-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт приміщень амбулаторії загальної практики сімейної медицини №14 КП «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Хмельницької міської ради по вул. Заводська, 4 в сще Богданівці Хмельницького району Хмельницької області
Торги відмінено
2 915 826.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 580.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 580.00 UAH
Номер:
b3291dee380d49fb907b3d5e93a52b48
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-10-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.01.2024 00:00
Період моніторингу:
10.01.2024 11:31 - 01.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.01.2024 № 3-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу
від 09.01.2024 № 3-з
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу;
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу.
1. UA-2023-12-25-011163-a; 25.12.2023
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Наталія Пушкар.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо відміни відкритих торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального підприємства «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Хмельницької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, звернення з вимогою щодо усунення порушення за номерами ID: UA-2023-12-25-011163-a.b1 та UA-2023-12-25-011163-a.a2 від 28.12.2023 та від 30.12.2023, роз’яснення Замовника на звернення від 29.12.2023 та від 02.01.2024, тендерну документацію (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 29.12.2023 № 59, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.01.2024.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
При цьому, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Тобто, зі змісту абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей слідує, що переможець процедури закупівлі має надати оригінали документів протягом чотирьох днів з дня визначення переможця, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, та надати тільки ті документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що у підпункті 1 пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації зазначена наступна інформація: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. У зв’язку із чим, учасник-переможець надає наступні документи: 1) по підпункту 3 пункту 47 Особливостей: Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати.».
Слід зазначити, що з 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення (далі Реєстр), з урахуванням безпекових аспектів.
Тобто, з 04.09.2023 Замовник може самостійно перевірити в Реєстрі інформацію про наявність або відсутність відомостей про керівника учасника процедури закупівлі/фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, до якого застосовано заходи кримінально-правового характеру за корупційне правопорушення за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені в підпункті 1 пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації до переможця процедури закупівлі щодо підтвердження переможцем відсутності підстави, передбаченої підпунктом 3 пункту 47 Особливостей суперечать вимогам, встановленим у абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, в порушення абзацу восьмого пункту 28 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей Замовником встановлена вимога до переможця процедури закупівлі щодо документального підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до пункту 7 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до тендерної документації після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
10.01.2024 12:53 - 25.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
10.01.2024 12:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Добрий день. На Ваш висновок від 10.01.2024 року повідомляємо наступне.
Замовником проводиться процедура закупівлі «відкриті торги» на закупівлю робіт «Капітальний ремонт приміщень амбулаторії загальної практики сімейної медицини №14 КП «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Хмельницької міської ради по вул. Заводська, 4 в сще Богданівці Хмельницького району Хмельницької області».
Станом на дату надання пояснень (11.01.2024 року) процедура перебуває в статусі «кваліфікація переможця».
До участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» на закупівлю «Капітальний ремонт приміщень амбулаторії загальної практики сімейної медицини №14 КП «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Хмельницької міської ради по вул. Заводська, 4 в сще Богданівці Хмельницького району Хмельницької області» (код ДК 021:2015 : 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» було подано 2 (дві) тендерних пропозицій, а саме:
• ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АртБудДекор";
• ТОВ Будівельна компанія ДАО.
Отже, на етапі розгляду тендерної пропозиції, у Замовника відсутня як законодавча, так і технічна можливість вносити зміни в тендерну документацію.
Згідно вимог ч. 1 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній, а саме:
• інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п.47 Особливостей, згідно додатку 2.
Відповідно до п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
При цьому, від Учасників процедури закупівлі вимагалось лише надання 1 документу для підтвердження відповідності абз. 14 п. 47 Особливостей, а саме: п. 4 Додатку 2 - Учасник процедури закупівлі документально підтверджує відсутність підстав, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей, шляхом надання гарантійного листа або довідки в довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначенаабзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей.
Всі інші вимоги стосуються безпосередньо Учасника – переможця: п. 6 Додатку 2:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У зв’язку із чим, учасник-переможець надає наступні документи:
1) по підпункту 3 пункту 47 Особливостей:
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати;
2) по підпунктах 5, 6 пункту 47 Особливостей:
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який підтверджує відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Витяг має бути виданим не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати. Витяг має містити унікальний електронний ідентифікатор (QR-код) за яким можливо здійснити перевірку його достовірності;
3) по підпункту 12 пункту 47 Особливостей:
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який підтверджує відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Витяг має бути виданим не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати. Витяг має містити унікальний електронний ідентифікатор (QR-код) за яким можливо здійснити перевірку його достовірності;
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 12 пункту 47 Особливостей, а саме, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
4) по абзацу чотирнадцятому пункту 47 Особливостей:
- гарантійний лист або довідка в довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначена абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей.
Вказані вимоги мають своє обґрунтування, зокрема:
Згідно з пунктом 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Згідно з імперативною нормою, що передбачена підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
А, згідно з постановою КМУвід 12.03.2022 р. № 263, яка є діючою на сьогодні та застосовуєтьсядо припинення чи скасування воєнногостану, інформаційні, інформаційно-комунікаційні таелектронні комунікаційнісистеми, публічні електронні реєстриможуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану.
Таким чином,Замовником враховано, що у разі якщо інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або обмежать свою роботу, то інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі /фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей, надається переможцем торгів.
Звісно, з 04.09.2023 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану.
Таким чином, інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, надається переможцем процедури закупівлі.
Вимога щодо надання інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з підпунктом 3 пункту 47 Особливостей, надається не Учасником процедури, а саме Переможцем процедури.
Крім того, ДП “Прозорро” інтегрувалось з реєстром корупціонерів, що адмініструється Національним агентством з питань запобігання корупції. Інтеграція з реєстром була реалізована за підтримки проєкту USAID/UKaid TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах, що реалізується Фондом Євразія.
Тепер після того, як замовник визначив учасника переможцем, завдяки інтеграції, в електронній системі буде сформована довідка про наявність/відсутність корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення.
Ця інтеграція реалізована на підставі спільного Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції та Міністерства економіки України №13/23/395 від 18.01.2023 року “Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, та електронною системою закупівель”.
Але, наразі довідка формується тільки по юридичній особі, тобто на підтвердження відсутності підстави з підпункту 2 пункту 47 Постанови №1178 та по фізичній особі, яка є учасником процедури закупівлі (ФОП, фізична особа, що є учасником) відповідно до підпункту 3 пункту 47 Постанови №1178, тобто технічно не реалізовано і електронною системою ДП “Прозорро” формування довідки по керівнику юридичної особи Учасника – переможця.
Замовник не може до кінцевої дати подання пропозицій знати хто подасть свої тендерні пропозиції, чи фізичні особи – підприємці, чи юридичні особи, отже, з метою недопущення порушень принципів публічних закупівель, Закону та Особливостей – встановлено вимогу щодо надання Інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Але, на виконання Висновку, Замовником відмінено відкриті торги на закупівлю «Капітальний ремонт приміщень амбулаторії загальної практики сімейної медицини №14 КП «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Хмельницької міської ради по вул. Заводська, 4 в сще Богданівці Хмельницького району Хмельницької області» (код ДК 021:2015 : 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» (протокол відміни додається).
Дата публікації звіту:
12.01.2024 12:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель рішення про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель (протокол від 12.01.2024 № 10).
Дата публікації:
12.01.2024 14:27