-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП "Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка" за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ
Завершена
1 550 604.00
UAH з ПДВ
Номер:
c7ca1021c03540338b275db2a1b950d6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-28-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2024 00:00
Період моніторингу:
28.02.2024 15:14 - 21.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.02.2024 № 44
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 28.02.2024 № 44.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2023-12-19-009893-a, 19.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення норм пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178; відображення закупівлі у річному плані закупівель; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому встановлених порушень при укладанні договорів підряду у будівництві.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Чугуївська центральна лікарня ім. М.І. Кононенка» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-19-004170-c); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.12.2023 №1912/0-УО; експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації від 14.12.2023 №45769; лист ТОВ «Легіонбуд» від 10.11.2023 №1011/01; протокол від 15.11.2023 №1 технічної наради з питання виконання додаткових робіт по об’єкту; обґрунтування підстав для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178, погоджене керівником Замовника 19.12.2023; договір про закупівлю від 19.12.2023 №14-12-02; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Замовник у наданій під час моніторингу інформації на запит Західного офісу Держаудитслужби, зокрема, зазначив, що відповідно до пункту 10.1 розділу Х укладеного договору від 19.12.2023 №14-12-02 договір діє до 31.12..2023 та, оскільки в електронній системі закупівель відсутні будь-які дані щодо продовження дії цього договору шляхом укладення і оприлюднення додаткових угод, то договір можна вважати таким, який є недіючим на момент прийняття рішення щодо проведення моніторингу, з врахуванням чого законність проведення моніторингу закупівлі викликає сумнів.
Слід зазначити, що порядок проведення моніторингу визначено у статті 8 Закону. Крім того, відповідно до пункту 23 Особливостей №1178 Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Зокрема, відповідно до норм частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Так, згідно з умовами опублікованого в електронній системі закупівель договору про закупівлю від 19.12.2023 №14-12-02 (далі – Договір №14-12-02) договір діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами зобов’язань за цим договором (п.10.1 договору).
При цьому за умовами пункту 5.1 Договору №14-12-02 строк виконання робіт – до 31.12.2023, за умовами пункту 5.7 цього договору – приймання-передача в експлуатацію закінчених робіт буде виконуватися згідно з вимогами нормативних актів, що регламентують приймання закінчених об’єктів в експлуатацію, а за умовами пункту 4.1 Договору №14-12-02 – проміжні та остаточні розрахунки за виконаний обсяг робіт здійснюється Замовником у безготівковій формі на підставі підписаного сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма №КБ-3) шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 30 календарних днів з дати підписання акту. Окірм того, за умовами пункту 4.3 Договору №14-12-02 у випадку відсутності на розрахунковому рахунку Замовника бюджетного фінансування, призначеного на оплату наданих послуг, Замовник проводить оплату протягом 10 робочих днів з дня надходження бюджетного фінансування відповідних видатків на рахунок Замовника.
Зважаючи на відсутність (зокрема, на дату прийняття рішення про початок моніторингу та опублікування повідомлення про проведення моніторингу) в електронній системі закупівель оприлюдненого Замовником звіту про виконання договору про закупівлю, а також відсутність інформації про оплату за Договором №14-12-02 в електронній системі закупівель та на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів (https://spending.gov.ua), та врахувуючи вищевказані умови договору було прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі UA-2023-12-19-009893-a (під час якого лише можливо встановити заверiення строку дії договору відповідно до умов пункту 10.1 Договору 14-12-02).
Слід також зауважити, що відсутність в електронній системі закупівель додаткових угод про продовження строку дії договору (про що зазначаж Замовник у наданій під час моніторингу інформації) не гарантує відсутність факту їх укладання сторонами договору.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівлю UA-2023-12-19-009893-a проведено як закупівлю без використання електронної системи відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178 з укладанням Догово ру №14-12-02 щодо виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП «Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка» за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ».
Пунктом 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Пунктом 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668) визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Однак, укладений Договір №14-12-02 не містить плану фінансування будівництва як невід’ємної частини договору, чим недотримано вимог пункту 83 Постанови КМУ №668 та порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
11.03.2024 16:06 - 26.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.03.2024 16:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язання, зазначеного у Висновку, надати інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень), такого змісту:
11 березня 2024 року Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 11.03.2024 року (далі – Висновок), за предметом закупівлі «Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП "Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка" за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ», унікальний номер закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: (ID закупівлі UA-2023-12-19-009893-a) за предметом, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – «45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація». У цьому висновку установлено правопорушення норм пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
У висновку зазначено зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо).
Щодо зазначених зобов’язань повідомляємо, що на виконання вимог висновку Західного офісу Держаудитслужби від 11.03.2024 року по моніторингу закупівлі (ID моніторингу: UA-M-2024-02-28-000073) та Наказу директора КНП «Чугуївська ЦЛ ім. М.І. Кононенка» від 13 березня 2024 року № 97 були вжиті заходи в частині усунення виявленого правопорушення в установленому законодавством порядку шляхом, а саме проведено засідання кадрової комісії із залученням юриста Мазницького Миколи Миколайовича. 13.03.2024 року, під час засідання кадрової комісії, уповноваженій особі Отченашко Дмитру Івановичу було повідомлено про необхідність погодження договорів підряду в капітальному будівництві та поточному ремонті з юристом Мазницьким М.М., останньому доручено перевіряти всі договори даного типу на предмет їх відповідності нормам Цивільного та Господарського кодексів а також Загальних умов укладання та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту аб’єкта будівництва, затверджених ПКМУ від 01.08.2005 р. № 668. Також, з метою підвищення своїх професійних навичок та недопущення порушень в сфері Державних закупівель в майбутньому, було надано доручення начальнику відділу кадрів Анашкіній Ользі Анатоліївні забезпечити участь уповноваженої особи Отчанашка Д.І. в онлайн навчанні з питань щодо здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану.
13.03.2024 року за організаційної підтримки Глобал Комьюнітіз, виконавець Програми USAID було організовано і проведено онлайн вебінар «Актуальні питання щодо здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану» на якому також була присутня уповноважена особа Отченашко Дмитро Іванович
Враховуючи вищевикладене та з метою повідомити Західний офіс Держаудитслужби про виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, викладеного у висновку від 11.03.2024 року, Оприлюднити через електронну систему закупівель зазначену інформацію, що свідчать про усунення порушення, викладеного у висновку.
Дата публікації звіту:
14.03.2024 11:38
Запити/Пояснення
Номер:
ed2d2099a2ca4cdcb7afbad264683efc
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.03.2024 09:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2023-12-19-009893-a, яка проведена Комунальним некомерційним підприємством «Чугуївська ЦЛ ім. М.І. Кононенка» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати обґрунтування підставності включення до умов пункту 2.3 та пункту 12.1 укладеного договору гарантії надійності і якості виконаних робіт і можливості експлуатації об’єкта протягом 60 місяців з дати приймання робіт у повному обсязі Замовником тоді, як відповідно до норм статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
2. Надати інформацію щодо стану виконання сторонами договору договірних зобов’язань та наявності/відсутності додаткових угод до укладеного договору.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a839198013fe401cb9c82a3ec062e50f
Назва:
Відповідь на запит стосовно надання обгрунтування та статусу виконання договору
Дата опублікування:
05.03.2024 12:06
Опис:
Порядок денний:
1. Про розгляд підстав для проведення моніторингу ЗАХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (ID моніторингу: UA-M-2024-02-28-000073), НАКАЗ від 28.02.2024 № 44, по закупівлі «Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП "Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка" за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ» (ID закупівлі UA-2023-12-19-009893-a) за предметом, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – «45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація»
2. Про надання пояснення через електронну систему закупівель на запит від 2024-03-01 щодо обґрунтування підставності включення до Договору від 19.12.2023 року № 14-12-02 умов пункту 2.3 та пункту 12.1 гарантії надійності і якості виконаних робіт і можливості експлуатації об’єкта протягом 60 місяців з дати приймання робіт у повному обсязі Замовником тоді, як відповідно до норм статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
3. Про надання інформації (підтверджуючих документів) щодо стану виконання сторонами договору договірних зобов’язань та наявності/відсутності додаткових угод до укладеного договору від 19.12.2023 року № 14-12-02
Під час розгляду першого питання порядку денного встановлено наступне:
Замовник, що зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон), діє з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості).
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням, зокрема, опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі. Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
01 березня 2024 року замовнику КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЧУГУЇВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ім. М.І. КОНОНЕНКА» ЧУГУЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі по тексту КНП «Чугуївська ЦЛ ім. М.І. Кононенка») в електронній системі закупівель надійшов Запит, відповідно до якого потрібно надати пояснення з наступних питань:
- Надати обґрунтування підставності включення до умов пункту 2.3 та пункту 12.1 укладеного договору гарантії надійності і якості виконаних робіт і можливості експлуатації об’єкта протягом 60 місяців з дати приймання робіт у повному обсязі Замовником тоді, як відповідно до норм статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
- Надати інформацію щодо стану виконання сторонами договору договірних зобов’язань та наявності/відсутності додаткових угод до укладеного договору
Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Відповідно до даних електронній системі закупівель, за результатами проведеної закупівлі в електронній системі закупівель, на вимогу абзацу двадцять дев’ятого п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням п. 3-8 Розділ X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України про публічні закупівлі із змінами внесеними Законом України № 2526-IX від 16.08.2022, Замовником опубліковано Звіт про договір про закупівлю укладений без використання ЕСЗ, обґрунтування та сам договір (№ 14-12-02 від 19.12.2023 року). Згідно п. 10.1 Розділу Х Договору визначено, що відповідний Договір діє до 31.12..2023 року. Оскільки в електронній системі закупівель відсутні будь-які дані щодо продовження дії Договору від 19.12.2023 року № 14-12-02, шляхом укладення і оприлюднення додаткових угод, то договір можна вважати таким, який є недіючим на момент прийняття рішення щодо проведення моніторингу. Враховуючи той факт, що термін дії Договору № 14-12-02 від 19.12.2023 року закінчився 31.12.2023 року, то законність проведення моніторингу закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-19-009893-a) викликає сумнів.
Згідно з частиною 5 статті 8 Закону усі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На виконання вимог частини 5 статті 8 Закону замовнику необхідно підготувати у відповідь на Запит та оприлюднити через електронну систему закупівель до 07 березня 2024 року пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу Закупівлі.
Враховуючи вищевикладене та з метою усілякого сприяння в проведенні моніторингу
ВИРІШИВ:
1. У відповідь на перше питання Запиту від 01.03.2024 року по закупівлі (ID закупівлі UA-2023-12-19-009893-a), надати пояснення такого змісту:
Сторони при укладанні Договору керувалися зокрема, положеннями Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (із змінами) (далі — Постанова № 668).
Пунктом 2.3. договору про закупівлю робіт № 14-12-02 на виконання додаткових робіт від 19.12.2023 року ( далі – Договір) передбачено, що Підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта протягом 60 місяців з дати приймання робіт у повному обсязі Замовником.
Згідно з пунктом 12.1 Договору термін гарантії становить 60 місяців з моменту підписання Сторонами Акту виконаних робіт (форма КБ-2) за Договором в цілому.
Отже, умовами Договору передбачений гарантійний строк якості виконаних додаткових робіт протягом 60 місяців з дати приймання робіт у повному обсязі Замовником.
Разом з тим, пунктом 2.2 Договору встановлено, що відношення Сторін , пов’язані з забезпеченням гарантійного строку якості робіт (експлуатації об’єкта) та усунення виявлених недоліків (дефектів), будуть регулюватися положеннями Загальних умов затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
Так, згідно абзацу 2 пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації.
Відповідно до абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668 гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом .
З наведеного слідує, що за умовами Договору Сторони не обмеженні в застосуванні положення абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668 щодо гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва в цілому, який становить десять років від дня його прийняття Замовником.
Крім того Замовником (КНП «Чугуївська ЦЛ ім. М.І. Кононенка») від підрядної організації ТОВ «ЛЕГІОНБУД» було отримано гарантійного листа від 20.12.2023 року № 1 (додається), згідно з яким ТОВ «ЛЕГІОНБУД» гарантує що гарантійний строк експлуатації об’єкта складає 10 років, як того і вимагають норми Цивільного і Господарського кодексів України
Таким чином, умови Договору не суперечать положенням статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови № 668 щодо гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва, який становить десять років від дня його прийняття Замовником.
2. У відповідь на друге питання Запиту від 01.03.2024 року по закупівлі (ID закупівлі UA-2023-12-19-009893-a) повідомляємо, що договір, який було укладено в результаті проведення закупівлі шляхом укладення прямого договору (Звіт про договір укладений без використання електронної системи закупівель) № 14-12-02 від 19.12.2023 року виконано в повному обсязі та проведено відповідні розрахунки з підрядною організацією про що свідчить акт приймання виконаних будівельних робіт № 14-12-02 від 22.12.2023 року та платіжна інструкція № 142 від 25.12.2023 року (додаються).
Додаткові угоди до Договору № 14-12-02 від 19.12.2023 року не укладались
На підтвердження пояснення надаємо такі документи:
1) Гарантійний лист ТОВ «ЛЕГІОНБУД» від 20.12.2023 року № 1;
2) Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року № 14-12-02 від 22.12.2023 року (Додаток 2);
3) Платіжна інструкція № 142 від 25.12.2023 р. (Додаток 3)
3. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформації, документів) в рамках моніторингу закупівлі ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (ID моніторингу: UA-M-2024-02-28-000073), НАКАЗ від 28.02.2024 № 44, у відповідь на запит від 01.03.2023 року