-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
сирні продукти
Завершена
360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
Номер:
7456996d21324bac91102a941e23e5c8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-05-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.04.2024 00:00
Період моніторингу:
05.04.2024 11:28 - 27.04.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.04.2024 № 16-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 04.04.2024 № 16-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-12-25-010796-a від 25.12.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, визначення відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує забезпечити виготовлення кваліфікованого електронного підпису уповноваженим особам та здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму Олицької селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 25.12.2023 № 143 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію учасника ФОП Склянчук Вікторії Сергіївни; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 02.01.2024 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 03.01.2024; договір поставки від 10.01.2024 № 10 на суму 355 959,00 грн, укладений з ФОП Склянчук Вікторією Сергіївною, пояснення Замовника від 09.04.2024 та від 12.04.2024 надані через електронну систему закупівель, на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 05.04.2024 та від 11.04.2024.
В ході проведення аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено, що статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На виконання статті 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції, видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Тобто, з 19.12.2020 Кабінетом Міністрів України головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити, а органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
Крім того, Кабінет Міністрів України, при внесенні змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710), не вніс зміни до пункту 4, а доповнив Постанову № 710 новим пунктом 4-1, яким встановлено окремі вимоги для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктів господарювання державного сектору економіки.
Отже, Постанова № 710 містить окремі вимоги та розмежовує окремо органи місцевого самоврядування (пункт 4) та окремо головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) (пунктом 4-1).
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2023-12-25-003536-b, джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету.
Відповідно до даних Єдиного веб порталу використання публічних коштів «Spending», який є офіційним державним веб порталом з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів (https://spending.gov.ua/new/disposers/44557260/agreements ) та даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – офіційному державному веб порталі, який входить до складу платформи відкритих даних у сфері публічних фінансів Є-data https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/44557260/profile ) Замовник є розпорядником нижчого рівня, головним розпорядником бюджетних коштів місцевих бюджетів є Олицька селищна рада.
Управлінням 05.04.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено запит про надання пояснень та документів, на підставі яких здійснено Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Водночас, запит Управління містив питання щодо надання Замовником посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Замовником в своєму поясненні від 09.04.2024 на запит Управління від 05.04.2024 не надано документів щодо здійснення Замовником обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість.
Крім того, в вищевказаному поясненні Замовником надано лише «посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі https://olytska-gromada.gov.ua/spisok-zakupivel-14-40-57-29-12-2021/».
Однак, при переході за вказаним посиланням розміщено активну сторінку сайту «Закупівлі.про», який є офіційним учасником системи державних закупівель PROZORRO (https://zakupivli.pro/gov/tenders/UA-2023-12-25-010796-a?utm_source=widget_gov&utm_medium=).
Таким чином, Замовник, який є розпорядником бюджетних коштів, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Аналогічну позицію висловив Верховний Суд у справі №420/11945/21.
Період усунення порушень:
15.04.2024 16:26 - 30.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2024 16:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
проведено додаткові навчання, та роз"яснення з метою недопущення в подальшому порушень у сфері закупівель
Дата публікації звіту:
24.04.2024 13:04
Запити/Пояснення
Номер:
2afe857da8da4a9887fa3f15caac658a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.04.2024 12:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі 1347 кілограм сиру кисломолочного та 516 кілограм сиру твердого за ДК 021:2015: 15540000-5 — Сирні продукти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-25-010796-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ef7910244c1a4551a43680ed59c34824
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
09.04.2024 15:22
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі 1347 кілограм сиру кисломолочного та 516 кілограм сиру твердого за ДК 021:2015: 15540000-5 — Сирні продукти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-25-010796-a) надається пояснення
Номер:
582566518eab4f988c6d0797255c1ad5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.04.2024 10:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі 1347 кілограм
сиру кисломолочного та 516 кілограм сиру твердого за ДК 021:2015: 15540000-5 — Сирні продукти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-25-010796-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. У пункті 3 Додатку № 1 до тендерної документації Замовником затверджено вимогу щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку з інформацією про такі договори. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати відгуки, копію аналогічного договору(договорів) з усіма додатками та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. Аналогічним вважається договір, який співпадає з предметом закупівлі за кодом або ж за загальною назвою
Так, відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 Договору постачання від 01.08.2023 № 1 (далі – Договір), наданого Учасником на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору: «Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами та діє до 31 грудня 2023 року, але до повного виконання Сторонами зобов’язань.» та підпункту 4.2 пункту 4 Договору: «У разі дострокового виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором, зобов’язання припиняється виконанням, проведеним належним чином, що підтверджується видатковою накладною, оформленою належним чином та документом, який підтверджує повний розрахунок за цим Договором.».
Учасником у своїй тендерній пропозиції надано видаткову накладну від 02.08.2023 № 37 (файл «АД ВН № 37 від 02.08.2023 Сиртв Сиркм Нос.pdf»).
Однак, Учасником не надано документом, який підтверджує повний розрахунок за цим Договором, як вимагалось пунктом 3 Додатку № 1 до тендерної документації.
Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження щодо прийнятих рішень та вчинених дій щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Склянчук Вікторії Сергіївни, відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
2. Замовником у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації затверджено подання учасником у своїй тендерній пропозиції необхідних документів, шляхом завантаження, зокрема «інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;».
Крім цього, у пункті 5 вищевказаного розділу тендерної документації Замовником затверджено: «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені пунктом 47 Особливостей та спосіб підтвердження спосіб підтвердження відповідності учасників викладений у Додатку № 2.».
Однак, Додаток 2 до тендерної документації «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах» містить підстави відхилення переможця, зокрема Замовник «відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.».
Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження: наявності в тендерної документації затвердженого Замовником способу, яким Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
68797137ab5041c1aee06cdfcfc5ea2c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.04.2024 12:58
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі 1347 кілограм сиру кисломолочного та 516 кілограм сиру твердого за ДК 021:2015: 15540000-5 — Сирні продукти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-25-010796-a), на виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надається пояснення.