• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М’ясо (м’ясо свійської птиці)

Завершена

2 844 289.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 221.45 UAH
Номер: 7e552d747da444cc8381e2063f14f40b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-13-000110
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 13.05.2024 17:08 - 04.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.05.2024 №22-З Суми Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 13.05.2024 №22-З Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-12-20-023606-a 20.12.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом: приведення умов Договору в частині збільшення обсягу закупівлі товару «Курятина (філе) охолоджена» у відповідності до норм Особливостей; повернення зайво сплачених коштів за поставлений товар «Курятина (філе) охолоджена» за цінами Договору з урахуванням змін, внесених додатковою угодою № 1. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.12.2023 (протокол № 330), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.12.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Журавка» (далі – ТОВ «Журавка»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.01.2024 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 01.01.2024, договір від 09.01.2024 № 34 ЖМ (далі – Договір), додаткову угоду від 15.04.2024 № 1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 17.05.2024 та від 21.05.2024. Моніторингом процедури закупівлі установлено, що за результатами процедури закупівлі Замовник 09.01.2024 уклав з переможцем торгів ТОВ «Журавка» Договір на постачання, зокрема, товару «Курятина (філе) охолоджена» у кількості 15 080 кг, за ціною 146,06 грн/кг з ПДВ загальною вартістю даного товару 2 202 584,80 грн з ПДВ. Згідно із підпунктом 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, зокрема, випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Замовник 15.04.2024 уклав додаткову угоду № 1, якою вніс зміни до Договору, а саме, збільшено ціну за одиницю товару «Курятина (філе) охолоджена» до 157,02 грн з ПДВ (або на + 7,5% за одиницю товару), та відповідно зменшено на 912,985 кг кількість постачання товару (з 15 080 кг до 14 167,015 кг (з урахуванням поставлених 2 000 кг по ціні 146,06 грн з ПДВ), без зміни загальної вартості даного товару по Договору 2 202 584,80 грн з ПДВ. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області 14.05.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, зокрема, стосовно наявності документального підтвердження коливання ціни на «Курятину (філе) охолоджену» у розмірі 7,5% за період з 09.01.2024 по 15.04.2024. На зазначений запит Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області Замовник 17.05.2024 повідомив, що документальним підтвердженням наявності підстав для укладання Замовником додаткової угоди № 1 до Договору є, відповідно лист ТОВ «Журавка» від 15.04.2024 № КЦ 17/04 та експертний висновок Чернігівської регіональної торгово-промислової палати від 15.04.2024 № ЧК-89 (далі – експертний висновок від 15.04.2024 № ЧК-89). Відповідно до експертного висновку від 15.04.2024 № ЧК-89 рівень середньо-ринкових роздрібних цін на «Куряче філе охолоджене» по Сумській області станом на 28.12.2023 та 15.04.2024 (дата укладання додаткової угоди №1), відповідно становить 157,05 грн та 168,85 грн, а зміна вартості між вказаними датами становить + 7,51%. Однак, експертний висновок від 15.04.2024 ЧК-89 не підтверджує коливання ціни на товар «Куряче філе охолоджене» на ринку, оскільки не містить інформації про коливання ціни товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, а саме: не містить інформації про коливання ціни товару «Курятина (філе) охолоджена» на ринку в період з 09.01.2024 (дата укладання Договору) по 15.04.2024 (дата укладення додаткової угоди № 1). З огляду на зазначене, Замовник без наявності документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, додатковою угодою від 15.04.2024 № 1 безпідставно вніс зміни до істотних умов Договору, підвищивши ціну за одиницю товару з 146,06 грн з ПДВ до 157,02 грн з ПДВ, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Особливостей. Зважаючи на зазначене, Замовник неправомірно додатковою угодою № 1 зменшив на 912,985 кг (у вартісному еквіваленті 133 350,59 грн за ціною 146,06 грн/кг) обсяг товару «Курятина (філе) охолоджена», необхідного до постачання відповідно до умов Договору.
Період усунення порушень: 03.06.2024 17:09 - 18.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.06.2024 17:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-20-023606-a повідомляє про приведення умов Договору № 34-ЖМ від 09.01.2024 в частині збільшення обсягу закупівлі товару «Курятина (філе) охолоджена» у відповідності до норм Особливостей щдяхом підписання ДУ 2 до Договору 34-ЖМ; щодо повернення зайво сплачених коштів за поставлений товар «Курятина (філе) охолоджена» за цінами Договору з урахуванням змін, внесених додатковою угодою №1 від 15.04.2024 - ТОВ «Журавка» кошти були перераховані.
Дата публікації звіту: 10.06.2024 17:16

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionChanges: Так
Опис: .
Дата публікації: 11.06.2024 14:36

Запити/Пояснення