-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі збагачення вугілля ш. «Новодонецька»
Завершена
138 168 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 381 680.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 381 680.00 UAH
Номер:
724fdbd316cb40569197778fa2ff1df0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-29-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2024 00:00
Період моніторингу:
29.01.2024 17:24 - 20.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.01.2024 № 8-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами).
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 29.01.2024
№ 8-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" UA-2023-12-18-011368-a 18.12.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, частини 7 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 18 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей (в редакції яка діяла в період проведення досліджуваної процедури закупівлі).
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості), дотримання рішень АМКУ, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.12.2023 № 57 зі змінами, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 17.01.2023 № 964-р/пк-пз та від 24.01.2024 № 1465-р/пк-пз, реєстр пропозицій від 27.12.2023, протокол розкриття, протокол розгляду тендерних пропозицій, вимога про усунення невідповідностей, тендерні пропозиції Акціонерного Товариства «ЖОВТНЕВА ЦЗФ», (далі – АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ»), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНА ФАБРИКА «БОГУЧАРСЬКА» (далі - ТОВ «ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНА ФАБРИКА «БОГУЧАРСЬКА»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ДП «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» від 10.01.2024 № 2 про відхилення тендерної документації АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» (скасовано 01.02.2024 згідно рішення Комісії АМКУ), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ДП «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» від 01.02.2024 № 3 про визнання переможцем АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» та укладання з ним договору, повідомлення про намір укласти договір від 01.02.2024, договір від 09.02.2024 № 143-24 на загальну суму 79876800,00 грн. з ПДВ, додаткову угоду №1 від 09.02.2024, відповідь замовника на пояснення від 13.02.2024.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлені наступні порушення:
- в порушення пункту 18 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить умов про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Натомість в пункті 7 «Інформація про субпідрядника» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено що закуповується товар, тому вимоги щодо надання інформації про субпідрядника / співвиконавця не встановлюються, у той час, коли предметом закупівлі є послуги про що зазначено в оголошенні про проведення закупівлі та п.4.2 «опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника;
- в пункті 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Розділу 6 «Результат тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника встановлено умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 Особливостей зокрема, «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». В той же час предметом закупівлі є послуги, при цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей (в редакції яка діяла в період проведення досліджуваної процедури закупівлі). З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» установлено, що відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації, де встановлено умову, що учасник повинен надати калькуляцію витрат на збагачення 1 тони рядового вугілля.
На виконання зазначеної вимоги учасником АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» у складі своєї тендерної пропозиції у файлі під назвою « КАЛЬКУЛЯЦІЯ витрат на 1т.pdf.p7s – завантажено 22 грудня 2023 16:33» за статтями витрат наведено собівартість збагачення на 1 тону вугілля вартістю – 304,02 грн.
Поряд з цим, відповідно Додатку № 3 «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» до тендерної документації Замовника, учасник надає свою тендерну пропозицію згідно встановленої форми із зазначенням: найменування послуги, одиниці виміру, кількості, ціни за одиницю грн/без ПДВ, ціни за одиницю грн/з ПДВ, загальної вартості, грн/з ПДВ.
На виконання зазначеної вимоги учасником АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» у складі своєї тендерної пропозиції у файлі під назвою «Тендерна пропозиція_98390000_3_Новодонецька_360.pdf.p7s» надано Тендерну пропозицію від 21.12.2023 №21/12/23-Н в якій зазначено послуги із збагачення вугілля у кількості 360 000тон з ціною за одиницю - 330грн з ПДВ загальною вартістю 118 800 000,00 грн/з ПДВ. В ході проведення зазначеної процедури закупівлі учасником було понижено суму пропозиції, яка склала у сумі 79 876 800,00 грн. з ПДВ.
В подальшому, як учасник переможець АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» у файлах під назвою «Обгрунтування Новодонецька с додатками.pdf.p7s завантажене 28 грудня 2023 17:40» та «Обгрунтування Новодонецька_30_01_2024.pdf.p7s завантажене 30 січня 2024 15:06» надані калькуляції переробки 1 тони рядового вугілля від 28.12.2023 28/12/23-К, де за статтями витрат зазначено, що собівартість збагачення на 1 тону вугілля вартістю – 210,73 грн., тобто згідно наведеної калькуляції загальна сума послуг повинна складати у сумі 75 862 800,0 грн. (360 000 тон * 210,73грн).
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління 09.02.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів) стосовно розбіжностей суми за збагачення 1 тони наданої учасником в тендерній пропозиції та суми за збагачення 1 тони яка вказана в калькуляції витрат. Замовник на зазначений запит надав 13.02.2024 інформацію, згідно із якою зазначено: «що розбіжності суми за збагачення 1 тони наданої учасником в тендерній пропозиції та суми за збагачення 1 тони, яка вказана в калькуляції витрат можна пояснити технічною помилкою, допущеною учасником під час підготовки тендерної пропозиції та додатків до неї. Учасник процедури закупівлі надав Замовнику остаточну тендерну (ціновою) пропозицією за результатами пониження ціни на аукціоні шляхом направлення на електрону пошту.». Остаточну тендерну (ціновою) пропозицією за результатами пониження учасником ціни на аукціоні в ході моніторингу при наданні відповіді на запит Управління до електронної системи Замовником не завантажено.
Проте, за умовами пункту 5.1.1 договору від 09.02.2024 № 143-24, укладеного між Замовником та АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ», загальна вартість послуг із збагачення вугілля становить 79 876 800,00 грн. з урахуванням ПДВ, за умовами пункту 5.1.2 Виконавець надає Замовнику калькуляцію витрат на збагачення 1 тони рядового вугілля. Згідно Додатку №3 до договору вартість послуг з переробки 1-ї тони рядового вугілля складає 221,88 грн, що не відповідає вартості, наведеній у калькуляції, наданої учасником АТ «ЖОВТНЕВА ЦОФ» у складі своєї тендерної пропозиції від 28.12.2023 28/12/23-К (201,73 грн.).
Слід, зазначити, що в ході моніторингу відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 12.02.2024 оприлюднено додаткову угоду від 09.02.2024 № 1 до договору на переробку вугілля від 09.02.2024 № 143-24. Відповідно до пункту 1 оприлюдненої в електронній системі закупівель додаткової угоди від 09.02.2024 № 1 сторони домовились внести наступні зміни та, викласти пункти 4.8,5.1 договору в наступній редакції, де поміж іншого зокрема в п.5.1 основного договору зазначити, що вартість послуг із збагачення 1 тони вугілля буде складати – 221,88 грн. у.т.ч.ПДВ.
Згідно частини 1 статті 41 Закону передбачені основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно частини 7 статті 41 Закону зазначено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Проте, за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, частини 7 статті 41 Закону не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, які внесені на підставі укладеної додаткової угоди від 09.02.2024 № 1 протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Період усунення порушень:
19.02.2024 16:55 - 05.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.02.2024 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДП "Добропіллявугілля-видобуток" проаналізовано висновок про результати моніторингу закупівлі та прийнято його до відому. Уповноважену особу притягнуто до дисциплінарної відповідальності та оголошено догану.
Також, доведено до відому уповноваженої особи вимоги Закону України "Про публічні закупівлі"від 25.12.2015 № 922-VIII; постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 та постанови Кабінету Міністрів України від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі». Крім того, доведено до відому уповноваженої особи про недопустимість порушень під час проведення публічних закупівель та негативні наслідки, які тягнуть за собою порушення.
Також, повідомляємо, уповноважену особу буде відправлено на навчання в сфері публічних закупівель, які проводяться Радником у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
23.02.2024 22:05
Запити/Пояснення
Номер:
02f687681acd4d998a318a2ce2ecfec0
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.02.2024 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Послуги зі збагачення вугілля ш. «Новодонецька», за кодом ДК 021:2015:98390000-3: Інші послуги, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-18-011368-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено його очікувану вартість? Крім того прошу надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надати пояснення позиції замовника при визначенні переможцем АТ «ЖОВТНЕВА ЦЗФ» з врахуванням не надання ним антикорупційної програми як це передбачено пунктом 5 розділу 3 Тендерної документації та визначено пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178?
3. Надати пояснення розбіжності суми за збагачення 1 тони наданої учасником в тендерній пропозиції та суми за збагачення 1 тони яка вказана в калькуляції витрат?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d18c5903b63a486cbed758d754839c94
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.02.2024 22:02
Опис:
Пояснення:
1. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі розраховується згідно листа Мінекономрозвитку від 20.08.2019 року №3301-04/34980-06 щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом аналізу загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у т. ч. на сайтах виробників, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, прайс-листах, в електронній системі закупівель “ProZorro“ та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках тощо.).
ДП «Добропіллявугілля-видобуток» не є розпорядником бюджетних коштів Джерело фінансування: власні кошти підприємства отримані від здійснення господарської діяльності.
2. Учасник процедури закупівлі надав Замовнику антикорупційну програму шляхом направлення на електрону пошту Замовника разом з остаточною тендерною (ціновою) пропозицією за результатами пониження ціни на аукціоні.
3. Розбіжності суми за збагачення 1 тони наданої учасником в тендерній пропозиції та суми за збагачення 1 тони яка вказана в калькуляції витрат можна пояснити технічною помилкою, допущеною учасником під час підготовки тендерної пропозиції та додатків до неї.