• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 15110000-2 М’ясо (Свинина, курятина (філе, стегно), яловичина)

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Номер: dd47da8298ce449cb5e71b65ba516732
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-04-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.10.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 28.10.2024 15:25 - 19.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 28.10.2024 № 148 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 28.10.2024 №148 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 9 UA-2023-12-19-010881-a 19.12.2023 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №24 "КАЗКА" КАМ′ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olgavet3012@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пунктів 17, 3 та 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП Бурєнкова О.О. встановлено порушення вимоги абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі). За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 09.01.2024 № 1 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №24 «КАЗКА» КАМ′ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на 2023 рік, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.12.2023 б/н, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця Бурєнкова Ольга Олександрівна (далі – ФОП Бурєнкова О.О.), протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи від 26.12.2023 № 7, від 02.01.2024 б/н, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.01.2024, договір на постачання продуктів харчування від 09.01.2024 № 1, додаткові угоди від 04.03.2024 №1, від 10.04.2024 №2, від 13.06.2024 №3, від 02.09.2024 №4 пояснення замовника, надані через електронну систему закупівель 08.11.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 06.11.2024. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, в редакції чинній на дату оголошення закупівлі, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог пунктів 3 та 28 Особливостей, а саме: - в пункті 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив, що договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої-п’ятої, сьомої-дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей, що не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей у редакції, що діяла на дату оголошення процедури закупівлі; - в пункті розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати шляхом завантаження в електронну систему закупівель: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, що не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей у редакції, що діяла на дату оголошення процедури закупівлі; - в пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив підстави відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей у редакції, що діяла на дату оголошення досліджуваної закупівлі. Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей, чим порушено вимоги пунктів 17, 3 та 28 Особливостей та пункту 19 частини другої статті 22 Закону № 922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації, Замовником визначено, що Переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Слід зазначити, що Замовником невірно визначено пункт 44 Особливостей, оскільки відповідно до Особливостей у редакції, що діяла на момент оголошення зазначеної процедури закупівлі, вимога щодо оприлюднення документів протягом чотирьох днів міститься у пункті 47. Повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено 02.01.2024, отже кінцевий строк завантаження документів – 06.01.2024. Проте, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб та строк, зазначений в тендерній документації документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгах, установлених для переможця торгів, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. При цьому, норми пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання. Слід зазначити, що замовник не наділений правом звільняти учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, у складі тендерної пропозиції, які передбачені вимогами тендерної документації. Враховуючи зазначене, в порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив переможця процедури ФОП Бурєнкова О.О., натомість зазначеного учасника визнано переможцем та укладено з ним договір на постачання продуктів харчування від 09.01.2024 № 1 на суму 499 250,00 гривень. Під час проведення моніторингу на запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднено через електронну систему закупівель 06.11.2024, Замовником 08.11.2024 опубліковано пояснення, яке не спростовує порушення. Моніторингом відповідності умов укладеного договору на постачання продуктів харчування від 09.01.2024 № 1 умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця ФОП Бурєнкова О.О. встановлено, що у розділі VII «Відповідальність сторін» укладеного договору відсутні пункти 7.2; 7.3.; 7.3.1.; 7.3.2.; 7.3.3.; 7.4.; 7.4.1.; 7.4.1.1.; 7.4.1.2.; 7.4.1.3.; 7.4.1.4.; 7.4.1.5; 7.4.1.6; 7.4.2; 7.4.3.; 7.4.4.;7.4.5., які передбачені розділом VII «Відповідальність сторін» проекту договору, що є Додатком 4 до тендерної документації, а також розділом VII «Відповідальність сторін» проекту договору, завантаженого в складі тендерної пропозиції ФОП Бурєнкова О.О. (файл: Договір М'ясо.pdf), чим порушено вимоги пункту 18 Особливостей. Водночас, у складі тендерної пропозиції ФОП Бурєнкова О.О. завантажено цінову пропозицію від 26 грудня 2023 Вих.3 (файл: Додаток 5 цінова пропозиція. рdf), в якій учасник зазначає про зобов’язання підписати договір із Замовником відповідно до проекту договору, зазначеного у тендерній документації, а також завантажено Довідку – погодження від 26.12.2023 (файл: Довідки під тендер м'ясо.zip), в якій зазначено що ФОП Бурєнкова О.О. на виконання вимог тендерної документації дає погодження щодо укладення договору про закупівлю згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані Замовником. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір від 09.01.2024 № 1 є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимог пункту 18 цих Особливостей.
Період усунення порушень: 15.11.2024 16:46 - 30.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 15.11.2024 16:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Усунення виявлених порушень виконано шляхом розірвання договору від 09.01.2024 року № 1.
Дата публікації звіту: 22.11.2024 13:03

Запити/Пояснення