• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Послуги з організації харчування (посилене)

Завершена

4 994 050.00 UAH без ПДВ
Номер: 7697f65a64a747349114df99c85e983a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-28-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 28.02.2024 12:43 - 21.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 28.02.2024 №43 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.02.2024 №43 Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 20. UA-2023-12-25-011591-a, 25.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, укладення договору про закупівлю; правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані, а також вимог пункту пункту 3 Порядку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, укладення договору про закупівлю; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-25-005205-c); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опублікований 25.12.2023 звіт про договір про закупівлю, договір про закупівлю від 25.12.2023 №653, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 25.12.2023, затверджене керівником Замовника обгрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 та додані до нього документи; додаткові угоди від 16.01.2024 №1, від 25.01.2024 №2, від 05.02.2024 №3, від 16.02.2024 №4, від 26.02.2024 №5, від 06.03.2024 №6 та від 15.03.2024 №7 до договору від 25.12.2023 №653 та повідомлення про внесення змін до вказаного договору, опубліковані разом з такими додатковими угодами; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо закупівлі Замовника за ID: UA-2023-12-13-010403-a. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з нормою пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Законом встановлено, що заплановані закупівлі включаються до річного плану. Так, згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Проведеним під час моніторингу аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 25.12.2023 оприлюднено інформацію про включення до річного плану на 2023 рік (ID плану: UA-P-2023-12-25-005205-c) проведення закупівлі за предметом «Послуги з організації харчування (посилене)» з очікуваною вартістю 4 994 050 грн (джерело фінансування – кошти від господарської діяльності підприємства). Водночас, відповідно до укладеного Замовником договору з ФОП Гуком І.О. від 25.12.2023 №653 вказано термін дії договору від 01.01.2024 до 31.12.2024. Отже, Замовником за досліджуваною закупівлею заплановано здійснення закупівлі послуг для потреби 2024 року. Водночас, в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо планування Замовником вказаної закупівлі та відповідні відображення у річному плані закупівель на 2024 рік. Натомість оголошення про проведення відкритих торгів по вищевказаному предмету закупівлі містить посилання на план закупівель на 2023 рік, що оприлюднений в електронній системі закупівель (UA-P-2023-12-25-005205-c). На запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником під час моніторингу надано пояснення, у якому зазначено, що в зв’язку з допущенням неточності уповноваженою особою при заповненні електронного поля плану закупівель не було змінено рік, але в подальшому період надання послуг вказано 01.01.2024 – 31.12.2024р. Таким чином, закупівля за ID: UA-2023-12-25-011591-a проведена не у відповідності до вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону внаслідок включення такої закупівлі до річного плану закупівель 2023 року при наявній потребі на наступний рік (період). Відповідно до норм пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. За вимогами пункту 3 Порядку №1082 після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично. Моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель додатковою угодою від 15.03.2024 №7 внесено зміни до договору від 25.12.2023 №653 та оприлюднено 15.03.2024. Проте, Замовником на файл з додатковою угодою від 15.03.2023 №7 не накладено електронний підпис уповноваженої особи Замовника, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082.
Період усунення порушень: 20.03.2024 15:42 - 04.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 20.03.2024 15:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Моніторингом UA-M-2024-02-28-000062 встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником в закупівлі UA-2023-12-25-011591-a. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західним офісом Держаудитслужби уповноважена особа Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області зобов’язана здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані, а також вимог пункту пункту 3 Порядку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. За для виконання зобов’язань щодо здійснення заходів по недопущенню виникненню подібних помилок в майбутньому з уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу. В електронній системі закупівель на файл з додатковою угодою від 15.03.2023 №7 до Договору від 25.12.2023 №653 накладено електронний підпис уповноваженої особи Замовника, чим усунуто порушення вимоги пункту 3 Порядку №1082
Дата публікації звіту: 22.03.2024 10:35

Запити/Пояснення