-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (I черга), (каналізаційна мережа - додаткові роботи) по об’єкту: «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області»
Завершена
12 869 188.80
UAH з ПДВ
Номер:
ab7137582a0c4a9f9e060623e1779846
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-26-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2024 00:00
Період моніторингу:
26.01.2024 14:07 - 17.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.01.2024 № 14
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
47 UA-2023-12-25-001877-a 25.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, установлено порушення вимог пунктів 9 та 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Звягельської міської ради «ЗВЯГЕЛЬВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) на 2023 рік, протокол розкриття, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-12-25-001877-a, договір підряду від 21.12.2023 № 384 на суму 12 869 188,80 тис. грн (далі – Договір), пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 30.01.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Відповідно до пункту 9 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості), Замовник під час здійснення публічної закупівлі без використання електронної системи закупівель повинен оприлюднювати звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Окрім цього згідно із вимогами пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.
За результатом моніторингу встановлено, що Замовник не оприлюднив обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що є порушенням вимог пунктів 9 та 13 Особливостей.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 29.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 30.01.2024 надав обґрунтування застосування підстав для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, які затверджені Наказом від 21.12.2023 № 466 КП ЗМР «Звягельводоканал».
Період усунення порушень:
19.02.2024 14:18 - 05.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.02.2024 14:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Враховуючи висновок Держаудитслужби від 19.02.2024 р. про закупівлю без використання електронної системи закупівель UA-2023-12-25-001877-a та регулярні зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), Замовником КП ЗМР "Звягельводоканал" вжиті заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому. Уповноважена особа буде вдосконалювати свої знання і навички та здійснювати закупівлі згідно норм чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
20.02.2024 16:16
Запити/Пояснення
Номер:
2a74a9265ad241d681181f7950805488
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.01.2024 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з реконструкції каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (I черга), (каналізаційна мережа - додаткові роботи) по об’єкту: «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-25-001877-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо:
1.Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), щодо обґрунтування розміру витрат (бюджетного призначення), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливого потенційного виконавця робіт, що є предметом закупівлі, саме ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ СПОРУДИ МІСТА» (код 43037877), з яким укладений договір підряду від 21.12.2023 № 384 без використання електронної системи закупівель?
3.Наданні інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
dee9e85160a04ea2a623e682aea9a7fd
Назва:
Надання пояснень на моніторинг
Дата опублікування:
30.01.2024 17:20
Опис:
1. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та його очікувана вартість визначена згідно скоригованої проектно-кошторисної документації, щодо якої була проведена державна експертиза та отримано Експертний звіт (Позитивний) (Додається).
2. Щодо критеріїв за якими здійснено оцінку потенційного виконавця робіт, що є предметом закупівлі, саме ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ СПОРУДИ МІСТА» (код 43037877). Щоб закупити додаткові роботи без застосування процедури відкритих торгів, Замовником підтверджено наявності всіх умов, а саме:
- Необхідність закупівлі додаткових робіт, підтверджено Протоколом робочої наради на об’єкті «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (I черга)» від 30.10.2023р., скоригованою проектно-кошторисною документацією та експертним звітом (Позитивний) (Додається).
- Додаткові роботи пов`язані з предметом закупівлі основного договору, про що свідчить Договір підряду № 274 від 29.08.2023 року на об’єкт: Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (I черга) по об’єкту: «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області».
- Закупівля додаткових робіт здійснюється у того самого учасника, а саме у ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ СПОРУДИ МІСТА», який виконує роботи по об’єкту: Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (I черга) по об’єкту: «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області» термін виконання робіт до 01.06.2024р. та досконало знає даний об’єкт.
- Закупівлю додаткових робіт Замовник проводить протягом трьох років після того, як уклали договір про закупівлю (основний договір укладено 29.08.2023р.).
- Загальна вартість таких робіт не перевищує 50% ціни основного договору про закупівлю (договірна ціна 31 834 692,00 грн. з ПДВ, 50% від суми договору – 15 917346,00 грн з ПДВ).
Враховуючи вищенаведене, керуючись підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами): «у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі», Уповноваженою особою Замовника, прийнято рішення провести Закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.