• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-92 за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин)

Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Інформація про технічні та якісні характеристики: детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інші вимоги зазначено в тендерній документації. Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами та доповненнями

Завершена

6 899 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 495.00 UAH
Номер: b85ea275b4d34edc9a38865e379e7aa7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-09-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.01.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 09.01.2024 12:29 - 31.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.01.2024 № 2-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 09.01.2024 № 2-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-12-19-020334-a від 19.12.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані Замовником порушено вимоги статті 5 Закону та недотримано норми Примірної Методики № 275. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з врахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Виробничого управління комунального господарства Нововолинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 19.12.2023 № 241 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»; повідомлення про намір укласти договір від 27.12.2023 та Додаток 1 до Протоколу уповноваженої особи від 27.12.2023 № 246; договір про закупівлю товару від 05.01.2024 № 07 на суму 4 362 000,00 грн; пояснення Замовника (протокол уповноваженої особи Замовника від 16.01.2024 № 13), надані 16.01.2024 через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління). За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, зокрема пункту 14 Особливостей. Тобто, закупівля відповідно до Особливостей здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. На виконання вимог статті 4 Закону, при плануванні закупівлі та підготовці до її проведення, Замовник проводить попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку. А також, визначає очікувану вартість предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону застосовуючи норми Примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (далі – Примірна Методика №275). Водночас, рекомендації та інформація можуть використовуватися Замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. На запит Управління від 11.01.2024 щодо надання Замовником пояснення та документального підтвердження визначення очікуваної вартості бензину А-92 у кількості 100000 літрів в розрізі етапів та методів визначення очікуваної вартості Замовник пояснює наступне: «Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. №275. … Розрахунок очікуваної вартості палива проводився згідно аналізу цін за інформацією Мінфіну України (https://index.minfin.com.ua) по Україні та по області, з визначенням середньоарифметичної ціни та суми ПДВ, а також враховано зростання цін на пальне (прогноз Нацбанку) та можливого здорожчення пального в 2024 році (Додається). При порівнянні цін у постачальників пального та укладених з ними договорів у 2023-2024рр., спостерігається тенденція до збільшення вартості пального в непередбачуваних умовах воєнного стану (Додається). Отже, Замовником при розрахунку очікуваної вартості закупівлі бензину А-92 було враховано як прогнозоване зростання цін, так і непередбачувані обставини, які можуть виникнути при закупівлі пального для потреб ВУКГ НМР у 2024р.». В складі своєї відповіді Замовником оприлюднено наступні документи: «Порівняння цін постачальників на Бензин А-92 у 2023-2024 рр.» (файл «Порівняння цін.pdf»), де Замовником порівняно ціни договорів, укладених з Учасником-переможцем у 2023 та 2024 роках, та «Аналіз та прогноз цін на пальне на 2024 рік (файл «Аналіз і прогноз.pdf»), де Замовником до розрахованого ним показника середньої ціни Бензину А-92, обчисленого з даних сайту Мінфін середніх цін по області та по Україні, робиться розрахунок ціни без ПДВ 7% і на отриману суму нараховується ПДВ 20%. Проте, в абзаці першому пункту 82 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України зазначено: «Тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, але не довше ніж до 1 липня 2023 року, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України бензинів моторних, важких дистилятів, скрапленого газу, біодизелю, палива моторного альтернативного, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД, визначеними пунктом 41 підрозділу 5 цього розділу, яким встановлено ставки акцизного податку на такі товари, а також нафти або нафтопродуктів сирих, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00, оподатковуються за ставкою у розмірі 7 відсотків.». Тобто, на дату оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-12-19-020334-a (19.12.2023) діяла ставка ПДВ у розмірі 20%, яка є складовою середньої ціни бензину А-92 за інформацією Мінфіну України (https://index.minfin.com.ua). Отож, Замовником при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, безпідставно завищено її в цілому на 40% при тому, що прогноз НБУ подорожчання середніх цін пального на 2024 рік у річному вимірі, річної змінної, до відповідного періоду попереднього року становить лише до 20%. Таким чином, Замовником в порушення вимог статті 5 Закону розраховано очікувану вартість предмета закупівлі з недотриманням норм Примірної Методики № 275 та порушено принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, в частині максимально економії, ефективності та відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівель, що спричинило безпідставне завищення очікуваної вартості предмета закупівлі на 40%.
Період усунення порушень: 23.01.2024 17:28 - 07.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.01.2024 17:28

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Доброго дня! Згідно з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі Бензин А-92 за кодом ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти (ДК 021:2015:09132000-3 – Бензин) (UA-2023-12-19-020334-a), який опублікований через електронну систему закупівель 23.01.2024 17:28 (ID моніторингу UA-M-2024-01-09-000012) та надійшов в кабінет Замовника 24.01.2024 12:00 виявлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) Замовником, а саме Замовником при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі недотримано вимог Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, та порушено принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону), в частині максимально економії, ефективності та відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівель, що спричинило безпідставне завищення очікуваної вартості предмета закупівлі на 40%. Розглянувши дане питання на загальній нараді по підприємству було прийнято рішення з метою недопущення в подальшому встановлених порушень у висновку Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі: - направлено уповноважену особу на підвищення кваліфікації – проведено онлайн-навчання в сфері публічних закупівель на тему: «Закупівля пального: особливості планування, проведення закупівлі та тонкощі підготовки/виконання договору» (Договір від 25.01.2024р. №П-532); - начальнику планово-економічного відділу О.А.Дзись та уповноваженій особі, фахівцю з публічних закупівель Л.Я.Хижук оголошено догану (Наказ від 29 січня 2024 року № 33-к).
Дата публікації звіту: 30.01.2024 16:52

Запити/Пояснення