-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі та фрукти
Завершена
1 549 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 746.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 746.00 UAH
Номер:
1260de8ca34e466fa7d8b04cb60644d7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-21-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2024 00:00
Період моніторингу:
21.03.2024 17:04 - 12.04.2024 01:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.03.2024 № 64
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 21.03.2024 № 64.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2023-12-21-021798-a, 21.12.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» щодо розірвання договору.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 квітня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-21-009734-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 №2 та від 10.01.2024 №4; тендерну пропозицію ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 16.01.2024 №24-ОВ; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до умов частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема, з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до тендерної документації.
Також, відповідно до частини 5 розділу 3 тендерної документації, визначені Замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до тендерної документації.
Зокрема, за вимогами розділу 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка повинна також включати наступну інформацію: наявність складських/виробничих приміщень (для підтвердження надається відповідний документ, який підтверджує право власності чи користуванням відповідним приміщенням) та наявність спеціалізованого транспорту (не менше двох) для перевезення товару із зазначенням правової підстави користування відповідним транспортом.
Також, за вимогами розділу 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник для підтвердження дотримання температурного режиму в складі тендерної пропозиції подає свідоцтво про калібрування автомобілів у кількості не менше двох автомобілів, видане не раніше 2023 р. органом із калібрування акредитованим Національним агентством з акредитації України на ім’я учасника та дійсний на момент подання тендерної пропозиції.
Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» надано Інформацію про наявність обладнання і матеріально-технічної бази, у якій вказано про наявність в учасника двох фургонів-рефрижираторів Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI.
Також, учасником надано копії документів на право користування вищевказаними автомобілями, зокрема: свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (на спеціалізовані вантажні фургони-рефрижератори Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI, реєстраційні номери ВС 4160 ОІ та ВС 3165 ОЕ, власник – ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ») та договори купівлі-продажу зазначених транспортних засобів.
Одночасно, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» надано сертифікати калібрування (видані калібрувальною лабораторією ТОВ «Тестметрстандарт» 29.11.2023) №15/6317/23 на об’єкт калібрування – спеціальний вантажний фургон-рефрижератор Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI д.н.з. ВС 4160 ОІ та №15/6316/23 на об’єкт калібрування – спеціальний вантажний фургон-рефрижератор Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI д.н.з. ВС 3165 ОЕ, відповідно до яких калбірування проведено за точками: –18ºС, –15ºС та –10ºС та з визначенням середніх значень температури для фургона-рефрижератора д.н.з. ВС 4160 ОІ: –17,42ºС, –14,42ºС та –9,47ºС та для фургона-рефрижератора д.н.з. ВС 3165 ОЕ: –17,53ºС, –14,51ºС та –9,61ºС.
Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформацією (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника) за досліджуваної процедурою закупівлі передбачено придбання капусти качанної та ранньої капусти, капусти червоної, моркви, буряка, цибулі, часника, помідорів свіжих, огірків свіжих, перцю свіжого, гарбуза, яблук, мандарин, апельсинів, бананів, лимонів, слив та груш.
Слід зазначити, що нормами відповідних ДСТУ встановлено вимоги щодо температурних режимів транспортування овочів та фруктів свіжих.
Зокрема за нормами пункту 10.1 ДСТУ 7035:2009 «Морква свіжа. Технічні умови» та ДСТУ 7033:2009 «Буряк столовий свіжий. Технічні умови» коренеплоди треба перевозити охолодженими, з підтримуванням постійної температури від 0ºС до 5ºС, відповідно до пункту 6.1 ДСТУ 2659-94 «Перець солодкий свіжий. Технічні умови» під час транспортування перцю в авторефрижераторах температурний режим повинен бути від 7 до 11ºС.
Таким чином, надані учасником ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» документи про калібрування автомобілів (сертифікати №15/6317/23 та №15/6316/23) не підтверджують дотримання температурного режиму при транспортуванні овочів та фруктів свіжих, зокрема моркви, буряка, перцю, чим недотримано вимог розділу 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до норм підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
09.04.2024 16:55 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2024 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноважена особа
Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради
Замовник — Відділ освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради
Моніторинг — UA-M-2024-03-21-000010
Оголошення — UA-2023-12-21-021798-a
Предмет закупівлі: Овочі та фрукти (ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи)
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-21-021798-a керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені мною порушення, а саме не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону.
У висновку зазначено наступні порушення:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у вигляді здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме:
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ» щодо розірвання договору».
На виконання зобов’язань наведених у висновку Уповноваженою особою проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель порушень встановлених у висновку, а саме:
У зв’язку з виникненням необхідності виконання висновку Державної аудиторської служби України Західний Офіс Держаудитслужби, нами Відділом освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради було розірвано договір з ТОВ "ЛЬВІВ-ПРОДПОСТАЧ" по закупівлі: Овочі та фрукти (ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи) (на підтвердження надаємо Додаткову угоду №1 від 15 квітня 2024 року до договору № 24-ОВ від 16 січня 2024 року).
Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Також, Уповноваженою особою заплановано відвідування навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб з питань публічних закупівель.
Уповноваженою особою прийнято рішення врахувати виявлені порушення під час проведення наступних закупівель і в майбутньому їх не допускати.
Уповноважена особа Оксана ГЛИВЧАК
Додатки:
1. Додаткова угода №1 від 15 квітня 2024 року до договору № 24-ОВ від 16 січня 2024 року.
Дата публікації звіту:
16.04.2024 15:40
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
договір розірвано
Дата публікації:
25.04.2024 15:03
Запити/Пояснення
Номер:
9476b6623e78433cb51c26211c9681de
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.03.2024 16:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD:
UA-2023-12-21-021798-a, яка проведена Відділом освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9c5b0fb09f324e2eb3c73bdffd10a915
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит у межах проведення моніторингу UA-2023-12-21-021798-a
Дата опублікування:
28.03.2024 16:18
Опис:
На виконання вимог, викладених у запиті Західного офісу Держаудитслужби 25.03.2024 року.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит.
1. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Уповноважена особа Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів та потреб Замовника.
Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 21 грудня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Овочі та фрукти (ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи)».
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та інших нормативних документів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Так, предмет закупівлі – Овочі та фрукти (надалі – товари) повинні відповідати вимогам Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, нормативно-технологічній документації, встановленим санітарно-гігієнічним нормам, нормам стандартизації і сертифікації та супроводжуватись відповідними документами, що підтверджують їх якість та придатність до використання. Товар має постачатися з терміном придатності не менше 80% загального терміну зберігання. При поставці товару, учасник повинен дотримуватися температурного режиму. Товар повинен бути в упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час поставки. Упаковка має містити всю необхідну інформацію про товар, згідно вимог чинного законодавства. Характеристика кожного окремого виду товару, який закупляється Замовником містяться в Додатку 2 до тендерної документації. Строк поставки до 31.12.2024р. Мета використання Товару: для харчування дітей.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами, відповідно до якого встановлено наступне:
Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Розрахунки здійснювались на основі середніх споживчих цін у Львівській області затверджених ГУ Статистики у Львівській області, та відкритих даних що містяться у мережі інтернет. Також, хочемо наголосити що нами також проаналізовано середні споживчі ціни на продукти харчування, які були отримані від Головного управління статистики у Львівській області як відповідь на запит від директора Департаменту освіти і науки (надаємо як підтвердження до даного пояснення). Отже, на підставі пункту 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами та відкритих даних ринку було здійснено визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі становить 1 549 200,00 грн.
Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до Рішення сесії Самбірської міської ради Львівської області від 19.12.2023 р. № 2 «Про бюджет Самбірської міської територіальної громади на 2024 рік» ( посилання на сайт Самбірської міської ради: https://sambircity.gov.ua/2023/12/22/2-pro-byudzhet-sambirsko%d1%97-misko%d1%97-teritorialno%d1%97-gromadi-na-2024-rik/ ).
2. Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів.
Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 4-1 Постанови передбачено забезпечення Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, виходячи з системного аналізу даних норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту: http://osvita-sambir.in.ua/images/publicpurchases/211220231.pdf на якому оприлюднено інформацію щодо процедур закупівель на виконання п.4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710».
Додатки:
1. Рішення сесії Самбірської міської ради Львівської області від 19.12.2023 р. № 2 «Про бюджет Самбірської міської територіальної громади на 2024 рік».
2. Відповідь на запит від Головного управління статистики у Львівській області.