-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (М’ясо яловиче, теляче, свинина пісна, філе куряче для харчування дітей в закладах освіти Оболонського району м. Києва)
Завершена
20 512 037.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 102 560.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 102 560.18 UAH
Номер:
f569978cf9fa4da18835a15402a9ae58
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-26-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2024 00:00
Період моніторингу:
26.01.2024 13:47 - 17.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.01.2024 № 14
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
30 UA-2023-12-18-020968-a 18.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ПМК» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ПП «НІКА-1», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом недопущення їх в подальшому та притягнення до відповідальності винних осіб та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.12.2023 № 335 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПЕРША М’ЯСНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «ТД «ПМК») та приватного підприємства «НІКА-1» (далі – ПП «НІКА-1»), вимогу про усунення невідповідностей до 30.12.2023, протокольне рішення уповноваженої особи від 29.12.2023 № 335/2 та від 02.01.2024 № 335/4, повідомлення про намір укласти договір від 02.01.2024, договір від 16.01.2024 № 19-Т на суму 19 994 100,00 гривень, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 30.01.2024, 05.02.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
За результатами оцінки тендерних пропозицій, шляхом застосування електронного аукціону, електронною системою закупівель автоматично визнано найбільш економічно вигідною пропозицію ТОВ «ТД «ПМК».
Згідно із протокольним рішення від 29.12.2023 № 335/2 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД «ПМК» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку із тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
договори оренди автотранспорту № 3/12.07.23 та № 5/12.07.23 укладені між фізичною особою-підприємцем Ковергою Дмитром Сергійовичем та ТОВ «ТД «ПМК» 12.07.2023, при цьому Коверга Дмитро Сергійович як фізична особа набув право розпоряджатися та користуватися ними 13.07.2023;
наданий учасником гарантійний лист від ТОВ «Оптімумторг», не містить вихідного номера та підпису керівника або уповноваженої особи товариства на підписання відповідних документів;
учасником надано скановану копію особистої медичної книжки директора, в якій не міститься відомостей про проведення обстеження, дослідження та про проходження ним чергового медичного огляду;
надана учасником довідка від 21.12.2023 № 1766 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід не містить інформації щодо працівника на посаді «експедитор».
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (які встановив самостійно) учаснику ТОВ «ТД «ПМК» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі.
Період усунення порушень:
20.02.2024 14:47 - 06.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.02.2024 14:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) інформує про заходи реагування на порушення, викладені у Висновку від 20.02.2024 р. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-18-020968-a «ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (М’ясо яловиче, теляче, свинина пісна, філе куряче для харчування дітей в закладах освіти Оболонського району м. Києва)».
Замовником було здійснено перевірку прийнятих уповноваженою особою рішень щодо організації та проведення процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-12-18-020968-a.
Під час перевірки встановлено:
1. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій учасників на відповідність вимогам тендерної документації проводились уповноваженою особою відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами й доповненнями).
2. За результатами електронного аукціону, електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною автоматично визнано пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПЕРША М’ЯСНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «ТД «ПМК»).
3. В документах ТОВ «ТД «ПМК», наданих в складі тендерної пропозиції, уповноваженою особою було виявлено ряд невідповідностей, які технічно не підлягали усуненню учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Зокрема, в договорах оренди автотранспорту чи в довіреності на фізичну особу Ковергу Дмитра Сергійовича "невідповідності" пов’язані з датою вчинення нотаріальних дій, які ТОВ «ТД «ПМК» не в змозі усунути у строки та спосіб, визначені законодавством. А відсутність в особистій медичній книжці директора ТОВ «ТД «ПМК» чергової відмітки про своєчасне проходження медичного огляду – свідчить про неналежне ставлення учасника до санітарно-гігієнічних вимог та викликає сумніви в достовірності наданих документів.
4. Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, ЩО МОЖЕ БУТИ УСУНЕНА УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З урахуванням зазначеного вище, уповноваженою особою прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ПМК», бо виявлені невідповідності технічно не підлягають виправленню протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Окремо зауважимо, що такі дії та рішення уповноваженої особи щодо організації та проведення процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-12-18-020968-a не призвели до завдання збитків чи настання негативних наслідків для Замовника.
5. Встановлені під час перевірки факти не є достатньою підставою для притягнення уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-12-18-020968-a, до дисциплінарної відповідальності.
Разом з цим, уповноваженій особі було наголошено про суворий контроль за неухильним дотриманням вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників, а також про персональну відповідальність у разі допущення в майбутньому порушень під час організації та проведення публічних закупівель.
В свою чергу, з метою поглиблення знань в сфері публічних закупівель та підвищення кваліфікаційного рівня, уповноважена особа з власної ініціативи зареєструвалась на участь у тематичних вебінарах, що організовані профільними інтернет-порталами та заплановані на найближчий час.
Таким чином, всі зауваження, викладені органом державного фінансового контролю (Держаудитслужбою) у Висновку від 20.02.2024 р. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-18-020968-a, повністю враховані та прийняті для керівництва в роботі з метою недопущення Замовником в подальшому порушень у сфері здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
26.02.2024 11:23
Запити/Пояснення
Номер:
9348f0e4e8a04f6384162aacddf4c6f9
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
29.01.2024 17:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі придбання м’яса (М’ясо яловиче, теляче, свинина пісна, філе куряче для харчування дітей в закладах освіти Оболонського району м. Києва) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-18-020968-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті, якщо так, то надати посилання, яке буде доступне для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2dea5f82ab284208a848dca0a3b58eb0
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
30.01.2024 12:10
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Держаудитслужби від 29.01.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі: «ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (М’ясо яловиче, теляче, свинина пісна, філе куряче для харчування дітей в закладах освіти Оболонського району м. Києва)», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2023-12-18-020968-a.
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості повідомляємо наступне.
Відповідно до ст. 35 Закону України "Про дошкільну освіту", Закону України "Про охорону дитинства", Закону України "Про освіту", із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” та з метою забезпечення безперебійного, збалансованого, повноцінного харчування дітей у закладах освіти Оболонського району м. Києва протягом 2024 року, виникла потреба у здійсненні закупівлі м’яса яловичого, телячого, свинини пісної, філе курячого (за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо), про що оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) за ідентифікатором № UA-2023-12-18-020968-a. Пунктом 14 Особливостей передбачено, що закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Харчування дітей у закладах освіти здійснюється відповідно до норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305. Орієнтовний розмір бюджетних призначень, а також технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначались згідно з вимогами Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 та Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205.
Очікувана вартість предмета Закупівлі розраховувалась з урахуванням примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Під час підготовки Закупівлі були проаналізовані комерційні (цінові) пропозицій продавців аналогічного товару у мережі Інтернет (в т.ч. ціни в продуктових супермаркетах Auchan, Novus, Varus, Fozzy, Megamarket, Metro), а також використаний щоденний моніторинг цін на продукти харчування, що розміщується у мережі Інтернет на офіційному сайті Мінфіну (https://index.minfin.com.ua/ua/).
Очікувана вартість предмета Закупівлі визначена відповідно до середньоринкових цін на такий Товар, на підставі інформації щодо закупівлі продуктів харчування на 2024 рік (розрахунку потреби), із врахуванням норм споживання та кількості дітей в закладах дошкільної освіти та деяких комунальних закладах загальної середньої освіти.
Відповідні документи, а саме: моніторинг цін та розрахунок потреби (інформація щодо закупівлі продуктів харчування на 2024 рік) додаються до пояснень.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. На виконання вищевказаного, обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено Замовником на офіційному інтернет-порталі «Київаудит» Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за посиланням:
https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/C0D0A46F19E72E60C2258A8600534648
(на підтвердження чого додатково надаємо скрін-копії сторінок публікації).
Номер:
b3221372ff014ac1b6f4f1f6e4f40d1e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2024 16:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі придбання м’яса (М’ясо яловиче, теляче, свинина пісна, філе куряче для харчування дітей в закладах освіти Оболонського району м. Києва) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-18-020968-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Яким чином Замовник здійснив розгляд тендерної пропозиції учасника ПП «НІКА-1» та визначив його переможцем торгів, в частині підтвердження останнім вимог пункту 2.2 Додатку 1 до тендерної документації, а саме щодо надання «сканованих кольорових копій оригіналів наказів Учасника про прийняття на роботу працівників, що зазначені в довідці», зважаючи на те, що учасник ПП «НІКА-1» надав в складі тендерної пропозиції копію наказу на працівника, зазначеного в Довідці (пункт 4), згідно якого працівник прийнятий на випробувальний термін, строк дії якого на момент подання тендерної пропозиції завершився.
2. Чому при виявленні невідповідностей в тендерній документації ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПЕРША М’ЯСНА КОМПАНІЯ», що зазначені в протоколі щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 29.12.2023 № 325/2, Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, як це передбачено пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5be27d80d25442548da89753e2e70070
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
05.02.2024 16:45
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Держаудитслужби від 31.01.2024 у межах проведення моніторингу закупівлі: «ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (М’ясо яловиче, теляче, свинина пісна, філе куряче для харчування дітей в закладах освіти Оболонського району м. Києва)», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2023-12-18-020968-a.
1.
По-перше, згідно з частиною четвертою ст.24 Кодексу законів про працю України (далі-КЗпП) працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Так, дійсно, у пункті 4 Довідки ПП "НІКА-1" від 20.12.2023 року вих.№ 137-8 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, містяться відомості про вантажника Сподонейка Юрія Олеговича.
Пунктом 2.2. Додатку 1 до Тендерної документації передбачена вимога Замовника про надання Учасником сканованих кольорових копій оригіналів наказів Учасника про прийняття на роботу працівників, що зазначені в довідці.
Частиною першою ст.26 КЗпП передбачено: "При укладенні трудового договору може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу".
"В період випробування на працівників поширюється законодавство про працю" (ч.2 ст.26 КЗпП).
Відповідно до вимог частини другої ст.27 КЗпП строк випробування при прийнятті на роботу робітників не може перевищувати одного місяця.
Строк випробування і його умови прописуються у наказі про прийняття працівника на роботу.
Згідно з Наказом №3 від 04 жовтня 2023 року Сподонейко Юрій Олегович прийнятий на роботу у приватне підприємство "НІКА-1" 05 жовтня 2023 року з випробувальним строком до 1 (одного) місяця.
Працівник своїм підписом підтвердив факт ознайомлення з цим Наказом.
Таким чином, між приватним підприємством "НІКА-1" та працівником Сподонейко Юрієм Олеговичем укладено трудовий договір, що підтверджується Наказом №3 від 04 жовтня 2023 року та всі вимоги, передбачені частиною четвертою ст. 24 КЗпП, виконані.
Стаття 28 КЗпП регламентує:
"Коли строк випробування закінчився, а працівник продовжує працювати, то він вважається таким, що витримав випробування, і наступне розірвання трудового договору допускається лише на загальних підставах".
Видавати спеціальний (окремий) наказ про остаточне прийняття особи на роботу, що пройшла випробування, не потрібно і законодавством здійснення таких дій не передбачено.
Вважається, що з моменту успішного проходження випробувального строку Сподонейко Юрій Олегович прийнятий на роботу в ПП "НІКА-1" на невизначений строк.
Аналогічні умови трансформування строкового договору у договір, що укладений на невизначений строк передбачено частиною першою ст.39-1 КЗпП. Так, якщо наступного дня після закінчення дії строкового трудового договору працівник знову виходить на роботу, а роботодавець допускає його до роботи, а отже трудові відносини фактично й далі тривають і жодна зі сторін не вимагає їх припинення, то відповідно до частини першої статті 39-1 КЗпП дія такого договору вважається продовженою на невизначений строк.
Також, при розгляді Тендерної пропозиції ПП "НІКА-1" Замовник врахував, що у складі Тендерної пропозиції цього Учасника надана особиста медична книжка Сподонейко Юрія Олеговича, який пройшов медичний огляд, він допущений до роботи вантажником, і що йому призначений наступний медичний огляд на 28 вересня 2024 року.
Крім того, у складі працівників ПП "НІКА-1", які вказані у Довідці від 20.12.2023 року вих.№ 137-8 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, містяться відомості про вантажника Сподонейка Юрія Олеговича, як особи, що перебуває у трудових відносинах з цим Учасником.
Також зауважимо, що Тендерна документація не містить жодних інших вимог про підтвердження перебування працівників Учасників у трудових відносинах з підприємством (організацією). крім надання копій наказів про прийняття на роботу. Враховуючи вищевикладене, Замовник обґрунтовано прийняв факт виконання Учасником даної вимоги Тендерної документації в повному обсязі.
По-друге, Замовник не відноситься до контролюючих органів та позбавлений можливості здійснювати перевірку підприємств стосовно перебування працівників у трудових відносинах з Учасниками.
Замовник не вважав невідповідностями в інформації та/або документах підтвердження трудових відносин Сподонейка Юрія Олеговича, що подані ПП "НІКА-1" у Тендерній пропозиції. В іншому випадку, відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, Замовник мав право розмістити повідомлення з вимогою про усунення Учасником таких невідповідностей в електронній системі закупівель, але у Замовника сумнівів щодо наданих інформації та документів не виникло.
Трудові відносини Сподонейка Юрія Олеговича, в тому числі закінчення випробувального строку при прийнятті на роботу, жодним чином не можуть бути пов'язаними з моментом подання тендерних пропозицій.
Замовник вважав, що на виконання вимог Тендерної документації, надані ПП "НІКА-1" у складі Тендерної пропозиції документи є достатніми, в зв'язку з чим його пропозиція не була відхилена, а Учасник визнаний переможцем.
2.
Дійсно, уповноваженою особою Замовника було прийняте протокольне рішення від 29.12.2023 року № 335/2 (у запиті Державної аудиторської служби про надання пояснень помилково вказаний номер рішення Замовника №325/2) про відхилення Тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Перша м'ясна компанія".
Таке рішення прийнято на підставі абзацу першого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами).
Абзац перший підпункту 2 пункту 44 Особливостей має таку редакцію:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
"Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей".
Так,
1) На виконання вимог підпунктів 1.3. та 1.5. пункту 1 розділу 1. "Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі" Тендерної документації у складі Тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПЕРША М’ЯСНА КОМПАНІЯ" надало Договори оренди транспортних засобів, укладених між фізичною особою-підприємцем Ковергою Дмитром Сергійовичем та ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія", строком на 1 (один) рік, а саме:
С MERCEDES-BENZ реєстраційний номер АІ2900МО від 12 липня 2023 року №3/12.07.23;
С OPEL реєстраційний номер АІ7900ОВ від 12 липня 2023 року №5/12.07.23.
Пунктом 13.2. Договорів оренди визначено, що: "Цей Договір набирає чинності з дати його підписання представниками Сторін та діє протягом терміну оренди".
Право Коверги Дмитра Сергійовича на укладення вказаних Договорів оренди виникло на підставі довіреностей від 13.07.2023 року, посвідчених приватним нотаріусом Бучанського районного нотаріального округу Київської області Леденьовим І.С. та зареєстрованих в реєстрі за № 4038 та № 4041 відповідно.
Частиною першою ст.761 ЦК України передбачено: "Право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права".
Тобто, Договори оренди були укладені на день раніше, ніж у Орендодавця виникло право на вчинення таких дій.
Крім того, Орендодавець Коверга Дмитро Сергійович у пункті 1.3. Договорів вказав відомості, що не відповідають дійсності. Так, Коверга Дмитро Сергійович зазначив, що він є власником транспортних засобів С MERCEDES-BENZ реєстраційний номер АІ2900МО на підставі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СТР №000148 та С OPEL реєстраційний номер АІ7900ОВ на підставі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СТР №000155.
В той же час, власником вказаних транспортних засобів є Коверга Валентина Миколаївна, що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію, на які посилався Орендодавець у пунктах 1.3. Договорів оренди.
Згідно з ч. 1 ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі дійшли згоди за всіма істотними умовами договору.
Таким чином, у даній ситуації можна говорити про те, що в Договорах відсутня належна сторона (власник майна) або особа, якій належать майнові права, що свідчить про недійсність подібного правочину.
При розгляді Тендерної пропозиції цього Учасника Замовник дійшов висновку, що Договори оренди укладені з порушенням закону, а тому не можуть вважатися дійсними.
В даному випадку, надані Учасником документи, в яких виявлена "невідповідність", пов’язані з вчиненням нотаріальних дій, отже, Учасник процедури закупівлі – ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" – позбавлене можливості в законний спосіб усунути виявлені невідповідності в інформації та/або документах, поданих в Тендерній пропозиції, відповідно до пункту 43 Особливостей.
2) На виконання пункту 22 "Вимоги до постачальника" Додатку 2 до Тендерної документації вказана вимога про надання Учасником у складі Тендерної пропозиції гарантійного листа Виробника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строком придатності та в терміни поставки, визначені Замовником у Тендерній документації з посиланням на оголошення про закупівлю.
Ця вимога розміщена у Додатку 2 до Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)".
У складі Тендерної пропозиції ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" надало Гарантійний лист ТОВ "Оптімумторг" щодо можливості поставки товару.
Вказаний лист ТОВ "Оптімумторг" від 19.12.2023 не містить вихідного номера та підпису керівника або уповноваженої особи товариства на підписання відповідних документів.
В даному випадку, можна говорити про підробку документа, оскільки наданий Гарантійний лист не відповідає вимогам, що пред'являються до документів. У разі розміщення повідомлення про усунення невідповідностей, Учасник міг спробувати отримати тільки новий Гарантійний лист, що не узгоджується з вимогами пункту 43 Особливостей.
3) Пункт 6 "Вимоги до постачальника" Додатку 2 до Тендерної документації містить вимогу до Учасника надати:
"Скановані кольорові копії оригіналів особистих медичних книжок працівників Учасника, що зазначені в довідці про наявність у Учасника достатньої кількості найманих працівників, з відміткою про своєчасне проходження медичного огляду та допущення до роботи на відповідній посаді".
Із особистої медичної книжки директора Коверги Дмитра Сергійовича, наданої ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія", вбачається, що працівник пройшов медичний огляд 18.06.2023 року.
Черговий медичний огляд Коверги Дмитра Сергійовича призначений на 18.12.2023 року.
Особиста медична книжка Коверги Дмитра Сергійовича не місить відомостей про проведені обстеження, дослідження та про проходження ним чергового медичного огляду саме 18.12.2023 року.
В зв'язку з відсутністю відомостей про проходження чергового медичного огляду Коверги Дмитра Сергійовича за 18.12.2023 року не можна вважати, що цей працівник спроможний займатися відповідним видом діяльності за станом здоров'я на день подання тендерної пропозиції.
Тобто, вимога Тендерної документації в цій частині Учасником не виконана.
Якби Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення Учасником невідповідності щодо відсутності медичного огляду, то це б означало, що Замовник фактично направляє працівника для проходження медичного огляду. Але, відповідно до вимог чинного законодавства, Замовник не наділений таким правом.
Усуненням невідповідностей в поданих ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" документах, в даному випадку, могло вважатися відсутність особистої медичної книжки працівника в поданій Тендерній пропозиції, за умови, що особиста медична книжка з відмітками про проходження чергового медичного огляду існувала об'єктивно.
4) На виконання підпункту 2.1. пункту 2 розділу 1. "Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі" Тендерної документації, згідно з яким Учасник повинен надати: "Довідку в довільній формі про наявність у Учасника достатньої кількості найманих працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання вчасного постачання Товару до кожного окремого закладу освіти та виконання навантажувально-розвантажувальних робіт силами постачальника (зокрема - водіїв, експедиторів, вантажників, комірника чи завідувача складом, працівників складу та/або виробництва)".
У складі Тендерної пропозиції ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" надало Довідку від 21.12.2023, вих.№ 1766 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, але в ній відсутня посада "експедитора".
Наказ від 31.12.2022 року про затвердження штатного розпису ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" на 2023 рік, що складається із 21 штатного працівника, також не містить посади експедитора.
Тобто, вимога Тендерної документації в цій частині Учасником не виконана.
Першим реченням абзацу другого пункту 43 Особливостей передбачено: "Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)".
Виявлені невідповідності (в їх сукупності) у поданих ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" документах, не могли бути усунені Учасником в порядку, передбаченому абзацом першим пункту 43 Особливостей, в зв'язку з тим, що в такому випадку Учаснику потрібно було б підробляти чи виготовляти інші документи, що не передбачено пунктом 43 Особливостей.
До речі, в даному випадку (щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення Учасником виявлених невідповідностей, про що зазначається у запиті про надання пояснень), ст.29 Закону України "Про публічні закупівлі" не застосовується, що вбачається з пункту 41 Особливостей.
Таким чином, та беручи до уваги ту обставину, що Замовник зобов'язаний своєчасно забезпечити дітей безперебійним, збалансованим, повноцінним харчуванням, Замовник не розміщував повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель, оскільки їх усунення було неможливе.
Враховуючи все наведене вище, на підставі абзацу першого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхилив тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель оскільки Тендерна пропозиція ТОВ "Торговий дім "Перша м'ясна компанія" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.