-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 15110000-2 М’ясо (Свинина, курятина (філе, стегно), яловичина)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Номер:
dd47da8298ce449cb5e71b65ba516732
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-04-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.10.2024 00:00
Період моніторингу:
28.10.2024 15:25 - 19.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
28.10.2024 № 148
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 28.10.2024 №148
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
9 UA-2023-12-19-010881-a 19.12.2023 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №24 "КАЗКА" КАМ′ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пунктів 17, 3 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП Бурєнкова О.О. встановлено порушення вимоги абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі).
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 09.01.2024 № 1 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №24 «КАЗКА» КАМ′ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на 2023 рік, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.12.2023 б/н, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця Бурєнкова Ольга Олександрівна (далі – ФОП Бурєнкова О.О.), протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи від 26.12.2023 № 7, від 02.01.2024 б/н, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.01.2024, договір на постачання продуктів харчування від 09.01.2024 № 1, додаткові угоди від 04.03.2024 №1, від 10.04.2024 №2, від 13.06.2024 №3, від 02.09.2024 №4 пояснення замовника, надані через електронну систему закупівель 08.11.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 06.11.2024.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, в редакції чинній на дату оголошення закупівлі, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог пунктів 3 та 28 Особливостей, а саме:
- в пункті 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив, що договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої-п’ятої, сьомої-дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей, що не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей у редакції, що діяла на дату оголошення процедури закупівлі;
- в пункті розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати шляхом завантаження в електронну систему закупівель: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, що не відповідає вимогам пункту 17 Особливостей у редакції, що діяла на дату оголошення процедури закупівлі;
- в пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив підстави відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей у редакції, що діяла на дату оголошення досліджуваної закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей, чим порушено вимоги пунктів 17, 3 та 28 Особливостей та пункту 19 частини другої статті 22 Закону № 922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації, Замовником визначено, що Переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Слід зазначити, що Замовником невірно визначено пункт 44 Особливостей, оскільки відповідно до Особливостей у редакції, що діяла на момент оголошення зазначеної процедури закупівлі, вимога щодо оприлюднення документів протягом чотирьох днів міститься у пункті 47.
Повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено 02.01.2024, отже кінцевий строк завантаження документів – 06.01.2024. Проте, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб та строк, зазначений в тендерній документації документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгах, установлених для переможця торгів, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
При цьому, норми пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання. Слід зазначити, що замовник не наділений правом звільняти учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, у складі тендерної пропозиції, які передбачені вимогами тендерної документації.
Враховуючи зазначене, в порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив переможця процедури ФОП Бурєнкова О.О., натомість зазначеного учасника визнано переможцем та укладено з ним договір на постачання продуктів харчування від 09.01.2024 № 1 на суму 499 250,00 гривень.
Під час проведення моніторингу на запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднено через електронну систему закупівель 06.11.2024, Замовником 08.11.2024 опубліковано пояснення, яке не спростовує порушення.
Моніторингом відповідності умов укладеного договору на постачання продуктів харчування від 09.01.2024 № 1 умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця ФОП Бурєнкова О.О. встановлено, що у розділі VII «Відповідальність сторін» укладеного договору відсутні пункти 7.2; 7.3.; 7.3.1.; 7.3.2.; 7.3.3.; 7.4.; 7.4.1.; 7.4.1.1.; 7.4.1.2.; 7.4.1.3.; 7.4.1.4.; 7.4.1.5; 7.4.1.6; 7.4.2; 7.4.3.; 7.4.4.;7.4.5., які передбачені розділом VII «Відповідальність сторін» проекту договору, що є Додатком 4 до тендерної документації, а також розділом VII «Відповідальність сторін» проекту договору, завантаженого в складі тендерної пропозиції ФОП Бурєнкова О.О. (файл: Договір М'ясо.pdf), чим порушено вимоги пункту 18 Особливостей.
Водночас, у складі тендерної пропозиції ФОП Бурєнкова О.О. завантажено цінову пропозицію від 26 грудня 2023 Вих.3 (файл: Додаток 5 цінова пропозиція. рdf), в якій учасник зазначає про зобов’язання підписати договір із Замовником відповідно до проекту договору, зазначеного у тендерній документації, а також завантажено Довідку – погодження від 26.12.2023 (файл: Довідки під тендер м'ясо.zip), в якій зазначено що ФОП Бурєнкова О.О. на виконання вимог тендерної документації дає погодження щодо укладення договору про закупівлю згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані Замовником.
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір від 09.01.2024 № 1 є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимог пункту 18 цих Особливостей.
Період усунення порушень:
15.11.2024 16:46 - 30.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.11.2024 16:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Усунення виявлених порушень виконано шляхом розірвання договору від 09.01.2024 року № 1.
Дата публікації звіту:
22.11.2024 13:03
Запити/Пояснення
Номер:
db54f1e39c1045ea8ef1230088c61efc
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.11.2024 10:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.11.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі встановлено, що переможцем процедури закупівлі Замовником обрано ФОП Бурєнкова О.О. та 02.01.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем. Проте, всупереч вимог п.47 Особливостей документи переможця торгів у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель вказаним переможцем не оприлюднені.
Поясніть причину не відхилення тендерної пропозиції переможця ФОП Бурєнкова О.О. у відповідності до вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
821fd86db43f4238b0efa7ef92f6d26f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
08.11.2024 13:15
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі Код ДК 021:2015: 15110000-2 М’ясо (Свинина, курятина (філе, стегно), яловичина) (інформація опублікована в електронній системі закупівель за номером UA-2023-12-19-010881-a), надаємо наступні пояснення.
Стосовно питання 1.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів.
Очікувана вартість предмета закупівлі сформована на підставі аналізу сучасного ринку через мережу Інтернет та визначена методом моніторингу ринкових цін на основі комерційних пропозицій. До ціни товару входять: вартість товару, доставка, податки, збори, інші обов'язкові платежі, які учасник сплачує або повинен сплатити відповідно до законодавства. Згідно з «ПРИМІРНОЮ МЕТОДИКОЮ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувану вартість предмета закупівлі (Товару) необхідно визначити за методом порівняння ринкових цін. Зокрема, визначити орієнтовну ціну за 1 одиницю Товару, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Розмір бюджетного призначення щодо предмета закупівлі визначено відповідно до кошторису на 2024 рік та сформований з урахуванням очікуваної вартості закупівлі.
Визначення потреби здійснено на підставі аналізу фактичного використання товару для забезпечення діяльності Замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника.
Відповідно, з урахуванням кошторисних призначень, очікувана вартість предмета закупівлі становить: 500 000,00 грн.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик подано в файлі «Обґрунтування» що надається до пояснень.
Стосовно питання 2.
Відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі встановлено, що переможцем процедури закупівлі Замовником обрано ФОП Бурєнкова О.О. та 02.01.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем.
Переможець, ФОП Бурєнкова О.О., не оприлюднив необхідні документи у визначений строк. Проте замовник не відхилив тендерну пропозицію з причин, що документи переможця ФОП Бурєнкова О.О. наявні у тендерній пропозиції та знаходяться за наступною адресою:
Папка - архів «Довідки під тендер мясо.zip»/ файл «Довідка п.47 Особливостей.pdf».
В зазначеному документів наявна інформація що підтверджує відсутності Переможця вимогам, встановлених пунктом 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі). Враховуючи викладене, переможцем подані усі необхідні документи, що передбачені тендерною процедурою.