• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП "Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка" за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ

Завершена

1 550 604.00 UAH з ПДВ
Номер: c7ca1021c03540338b275db2a1b950d6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-28-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 28.02.2024 15:14 - 21.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 28.02.2024 № 44 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 28.02.2024 № 44. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2023-12-19-009893-a, 19.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення норм пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178; відображення закупівлі у річному плані закупівель; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому встановлених порушень при укладанні договорів підряду у будівництві. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Чугуївська центральна лікарня ім. М.І. Кононенка» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-12-19-004170-c); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.12.2023 №1912/0-УО; експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації від 14.12.2023 №45769; лист ТОВ «Легіонбуд» від 10.11.2023 №1011/01; протокол від 15.11.2023 №1 технічної наради з питання виконання додаткових робіт по об’єкту; обґрунтування підстав для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178, погоджене керівником Замовника 19.12.2023; договір про закупівлю від 19.12.2023 №14-12-02; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Замовник у наданій під час моніторингу інформації на запит Західного офісу Держаудитслужби, зокрема, зазначив, що відповідно до пункту 10.1 розділу Х укладеного договору від 19.12.2023 №14-12-02 договір діє до 31.12..2023 та, оскільки в електронній системі закупівель відсутні будь-які дані щодо продовження дії цього договору шляхом укладення і оприлюднення додаткових угод, то договір можна вважати таким, який є недіючим на момент прийняття рішення щодо проведення моніторингу, з врахуванням чого законність проведення моніторингу закупівлі викликає сумнів. Слід зазначити, що порядок проведення моніторингу визначено у статті 8 Закону. Крім того, відповідно до пункту 23 Особливостей №1178 Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Зокрема, відповідно до норм частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Так, згідно з умовами опублікованого в електронній системі закупівель договору про закупівлю від 19.12.2023 №14-12-02 (далі – Договір №14-12-02) договір діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами зобов’язань за цим договором (п.10.1 договору). При цьому за умовами пункту 5.1 Договору №14-12-02 строк виконання робіт – до 31.12.2023, за умовами пункту 5.7 цього договору – приймання-передача в експлуатацію закінчених робіт буде виконуватися згідно з вимогами нормативних актів, що регламентують приймання закінчених об’єктів в експлуатацію, а за умовами пункту 4.1 Договору №14-12-02 – проміжні та остаточні розрахунки за виконаний обсяг робіт здійснюється Замовником у безготівковій формі на підставі підписаного сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма №КБ-3) шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 30 календарних днів з дати підписання акту. Окірм того, за умовами пункту 4.3 Договору №14-12-02 у випадку відсутності на розрахунковому рахунку Замовника бюджетного фінансування, призначеного на оплату наданих послуг, Замовник проводить оплату протягом 10 робочих днів з дня надходження бюджетного фінансування відповідних видатків на рахунок Замовника. Зважаючи на відсутність (зокрема, на дату прийняття рішення про початок моніторингу та опублікування повідомлення про проведення моніторингу) в електронній системі закупівель оприлюдненого Замовником звіту про виконання договору про закупівлю, а також відсутність інформації про оплату за Договором №14-12-02 в електронній системі закупівель та на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів (https://spending.gov.ua), та врахувуючи вищевказані умови договору було прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі UA-2023-12-19-009893-a (під час якого лише можливо встановити заверiення строку дії договору відповідно до умов пункту 10.1 Договору 14-12-02). Слід також зауважити, що відсутність в електронній системі закупівель додаткових угод про продовження строку дії договору (про що зазначаж Замовник у наданій під час моніторингу інформації) не гарантує відсутність факту їх укладання сторонами договору. Моніторингом встановлено, що Замовником закупівлю UA-2023-12-19-009893-a проведено як закупівлю без використання електронної системи відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178 з укладанням Догово ру №14-12-02 щодо виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП «Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка» за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ». Пунктом 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Пунктом 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668) визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Однак, укладений Договір №14-12-02 не містить плану фінансування будівництва як невід’ємної частини договору, чим недотримано вимог пункту 83 Постанови КМУ №668 та порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 11.03.2024 16:06 - 26.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 11.03.2024 16:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язання, зазначеного у Висновку, надати інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень), такого змісту: 11 березня 2024 року Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 11.03.2024 року (далі – Висновок), за предметом закупівлі «Капітальний ремонт з утепленням фасадів головного лікувального корпусу КНП "Чугуївська центральна лікарні ім. М.І. Кононенка" за адресою: 63503, Україна, Харківська обл., м.Чугуїв, вул.Гвардійська, 52. КОРИГУВАННЯ», унікальний номер закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: (ID закупівлі UA-2023-12-19-009893-a) за предметом, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – «45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація». У цьому висновку установлено правопорушення норм пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. У висновку зазначено зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо). Щодо зазначених зобов’язань повідомляємо, що на виконання вимог висновку Західного офісу Держаудитслужби від 11.03.2024 року по моніторингу закупівлі (ID моніторингу: UA-M-2024-02-28-000073) та Наказу директора КНП «Чугуївська ЦЛ ім. М.І. Кононенка» від 13 березня 2024 року № 97 були вжиті заходи в частині усунення виявленого правопорушення в установленому законодавством порядку шляхом, а саме проведено засідання кадрової комісії із залученням юриста Мазницького Миколи Миколайовича. 13.03.2024 року, під час засідання кадрової комісії, уповноваженій особі Отченашко Дмитру Івановичу було повідомлено про необхідність погодження договорів підряду в капітальному будівництві та поточному ремонті з юристом Мазницьким М.М., останньому доручено перевіряти всі договори даного типу на предмет їх відповідності нормам Цивільного та Господарського кодексів а також Загальних умов укладання та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту аб’єкта будівництва, затверджених ПКМУ від 01.08.2005 р. № 668. Також, з метою підвищення своїх професійних навичок та недопущення порушень в сфері Державних закупівель в майбутньому, було надано доручення начальнику відділу кадрів Анашкіній Ользі Анатоліївні забезпечити участь уповноваженої особи Отчанашка Д.І. в онлайн навчанні з питань щодо здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану. 13.03.2024 року за організаційної підтримки Глобал Комьюнітіз, виконавець Програми USAID було організовано і проведено онлайн вебінар «Актуальні питання щодо здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану» на якому також була присутня уповноважена особа Отченашко Дмитро Іванович Враховуючи вищевикладене та з метою повідомити Західний офіс Держаудитслужби про виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, викладеного у висновку від 11.03.2024 року, Оприлюднити через електронну систему закупівель зазначену інформацію, що свідчать про усунення порушення, викладеного у висновку.
Дата публікації звіту: 14.03.2024 11:38

Запити/Пояснення