-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-92 за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин)
Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Інформація про технічні та якісні характеристики: детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інші вимоги зазначено в тендерній документації. Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами та доповненнями
Завершена
6 899 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 495.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 495.00 UAH
Номер:
b85ea275b4d34edc9a38865e379e7aa7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-09-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.01.2024 00:00
Період моніторингу:
09.01.2024 12:29 - 31.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.01.2024 № 2-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 09.01.2024 № 2-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-12-19-020334-a від 19.12.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані Замовником порушено вимоги статті 5 Закону та недотримано норми Примірної Методики № 275.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з врахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Виробничого управління комунального господарства Нововолинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 19.12.2023 № 241 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»; повідомлення про намір укласти договір від 27.12.2023 та Додаток 1 до Протоколу уповноваженої особи від 27.12.2023 № 246; договір про закупівлю товару від 05.01.2024 № 07 на суму 4 362 000,00 грн; пояснення Замовника (протокол уповноваженої особи Замовника від 16.01.2024 № 13), надані 16.01.2024 через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління).
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, зокрема пункту 14 Особливостей.
Тобто, закупівля відповідно до Особливостей здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
На виконання вимог статті 4 Закону, при плануванні закупівлі та підготовці до її проведення, Замовник проводить попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку. А також, визначає очікувану вартість предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону застосовуючи норми Примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (далі – Примірна Методика №275).
Водночас, рекомендації та інформація можуть використовуватися Замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
На запит Управління від 11.01.2024 щодо надання Замовником пояснення та документального підтвердження визначення очікуваної вартості бензину А-92 у кількості 100000 літрів в розрізі етапів та методів визначення очікуваної вартості Замовник пояснює наступне: «Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. №275. … Розрахунок очікуваної вартості палива проводився згідно аналізу цін за інформацією Мінфіну України (https://index.minfin.com.ua) по Україні та по області, з визначенням середньоарифметичної ціни та суми ПДВ, а також враховано зростання цін на пальне (прогноз Нацбанку) та можливого здорожчення пального в 2024 році (Додається). При порівнянні цін у постачальників пального та укладених з ними договорів у 2023-2024рр., спостерігається тенденція до збільшення вартості пального в непередбачуваних умовах воєнного стану (Додається). Отже, Замовником при розрахунку очікуваної вартості закупівлі бензину А-92 було враховано як прогнозоване зростання цін, так і непередбачувані обставини, які можуть виникнути при закупівлі пального для потреб ВУКГ НМР у 2024р.».
В складі своєї відповіді Замовником оприлюднено наступні документи: «Порівняння цін постачальників на Бензин А-92 у 2023-2024 рр.» (файл «Порівняння цін.pdf»), де Замовником порівняно ціни договорів, укладених з Учасником-переможцем у 2023 та 2024 роках, та «Аналіз та прогноз цін на пальне на 2024 рік (файл «Аналіз і прогноз.pdf»), де Замовником до розрахованого ним показника середньої ціни Бензину А-92, обчисленого з даних сайту Мінфін середніх цін по області та по Україні, робиться розрахунок ціни без ПДВ 7% і на отриману суму нараховується ПДВ 20%.
Проте, в абзаці першому пункту 82 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України зазначено: «Тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, але не довше ніж до 1 липня 2023 року, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України бензинів моторних, важких дистилятів, скрапленого газу, біодизелю, палива моторного альтернативного, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД, визначеними пунктом 41 підрозділу 5 цього розділу, яким встановлено ставки акцизного податку на такі товари, а також нафти або нафтопродуктів сирих, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00, оподатковуються за ставкою у розмірі 7 відсотків.».
Тобто, на дату оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-12-19-020334-a (19.12.2023) діяла ставка ПДВ у розмірі 20%, яка є складовою середньої ціни бензину А-92 за інформацією Мінфіну України (https://index.minfin.com.ua).
Отож, Замовником при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, безпідставно завищено її в цілому на 40% при тому, що прогноз НБУ подорожчання середніх цін пального на 2024 рік у річному вимірі, річної змінної, до відповідного періоду попереднього року становить лише до 20%.
Таким чином, Замовником в порушення вимог статті 5 Закону розраховано очікувану вартість предмета закупівлі з недотриманням норм Примірної Методики № 275 та порушено принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, в частині максимально економії, ефективності та відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівель, що спричинило безпідставне завищення очікуваної вартості предмета закупівлі на 40%.
Період усунення порушень:
23.01.2024 17:28 - 07.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.01.2024 17:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Доброго дня!
Згідно з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі Бензин А-92 за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин) (UA-2023-12-19-020334-a), який опублікований через електронну систему закупівель 23.01.2024 17:28 (ID моніторингу UA-M-2024-01-09-000012) та надійшов в кабінет Замовника 24.01.2024 12:00 виявлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) Замовником, а саме Замовником при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі недотримано вимог Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, та порушено принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону), в частині максимально економії, ефективності та відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівель, що спричинило безпідставне завищення очікуваної вартості предмета закупівлі на 40%.
Розглянувши дане питання на загальній нараді по підприємству було прийнято рішення з метою недопущення в подальшому встановлених порушень у висновку Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі:
- направлено уповноважену особу на підвищення кваліфікації – проведено онлайн-навчання в сфері публічних закупівель на тему: «Закупівля пального: особливості планування, проведення закупівлі та тонкощі підготовки/виконання договору» (Договір від 25.01.2024р. №П-532);
- начальнику планово-економічного відділу О.А.Дзись та уповноваженій особі, фахівцю з публічних закупівель Л.Я.Хижук оголошено догану (Наказ від 29 січня 2024 року № 33-к).
Дата публікації звіту:
30.01.2024 16:52
Запити/Пояснення
Номер:
5f6f195a86ae4679bf11b3b982685443
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.01.2024 16:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі бензину А-92 у кількості 100000 літрів за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-19-020334-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження щодо застосування ним примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 для визначення очікуваної вартості бензину А-92 у кількості 100000 літрів в розрізі етапів та методів визначення очікуваної вартості, так як Замовник здійснив явне завищення очікуваної вартості.
2. Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
3. Замовнику надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c294560ed94e40dda6906ea377467219
Назва:
Пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
16.01.2024 11:16
Опис:
Добрий день!
1. Щодо запитання 1: Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження щодо застосування ним примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 для визначення очікуваної вартості бензину А-92 у кількості 100 000 літрів в розрізі етапів та методів визначення очікуваної вартості, так як Замовник здійснив явне завищення очікуваної вартості.
Замовник проводив закупівлю бензину А-92 – відкриті торги з особливостями, згідно п.10 Особливостей: «Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020р. №708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020р. №822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями».
Замовник здійснював закупівлю бензину А-92 на підставі планової потреби ВУКГ НМР на 2024 рік за рахунок коштів місцевого бюджету та за рахунок власних коштів підприємства, отриманих від господарської діяльності.
Для проведення закупівлі було визначено очікуваний обсяг споживання пального для нормальної роботи підприємства в 2024 році, виходячи з фактичного споживання пального минулого року з врахуванням коригування на наступний рік.
Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. №275.
Згідно з примірною Методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, було використано метод Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін, а саме:
«1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
- інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
- довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);
- біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);
- дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;
- дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі».
Розрахунок очікуваної вартості палива проводився згідно аналізу цін за інформацією Мінфіну України (https://index.minfin.com.ua) по Україні та по області, з визначенням середньоарифметичної ціни та суми ПДВ, а також враховано зростання цін на пальне (прогноз Нацбанку) та можливого здорожчення пального в 2024 році (Додається).
При порівнянні цін у постачальників пального та укладених з ними договорів у 2023-2024рр., спостерігається тенденція до збільшення вартості пального в непередбачуваних умовах воєнного стану (Додається).
Отже, Замовником при розрахунку очікуваної вартості закупівлі бензину А-92 було враховано як прогнозоване зростання цін, так і непередбачувані обставини, які можуть виникнути при закупівлі пального для потреб ВУКГ НМР у 2024р.
2. Щодо запитання 2: Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Закупівлю бензину А-92 було заплановано та проведено на очікувану вартість, враховуючи власні кошти підприємства, отримані від господарської діяльності та обсяг фінансування на дані цілі з місцевого бюджету згідно:
- Рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради від 20.12.2022р. №647 «Про схвалення проєкту бюджету Нововолинської міської територіальної громади на 2024 рік» (посилання на документи: https://nov-rada.gov.ua/document/2023-rik);
- Помісячного плану фінансування ВУКГ НМР на 2024 рік (додається).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: Бензин А-92 за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин) (UA-2023-12-19-020334-a), визначено відповідно до характеристик, що застосовуються до відповідного товару, якість товару визначено згідно діючих ДСТУ. З врахуванням даних характеристик було розроблено та затверджено Додаток 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», який долучено до Тендерної документації Замовника, оприлюдненій на сайті Прозорро (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2023-12-19-020334-a).
3. Щодо запитання 3: Замовнику надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Щодо підтвердження розміщення інформації, а саме технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі: Бензин А-92 за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин) (UA-2023-12-19-020334-a), повідомляємо, що дані розміщені на власному веб-сайті Нововолинської міської ради за посиланням https://nov-rada.gov.ua/derzhavni-zakupivli/ у розділі «Виробниче управління комунального господарства».
Проте, звертаємо вашу увагу, що ВУКГ НМР не є в даному випадку одержувачем державних коштів. Оплата товару здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету в межах реального фінансування видатків та за рахунок власних коштів підприємства, отриманих від господарської діяльності.