-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Шини для вантажних автомобілів
Завершена
4 662 029.07
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 46 620.29 UAH
мін. крок: 1% або 46 620.29 UAH
Номер:
cf0edf35ee4641c3aad3b1de25cb0992
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-19-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.02.2024 00:00
Період моніторингу:
19.02.2024 16:37 - 12.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.02.2024 № 24
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 19.02.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 19.02.2024 № 24
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2023-12-25-013198-a 25.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС», встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію на закупівлю за предметом «Шини для вантажних автомобілів код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (далі – Тендерна документація), затверджена Рішенням уповноваженої особи Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі-Замовник, який проводить закупівлю, Замовник) від «25» грудня 2023 р. протокол № 77/2, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" (далі – ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС"), протокол розкриття тендерних пропозицій від 03 січня 2024 року, протокол Замовника від 04 січня 2024 року №77/3, повідомлення про намір укласти договір від 04 січня 2024 року, договір від 12.01.2024 року №Т-12/01-ТШС (далі – Договір), пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель 26.02.2024 року та 01.03.2024 року.
За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" встановлено, що згідно пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» РОЗДІЛ ІІІ. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ зокрема визначено: «… Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: - інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, згідно з Додатком 2 до тендерної документації..».
Так, згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» зокрема передбачено, що «Для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 1) заповнену таблицю (не менше одного договору) по встановленій формі, зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, 2) акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів; 3) лист-відгук (рекомендаційний лист тощо) щодо належного виконання зазначеного/зазначених в Таблиці А договору/-ів, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань».
Учасником ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" оприлюднено в складі тендерної пропозиції Довідку про виконання аналогічного договору (файл Довідка про виконання аналогічного договору.pdf), договір №744-ШИ від 20.12.2022р. (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf).
В оприлюдненій Учасником Довідці про виконання аналогічного договору міститься інформація про договір №744-ШИ від 20.12.2022 р.
В складі тендерної пропозиції оприлюднено договір №744-ШИ від 20.12.2022р та додаткові угоди до договору №744-ШИ від 20.12.2022р за №1 від 24 березня 2023 року та від 28 березня 2023 року, №2 від 14 серпня 2023року, №3 від 01 вересня 2023 року, №4 від 12 вересня 2023 року, №5 від 14 вересня 2023 року, №7 від 29 вересня 2023 року, №8 від 03 жовтня 2023 року, №9 від 05 жовтня 2023 року.
Додаткова угода за порядковим №6 відсутня в складі тендерної пропозиції Учасника.
Згідно пункту 3.1 договору №744-ШИ від 20.12.2022р ціна договору становить 4440500,00 гривень. Відповідно до оприлюднених Учасником видаткових накладних (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf) згідно вказаного договору поставлено товар на загальну суму 3404700 грн.
Згідно оприлюдненого відгуку від 09.11.2023 №12/09/11, зокрема вказано: «Передбачені договорами зобов’язання були виконані вчасно. Зауваження щодо поставки та якості товару не виявлено».
Поряд з вказаним, в електронній системи закупівель, яка є у відкритому доступі, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-24-010306-a оприлюднено закупівлю без використання електронної системи проведену КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО", за результатами якої укладено договір №744-ШИ від 20.12.2022р. Також оприлюднено Повідомлення про внесення змін до відповідного договору про закупівлю: №1 від 28.03.2023, №2 від 14.08.2023, №3 від 01.09.2023, №4 від 12.09.2023, №5 від 14.09.2023, №6 від 26.09.2023, №7 від 29.09.2023, №8 від 03.10.2023, №9 від 05.10.2023, №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023, №13 від 28.11.2023 року , вказано номери додаткових угод, оприлюднено звіт про виконання відповідного договору про закупівлю, в якому вказано, що сума оплати за договором про закупівлю: 4440 500,00 UAH (в тому числі ПДВ 740 083,33 UA).
Крім того, за даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р наявна інформація про додаткові угоди з №1 по №13.
Отже, на час кінцевого строку подання тендерних пропозицій та розкриття тендерних пропозицій – 03 січня 2024 року, в складі тендерної пропозиції Учасника відсутні додаткові угоди №6 від 26.09.2023, №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023 та №13 від 28.11.2023 року до договору, зазначеному Учасником у Таблиці «Довідка про виконання аналогічного договору», тому тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимозі Замовника, викладеній у Додатку 2 до тендерної документації, а саме: для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 1) … зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами,
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 27 лютого 2024 року щодо причин не встановлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції стосовно відсутності усіх додаткових угод до договору №744-ШИ від 20.12.2022р,, Замовник надав пояснення від 01 березня 2024 року, в яких зокрема зазначив: «….Замовником у тендерній документації для підтвердження виконання аналогічного договору було передбачено надання «договору/договорів (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів». На виконання зазначеного критерію, Учасником в електронну систему закупівель разом з тендерною пропозицією було завантажено у форматі pdf скан-копії: «Договір трамвайне депо 744-ШИ», «Довідка про виконання аналогічного договору» та «Відгук Трамвайного депо». Перевіривши всі подані документи, встановлено, що Учасником надано копію Договору разом із усіма додатками до Договору, за аналогічним предметом закупівлі визначеним замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме: ДК021-2015: 34350000-5 — Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Надано додаткові угоди, якими вносились зміни до умов договору та видаткові накладні, що фактично підтверджують процес виконання даного договору.Слід наголосити, що ні чинним законодавством, ні умовами тендерної документації не встановлено обов`язку замовників здійснювати перевірку в електронній системі закупівель або проводити пошук за допомогою інших відкритих джерел інформації та ресурсів, наданих учасниками аналогічних договорів та наявності додаткових угод до них. Більше того, Закон визначає право, а не обов’язок замовника звертатись за підтвердженням тої чи іншої інформації, наданої учасником. Крім того, в тендерній документації Замовника відсутня вимога щодо подання документів про повне виконання аналогічного договору. Замовник керується тендерною документацією та її умовами, під час проведення перевірки тендерної пропозиції Учасника відповідно до пункту 37 Особливостей. Замовник перевіряє тільки ту інформацію, яка офіційно була опублікована та підписана Учасником в електронній системі закупівлі. Оскільки, у Замовника під час такої перевірки не виникло сумнівів у повноті та достовірності наданих документів, жодних додаткових звернень чи перевірок не здійснювалося.
У запиті Північно-східного офісу Держаудитслужби зазначено: «За даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р укладено додаткові угоди з №1 по №13.». Пошуково-аналітична система.007- це приватний web-ресурс про використання публічних коштів. Однак підстав вважати цей веб-сайт достовірним джерелом інформації відсутні, оскільки в «умовах використання», які є на сайті, міститься застереження від керівництва сайту, що вони не несуть відповідальності за достовірність матеріалів, що надійшли від учасників конкурсу. Тобто, інформація зазначена на даному сайті може не відповідати дійсності. Після отримання даного запиту, також було досліджено електронну систему закупівлі та встановлено, що шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності за договором № 744-ШИ від 20 грудня 2022 року були закуплені без використання електронної системи закупівель, а тому в системі Prozorro відсутній, як договір про закупівлю так і додаткові угоди до даного договору. Проте, даний договір було виконано в повному обсязі, оскільки в електронній системі закупівлі наявний звіт про виконання договору про закупівлі, сума оплати якого зазначена 4 440 500, 00 гривень.Також, Учасником було надано лист-відгук від комунального підприємства «Салтівського трамвайного депо» від 09.11.2023 № 12/09/11, яким повідомлено, що зобов’язання за договором № 744-ШИ від 20.12.2022р із ПП «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» було виконано вчасно, будь-яких зауважень щодо якості або поставки товару відсутні. ПП «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» зарекомендувало себе як надійний, сумлінний та професійний партнер.
Оскільки, тендерна пропозиція Учасника відповідала умовам тендерної документації, при перевірці документів у Замовника не виникало питань або сумнівів у недостовірності поданої інформації або неповноти її подання. Учасником було підтверджено кваліфікаційний критерій щодо виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, а тому підстави для встановлення невідповідностей тендерної пропозиції у Замовника відсутні».
Однак, зазначене пояснення не спростовує порушення, оскільки у Додатку 2 до Тендерної документації передбачено надання Учасником документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі, зокрема: зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, однак в складі тендерної препозиції Учасника відсутні додаткові угоди №6 від 26.09.2023, №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023 та №13 від 28.11.2023 року до договору, зазначеному Учасником у Таблиці «Довідка про виконання аналогічного договору».
Крім того, використання інформації, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-24-010306-a щодо додаткових угод та Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю , не суперечить Наказу «Про веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель» від 07.04.2020 № 648, де визначено інформаційно-телекомунікаційну систему "PROZORRO" (за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua) веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал).
Поряд з вказаним, згідно частини 3 статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з пунктом 28 Особливостей. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС», що вимагалися на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеним у Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії» до Тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності.
Як наслідок, тендерна пропозиція ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям Замовника, визначеним в Додатку 2 до Тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Отже, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник, згідно з пунктом 4 «Відхилення тендерних пропозицій» РОЗДІЛ V. ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір.
Період усунення порушень:
07.03.2024 22:17 - 22.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.03.2024 22:17
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" висновок про результати моніторингу процедури закупівлі буде оскаржено до суду протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення висновку.
Дата публікації:
14.03.2024 18:44
Дата відкриття провадження:
01.04.2024 12:00
Номер відкриття провадження:
Справа № 520/7460/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
e6fc457bef1c400d97163bfad2dd2759
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.02.2024 10:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Шини для вантажних автомобілів (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2023-12-25-013198-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Згідно пункту 6 «Мова (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Тендерної документації: «..Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути складені іноземною мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений іноземною мовою, Учасник надає автентичний переклад цього документу українською мовою, засвідчений перекладачем, або бюро перекладів, або нотаріусом. Пропозиції, підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в центрі (бюро тощо) перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру (бюро тощо)».
В складі тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" в електронній системі закупівель оприлюднено документи, які складені іноземною мовою, без автентичниого перекладу, а саме: файли 24570R195_Lanvigator_D801.zip, 1100R20_Lanvigator_D688.zip, 27570R225_Lanvigator_D801.zip, 1200R20_Firemax_FM985.zip, 29580R225_Lanvigator_D801.zip, 900R20_Lanvigator_D688.zip, 31580R225_Lanvigator_D801.zip, 825R16_Lanvigator_D688.zip, 825R20_Lanvigator_D688.zip, 22575R16C_Lanvigator_CatchFors_Van_AS.zip, FIREMAX TBR DATA BOOK 2023.pdf. Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
3. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації зокрема передбачено, що «..для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 2) зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів».
ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" оприлюднено в складі тендерної пропозиції Довідку про виконання аналогічного договору ( файл Довідка про виконання аналогічног договору.pdf). Договір №744-ШИ від 20.12.2022р. та видаткові накладні (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf). Згідно договору №744-ШИ від 20.12.2022р ціна договору 4440500,00 грн, видаткові накладні оприлюднено на суму 3404700 грн.
Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b1c536694c14407ab53f09503d1e7c55
Назва:
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу № UA-M-2024-02-19-000044 від 19.02.2024 року закупівлі «Шини для вантажних автомобілів» (оголошення № UA-2023-12-25-013198-a)
Дата опублікування:
26.02.2024 20:23
Опис:
№ ______ від 26.02.2024 року
Заступнику начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Ользі АЛЯБ’ЄВІЙ
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу
№ UA-M-2024-02-19-000044 від 19.02.2024 року закупівлі
«Шини для вантажних автомобілів»
(оголошення № UA-2023-12-25-013198-a)
Питання 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Відповідь. Відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі - Рішення) (доступне за посиланням в мережі:https://www.city.kharkiv.ua/ru/document/rishennya-15-sesii-kharkivskoi-miskoi-radi-8-sklikannya-vid-28022023-35023-pro-organizatsiyu-diyalnosti-komunalnogo-pidpriemstva-tsentralizovana-zakupivelna-organizatsiya-kharkivskoi-miskoi-radi-67791.html) Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту - ЦЗО) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належить до комунальної власності Харківської міської територіальної громади.
Додатком 2 Рішення встановлено перелік товарів та послуг, (крім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою комунальними підприємствами, що надають послуги з перевезення пасажирів наземним транспортом та лініями метрополітену, обслуговування транспорту, а також збирання та перевезення (вивезення) твердих та рідких відходів споживання та виробництва, твердих побутових відходів, в тому числі код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності».
ЦЗО в інтересах Замовників-ініціаторів проводить тендери, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій».
На період проведення процедур закупівель правовідносини між ЦЗО та Замовниками-ініціаторами регулюються Регламентом взаємодії між комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» та замовниками, що здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту) через централізовану закупівельну організацію, затверджений директором КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» 30.10.2023 року, погоджений директором Департаменту розвитку муніципального менеджменту Харківської міської ради 30.10.2023 року (далі - Регламент).
Відповідно до Регламенту Замовник-ініціатор самостійно відповідно до законодавства про публічні закупівлі визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту), та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО.
Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі, разом із Заявкою, з зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Регламентом.
Питання між ЦЗО та замовником-ініціатором, що виникають у період опрацювання зазначеної інформації, вирішуються шляхом надсилання запитів через систему електронного документообігу «ДокПроф» тощо.
18.12.2023 року до ЦЗО через систему електронного документообігу «ДокПроф» від комунального підприємства «Комплекс з вивозу побутових відходів» надійшла заявка на проведення закупівлі за предметом: Шини для вантажних автомобілів, код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (надалі Замовник-ініціатор).
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі, здійснює попереднє опрацювання поданих документів Замовника-ініціатора, зокрема, щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема, щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, надання послуг (крім поточного ремонту), у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо.
За наявними повними даними ЦЗО із залученням замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, уніфікує проєкти договорів про закупівлю тощо.
Технічні характеристики предмета закупівлі: Шини для вантажних автомобілів, код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» були складені у відповідності до діючих на теперішній час стандартів: ДСТУ 8815:2018 «Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них. Загальні технічні умови», ДСТУ ISO 4209-1:2005 «Шини (метричні серії) та ободи для вантажних автомобілів і автобусів. Частина 1. Шини», «Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L M N O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549.
При встановленні технічних вимог та вимог до документів, які їх підтверджують, керувались стандартними характеристиками, вимогами, умовними позначеннями у вигляді скорочень та термінології, пов’язаної з цим предметом закупівлі, передбаченими існуючими міжнародними і національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, був опрацьований ринок відповідної продукції щодо документів, які надаються виробниками шин і визначено, яким чином можуть бути підтверджені технічні та якісні характеристики в тендерній пропозиції Учасників.
Отже, на підставі наданої заявки Замовника-ініціатора на закупівлю шин для вантажних автомобілів ЦЗО опрацювало, узагальнило та уніфікувало надану ним інформацію та склало тендерну документацію на закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом: Шини для вантажних автомобілів код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 34350000-5«Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», яка задовольняє потреби замовника - ініціатора.
Крім того, ЦЗО опрацювало та визначило остаточну очікувану вартість закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі була визначена на підставі Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких здійснюється через комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради», затвердженої наказом директора КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 30.10.2023 року, погодженої директором Департаменту розвитку муніципального менеджменту Харківської міської ради 30.10.2023 року (далі – Методика), розробленої на підставі та у відповідності з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 року № 275.
Враховуючи положення Методики, відділом аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами було здійснено перевірку розрахунку очікуваної вартості, наданої Замовником – ініціатором. Для цього був проведений аналіз ринкових цін, які містяться у відкритих джерелах, на спеціалізованих торгівельних майданчиках та в електронній системі закупівель «Prozorro».
Результати опрацьованої інформації надаються в Службовій записці начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 22 грудня 2023 року № 191/2023-12-22 та в таблиці до неї.
Сума очікуваної вартості закупівлі склала – 4 662 029,07 грн в т.ч. ПДВ.
Після вищеописаних дій, 25.12.2023 року Замовник-ініціатор опублікував в електронній системі закупівель план на проведення закупівлі за предметом: Шини для вантажних автомобілів, код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», планова сума закупівлі складає 4 662 029,07 грн. з ПДВ, ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-12-25-000820-c.
25.12.2023 року зазначений план був взятий в роботу, включений в план закупівель ЦЗО та оголошена закупівля за предметом: Шини для вантажних автомобілів, код ДК 021:2015 – 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» на суму 4 662 029,07 грн в т.ч. ПДВ (оголошення № UA-2023-12-25-013198-a).
Питання 2. Згідно пункту 6 «Мова (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Тендерної документації: «..Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути складені іноземною мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений іноземною мовою, Учасник надає автентичний переклад цього документу українською мовою, засвідчений перекладачем, або бюро перекладів, або нотаріусом. Пропозиції, підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в центрі (бюро тощо) перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру (бюро тощо)».
В складі тендерної пропозиції ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" в електронній системі закупівель оприлюднено документи, які складені іноземною мовою, без автентичниого перекладу, а саме: файли 24570R195_Lanvigator_D801.zip, 1100R20_Lanvigator_D688.zip, 27570R225_Lanvigator_D801.zip, 1200R20_Firemax_FM985.zip, 29580R225_Lanvigator_D801.zip, 900R20_Lanvigator_D688.zip, 31580R225_Lanvigator_D801.zip, 825R16_Lanvigator_D688.zip, 825R20_Lanvigator_D688.zip,22575R16C_Lanvigator_CatchFors_Van_AS.zip, FIREMAX TBR DATA BOOK 2023.pdf.
Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
Відповідь. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були складені у відповідності до діючих на теперішній час стандартів: ДСТУ 8815:2018 «Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них. Загальні технічні умови», ДСТУ ISO 4209-1:2005 «Шини (метричні серії) та ободи для вантажних автомобілів і автобусів. Частина 1. Шини», «Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L M N O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549.
Відповідно до п. 5.3. розділу 5 «Класифікація, познака, застосування» ДСТУ 8815:2018 «Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них. Загальні технічні умови» приклади познак шини, камери та ободової стрічки: «
«
»
Відповідно до п. 5 розділу 1 «Загальні положення» «Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L M N O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549, терміни та їх визначення, наведені в цих Правилах, застосовано в таких значеннях: «
»
Індекси несівної здатності (ІНЗ) і відповідні їм величини навантаги наведені в Таблиці 5 «Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L M N O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 (Додаток 1 до відповіді).
Символи категорії швидкості і відповідні їм величини швидкості наведені в Таблиці 6 «Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L M N O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 (Додаток 2 до відповіді).
Пояснення до маркування шин містяться в розділі II. «Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L M N O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 (Додаток 3 до відповіді).
Отже, при встановленні технічних вимог та вимог до документів, які їх підтверджують, Замовники керувались стандартними характеристиками, вимогами, умовними позначеннями у вигляді скорочень та термінології, пов’язаної з цим предметом закупівлі, передбаченими існуючими міжнародними і національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, був опрацьований ринок відповідної продукції щодо наявності документів, які надаються виробниками шин і визначено, що технічні та якісні характеристики в тендерній пропозиції Учасника можуть бути підтверджені:
- документами виробника: паспорт якості/сертифікат якості/паспорт виробу/формуляр/етикетка або інший документ, встановлений для даного виду товару – каталог, буклет або інші документи з характеристиками товару,
- фото;
- документами органу з оцінки відповідності: сертифікат відповідності/сертифікат типу з додатками.
На підставі опрацьованої інформації в Додатку 1 до тендерної документації були встановлені вимоги до надання Учасниками підтвердження показників предмета закупівлі.
Учасник надає копії документів виробника (паспорт якості/сертифікат якості/паспорт виробу/формуляр/етикетка або інший документ, встановлений для даного виду товару), які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені Замовником, як обов’язкові:
• найменування та конкретна модель шини;
• найменування виробника/торговельне найменування/марка/ товарний знак;
• позначення розміру шини;
• індекс навантаги (несівної здатності);
• символ(и) швидкості (категорії швидкості)
але не виключно.
АБО
На підтвердження зазначених фактичних показників предмета закупівлі, внесених Учасником до Таблиці 3, Учасник надає фото запропонованого Товару, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені Замовником, як обов’язкові:
• найменування та конкретна модель шини;
• найменування виробника/торговельне найменування/марка/ товарний знак;
• позначення розміру шини;
• індекс навантаги (несівної здатності);
• символ(и) швидкості (категорії швидкості)
але не виключно.
АБО
На підтвердження зазначених фактичних показників предмета закупівлі, внесених Учасником до Таблиці 3, Учасник надає документ органу з оцінки відповідності (добровільна сертифікація !): сертифікат відповідності/сертифікат типу з додатками, виданий виробнику товару або уповноваженому представнику виробника товару або Учаснику, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені Замовником, як обов’язкові:
• найменування та конкретна модель шини;
• найменування виробника/торговельне найменування/марка/ товарний знак;
• позначення розміру шини;
• індекс навантаги (несівної здатності);
• символ(и) швидкості (категорії швидкості)
але не виключно.
Якщо документ органу з оцінки відповідності виданий не на ім’я Учасника, Учасник повинен надати документи, які підтверджують стосунки із виробником товару: договір або сертифікат дистриб’ютора/представника/дилера або лист про представництво інтересів або інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника. Перелічені документи повинні бути на фірмовому бланку з реквізитами та підписані зі сторони виробника. Зазначені документи повинні бути чинними на дату подання пропозиції.
АБО
На підтвердження зазначених фактичних показників предмета закупівлі, внесених Учасником до Таблиці 3, Учасник може надати всі зазначені вище документи, які в сукупності підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені Замовником, як обов’язкові:
• найменування та конкретна модель шини;
• найменування виробника/торговельне найменування/марка/ товарний знак;
• позначення розміру шини;
• індекс навантаги (несівної здатності);
• символ(и) швидкості (категорії швидкості)
але не виключно.
Учасники в складі тендерної пропозиції повинні були підтвердити наступні технічні характеристики: позначення розміру шини; індекс навантаги (несівної здатності); символ(и) швидкості (категорії швидкості):
№з/п Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Познака¹ розміру¹ шини Індекс² навантаги (несівної здатності), не менше Символ³(и) швидкості (категорії швидкості), не гірше
1 Шина 8.25 R 16 8.25 R 16 128/124 K
2 Шина 8.25 R 20 8.25 R 20 139/137 J
3 Шина 9.00 R 20 9.00 R 20 144/142 К
4 Шина 11.00 R 20 11.00 R 20 150/146 К
5 Шина 12.00 R 20 12.00 R 20 154/149 J
6 Шина 12.00 R 20 12.00 R 20 135 або 135/132 К
7 Шина 225/75 R 16 C 225/75 R 16 C 121/120 R
8 Шина 245/70 R 19.5 245/70 R 19.5 143/141 J
9 Шина 275/70 R 22.5 275/70 R 22.5 148/145 M
10 Шина 295/80 R 22.5 295/80 R 22.5 152/149 M
11 Шина 315/80 R 22.5 315/80 R 22.5 156/150 L
¹Познака – характерна ознака, прикмета і т.ін., за якими можна пізнати кого-, що-небуть (тлумачення із «Словника української мови).
¹Ро́змір — це числове значення лінійної величини (діаметр, довжина, висота тощо) в обраних одиницях вимірювання.
²Індекс (лат. index від indico — вказую, subscript) — число, букви або інша комбінація символів, що вказує місце елемента в сукупності або характеризує стан деякої системи (список, реєстр, покажчик).
³Символ — умовне позначення якої-небудь величини, поняття, запроваджене певною наукою.
Тобто, тендерна пропозиція Учасників повинна була містити документи або фото, які містять познаки, розміри, індекси, символи, які співпадають, або є не меншими/не гіршими познак, розмірів, індексів, символів, встановлених Замовником у тендерній документації.
При перевірці документів, наданих Учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" в складі тендерної пропозиції, було встановлено, що Учасник надав документи або фото, які повністю підтверджують встановлені Замовником познаки, розміри, індекси, символи, які характеризують Товар, а саме:
№з/п Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Найменування папки
Найменування файлу
1 Шина 8.25 R 16 825R16_Lanvigator_D688.zip 825R16_Lanvigator_D688.pdf,
Lanvigator_D688.jpg
2 Шина 8.25 R 20 825R20_Lanvigator_D688.zip 825R20_Lanvigator.jpg
3 Шина 9.00 R 20 900R20_Lanvigator_D688.zip
900R20_Lanvigator _D688_3.jpg,
900R20_Lanvigator _D688_4.jpg,
900R20_Lanvigator _D688_5.jpg
4 Шина 11.00 R 20 1100R20_Lanvigator_D688.zip 1100R20_Lanvigator_D688_5.jpg
5 Шина 12.00 R 20 1200R20_Firemax_FM985.zip 12.00R20 FM985 SIDEWALL 2.jpg,
1200R20 FM985 2.jpg
6 Шина 12.00 R 20 1200R20_Rosava_KI113.zip 1200R20_Rosava_02.jpg
7 Шина 225/75 R 16 C 22575R16C_Lanvigator_CatchFors_Van_AS.zip 22575R16C_Lanvigator_Catchfors_Van_AS.pdf,
Lanvigator_Catchfors_Van_AS.jpg
8 Шина 245/70 R 19.5 24570R195_Lanvigator_D801.zip 24570R195_Lanvigator_03.jpg, 24570R195_Lanvigator_04.jpg, 24570R195_Lanvigator_05.jpg
9 Шина 275/70 R 22.5 27570R225_Lanvigator_D801.zip 27570R225_Lanvigator_D801_3.jpg,
27570R225_Lanvigator_D801_2.jpg,
27570R225_Lanvigator_D801_4.jpg,
27570R225_Lanvigator_D801_6.jpg
10 Шина 295/80 R 22.5 29580R225_Lanvigator_D801.zip 29580R225_Lanvigator_D801_6_result.jpg
11 Шина 315/80 R 22.5 31580R225_Lanvigator_D801.zip 31580R225_Lanvigator_D801_8.jpg
Отже, надані Учасником фото повністю підтверджують встановлені Замовником позначення розмірів шин, індекси навантаги, символи швидкості та не потребують перекладу.
Додатком 1 до тендерної документації встановлено, що за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, Замовник має право звернутися до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, в тому числі, до офіційних сайтів органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Запропоновані Учасником шини були перевірені Замовником на офіційних сайтах виробника за посиланням: https://en.haohuatire.com/Home.html : https://en.haohuatire.com/products/62.html.
Згідно п.6. Розділу 1. тендерної документації вимога щодо надання Учасником автентичного перекладу українською мовою не відноситься:
- до власних назв (в тому числі назва та країна виробника) та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, маркування (написи на упаковках, етикетках, шильдиках тощо), окремих елементів креслень, бланків, зокрема бланку трудової книжки, бланку підприємства /установи/організації, штампів тощо;
- до випадків, коли окремий документ, який надається в складі тендерної пропозиції, складено на декількох мовах, одна із яких українська, наприклад: буклети, паспорти на обладнання, інструкції з експлуатації обладнання тощо;
- до стандартних характеристик, вимог, умовних позначень у вигляді скорочень та термінології, пов’язаної з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбаченими існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами (викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування).
Виходячи з вищевикладеного, зазначаємо:
- найменування та конкретна модель шини - не потребують автентичного перекладу українською мовою,
- найменування виробника/торговельне найменування/марка/ товарний знак – не потребують автентичного перекладу українською мовою;
- позначення розміру шини (цифри, символи) – не потребують автентичного перекладу українською мовою;
- індекси навантаги/несівної здатності (число) – не потребують автентичного перекладу українською мовою;
- символи швидкості/категорії швидкості (умовне позначення величини) - не потребують автентичного перекладу українською мовою.
Через те, що Учасник наданими фото підтвердив всі встановлені показники, відповідно до п.6. Розділу 1. тендерної документації, Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та які учасник додатково надає на власний розсуд, в тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу.
Отже, надані Учасником на підтвердження технічних та якісних характеристик документи та фото, які містили найменування та конкретну модель шини, найменування виробника/торговельне найменування/марка/ товарний знак, позначення розміру шини (цифри, символи), індекси навантаги/несівної здатності (число), символи швидкості/категорії швидкості (умовне позначення величини) не потребують автентичного перекладу українською мовою і були достатніми для визначення відповідності встановленим вимогам.
Розглядаючи практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у Рішенні № 16989-р/пк-пз від 26.07.2021, оголошення № UA-2021-04-29-000377-a та у рішення № 27621-р/пк-пз від 14.12.2021, оголошення № UA-2021-10-28-005048-c, висвітлено, що замовник не повинен відхиляти тендерну пропозицію учасника, якщо він надав інформацію, яка не вимагалася та не перекладена відповідним чином. Наприклад, позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: переможець надав інструкцію з монтажу та експлуатації, викладену іншою, ніж українська, мовою. Скаржником не зазначено, на яку саме вимогу переможець повинен був надати ці документи. Отже, якщо тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання відповідних документів/інформації та або вимога Замовника задоволена іншими документами/інформацією в тендерній пропозиції учасника, підстави для відхилення учасника чи встановлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції – відсутні.
Учасником у повній мірі дотримано вимог тендерної документації Замовника щодо надання підтвердження на встановлені технічні та якісні характеристики.
Підстав для відхилення чи встановлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції – відсутні.
Питання 3. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації зокрема передбачено, що «..для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи:
2) зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів».
ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" оприлюднено в складі тендерної пропозиції Довідку про виконання аналогічного договору (файл Довідка про виконання аналогічног договору.pdf). Договір №744-ШИ від 20.12.2022р. та видаткові накладні (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf). Згідно договору №744-ШИ від 20.12.2022р ціна договору 4440500,00 грн, видаткові накладні оприлюднено на суму 3404700 грн.
Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
Відповідь. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини 1 статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону.
Частиною 2 статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно з огляду на специфіку предмета закупівлі, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, Замовник у тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, а також перелік інформації та документів, які має надати учасник у складі тендерної пропозиції на підтвердження своєї відповідності з огляду на специфіку предмета закупівлі, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Визначаючи «аналогічність договору», Замовником враховані принципи здійснення публічних закупівель, зокрема недискримінацію учасників (стаття 5 Закону) та приписи статті 22 Закону, а саме: тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації, для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає встановлені Замовником документи:
1) заповнену таблицю (не менше одного договору) по встановленій формі (Таблиці А):
Найменування контрагенту
Дата укладання договору
Номер договору
Предмету договору
Контактний телефон контрагента
------------- ---------- --------- ------------ ------------
2) зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами,
акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів;
3) лист-відгук (рекомендаційний лист тощо) щодо належного виконання зазначеного/зазначених в Таблиці А договору/-ів, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань.
Згідно «Словника української мови»: «ВИ́КОНА́ННЯ, я, с. Дія за знач. ви́конати, вико́нувати. — Дорогий професоре, невже ви не скажете, як ви досягаєте такого швидкого виконання ваших наказів? (Смолич, І, 1958, 75); Мелодії були всім знайомі, та проте виконання було якесь незвичайне, що зворушувало душу (Фр., VIII, 1952, 33).
Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980.— Т. 1. — С. 411. Виконання, ня, с. Исполненіе. Уман. І. 313. Словарь української мови: в 4-х тт. / За ред. Б. Грінченка. — К., 1907—1909.— Т. 1. — С. 164.»
Тобто Замовником в тендерній документації не було встановлено вимогу повного виконання договору, оскільки це могло призвести до дискримінації учасників які мають в виконанні договори з тривалим строком дії. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору (стаття 631 Цивільного кодексу України).
Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного/-их договору/-ів є розміщений 28 грудня 2023 р. договір з Комунальним підприємством «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» № 744-ШИ від 20.12.2022 р. Згідно з п. 12.1. цього аналогічного договору він діє до 31 грудня 2023 р. Також наданий лист-відгук (рекомендаційний лист тощо) щодо належного виконання зазначеного в Таблиці А договору, містить зазначення у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутність зауважень щодо поставки та якості товару.
Отже, учасником у повній мірі дотримано вимог тендерної документації Замовника щодо підтвердження виконання учасником виконання аналогічного договору. Оскільки Замовником не встановлено у тендерній документації вимоги щодо повного виконання договору, то можливе надання ще виконуваного договору як аналогічного. Підстав для відхилення чи встановлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції – відсутні.
Додатки до відповіді:
1. Додаток 1 до відповіді - Індекси несівної здатності (ІНЗ) і відповідні їм величини навантаги.
2. Додаток 2 до відповіді - Символи категорії швидкості і відповідні їм величини швидкості.
3. Додаток 3 до відповіді - Пояснення до маркування шин.
4. Службова записка начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 22 грудня 2023 року № 191/2023-12-22.
5. Таблиця до службової записка начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 22 грудня 2023 року № 191/2023-12-22.
Уповноважена особа –
начальник відділу
організації публічних закупівель
Ірина СТУКАЛОВА
Додаток 1 до відповіді
Додаток 6 до відповіді
Додаток 7 до відповіді
Номер:
888194ddffda4c13b7ce7684d59b6cb8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.02.2024 13:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Шини для вантажних автомобілів (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2023-12-25-013198-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації зокрема передбачено, що «..для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 2) зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами».
ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" оприлюднено 28 грудня 2023 року в складі тендерної пропозиції договір №744-ШИ від 20.12.2022р. та додаткові угоди до договору з №1 по №9 (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf).
За даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р укладено додаткові угоди з №1 по №13.
Отже, додаткові угоди №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023 та №13 від 28.11.2023 року не міститься в складі тендерної пропозиції Учасника.
Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9013d250e7e24dbdbed31c8aeb3c65f7
Назва:
Відповідь на запитання
Дата опублікування:
01.03.2024 17:00
Опис:
№ 2 від «01» березня 2024 року
Заступнику начальника
відділу контролю у сфері закупівель
Північно - східного офісу Держаудитслужби
Ользі АЛЯБ’ЄВІЙ
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу
№ UA-M-2024-02-19-000044 від 19.02.2024 року закупівлі
«Шини для вантажних автомобілів»
(оголошення № UA-2023-12-25-013198-a)
Питання. У межах проведення моніторингу закупівлі Шини для вантажних автомобілів (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2023-12-25-013198-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації зокрема передбачено, що «..для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи: 2) зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами».
ПП "ТРАК-ШИНА-СЕРВІС" оприлюднено 28 грудня 2023 року в складі тендерної пропозиції договір №744-ШИ від 20.12.2022р. та додаткові угоди до договору з №1 по №9 (файл Договір трамвайне депо 744-ШИ.pdf).
За даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р укладено додаткові угоди з №1 по №13.
Отже, додаткові угоди №10 від 01.11.2023, №11 від 02.11.2023, №12 від 17.11.2023 та №13 від 28.11.2023 року не міститься в складі тендерної пропозиції Учасника.
Чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції?
Відповідь: Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації, Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням Особливостей.
Перелік документів для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному/им критеріям, визначеним у статті 16 Закону з урахуванням Особливостей, зазначений в Додатку 2 до тендерної документації.
Замовником у тендерній документації було зобов’язано Учасників документально підтвердити досвід виконання аналогічного за предмет закупівлі договору. А саме, Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що «для документального підтвердження про досвід виконання учасником аналогічного/-их договору/-ів за предметом закупівлі учасник надає наступні документи:
1) заповнену таблицю (не менше одного договору) по встановленій формі:
Таблиця А
Найменування контрагенту Дата укладання договору Номер договору Предмету договору Контактний телефон контрагента
------------- ---------- --------- ------------ ------------
2) зазначений учасником в Таблиці А договір/договори (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів;
3) лист-відгук (рекомендаційний лист тощо) щодо належного виконання зазначеного/зазначених в Таблиці А договору/-ів, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Приписи статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначають, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Таким чином, Законом не встановлено вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись Замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. При цьому, одним з основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Чинним законодавством не передбачено вимог щодо документів, якими може бути підтверджено досвід виконання учасником аналогічного договору, також чинне законодавство не містить визначення поняття «аналогічний договір», а тому в кожному конкретному випадку замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому, межі критерію «аналогічний договір» визначаються, виходячи зі специфіки предмету закупівлі.
Вищевказаний правовий висновок викладено Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 16.04.2020 у справі №640/5949/19.
Враховуючи вищезазначений правовий висновок, Замовником у тендерній документації для підтвердження виконання аналогічного договору було передбачено надання «договору/договорів (не менше 1-ого) з усіма додатками та додатковими угодами, акт/акти приймання-передачі товару за цим/цими договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання цього/цих договорів».
На виконання зазначеного критерію, Учасником в електронну систему закупівель разом з тендерною пропозицією було завантажено у форматі pdf скан-копії: «Договір трамвайне депо 744-ШИ», «Довідка про виконання аналогічного договору» та «Відгук Трамвайного депо».
Перевіривши всі подані документи, встановлено, що Учасником надано копію Договору разом із усіма додатками до Договору, за аналогічним предметом закупівлі визначеним замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме: ДК021-2015: 34350000-5 — Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Надано додаткові угоди, якими вносились зміни до умов договору та видаткові накладні, що фактично підтверджують процес виконання даного договору.
Слід наголосити, що ні чинним законодавством, ні умовами тендерної документації не встановлено обов`язку замовників здійснювати перевірку в електронній системі закупівель або проводити пошук за допомогою інших відкритих джерел інформації та ресурсів, наданих учасниками аналогічних договорів та наявності додаткових угод до них. Більше того, Закон визначає право, а не обов’язок замовника звертатись за підтвердженням тої чи іншої інформації, наданої учасником. Крім того, в тендерній документації Замовника відсутня вимога щодо подання документів про повне виконання аналогічного договору.
Замовник керується тендерною документацією та її умовами, під час проведення перевірки тендерної пропозиції Учасника відповідно до пункту 37 Особливостей. Замовник перевіряє тільки ту інформацію, яка офіційно була опублікована та підписана Учасником в електронній системі закупівлі. Оскільки, у Замовника під час такої перевірки не виникло сумнівів у повноті та достовірності наданих документів, жодних додаткових звернень чи перевірок не здійснювалося.
У запиті Північно-східного офісу Держаудитслужби зазначено: «За даними пошуково-аналітичної системи https://www.007.org.ua, яка є у відкритому доступі, по договору №744-ШИ від 20.12.2022р укладено додаткові угоди з №1 по №13.». Пошуково-аналітична система.007- це приватний web-ресурс про використання публічних коштів. Однак підстав вважати цей веб-сайт достовірним джерелом інформації відсутні, оскільки в «умовах використання», які є на сайті, міститься застереження від керівництва сайту, що вони не несуть відповідальності за достовірність матеріалів, що надійшли від учасників конкурсу. Тобто, інформація зазначена на даному сайті може не відповідати дійсності.
Після отримання даного запиту, також було досліджено електронну систему закупівлі та встановлено, що шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності за договором № 744-ШИ від 20 грудня 2022 року були закуплені без використання електронної системи закупівель, а тому в системі Prozorro відсутній, як договір про закупівлю так і додаткові угоди до даного договору. Проте, даний договір було виконано в повному обсязі, оскільки в електронній системі закупівлі наявний звіт про виконання договору про закупівлі, сума оплати якого зазначена 4 440 500, 00 гривень.
Також, Учасником було надано лист-відгук від комунального підприємства «Салтівського трамвайного депо» від 09.11.2023 № 12/09/11, яким повідомлено, що зобов’язання за договором № 744-ШИ від 20.12.2022р із ПП «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» було виконано вчасно, будь-яких зауважень щодо якості або поставки товару відсутні. ПП «ТРАК-ШИНА-СЕРВІС» зарекомендувало себе як надійний, сумлінний та професійний партнер.
Оскільки, тендерна пропозиція Учасника відповідала умовам тендерної документації, при перевірці документів у Замовника не виникало питань або сумнівів у недостовірності поданої інформації або неповноти її подання. Учасником було підтверджено кваліфікаційний критерій щодо виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, а тому підстави для встановлення невідповідностей тендерної пропозиції у Замовника відсутні.
Додаток:
- звіт про виконання договору про закупівлю з системи Prozorro.