-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Двигуни та їх частини
Завершена
3 407 728.39
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 34 077.28 UAH
мін. крок: 1% або 34 077.28 UAH
Номер:
bec5634d1abd4893a3350d27df8eb9b8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-20-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
20.03.2024 15:27 - 11.04.2024 01:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.03.2024 № 67
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2023-12-22-019570-a 22.12.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент оголошення торгів, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.12.2023 № 197 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 01.01.2024, протокол розкриття, тендерні пропозиції ТОВ «Автомеханіка Дистрибюшн» та ТОВ «НОВА БУС», протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомеханіка Дистрибюшн» від 05.01.2024 №7, вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «НОВА БУС» (далі - Переможець), тендерну пропозицію ТОВ «НОВА БУС», протокол уповноваженої особи від 11.01.2024 № 12 про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю, повідомлення про намір укласти договір від 11.01.2024, договір від 31.01.2024 № 81, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.01.2024 № 1604-р/пк-пз, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені на веб порталі уповноваженого органу від 25.03.2024 та 08.04.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли пропозиції двох учасників: ТОВ «Автомеханіка Дистрибюшн» з ціновою пропозицією 2 474 663,00 гривень з ПДВ та ТОВ «НОВА БУС» з ціновою пропозицією 3 313 836,36 гривень з ПДВ.
Перевіркою підстав відхилення пропозиції ТОВ «Автомеханіка Дистрибюшн» порушень не встановлено.
Переможцем торгів визначено учасника ТОВ «НОВА БУС» з остаточною ціною 3 313 836,36 гривень з ПДВ.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Період усунення порушень:
11.04.2024 17:13 - 17.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2024 17:13
Запити/Пояснення
Номер:
28ea06cf62b843698d30d9a8eca17258
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2024 09:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Двигуни та їх частини» (ДК 021:2015:34310000-3: Двигуни та їх частини) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-22-019570-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0aa3cd636d3448eaa7e635dce4a51707
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
25.03.2024 20:47
Опис:
Надаємо пояснення стосовно першого запитання: відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом МІНЕКОНОМІКИ ВІД 18.02.2020 № 275 "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ ВИЗНАЧЕННЯ ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" було проведено наступні етапи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі: 1. Етап: Визначення потреби в товарах, роботах, послугах згідно методики (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалася на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг, для забезпечення діяльності замовника відповідно до об’ємів парку підприємства, прописувалась можлива потреба в запчастинах ( двигунах та їх частинах) на весь поточний рік, при цьому було проведено аналіз використаного товару ( за предметом закупівлі) минулих років та проаналізовано можливі зміни в залежності від пробігу ( транспорту на лінії) та кількості транспорту. 2. Етап: Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. Для формування опису предмета закупівлі було задіяно фахівців нашого підприємства. Профільними структурними підрозділами підприємства вивчалась питання щодо визначення необхідних технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, надавалися запити на різні підприємства в тому числі і комунальні, які могли б надати консультації по технічним питанням. Якісні характеристики прописувались для того, щоб учасник, який подає тендерну пропозицію міг відповідати всім критеріям та був постачальником якісного товару. Параметри закупівлі визначені відповідно до потреб, визначених Замовником. Обрані технічні та якісні характеристики запчастин, відповідно до предмету закупівлі, тобто предмету закупівлі, відповідають вимогам та стандартам транспортних засобів які експлуатуються на підприємстві. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані з врахуванням наявної потреби для безперебійної та безаварійної роботи підприємства, бо основною частиною предмету закупівлі є запчастини до автобусів. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб замовника та відповідають пропозиціям відповідного ринку. Вимоги тендерної документації передбачають, у першу чергу, захист інтересів Замовника від недобросовісних учасників, які не будуть спроможними сумлінно виконувати договірні зобов’язання, будуть постачати неякісний товар та затягувати час його постачання, чого замовник ні в якому разі не може допустити. Підприємство здійснює перевезення пасажирів Сумської міської територіальної громади, в тому числі пільгове перевезення окремих категорій громадян. За для недопущення затримки виконання послуг підприємством, прописані наступні умови закупівлі:З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій щодо якості запчастин до розгляду не приймаються запасні частини брендів RIDER, A-Plus та DK (Дорожня карта), так як відповідно до проведеного аналізу минулих років дійшли висновку, що дані запчастини швидше приходять в несправність тобто швидше зношуються, при цьому виходить більш частіша заміна ніж при придбанні оригінальних, тому економічно вигідніше здійснювати закупку оригінальних запасних частин. Виробників запасних частин, які було включено до потреби налічується більше 5, а отже дискримінація відсутня. 3. Етап: було здійснено аналіз ринку, здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін: - здійснено письмові запити на цінові пропозиції (електронною поштою) для отримання комерційних пропозицій (3 штуки); - здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації; Після здійснення пошуку, збору аналіз було визначено оптимальну очікувану вартість предмета закупівлі, яка б не привела до дискримінації та підвищила б конкурентність закупівлі.
Відповідно до другого питання Підприємство надає наступні пояснення: Пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» передбачає, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Прописана вище норма стосується розпорядників бюджетних коштів, суб’єктів господарювання державного сектору економіки тобто процедур, що проводяться ними та їх структурними підрозділами. Вона не є імперативною нормою для підприємств, що є отримувачами бюджетних коштів таких як наше, комунальне підприємство Сумської міської ради «Електроавтотранс». Відповідно до пункту 1.1 Статуту підприємства- Засновником Підприємства є Сумська міська рада. Пунктами 1.2 -1.5 визначено, що Підприємство – самостійний суб'єкт господарювання, який є юридичною особою. Підприємство набуває права і обов'язки юридичної особи з моменту його державної реєстрації. Підприємство здійснює свою діяльність згідно з чинним законодавством України, цим Статутом, рішеннями Сумської міської ради, рішеннями виконавчого комітету Сумської міської ради, актами Сумського міського голови та відділу транспорту, зв'язку та телекомунікаційних послуг Сумської міської ради - Уповноваженим органом. Прописана вимога пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не може стосуватися нашого підприємства. Додатково зазначаємо, Комунальне підприємство являється одержувачем бюджетних коштів та платником податку на прибуток. Відповідно до ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) для здійснення програм заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. Розпорядником бюджетних коштів може бути бюджетна установа ( п. 47 ч. 1 ст. 2 БКУ). Комунальне підприємство не являється розпорядником бюджетних коштів. А відповідно до річного плану закупівлі Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-12-22-008185-b, Джерело фінансування:Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), дана закупівля не передбачає, фінансування бюджетними коштами. З вище наведеного, Замовник не надає посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
a168e0530ce14594ab7a7bf2ecbb14a2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.04.2024 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.04.2024 00:00
Опис:
1.Яким чином Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 4 таблиці «Інші документи від Учасника» додатку 1 до тендерної документації (далі –ТД), а саме в частині надання «довідки в довільній формі про те, що договір про закупівлю є/не є значним правочином у розумінні Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» і статуту до цього ТОВ, до листа додати копію балансу/звіту про фінансовий стан за попередній квартал»?.
2. Яким чином Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам установлених в пункті 69 таблиці 1 додатку 2 до ТД, а саме «Поршень двигуна Торгової марки «ISUZU» 4 HG1-T – 12 шт»?
3. Яким чином Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 64 та 65 таблиці 1 додатку 2 до ТД ( Подушка двигуна перед ліва 4 HG1/4 HG1-T BVP- 4 шт. та Подушка двигуна перед права 4 HG1/4 HG1-T BVP- 4 шт), а саме в частині країни походження товару- Японії, про яку зазначено у технічній специфікації, наданій Переможцем від 27.12.2023 № 350, оскільки відповідно до технічних бюлетнів ,наданих у складі тендерної пропозиції Переможця – країна походження товарів - Китай?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ba5f8f2e59ac4ac2bd66ba01e4463e19
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
08.04.2024 18:13
Опис:
Надаємо, пояснення на запит, по першому питанню: відповідно до пункту 4 Пункту «Інші документи від Учасника» додатку 1 тендерної документації передбачено: довідку в довільній формі про те, що договір про закупівлю є / не є значним правочином у розумінні Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» і Статуту цього ТОВ (ТДВ); до листа додати копію балансу (звіту про фінансовий стан) за попередній квартал. У випадку, якщо статутом учасника встановлено особистий порядок надання згоди на вчинення певних правочинів та при умові, що вартість ціни пропозиції перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, такі учасники надають у складі пропозиції копію протоколу зборів засновників або виписку (витяг) з нього, або рішення власника, тощо про надання згоди на укладення значного правочину (укладання договору за результатами проведення цього тендеру) (Зазначені вимоги надаються тільки юридичними особами ТОВ (ТДВ)) Учасник процедури закупівлі, з організаційно-правовою формою господарювання «Товариство з обмеженою відповідальністю» або «Товариство з додатковою відповідальністю» може надати один з наступних документів: 1) Копія (завірена підписом і печаткою (у разі її використання) уповноваженої особи Учасника) рішення загальних зборів учасників про надання згоди на вчинення правочину (укладання договору), якщо вартість майна, або робіт, або послуг, що є предметом такого правочину (договору), перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу та надання згоди на вчинення правочинів (укладання договору), щодо яких є заінтересованість. 2) В разі якщо вартість майна, або робіт, або послуг, що є предметом правочину (договору), не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, Учасник надає довідку в довільній формі , про відсутність підстав для отримання згоди від загальних зборів учасників на вчинення правочину (укладання договору).
Учасником на підтвердження даного пункту, було надано фінансову звітність за попередній рік та рішення учасника №14 від 27.12.2023 р. про дозвіл взяти участь у закупівлі з подальшим наданням права підпису директору. Дані документи повністю підпадають, під пункт 4 додатку 1 тендерної документації, так як дозволено довільні форми підтвердження інформації , яка вимагалася даним пунктом, а саме - Копії (завірена підписом і печаткою (у разі її використання) уповноваженої особи Учасника) рішення загальних зборів учасників про надання згоди на вчинення правочину (укладання договору), якщо вартість майна, або робіт, або послуг, що є предметом такого правочину (договору), перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу та надання згоди на вчинення правочинів (укладання договору), щодо яких є заінтересованість.
На друге питання: відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації "Двигуни та їх частини" пункту 69 таблиці 1 Замовником вимагалась позиція " Поршень двигуна ISUZU 4HG1-T" з каталожним номером P30 7610. В даному найменуванні не було передбачено торгову марку "ISUZU", а вказано модель двигуна "ISUZU 4HG1-T", що в свою чергу підтверджує каталожний номер P30 7610 виробника MOGESAN, а отже Учасником ТОВ "НОВА БУС" була виконана дана вимога.
Ао третьому питанню: відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації "Двигуни та їх частини" пункту 64 та пункту 65 таблиці 1 Замовником вимагались позиції " Подушка двигуна перед ліва 4НG1/4HG1-Т BVP " з каталожним номером виробника BVP ISUZU 5876101950 та “ Подушка двигуна перед права 4НG1/4HG1-Т BVP» з каталожним номером виробника BVP ISUZU 5876101960 .
Замовником було надано лист № 350 від 27.12.2023, який підтверджував надання саме товару, який вимагалось Замовником, а саме позиції " Подушка двигуна перед ліва 4НG1/4HG1-Т BVP " з каталожним номером виробника Торгової марки «BVP ISUZU» 5876101950 та “ Подушка двигуна перед права 4НG1/4HG1-Т BVP» з каталожним номером виробника Торгової марки «BVP ISUZU» 5876101960. Країна виробництва не взялась до уваги, так як основною вимогою був виробник та надано технічний бюлетень, який визначав країну походження товару, а саме що даний товар не підпадає під санкції та виробником запасних частин являється торгова марка «BVP ISUZU», як вимагалось Замовником. Вказана країна Японія не впливає на технічну характеристику товару та була визнана формальною помилкою при заповнені таблиці, так як могла містити в собі застарілу інформацію щодо виробника BVP ISUZU та/або виробничих потужностей виробника Торгової марки «BVP ISUZU»
Замовник зазначає, що до його компетенції належить лише перевірка тендерної документації в межах технічних умов (технічного завдання). Все, що виходить за рамки є протиправним та грубим порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель