9 від 05 жовтня 2023 року. Додаткова угода за порядковим №6 відсутня в складі тендерної пропозиції Учасника. Згідно пункту 3.1 договору №744-ШИ від 20.12.2022р ціна договору становить 4440500,00 гривень. Відповідно до оприлюднених Учасником видаткових накладних (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf) згідно вказаного договору поставлено товар на загальну суму 3404700 грн. Згідно оприлюдненого відгуку від 09.11.2023 №12/09/11, зокрема вказано: «Передбачені договорами зобов’язання були виконані вчасно. Зауваження щодо поставки та якості товару не виявлено». Поряд з вказаним, в електронній системи закупівель, яка є у відкритому доступі, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-24-010306-a оприлюднено закупівлю без використання електронної системи проведену КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО", за результатами якої укладено договір №744-ШИ від 20.12.2022р. Також оприлюднено Повідомлення про внесення змін до відповідного договору про закупівлю: №1 від 28.03.2023, №2 від 14.08.2023, №3 від 01.09.2023, №4 від 12.09.2023, №5 від 14.09.2023, №6 від 26.09.2023, №7 від 29.09.2023, №8 від 03.10.2023, №9 від 05.10.2023, №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023, №13 від 28.11.2023 року , вказано номери додаткових угод, оприлюднено звіт про виконання відповідного договору про закупівлю, в якому вказано, що сума оплати за договором про закупівлю: 4440 500,00 UAH (в тому числі ПДВ 740 083,33 UA). Крім того, за даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р наявна інформація про додаткові угоди з №1 по №13. Отже, на час кінцевого строку подання тендерних пропозицій та розкриття тендерних пропозицій – 03 січня 2024 року, в складі тендерної пропозиції Учасника відсутні додаткові угоди №6 від 26.09.2023, №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023 та №13 від 28.11.2023 року до договору, зазначеному Учасником у Таблиці «Довідка про виконання аналогічного договору», тому тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимозі Замовника, викладеній у Додатку 2 до тендерної документації, а саме: для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 1) … зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 27 лютого 2024 року щодо причин не встановлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції стосовно відсутності усіх додаткових угод до договору №744-ШИ від 20.12.2022р,, Замовник надав пояснення від 01 березня 2024 року, в яких зокрема зазначив: «….Замовником у тендерній документації для підтвердження виконання аналогічного договору було передбачено надання «договору/договорів (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів». На виконання зазначеного критерію, Учасником в електронну систему закупівель разом з тендерною пропозицією було завантажено у форматі pdf скан-копії: «Договір трамвайне депо 744-ШИ», «Довідка про виконання аналогічного договору» та «Відгук Трамвайного депо». Перевіривши всі подані документи, встановлено, що Учасником надано копію Договору разом із усіма додатками до Договору, за аналогічним предметом закупівлі визначеним замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме: ДК021-2015: 34350000-5 — Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Надано додаткові угоди, якими вносились зміни до умов договору та видаткові накладні, що фактично підтверджують процес виконання даного договору.Слід наголосити, що ні чинним законодавством, ні умовами тендерної документації не встановлено обов`язку замовників здійснювати перевірку в електронній системі закупівель або проводити пошук за допомогою інших відкритих джерел інформації та ресурсів, наданих учасниками аналогічних договорів та наявності додаткових угод до них. Більше того, Закон визначає право, а не обов’язок замовника звертатись за підтвердженням тої чи іншої інформації, наданої учасником. Крім того, в тендерній документації Замовника відсутня вимога щодо подання документів про повне виконання аналогічного договору. Замовник керується тендерною документацією та її умовами, під час проведення перевірки тендерної пропозиції Учасника відповідно до пункту 37 Особливостей. Замовник перевіряє тільки ту інформацію, яка офіційно була опублікована та підписана Учасником в електронній системі закупівлі. Оскільки, у Замовника під час такої перевірки не виникло сумнівів у повноті та достовірності наданих документів, жодних додаткових звернень чи перевірок не здійснювалося. У запиті Північно-східного офісу Держаудитслужби зазначено: «За даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р укладено додаткові угоди з №1 по №13.». Пошуково-аналітична система.007- це приватний web-ресурс про використання публічних коштів. Однак підстав вважати цей веб-сайт достовірним джерелом інформації відсутні, оскільки в «умовах використання», які є на сайті, міститься застереження від керівництва сайту, що вони не несуть відповідальності за достовірність матеріалів, що надійшли від учасників конкурсу. Тобто, інформація зазначена на даному сайті може не відповідати дійсності. Після отримання даного запиту, також було досліджено електронну систему закупівлі та встановлено, що шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності за договором № 744-ШИ від 20 грудня 2022 року були закуплені без використання електронної системи закупівель, а тому в системі Prozorro відсутній, як договір про закупівлю так і додаткові угоди до даного договору. Проте, даний договір було виконано в повному обсязі, оскільки в електронній системі закупівлі наявний звіт про виконання договору про закупівлі, сума оплати якого зазначена 4 440 500, 00 гривень.Також, Учасником було надано лист-відгук від комунального підприємства «Салтівського трамвайного депо» від 09.11.2023 № 12/09/11, яким повідомлено, що зобов’язання за договором № 744-ШИ від 20.12.2022р із ПП «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» було виконано вчасно, будь-яких зауважень щодо якості або поставки товару відсутні. ПП «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» зарекомендувало себе як надійний, сумлінний та професійний партнер. Оскільки, тендерна пропозиція Учасника відповідала умовам тендерної документації, при перевірці документів у Замовника не виникало питань або сумнівів у недостовірності поданої інформації або неповноти її подання. Учасником було підтверджено кваліфікаційний критерій щодо виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, а тому підстави для встановлення невідповідностей тендерної пропозиції у Замовника відсутні». Однак, зазначене пояснення не спростовує порушення, оскільки у Додатку 2 до Тендерної документації передбачено надання Учасником документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі, зокрема: зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, однак в складі тендерної препозиції Учасника відсутні додаткові угоди №6 від 26.09.2023, №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023 та №13 від 28.11.2023 року до договору, зазначеному Учасником у Таблиці «Довідка про виконання аналогічного договору». Крім того, використання інформації, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-24-010306-a щодо додаткових угод та Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю , не суперечить Наказу «Про веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель» від 07.04.2020 № 648, де визначено інформаційно-телекомунікаційну систему "PROZORRO" (за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua) веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал). Поряд з вказаним, згідно частини 3 статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з пунктом 28 Особливостей. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС», що вимагалися на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеним у Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії» до Тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності. Як наслідок, тендерна пропозиція ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям Замовника, визначеним в Додатку 2 до Тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Отже, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник, згідно з пунктом 4 «Відхилення тендерних пропозицій» РОЗДІЛ V. ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір.
Період усунення порушень: 07.03.2024 22:17 - 22.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 07.03.2024 22:17

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" висновок про результати моніторингу процедури закупівлі буде оскаржено до суду протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення висновку.
Дата публікації: 14.03.2024 18:44
Дата відкриття провадження: 01.04.2024 12:00
Номер відкриття провадження: Справа № 520/7460/24

Запити/Пояснення