-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
"Капітальний ремонт підвалу Кордонської гімназії (захисної споруди цивільного захисту (найпростіше укриття)) за адресою: Україна, Одеська область, Одеський район, с. Кордон, вул. Шкільна, 3». Коригування. Додаткові роботи.
Завершена
2 203 534.31
UAH без ПДВ
Номер:
e9323f3caeba4bb3b4c408cb64f60c1c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-29-000104
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2024 00:00
Період моніторингу:
30.01.2024 13:39 - 21.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.01.2024 № 12
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 29.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.01.2024 № 12
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
29 UA-2023-12-18-006176-a 18.12.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 83 Постанови №668.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність Договору до вимог пункту 83 Постанови № 668, а також забезпечити недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова КМУ №1178), дотримання законодавства під час укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ВИЗИРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол розкриття тендерної пропозиції, обґрунтування підстави здійснення закупівлі згідно з підпунктом 8 пунктом 13 Особливостей, затверджених від 13.12.2023 року, договір про закупівлю робіт від 13 грудня 2023 року №157/Р (далі-Договір), запит Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень від 01.02.2024 року, наданий через електронну систему закупівель та пояснення Замовника від 06.02.2024 року
Моніторингом відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено, що відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Так, частиною першою статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Пунктом 83 Постанови КМУ № 668, передбачено що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
В пункті 3.1 розділу 3 «ЦІНА ДОГОВОРУ ТА ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ» Договору про закупівлю робіт № 157/Р від 13 грудня 2023 року зокрема вказано, що ціна Договору (договірна ціна) робіт визначається на основі кошторисних документів, що є невід’ємною частиною договору (Додаток 2) є твердою і складає 2203534,31 грн без ПДВ, з них на 2023 рік – 824486,07 грн без ПДВ, на 2024 рік – 1379048,24 грн без ПДВ.
В укладеному між Замовником та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРГЕОБУДТРАНС" договорі про закупівлю робіт від 13 грудня 2023 року №157/Р відсутній план фінансування робіт (будівництва об'єкта), який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пункту 83 Постанови № 668.
На запит Північно - східного офісу Держаудитслужби від 01.02.2024 року: яким чином виконано умову пункту 83 Постанови №668, Замовник 06.02.2024 року зокрема повідомив, що Замовником на виконання вимог пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. № 668, було зазначено в пункту 3.1. розділу 3 «ЦІНА ДОГОВОРУ ТА ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ» Договору про закупівлю робіт № 157/Р від 13 грудня 2023 року не лише загальну вартість робіт, а й визначення вартості робіт за роками. Звертаю увагу, що згідно пункту 3.6. зазначеного Договору саме Підрядник визначає обсяги та вартість робіт, які підлягають оплаті, що не суперечить вимогам Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. До того ж календарним графіком виконання робіт, який є невід’ємною частиною зазначеного Договору, визначено не лише які види робіт повинен виконати Підрядник в зазначеному місяці, але й вказує на те, що Замовник може здійснити оплату лише за чітко визначено роботу в конкретний місяць.
Так, згідно підпункту 1.1 пункту 1 Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві, затверджених Наказом МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ від 13.01.2009 N 2 (далі – Наказ №2), зокрема вказано «..Ці Методичні рекомендації розроблені з врахуванням положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в
капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 N 668 …».
У підпунктах 3.1, 3.2 та 3.7 пункту 3 Наказу №2, вказано: Додаток "План фінансування будівництва" визначає договірні зобов'язання Замовника щодо фінансового забезпечення будівництва. У ньому конкретизуються умови договору щодо джерел фінансування будівництва та розрахунків за виконані роботи, а також розподіл фінансових ресурсів у часі за кожним джерелом фінансування. Дотримання зазначеного плану Замовником забезпечує дотримання Підрядником строків будівництва, календарного графіка виконання робіт, вимог до технології та організації будівництва, інших умов договору. План фінансування будівництва доцільно складати по будові в цілому та в розрізі окремих об'єктів (комплексів, черг) за роками, а на поточний рік також за місяцями, із визначенням у ньому загальних обсягів капітальних вкладень на будівництво, їх джерел та напрямів фінансування (видів витрат). Примірні форми плану фінансування будівництва на весь період будівництва і на поточний рік наведено в таблицях 2 та 3. План фінансування будівництва складається Замовником. За необхідності, він отримує від Підрядника інформацію, потрібну для виконання цієї роботи, зокрема, щодо обсягів коштів для оплати виконаних робіт згідно з календарними графіками виконання робіт та умовами розрахунків, надання авансів тощо.
Отже, на порушення пункту 83 Постанови №668 договір про закупівлю робіт від 13 грудня 2023 року №157/Р не містить план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною.
Період усунення порушень:
16.02.2024 16:17 - 02.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.02.2024 16:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація щодо усунення порушень у прикріплених файлах
Дата публікації звіту:
22.02.2024 11:09
Запити/Пояснення
Номер:
cfa622a3bff144a5abb8a96113e1fce1
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2024 14:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі "Капітальний ремонт підвалу Кордонської гімназії (захисної споруди цивільного захисту (найпростіше укриття)) за адресою: Україна, Одеська область, Одеський район, с. Кордон, вул. Шкільна, 3». Коригування. Додаткові роботи." (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2023-12-18-006176-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
• Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі?
• Просимо надати інформацію та документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
• Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі та вибрано для їх виконання саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРГЕОБУДТРАНС", з яким укладений договір про закупівлю робіт від 13 грудня 2023 року №157/Р без використання електронної системи закупівель?
• Пунктом 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. №668 (далі -- Постанова №668), передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Яким чином виконано вищезазначену умову пункту 83 Постанови №668?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.