• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

2 233 872.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 169.36 UAH
Номер: 0b55c5bd71fb49f9864b37b6395893aa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-27-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.01.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 27.01.2025 12:31 - 18.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 27.01.2025 № 5-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.01.2025 № 5-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 10. UA-2023-12-15-018546-a Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «Газенерго-Трейд» установлено порушення вимог пунктів 41, 43 Особливостей та статті 29 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін додатковими угодами від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1 договору установлено порушення вимог частиною 6 статті 41 Закону, пунктом 5, підпунктом 8 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 11 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін додатковими угодами від 29.01.2024 № 1 та від 14.06.2024 № 2 до Договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 5, абзацу 11 та підпункту 8 пункту 19, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пунктів 41 та 43 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22, статті 29 та частини 6 статті 41 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ємільчинська лікарня» Ємільчинської селищної ради Житомирської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 15.12.2023 № 307, тендерна пропозиція ТОВ «Газенерго-Трейд» (переможець торгів), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 27.12.2023 № 307, повідомлення про намір укласти договір від 27.12.2023, договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 № 4, додаткові угоди до вказаного договору від 29.01.2024 № 1, від 14.06.2024 № 2, від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2024, від 14.06.2024 та від 21.01.2025, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 31.01.2025 та 07.02.2025, звіт про виконання договору про закупівлю від 27.01.2025. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне. Відповідно до вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Поряд з цим, абзацом 2 пункту 17 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Однак, моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 3 розділу VI тендерної документації встановлено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище вимоги не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Газенерго-Трейд» встановлено наступне. Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2023 № 319 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану ТОВ «Газенерго-Трейд». Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 та підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку № 1 до тендерної документації, передбачено, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників процедури закупівлі вимагалося надання, зокрема: - довідки (складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше одного аналогічного договору, виконаних в повному обсязі (довідка має містити інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку). - копій аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці. На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Газенерго-Трейд» надано довідку від 15.12.2023 № 11, яка містить інформацію про виконання учасником 2-х аналогічних договорів (від 08.11.2022 № 228-юр та від 28.11.2022 № 999/22/1), копії вказаних в довідці договорів, акти приймання-передачі електричної енергії та листи-відгуки. Однак, в ході моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «Газенерго-Трейд» надано договір про закупівлю електричної енергії від 28.11.2022 № 999/22/1 не в повному обсязі, зокрема, не надано додаток № 5 зі змінами, які внесені додатковою угодою від 09.08.2023 № 4, та є невід’ємною частиною вказаного вище аналогічного договору. Крім того, у довідці від 15.12.2023 № 11 про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано суму договору від 08.11.2022 № 228-юр (515 879,28 грн), яка не відповідає фактичній сумі укладеного договору (642 600,00 грн). При цьому, відповідно до вимог пункту 41 Особливостей встановлено імперативну умову, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог статті 29 Закону, пунктів 41 та 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «Газенерго-Трейд» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. Відповідно до інформації, яку розміщено в електронній системі закупівель, за результатами проведеної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія» Замовником укладено з ТОВ «Газенерго-Трейд» договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 № 4 (далі – Договір). Пунктом 15.1 розділу 15 Договору передбачено, що цей Договір набирає чинності з дати початку постачання зазначеної в заяві-приєднання, що є Додатком 2 до цього Договору та укладається на строк до 31 грудня 2024 року включно, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Додатком № 2 до Договору передбачено, що початок постачання з 01 січня 2024 року. Таким чином, враховуючи вищевказане, початок постачання електричної енергії за Договором (з 01.01.2024) відбувся раніше за дату укладання Договору (08.01.2024). При цьому, 31.01.2025 Замовником у відповідь на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, лише підтверджено вищевказане. Разом з тим, абзацом 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. При цьому, в пункті 10 Особливостей йдеться про застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару, при цьому в пункті 13 Особливостей визначені винятки, коли замовник може здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу. Відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення. Поряд з тим, відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону визначено, що конкурентна процедура закупівлі - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу. Відповідно, у разі здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями, та / або використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пункту 10 Особливостей замовник до моменту укладення договору про закупівлю не може чітко знати, хто стане переможцем і хто саме буде постачальником. Отже, застосування сторонами положень частини 3 статті 631 ЦКУ в разі проведення відкритих торгів суперечить суті проведення таких закупівель. В свою чергу, пунктом 5 Особливостей передбачено заборону придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених пунктом 5 Особливостей, фактично придбано електричну енергію до проведення процедури закупівлі відкриті торги та укладання Договору. Відповідно до інформації, яку оприлюднено в електронній системі закупівель, до Договору між Замовником та ТОВ «Газенерго-Трейд», керуючись підпунктом 8 пункту 19 Особливостей та частиною 6 статті 41 Закону, укладено додаткові угоди від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1 щодо продовження строку дії Договору до 31.01.2025 та збільшення суми вказаного договору на 189 800,04 гривень. Слід зазначити, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей, сторони не можуть змінювати після його підписання до виконання зобов’язань у повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 Особливостей, в тому числі, у зв’язку із застосуванням положень передбачених частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей. Частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей визначено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Отже, вищевказані норми законодавства про публічні закупівлі передбачають можливість внесення змін до договору про закупівлю у вигляді продовження його строку, а також у вигляді збільшення обсягу такого договору до 20 % лише на початку наступного року та за умови проведення у цей період процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Слід зазначити, що згідно з інформацією, яку оприлюднено в електронній системі закупівель, Замовником за результатами закупівлі шляхом використання електронного каталогу (не є процедурою закупівель/спрощеною закупівлею) 25.12.2024 укладено договір з ТОВ «Житомиренерго» про постачання електричної енергії споживачу за № 425, строк дії якого розпочато з 01.01.2025. Разом з тим, відповідно до пояснення, яке надано Замовником 07.02.2025 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, у січні 2025 року постачання електричної енергії за Договором не відбувалося. Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей, укладено додаткові угоди від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1 до Договору, щодо продовження строку дії Договору та збільшення суми вказаного договору. Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що згідно з умовами визначеними пунктом 5.1 розділу 5 Договору (з врахуванням внесених змін додатковими угодами від 29.01.2024 № 1 та від 14.06.2024 № 2), ціна цього Договору становить 1 470 632,00 грн в т.ч. ПДВ, а обсяг закупівлі - 204 014,25 кВт (до внесення змін додатковою угодою від 31.12.2024 № 3). Відповідно до рахунків-фактур та актів приймання-передачі електричної енергії, які надані Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу, постачання електричної енергії за Договором здійснювалося протягом періоду з 01.01.2024 по 31.12.2024 в кількості 219 610 кВт на загальну суму 1 603 506,91 грн., про що також зазначено Замовником у звіті про виконання договору про закупівлю, який оприлюднено в електронній системі закупівель. Враховуючи вищевикладене, ТОВ «Газенерго-Трейд» здійснено постачання електричної енергії, до внесення змін додатковою угодою від 31.12.2024 № 3, а Замовником відповідно прийнято таку електричну енергію, в обсягах, що перевищують обсяги передбачені Договором (з врахуванням внесених змін додатковими угодами від 29.01.2024 № 1 та від 14.06.2024 № 2). Слід зазначити, що пунктом 19 Особливостей не передбачено внесення змін до договору про закупівлю на збільшення обсягів, окрім випадку визначеного частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей. Разом з тим, пунктом 5 Особливостей передбачено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених пунктом 5 Особливостей, здійснено придбання електричної енергії без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу. За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення норм абзацу 11 пункту 19 Особливостей не оприлюднено в електронній системі закупівель зміни до Договору та повідомлення про внесення відповідних змін, які внесені додатковою угодою від 31.12.2024 № 3.
Період усунення порушень: 13.02.2025 17:13 - 28.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.02.2025 17:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень КНП «Ємільчинська лікарня» Ємільчинської селищної ради Житомирської області розглянуто усі зауваження та рекомендації щодо усунення порушень в установленому законодавством порядку у сфері публічних закупівель, виявлених Північним офісом Держаудитслужби у межах проведення моніторингу по закупівлі : код за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-15-018546-a від 27 січня 2025р., замовником здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а саме: - проведено роз"яснювальну роботу з уповноваженою особою, - фахівця з публічних закупівель притягнуто до матеріальної відповідальності
Дата публікації звіту: 18.02.2025 14:32

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом притягнення особи, якою вчинено порушення до матеріальної відповідальності.
Дата публікації: 19.02.2025 08:43

Запити/Пояснення