-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 – 15610000-7 – Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Завершена
604 970.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 049.70 UAH
мін. крок: 1% або 6 049.70 UAH
Номер:
7d5b93cfc17b43fba1c8752e9807e86f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-06-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2024 00:00
Період моніторингу:
06.06.2024 15:01 - 28.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.06.2024 № 117
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2024 № 117.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 9. UA-2023-12-21-024095-a, 21.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-21-011250-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 №20, від 05.01.2024 №21 та від 05.01.2024 №22; тендерні пропозиції ТОВ «Щедрий коровай» та ФОП Михайлишина Романа Мирославовича щодо правомірного їх відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «Львів-Продстач»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Львів-Продстач» як переможцем процедури закупівлі документи; договір про закупівлю від 16.01.2024 №16011586; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Моніторингом встановлено, що у частині 5 розділу 3 тендерної документації Замовником наведено підстави, визначені пунктом 47 Особливостей №1178. При цьому у пункті 11 частини 5 розділу 3 тендерної документації вказано наступну підставу: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Водночас, за нормами підпункту 11 пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 підставою для прийняття рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, визначено: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
За нормами пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України, якою затверджено Особливості № 1178, замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
Водночас, при здійсненні Замовником закупівлі продукції борошномельно-круп'яної промисловості (борошно та крупи) у Додатку 2 до тендерної документації визначено, що у разі зазначення країни походження товару з російської федерації у складеній учасником технічній специфікації згідно Таблиці 1 у складі тендерної пропозиції учасник надає митну декларацію, що підтверджує ввезення цього товару на територію України до 24.02.2022 включно.
Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
25.06.2024 16:37 - 10.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.06.2024 16:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-21-024095-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені порушення, а саме: тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону.
У висновку зазначено наступні порушення:
«За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено
; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено».
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації.
Відповідно до наказу № від194 від 28.06.2024 року Замовником прийнято рішення врахувати у подальшій роботі виявлені порушення та в майбутньому їх не допускати під час проведення наступних закупівель.
На виконання зобов’язань наведених у висновку Замовником вжиті заходи з метою не допущення під час проведення публічних закупівель порушень встановлених у висновку. Зокрема, проведено детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Зазначаємо, що закупівлю Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 – 15610000-7 – Продукція борошномельно-круп'яної промисловості було проведено уповноважено особою Граужіс Анастасією Йосипівною, яку було звільнено 10.01.2024 року (наказ №1-к від03.01.2024 року)
Задля недопущення в подальшому порушень під час проведення публічних закупівель, Замовником проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою Ковбасюк Світланою Анатолівною ( наказ про прийняття на роботу №2-к від 09.01.2024 року) щодо підготовки тендерних документацій закупівель з неухильним дотриманням чинного законодавства. Разом з тим, у найкоротші терміни заплановано підвищення кваліфікації уповноваженої особи Замовника, зокрема, але не виключно, шляхом проведення економічних навчань, відвідування навчань у сфері публічних закупівель тощо.
Замовником також передбачено оформлення підписки на журнал «Радник», що допоможе слідкувати за змінами у сфері закупівель, а також надасть змогу брати участь у навчаннях різних форм.
Дата публікації звіту:
02.07.2024 16:41
Запити/Пояснення
Номер:
f2a182f86b4047d9a2cabbf8beb61791
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.06.2024 17:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.06.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-12-21-024095-a, яка проводилась відділом з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3058545d99d243edbf1ec310e9107f07
Назва:
Пояснення щодо моніторингу закупівлі «Борошно та крупи згідно коду ДК 021:2015 – 15610000-7 – Продукція борошномельно-круп'яної промисловості» Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-21-024095-a
Дата опублікування:
13.06.2024 11:05
Опис:
Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області надає пояснення в межах своєї компетентності щодо моніторингу закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 15610000-7 – Продукція борошномельно-круп'яної промисловості. Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-21-024095-a
Згідно з рішенням Золочівської міської ради №35 від 27.11.2020 року Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області визнано бюджетною установою-балансоутримувачем та головним розпорядником коштів, за якою закріплюється на праві господарського відання майно освітніх установ Золочівської територіальної громади комунальної власності, та покладено виконання таких завдань/функцій:
-Організація харчування дітей у комунальних закладах освіти за рахунок місцевого бюджету та залучених коштів відповідно до чинного законодавства України (відповідно до пункту 3.8.8 Положення про відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області), постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
Для виконання зазначених завдань/функцій Замовник повинен, зокрема, забезпечити освітні установи необхідними продуктами харчування з метою організації харчування дітей у комунальних закладах освіти.
Потребу у закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 15610000-7 – Продукція борошномельно-круп'яної промисловості було сформовано на основі діючого та затвердженого Держспожив службою меню відповідно до кількості школярів та дошкільнят які відвідуватимуть заклад у 2024 році, та аналітики відвідувань навчальних закладів у 2023 року
Розмір бюджетного призначення очікуваної вартості було сформовано на підставі листа Головного управління статистики у Львівській області, щодо інформації про середні споживчі ціни на продукти харчування у Львівській області у листопаді 2023 року (додаються), взявши до уваги середньоринкові ціни та діючий на час тендеру договір поставки аналогічного товару.
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей продукту харчування, з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі, а також на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (покликання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2021-%D0%BF#Text), на основі наказу Міністерства охорони здоров’я України від 05.11.2021 року №2441 «Про затвердження рекомендованого Примірного чотиритижневого сезонного меню, рекомендованого для організації триразового харчування дітей віком від 1 до 6 (7) років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах» (покликання: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0243282-23#n10), на підставі технологічних карт страв та виробів для харчування дітей віком від 6 до 18 років у закладах освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку та дитячих закладах сфери соціального захисту, затверджених Державною установою «Інститут громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва АМН України 06.09 2021 року. Якісні та технічні характеристики заявленої предмету закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб та оптимального співвідношення ціни та якості.
Покликання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Борошно та крупи (osvita-zolochiv.gov.ua)