• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Яловичина 1 категорії заморожена (15111100-0 Яловичина); Кури (тушки) заморожені 1 категорії (15112130-6 Курятина) ДК 021:2015 15110000-2 М'ясо

Завершена

1 796 075.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 980.38 UAH
Номер: 199f0167607a4e6caab00144febe8996
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-31-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.01.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 31.01.2024 15:20 - 22.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 31.01.2024 № 21 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.01.2024 № 21. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 17. UA-2023-12-20-010651-a, 20.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 та пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Коваленко В.Д. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Коваленко В.Д. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 лютого 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комуналього некомерційного підприємства «Криворізька міська лікарня №16» Криворізької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-20-004471-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Коваленко Валентини Дмитрівни (далі – ФОП Коваленко В.Д.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 28.12.2023 №133; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Коваленко В.Д. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 03.01.2024 №18, додаткову угоду №1 від 04.01.2024 та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю, Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет досліджуваної процедури закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товар, зокрема (номенклатурні позиції): яловичина 1 категорії заморожена, кури (тушки) заморожені 1 категорії, та вказав код за номенклатурними позиціями ДК 021:2015: 15111100-0 — Яловичина щодо кожної номенклатурної позиції товару. Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо номенклатурної позиції товару кури (тушки) заморожені, який є предметом досліджуваної закупівлі, 15112000-6 «М’ясо свійської птиці» . Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі та його номенклатурних позицій в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником визначено невідповідний код за Єдиним закупівельним словником номенклатурної позиції товару «кури (тушки) заморожені 1 категорії», чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178. За нормою пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Одночасно, згідно з вимогами пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Також, відповідно до пункту 46 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у Додатку №4 (Проєкт договору) до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі вказано, що зазначені умови договору не є остаточними і вичерпними та можуть бути обґрунтовано доповнені і скориговані Замовником під час безпосереднього укладання договору з учасником - переможцем процедури закупівлі, що суперечать нормам пунктів 18 та 46 Особливостей №1178 та, відповідно, є порушенням вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За умовами пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема з інформацією про необхідні технічні вимоги до предмета закупівлі (Додаток №2 до тендерної документації). Також, у пункті 6 розділу 3 тендерної документації вказано, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку №2 до тендерної документації. Зокрема, у пункті 4 розділу «Вимоги щодо якості товару» Додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо залишкового терміну придатності товару на момент постачання: згідно з технічними даними виробника, але не менше, ніж 90% загального терміну його зберігання від визначеного виробником для даної продукції, про що учасник процедури закупівлі повинен надати гарантійний лист. Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Коваленко В.Д. у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 20.12.2023 №2/1, в якому учасник гарантує Замовнику, що залишковий термін придатності товару на момент постачання буде згідно з технічними даними виробника, але не менше, ніж 80% загального терміну його зберігання від визначеного виробником для даної продукції, що не відповідає вимогам пункту 4 розділу «Вимоги щодо якості товару» Додатку №2 до тендерної документації. У наданому під час моніторингу поясненні (протокольне рішення уповноваженої особи від 20.02.2024 №31) Замовником, зокрема, вказано, що технічні та якісні характеристики товару повинні відповідати санітарно-гігієнічним нормам, вимогам до якості продуктів, які використовуються для харчування пацієнтів (дітей у тому числі), та що дану невідповідність віднесено до формальних (несуттєвих) помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки, із зазначенням, що Замовник закуповує м’ясо заморожене, термін зберігання якого при -18°С -25 °С становить від 4 до 18 місяців залежно від температури і дана описка ніяк не впливає на якість продукції. К Однак, виключний перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, зазначення невідповідної вимогам тендерної документації інформації у документах учасника, що стосуються якості товару, не віднесено до формальних помилок. Крім того, Замовником самостійно визначено у тендерній документації (Додаток №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі») вимогу щодо якості предмета закупівлі, а саме залишкового терміну придатності товару на момент постачання – не менше, ніж 90% загального терміну його зберігання від визначеного виробником для даної продукції. Натомість Замовник у наданому поясненні зазначає загальний строк зберігання м’яса із дотриманням відповідного температурного режиму (при -18°С -25°С – від 4 до 18 місяців) тоді, як учасник ФОП Коваленко В.Д. у наданому гарантійному листі від 20.12.2023 №2/1 загарантував, що залишковий термін придатності товару на момент постачання буде не менше, ніж 80% загального терміну його зберігання від визначеного виробником для даної продукції. Таким чином, наданий учасником гарантійний лист щодо залишкового терміну придатності товару не відповідає встановленій Замовником у пункті 4 розділу «Вимоги щодо якості товару» Додатку №2 до тендерної документації вимозі. За нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Також, у Додатку №2 до тендерної документації зазначено, що якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає Технічній специфікації тендерної документації, то така тендерна пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. Таким чином, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Коваленко В.Д., а визначено її переможцем тендеру та укладено з нею договір про закупівлю від 03.01.2024 №18.
Період усунення порушень: 21.02.2024 15:01 - 07.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 21.02.2024 15:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, постачальнику ФОП Коваленко В.Д. направлено повідомлення щодо розірвання Договору №18 від 03.01.2024р.
Дата публікації звіту: 22.02.2024 14:14

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: Замовником усунуто порушення шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 06.03.2024 17:32

Запити/Пояснення