• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (III черга) по об’єкту: «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області»

Завершена

17 138 961.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 171 389.62 UAH
Номер: 431c6f5be7304937a316d9284dae879c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-11-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 12.03.2024 14:47 - 03.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 11.03.2024 № 25-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.03.2024 № 25-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 7. UA-2023-12-25-001363-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВТО-М» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ «МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 26.01.2024 № 50, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства Звягельської міської ради «Звягельводоканал» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 25.12.2023 № 164, тендерні пропозиції учасників ТОВ «МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА» та ТОВ «АВТО-М», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.01.2024 № 14 та 15.01.2024 № 28, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 12.01.2024 року, повідомлення про намір укласти договір від 15.01.2024 року, договір про закупівлю від 26.01.2024 № 50, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 18.03.2024, 21.03.2024 та 26.03.2024. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення, а саме, в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника складена у невідповідності до вимог законодавства, зокрема, в пункті 2 розділу 5 тендерної документації Замовником зазначено підставу відмови учаснику-переможцю яка суперечить підставам які визначені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, а саме, що не надання оновленого кошторису буде вважатися відмовою від підписання договору. Крім того, відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника довідки у формі таблиці 1.1 Додатку 3 до тендерної документації, яка обов’язково повинна містити інформацію про наявність в учасника наступної будівельної техніки, а саме: екскаватор - не менше 2 шт., вантажний автомобіль - не менше 2 шт., насосне обладнання для відкачування води - не менше 1 шт., машина поливомийна, місткість 6000 л. - не менше 1 шт., коток дорожній - не менше 1 шт. Однак, відповідно до пункту 8.2 розділу 8 Тому 1 «Загальна пояснювальна записка» робочого проєкту по об’єкту будівництва «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області (III черга) по об’єкту: «Реконструкція каналізаційної мережі та водопровідної мережі на вул. Лесі Українки в м. Звягель Житомирської області» (далі - Проєкт), встановлено основний перелік машин і механізмів для виконання робіт, а саме: екскаватор зі зворотною лопатою кількістю 1 шт., бульдозер кількістю 1 шт., трамбівка травматична кількістю 1 шт., автомобільний кран кількістю 1 шт., автомобіль бортовий кількістю 1 шт., а також згідно підсумкової відомості ресурсів Проєкту, встановлений додаткових перелік техніки для виконання робіт, а саме: компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7ат], продуктивність 2,2 м3/хв., автогудронатор, місткість 3500 л, асфальтоукладальник універсальний, продуктивністю 600 т/год, машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів, ширина фрезерування 1000 мм, машина поливально-мийна, місткість 6000 л. На запит органу державного фінансового контролю щодо вибіркового встановлення переліку основної необхідної техніки для виконання робіт, яка відрізняється від Проєкту, Замовник в електронній системі закупівель надав пояснення: «Заявлені вимоги щодо наявності будівельних машин та механізмів зазначених в пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації, було визначено виходячи з того, що за своєю характеристикою дані машини вважаються як основні згідно проектно–кошторисної документації. Необхідність будівництва в основних будівельних машинах, механізмах і автотранспорті визначена, виходячи з фізичних об`ємів робіт, які належить виконати, і директивних норм виробітку машин з врахуванням місцевих умов. Разом з тим, Учасники мають право відповідно пункту 5.9 «Настанови з визначення вартості будівництва» для виконання будівельних робіт застосовувати наявні у підрядної організації, не передбачені нормами машини та механізми, якщо це не змінює технологію виконання робіт та їх вартість. Виходячи з вищенаведеного, Замовник, встановивши вимоги до основних будівельних машин, механізмів і автотранспорту згідно п. 1 Додатку 2 до тендерної документації, не обмежував конкуренцію серед Учасників та не встановлював жодних дискримінаційних вимог до них, тим самим не порушив Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників відповідно до ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»». Таким чином, моніторингом встановлено, що Замовник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» встановлено вимогу щодо наявності в учасника обов’язкової будівельної техніки необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівель, яка не відповідає переліку та кількості основної будівельної техніки, що необхідна для виконання робіт згідно вимог Проєкту. Водночас, тендерною документацією, зокрема, не встановлено вимог щодо наявності в учасника на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» наступної будівельної техніки, а саме: - асфальтоукладальника універсального, продуктивністю 600 т/год; - машини для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів, ширина фрезерування 1000 мм; - компресора пересувного з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7ат], продуктивність 2,2 м3/хв.; - автомобільного крану; - трактора на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.]; - автогудронатора, місткістю 3500 л; - бульдозерів, потужністю (59 кВт [80 к.с.], 79 кВт [108 к.с.], 96 кВт [130 к.с.] та 132 кВт [180 к.с.]). Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до підсумкової відомостей ресурсів учасником ТОВ «АВТО-М» до ціни пропозиції включено вартість роботи будівельної техніки, яка відсутня в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 28.12.2023 № 916 (далі - Довідка № 916), а саме: асфальтоукладальники універсальні, продуктивність 600 т/год, машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів, ширина фрезерування 1000 мм, компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7ат], продуктивністю 2,2 м3/хв., бульдозери, потужність 79 кВт [108 к.с.] та молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій. Тобто, внаслідок включення Замовником до тендерної документації вимог щодо наявності в учасника будівельної техніки необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівель, яка не відповідає переліку основної будівельної техніки, що необхідна для виконання робіт згідно вимог Проєкту, учасником ТОВ «АВТО-М» включено до ціни тендерної пропозиції вартість роботи будівельної техніки, яка у вказаного учасника згідно Довідки № 916 відсутня. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «АВТО-М» процедури закупівлі не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації визначено, що ціна пропозиції Учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями (далі - Настанова) та інших діючих нормативно-кошторисних документів. Слід відмітити, що, відповідно пункту 5.1. розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. В той же час, Замовником у підпункті 4.1 пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації та пункті 3.1 розділу 3 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 4) до тендерної документації встановлено, що договірна ціна є твердою. Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТО-М» у складі ціни пропозиції (договірної ціни, файл «3.2 Договірна ціна») враховано кошти на покриття ризиків в розмірі 2,168 %, що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 4.1 пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АВТО-М» як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за наявності підстав відхилення визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА» проте, за наявності підстав відхилення визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «АВТО-М», що за результатами аукціону була дорожчою на 87 000,00 грн (14 613 000,00 - 14 700 000,00) за пропозицію відхиленого учасника ТОВ «МБП-ТЕПЛОМЕРЕЖА», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною пропозицією, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 05.04.2024 11:18 - 20.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 05.04.2024 11:18

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 15.04.2024 12:47

Запити/Пояснення