-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
2 233 872.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 169.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 169.36 UAH
Номер:
0b55c5bd71fb49f9864b37b6395893aa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-27-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.01.2025 00:00
Період моніторингу:
27.01.2025 12:31 - 18.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.01.2025
№ 5-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.01.2025 № 5-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2023-12-15-018546-a Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «Газенерго-Трейд» установлено порушення вимог пунктів 41, 43 Особливостей та статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін додатковими угодами від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1 договору установлено порушення вимог частиною 6 статті 41 Закону, пунктом 5, підпунктом 8 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 11 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін додатковими угодами від 29.01.2024 № 1 та від 14.06.2024 № 2 до Договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 5, абзацу 11 та підпункту 8 пункту 19, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пунктів 41 та 43 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22, статті 29 та частини 6 статті 41 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ємільчинська лікарня» Ємільчинської селищної ради Житомирської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 15.12.2023 № 307, тендерна пропозиція ТОВ «Газенерго-Трейд» (переможець торгів), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 27.12.2023 № 307, повідомлення про намір укласти договір від 27.12.2023, договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 № 4, додаткові угоди до вказаного договору від 29.01.2024 № 1, від 14.06.2024 № 2, від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 29.01.2024, від 14.06.2024 та від 21.01.2025, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 31.01.2025 та 07.02.2025, звіт про виконання договору про закупівлю від 27.01.2025.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Поряд з цим, абзацом 2 пункту 17 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 3 розділу VI тендерної документації встановлено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище вимоги не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Газенерго-Трейд» встановлено наступне.
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2023 № 319 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану ТОВ «Газенерго-Трейд».
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 та підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку № 1 до тендерної документації, передбачено, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників процедури закупівлі вимагалося надання, зокрема:
- довідки (складеної у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше одного аналогічного договору, виконаних в повному обсязі (довідка має містити інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку).
- копій аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Газенерго-Трейд» надано довідку від 15.12.2023 № 11, яка містить інформацію про виконання учасником 2-х аналогічних договорів (від 08.11.2022 № 228-юр та від 28.11.2022 № 999/22/1), копії вказаних в довідці договорів, акти приймання-передачі електричної енергії та листи-відгуки.
Однак, в ході моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «Газенерго-Трейд» надано договір про закупівлю електричної енергії від 28.11.2022 № 999/22/1 не в повному обсязі, зокрема, не надано додаток № 5 зі змінами, які внесені додатковою угодою від 09.08.2023 № 4, та є невід’ємною частиною вказаного вище аналогічного договору.
Крім того, у довідці від 15.12.2023 № 11 про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано суму договору від 08.11.2022 № 228-юр (515 879,28 грн), яка не відповідає фактичній сумі укладеного договору (642 600,00 грн).
При цьому, відповідно до вимог пункту 41 Особливостей встановлено імперативну умову, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог статті 29 Закону, пунктів 41 та 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «Газенерго-Трейд» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Відповідно до інформації, яку розміщено в електронній системі закупівель, за результатами проведеної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія» Замовником укладено з ТОВ «Газенерго-Трейд» договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 № 4 (далі – Договір).
Пунктом 15.1 розділу 15 Договору передбачено, що цей Договір набирає чинності з дати початку постачання зазначеної в заяві-приєднання, що є Додатком 2 до цього Договору та укладається на строк до 31 грудня 2024 року включно, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим Договором.
Додатком № 2 до Договору передбачено, що початок постачання з 01 січня 2024 року.
Таким чином, враховуючи вищевказане, початок постачання електричної енергії за Договором (з 01.01.2024) відбувся раніше за дату укладання Договору (08.01.2024).
При цьому, 31.01.2025 Замовником у відповідь на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, лише підтверджено вищевказане.
Разом з тим, абзацом 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
При цьому, в пункті 10 Особливостей йдеться про застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару, при цьому в пункті 13 Особливостей визначені винятки, коли замовник може здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу.
Відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
Поряд з тим, відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону визначено, що конкурентна процедура закупівлі - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Відповідно, у разі здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями, та / або використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пункту 10 Особливостей замовник до моменту укладення договору про закупівлю не може чітко знати, хто стане переможцем і хто саме буде постачальником.
Отже, застосування сторонами положень частини 3 статті 631 ЦКУ в разі проведення відкритих торгів суперечить суті проведення таких закупівель.
В свою чергу, пунктом 5 Особливостей передбачено заборону придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених пунктом 5 Особливостей, фактично придбано електричну енергію до проведення процедури закупівлі відкриті торги та укладання Договору.
Відповідно до інформації, яку оприлюднено в електронній системі закупівель, до Договору між Замовником та ТОВ «Газенерго-Трейд», керуючись підпунктом 8 пункту 19 Особливостей та частиною 6 статті 41 Закону, укладено додаткові угоди від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1 щодо продовження строку дії Договору до 31.01.2025 та збільшення суми вказаного договору на 189 800,04 гривень.
Слід зазначити, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей, сторони не можуть змінювати після його підписання до виконання зобов’язань у повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 Особливостей, в тому числі, у зв’язку із застосуванням положень передбачених частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей.
Частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей визначено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Отже, вищевказані норми законодавства про публічні закупівлі передбачають можливість внесення змін до договору про закупівлю у вигляді продовження його строку, а також у вигляді збільшення обсягу такого договору до 20 % лише на початку наступного року та за умови проведення у цей період процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Слід зазначити, що згідно з інформацією, яку оприлюднено в електронній системі закупівель, Замовником за результатами закупівлі шляхом використання електронного каталогу (не є процедурою закупівель/спрощеною закупівлею) 25.12.2024 укладено договір з ТОВ «Житомиренерго» про постачання електричної енергії споживачу за № 425, строк дії якого розпочато з 01.01.2025.
Разом з тим, відповідно до пояснення, яке надано Замовником 07.02.2025 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, у січні 2025 року постачання електричної енергії за Договором не відбувалося.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей, укладено додаткові угоди від 31.12.2024 № 3 та від 21.01.2025 № 1 до Договору, щодо продовження строку дії Договору та збільшення суми вказаного договору.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що згідно з умовами визначеними пунктом 5.1 розділу 5 Договору (з врахуванням внесених змін додатковими угодами від 29.01.2024 № 1 та від 14.06.2024 № 2), ціна цього Договору становить 1 470 632,00 грн в т.ч. ПДВ, а обсяг закупівлі - 204 014,25 кВт (до внесення змін додатковою угодою від 31.12.2024 № 3).
Відповідно до рахунків-фактур та актів приймання-передачі електричної енергії, які надані Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу, постачання електричної енергії за Договором здійснювалося протягом періоду з 01.01.2024 по 31.12.2024 в кількості 219 610 кВт на загальну суму 1 603 506,91 грн., про що також зазначено Замовником у звіті про виконання договору про закупівлю, який оприлюднено в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «Газенерго-Трейд» здійснено постачання електричної енергії, до внесення змін додатковою угодою від 31.12.2024 № 3, а Замовником відповідно прийнято таку електричну енергію, в обсягах, що перевищують обсяги передбачені Договором (з врахуванням внесених змін додатковими угодами від 29.01.2024 № 1 та від 14.06.2024 № 2).
Слід зазначити, що пунктом 19 Особливостей не передбачено внесення змін до договору про закупівлю на збільшення обсягів, окрім випадку визначеного частиною 6 статті 41 Закону та підпунктом 8 пункту 19 Особливостей.
Разом з тим, пунктом 5 Особливостей передбачено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення норм передбачених пунктом 5 Особливостей, здійснено придбання електричної енергії без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення норм абзацу 11 пункту 19 Особливостей не оприлюднено в електронній системі закупівель зміни до Договору та повідомлення про внесення відповідних змін, які внесені додатковою угодою від 31.12.2024 № 3.
Період усунення порушень:
13.02.2025 17:13 - 28.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.02.2025 17:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
КНП «Ємільчинська лікарня» Ємільчинської селищної ради Житомирської області розглянуто усі зауваження та рекомендації щодо усунення порушень в установленому законодавством порядку у сфері публічних закупівель, виявлених Північним офісом Держаудитслужби у межах проведення моніторингу по закупівлі : код за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-15-018546-a від 27 січня 2025р., замовником здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а саме:
- проведено роз"яснювальну роботу з уповноваженою особою,
- фахівця з публічних закупівель притягнуто до матеріальної відповідальності
Дата публікації звіту:
18.02.2025 14:32
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення особи, якою вчинено порушення до матеріальної відповідальності.
Дата публікації:
19.02.2025 08:43
Запити/Пояснення
Номер:
f16bb95e2e664aaebbe94ad5fcbceb26
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 28.01.2025 № 1
Дата опублікування:
28.01.2025 17:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної
Комунальним некомерційним підприємством «Ємільчинська лікарня» Ємільчинської селищної ради Житомирської області (далі – Замовник) по предмету «Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-15-018546-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, кількісних, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до інформації, яку розміщено в електронній системі закупівель, за результатами проведеної процедури закупівлі по предмету «Електрична енергія» Замовником укладено з ТОВ «Газенерго-Трейд» договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 № 4 (далі – Договір).
Пунктом 15.1 розділу 15 Договору передбачено, що цей Договір набирає чинності з дати початку постачання зазначеної в заяві-приєднання, що є Додатком 2 до цього Договору та укладається на строк до 31 грудня 2024 року включно, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим Договором.
Додатком № 2 до Договору передбачено, що початок постачання з 01 січня 2024 року.
Таким чином, враховуючи вищевказане, початок постачання електричної енергії за Договором (з 01.01.2024) відбувся раніше за дату укладання Договору (08.01.2024).
Абзацом 1 пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
При цьому, в пункті 10 Особливостей йдеться про застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару. А в пункті 13 Особливостей визначені винятки, коли замовник може здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу.
Відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому, відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону конкурентна процедура закупівлі - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Відповідно, у разі здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями, та / або використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пункту 10 Особливостей замовник до моменту укладення договору про закупівлю не може чітко знати, хто стане переможцем і хто саме буде постачальником.
Отже, застосування сторонами положень частини 3 статті 631 ЦКУ в разі проведення відкритих торгів суперечить суті проведення таких закупівель.
Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд в постанові від 18.11.2024 у справі № 440/13533/21 зазначаючи про те, що «колегія суддів погоджується з висновками скудів попередніх інстанцій, що дія договору з 01.09.2021 (тобто до дати укладання договору від 13.09.2021) суперечить частині першій статті 41 Закону № 922-VIII в частині застосування частини третьої статті 631 ЦК України».
В свою чергу, пунктом 5 Особливостей заборонено придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Вами у Договорі передбачено дату початку постачання електричної енергії, яка передує даті укладання Договору?
3. Пунктом 2.2 розділу 2 Договору передбачено, що істотні умови Договору не можуть змінюватись після підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі крім випадків зазначених пунктом 19 Особливостей та в порядку передбаченому умовами Договору.
Відповідно до пункту 5.1 розділу 5 Договору визначено, що ціна цього Договору становить 1 470 632,00 грн., в т.ч. з ПДВ 245 105,33 грн.
Додатком № 1 «Комерційна пропозиція» до Договору передбачено ціну на електричну енергію за 1 кВт/год – 5,924998 грн. з ПДВ.
Підпунктом 2 пункту 13.7 розділу 13 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
Зміна ціни за одиницю електричної енергії допускається за умови надання стороною, яка пропонує зміни, документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку в торговій зоні «ОЕС України». Таке документальне підтвердження має грунтуватися на офіційних даних про середньозважену ціну купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу на перед» (далі – РДН) в торговій зоні «ОЕС України» які оприлюднені на офіційному веб-сайті ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» за посиланням в мережі Інтернет https://www.oree.com.ua – згідно з частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії».
У якості документального підтвердження таких даних про коливання ціни на ринку, сторонами визнаються, зокрема, завірені належним чином роздруківки (скріншоти) з веб-сайту ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» про середньозважені ціни за результатами роботи РДН в торговій зоні «ОЕС України» (мають бути завірені представником Постачальника), або Довідки (висновки) видані Торгово-промисловою палатою України або територіальними Торгово-промисловими платами (ТПП), інші документом органу, установи чи організації, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку.
Документ, що підтверджує коливання ціни товару на ринку (довідки ТПП, роздруківки (скріншоти) з веб-сайту ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» та інше) має відображати коливання цін з моменту укладення договору (таким моментом укладання договору Сторони визначають будь який день або період (декада, місяць) з дати подання Постачальником, як Учасником процедури закупівлі, своєї пропозиції на торгах до останній день розрахункового періоду (календарний місяць) в якому було укладено Договір (включно)) або останнього внесення змін до Договору в частині зміни ціни за одиницю товару (таким моментом останнього внесення змін до Договору, Сторони визначають день або період (декада, місяць), який був відображений, як момент виникнення необхідності внесення змін, при внесені останніх змін у Договір на підставі п.п. 2 або 5 п. 13.7 Договору) до моменту виникнення необхідності внесення змін (таким моментом виникнення необхідності внесення змін, Сторони визначають день або період (декада, місяць), який відображає зміну ціни на РДН в торговій зоні «ОЕС України» відносно моменту укладення договору або моменту останнього внесення змін до Договору), зумовлених коливанням ціни на ринку.
Відтак, керуючись підпунктом 2 пункту 19 Особливостей та підпунктом 2 пункту 13.7 Договору, між сторонами Договору укладено додаткову угоду від 14.06.2024 № 2, якою внесено зміни до Договору та збільшено ціну на електричну енергію до 8,52 грн за 1 кВт/год. (тобто збільшено на 42 % від ціни за Договором (з врахуванням внесених змін додатковою угодою від 29.01.2024 № 1)). Вказана додаткова угода набирає чинності з моменту її підписання сторонами.
Слід зазначити, що підпунктом 2 пункту 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причину внесення змін до істотних умов Договору шляхом укладання додаткової угоди від 14.06.2024 № 2 до Договору. Крім того, надайте документальне підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення, які відповідатимуть вимогам передбаченим підпунктом 2 пункту 13.7 розділу 13 Договору (у разі їх наявності).
Крім того, прошу надати рахунки (накладні, акти), які підтверджують постачання електричної енергії протягом 2024 – 2025 років за Договором.
4. Відповідно до додаткової угоди від 21.01.2025 № 1 до Договору, керуючись частиною 6 статті 41 Закону з урахування пункту 19 Особливостей, сторони Договору домовились про збільшення суми на 189 800,04 грн, та домовились про викладення пункту 5.1 у новій редакції: «Ціна цього Договору становить 1 660 432,04 з ПДВ».
Слід зазначити, що підпунктом 8 пункту 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини 6 статті 41 Закону.
При цьому, частина 6 статті 41 Закону передбачає, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Частиною 1 статті 629 ЦКУ встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами.
Водночас, оскільки статтею 631 ЦКУ встановлено, що строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору, внесення змін до договору про закупівлю можливе у разі, якщо строк дії такого договору не закінчився.
Проте, Замовником внесено зміни 21.01.2025 № 1 до Договору після закінчення дії відповідного Договору (31.12.2024).
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Замовником внесено зміни до Договору (21.01.2025) після закінчення строку дії вказаного Договору (31.12.2024)?
5. Прошу надати інформацію, чи укладались інші додаткові угоди до Договору, окрім тих, що оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a1ea5d9e63264d37b2d1ab4fa4994009
Назва:
Надання пояснень від 28.01.2025
Дата опублікування:
31.01.2025 15:48
Опис:
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, кількісних, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі визначено згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме:
1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо;
2) отримання комерційних (цінових )пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників;
3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів.
Частиною 4 статті 4 Закону (в редакції чинній на час проведення закупівлі) передбачено, що для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки
до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель та проведенням ринкових консультацій.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені технічним завданням та оприлюднені Замовником у тендерній документації відповідно до вимог статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та визначені відповідно до потреб Замовника. Технічне завдання (технічні специфікація) передбачене Додатком 3 до Тендерної документації. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до наявних потреб Замовника у закупівлі товару - електричної енергії на 2024 рік.
2. Прошу надати пояснення, чому Вами у Договорі передбачено дату початку постачання електричної енергії, яка передує даті укладання Договору?
За результатами процедури закупівлі КОД ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (Електрична енергія) між замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ
ПІДПРИЄМСТВО «ЄМІЛЬЧИНСЬКА ЛІКАРНЯ» ЄМІЛЬЧИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ та переможцем ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було укладено Договір на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 року №4.Відповідно до пункту 15.1 розділу 15 Договору зазначається, що укладений Договір набирає чинності з дати початку постачання зазначеної в заяві-приєднання, що є Додатком 2 до цього Договору та укладається на строк до 31 грудня 2024 року включно, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Додатком № 2 до Договору передбачено, що початок постачання з 01 січня 2024 року. В тендерній документації, яка була оприлюднена в електронній системі закупівель 15
грудня 2023 року чітко зазначається, що строк поставки товару, а саме енергії електричної - з «01» січня 2024 р. по «31» грудня 2024 р. Окрім цього, цей самий строк поставки зазначений і в оголошенні про проведення закупівлі відкритих торгів.
За результатами проведення аукціону та перевіркою тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» на відповідність вимог тендерної документації 25 грудня 2023 року в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з вищезазначеним учасником процедури закупівлі. Відповідно до пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 визначається, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу
оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Тобто у замовника відсутня можливість укласти договір про закупівлю відразу ж після обрання учасника переможцем закупівлі. В свою чергу, акцептуючи переможця закупівлі та оприлюднюючи повідомлення про намір укласти замовник не міг на початку нового року залишитися без постачання енергії електричної, а тим більше перейти до Постачальника останньої надії та тим самим здійснювати
перевитрати державних коштів, так як відомо, що постачання енергії електричної постачальником останньої надії є набагато дорожчим, ніж в потенційних постачальників. Звертаємо вашу увагу на те, що акцепт — це згода фізичної або юридичної особи (акцептанта) прийняти від іншої особи (оферента) пропозицію про співпрацю та підписати договір. Наприклад, це може бути згода постачальника продати товар за ту ціну, яку пропонує організатор публічної закупівлі. Акцепт є позитивною відповіддю на оферту (пропозицію укласти договір на певних умовах). Тобто замовник, акцептуючи пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» виявив свою згоду на співпрацю з даним постачальником. Разом з тим, постачальник не заперечував проти підписання та укладення
договору та мав можливість поставити енергію електричну після акцепту його тендерної пропозиції. Постачання електричної електричної енергії переможцем закупівлі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»,а саме 01 січня 2024 року було здійснено правомірно, оскільки ще до моменту постачання енергії електричної учасник закупівлі був визнаний переможцем та таким, з яким замовником буде укладено договір про закупівлю, а також строк поставки енергії електричної на момент оголошення процедури закупівлі відкритих торгів був зазначений в електронній системі закупівлі та потенційні учасники, які подали свою
пропозицію щодо постачання вищезазначеного товару розуміли, що постачання електричної енергії повинного здійснюватися, а саме з 01 січня 2024 року.
Враховуючи вищезазначене, Замовником на виконання вимог пункту 5 Особливостей проведено процедуру закупівлі, а саме відкриті торги з особливостями, здійснено кваліфікацію учасника, який подав найнижчу тендерну пропозиції та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір до моменту поставки енергії електричної, однак через період оскарження рішення замовника договір про закупівлю укласти швидше строку поставки товарів заборонено.
3. Обґрунтуйте причину внесення змін до істотних умов Договору шляхом укладання додаткової угоди від 14.06.2024 № 2 до Договору. Крім того, надайте документальне підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення, які відповідатимуть вимогам передбаченим підпунктом 2 пункту 13.7 розділу 13 Договору (у разі їх наявності).
Крім того, прошу надати рахунки (накладні, акти), які підтверджують постачання електричної енергії протягом 2024 – 2025 років за Договором.
Відповідно пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 визначається, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження
зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Разом з тим підпунктом 2 пункту 13.7 розділу 13 укладеного Договору про постачання електричної енергії №4 від 08.01.2024 року передбачається, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; Зміна ціни за одиницю електричної енергії допускається за умови надання стороною, яка пропонує зміни, документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку в торговій зоні «ОЕС України». Таке документальне підтвердження має грунтуватися на офіційних даних про середньозважену ціну купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу на перед» (далі – РДН) в торговій зоні «ОЕС України» які оприлюднені на офіційному веб-сайті ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» за посиланням в мережі інтернет https://www.oree.com.ua – згідно з частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії». У якості документального підтвердження таких даних про коливання ціни на ринку, сторонами визнаються, зокрема, завірені належним чином роздруківки (скріншоти) з веб-сайту ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» про середньозважені ціни за результатами роботи РДН в торговій зоні «ОЕС України» (мають бути завірені представником Постачальника), або
Довідки (висновки) видані Торгово-промисловою палатою України або територіальними Торгово-промисловими платами (ТПП), інші документом органу, установи чи організації, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку. Документ, що підтверджує коливання ціни товару на ринку (довідки ТПП, роздруківки (скріншоти) з веб-сайту ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» та інше) має відображати коливання цін з моменту укладення договору (таким моментом укладання договору Сторони визначають будь який день або період (декада, місяць) з дати подання Постачальником, як Учасником процедури закупівлі, своєї пропозиції на торгах до останній день розрахункового періоду (календарний місяць) в якому було укладено Договір (включно)) або останнього внесення змін до Договору в частині зміни ціни за одиницю товару (таким моментом останнього внесення змін до Договору, Сторони визначають день або період (декада, місяць), який був відображений, як момент виникнення необхідності внесення змін, при внесені останніх змін у Договір на підставі п.п. 2 або 5 п. 13.7 Договору) до моменту виникнення необхідності внесення змін (таким моментом виникнення необхідності внесення змін, Сторони визначають день або період (декада, місяць), який відображає зміну ціни на РДН в торговій зоні «ОЕС України» відносно моменту укладення договору або моменту останнього внесення змін до Договору), зумовлених коливанням ціни на ринку. Звертаємо Вашу увагу, що ні Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні іншим нормативно-правовим документом, що регулює сферу публічних закупівель не визначено, яким самим документом має підтверджуватися коливання ціни товару на ринку. Між замовником та постачальником ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» 14.06.2024 року укладено Додаткову угоду №2 до Договору про постачання енергії електричної №4 від 08.01.2024 року, якою внесено зміни до Договору та збільшено ціну на електричну енергію до 8,52 грн за 1 кВт/год. Документальним підтвердженням зміни ціни за одиницю товару, що спричинило підняття вартості ціни енергії електричної є :
- Попередження від ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» №2005/1 від 20.05.2024р про можливе збільшення ціни на електричну енергію, починаючи з 10.06.2024р.
- Повідомлення від ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» №10/06-09 від 11.06.2024р.
- Розрахунок ціни від ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» №10/06-09 від 11.06.2024р.
- Цінова довідка Торгово-Промислової палати України №700/24 від 10.06.2024р
- Проект додаткової угоди до договору №4 від 08.01.2024р.
Скан-копія підтверджуючого документів додається.
Також до пояснення додаються скан-копії актів та рахунків, які підтверджують постачання електричної енергії протягом 2024 – 2025 років за Договором № 4 від 08.01.2024 року.
4. Прошу надати пояснення, чому Замовником внесено зміни до Договору (21.01.2025) після закінчення строку дії вказаного Договору (31.12.2024)?
Відповідно пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і
послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 визначається, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім визначених випадків, зокрема, підпунктом 8 пункту 19 Особливостей передбачено відповідно до зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини 6 статті 41 Закону. Разом з тим, частина 6 статті 41 Закону передбачає, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Підпунктом 8 пункту 13.7 розділу 13 укладеного Договору про постачання електричної енергії №4 від 08.01.2024 року зазаначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону, а саме дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Керуючись умовами укладеного Договору про постачання електричної енергії від 08.01.2024 року №4 Замовником було продовжено строк дії договору до 31.01.2025 року, а саме було укладено Додаткову угоду № 3 від 31.12.2024 року до вищезазначеного Договору. За результатами укладення додаткової угоди від №1 від 21.01.2025 року до Договору №4 від 08.01.2024 року, керуючись частиною 6 статті 41 Закону з урахування пункту 19 Особливостей, сторони Договору збільшили суму укладеного договору на 189 800,04 грн, та домовились про викладення пункту 5.1 у новій редакції: «Ціна цього Договору становить 1660 432,04 з ПДВ». Разом з тим, повідомляємо що станом на 31.01.2025 року договір про постачання енергії електричної від 08.01.2024 року № 4 виконано в повному обсязі та замовником в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
5. Прошу надати інформацію, чи укладались інші додаткові угоди до Договору, окрім тих, що оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель?
Номер:
3eab6e38cd514607b9d0f993bf265f44
Назва:
Продовження відповіді на запит від 28.01.2025
Дата опублікування:
31.01.2025 16:15
Опис:
5. Прошу надати інформацію, чи укладались інші додаткові угоди до Договору, окрім тих, що оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель?
31 грудня 2024 року між замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЄМІЛЬЧИНСЬКА ЛІКАРНЯ" ЄМІЛЬЧИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ та переможцем ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" керуючись підпунктом 8 пункту 13.7 розділу 13 Договору про постачання енергії електричної № 4 від 08.01.2024 року - зміна умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону, а саме дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку, було укладено Додаткову угоду №3 до Договору. Однак, внаслідок перевантаження електронної системи (кінець 2024 р., початок 2025р.), численні зміни електронного функціоналу та електронної системи закупівель, а також електронних майданчиків внаслідок розпоряджень ДП Прозорро, електронною системою
закупівель не було синхронізовано та оприлюднено Додаткову угоду №3 від 31.12.2024 року.
Скан-копія додаткової угоди додається до пояснення.
Номер:
1315354663d240838a8ce5acd621668f
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 04.02.2025 № 2
Дата опублікування:
04.02.2025 14:20
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Комунальним некомерційним підприємством «Ємільчинська лікарня» Ємільчинської селищної ради Житомирської області (далі – Замовник) по предмету «Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-15-018546-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Надайте пояснення та долучіть відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Відповідно до наданих Замовником, на запит посадової особи органу ДФК, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, від 28.01.2025, актів приймання-передачі електричної енергії та рахунків-фактур сума виконання за договором на закупівлю (постачання) електричної енергії від 08.01.2024 № 4 (далі – Договір № 4) становить 1 470 628,89 гривень.
Однак, в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено звіт про виконання вищевказаного договору та зазначено суму виконання - 1 603 506,91 гривень.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення чому вищевказані суми виконання за Договором № 4 відрізняються на суму 132 878,02 грн (1 603 506,91 грн – 1 470 628,89 грн)?
Разом з тим, у разі наявності документів (актів приймання-передачі електричної енергії, рахунків-фактур тощо) щодо постачання електричної енергії на суму 132 878,02 грн за Договором № 4, прошу їх надати на даний запит разом із платіжною інструкцією щодо оплати постачання вказаної електричної енергії.
3. Чи здійснювалося постачання електричної енергії за Договором № 4 у січні 2025 року?
4. Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2023 № 319 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».
В ході проведеного аналізу встановлено, що відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 та підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку № 1 до тендерної документації, передбачено, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», учасникам необхідно надати у складі тендерної пропозиції, зокрема:
- довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше одного аналогічного договору, виконаних в повному обсязі. Довідка має містити наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку.
- копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надано довідку від 15.12.2023 № 11, яка містить інформацію про виконання учасником 2-х аналогічних договорів (від 08.11.2022 № 228-юр та від 28.11.2022 № 999/22/1), копії вказаних в довідці договорів, акти приймання-передачі електричної енергії та листи-відгуки.
Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надано договір про закупівлю електричної енергії від 28.11.2022 № 999/22/1 не в повному обсязі, зокрема, не надано додаток № 5 зі змінами, які внесені додатковою угодою від 09.08.2023 № 4, та є невід’ємною частиною вказаного вище аналогічного договору.
Крім того, у довідці від 15.12.2023 № 11 про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано суму договору від 08.11.2022 № 228-юр (515 879,28 грн), яка не відповідає фактичній сумі укладеного договору (642 600,00 грн).
Надайте інформацію, чи встановлювалися Замовником вищевказані невідповідності у поданій тендерній пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f051cb9636f944f5924f6586e3fa93ac
Назва:
Ннадання пояснень на запит від 04.02.2025 № 2
Дата опублікування:
07.02.2025 16:20
Опис:
1. Надайте пояснення та долучіть відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
15 грудня 2023 року в електронній системі закупівель замовником КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЄМІЛЬЧИНСЬКА ЛІКАРНЯ» ЄМІЛЬЧИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ БУЛО оголошено закупівлю ДК 021:2015 09310000-5: Електрична енергія ( Енергія енергія) за номером UA-2023-12-15-018546-a. До оголошення закупівлі в електронній системі закупівель, а саме 15 грудня 2023 року уповноваженою особою замовника о 15:04 було оприлюднено річний план закупівель на 2024 рік щодо закупівлі енергії електричної. Планування закупівель здійснювалося відповідно до КЕКВ (коду економічної класифікації видатків) 2610 — Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям), очікувана вартість предмета закупівлі становила 2233872,00 гривень з ПДВ.
Підтверджуючими Документами щодо джерел фінансування вищезазначеної закупівлі є:
План використання коштів на 2024р
2.Відповідно до укладеного Договору №4 від 08.01.2024 року на постачання енергії електричної постачальником ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" було надано акти приймання-передачі енергії електричної.
Сума Договору №4 від 08.01.2024 року на момент укладення договору становила – 1470632,00 гривень, з ПДВ.
21 січня 2025 року між замовником та постачальником ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" було укладено Додаткову угоду №1 від 21.01.2025 року до Договору №4 від 08.01.2024 року на підставі підпункту 8 пункту 13.7 розділу 13 Договору про постачання енергії електричної № 4 від 08.01.2024 року - зміна умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону, а саме дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Зазначеною Додатковою угодою суму договору було збільшено на 189800,00 гривень та загальна сума договору становила 1660432,04 гривні.
Відповідно до наданих актів прийому-передачі енергії електричної сума фактичної оплати за договором становить 1603506,91 гривень, з ПДВ, про що зазначено у звіті про виконання договору про закупівлю, що оприлюднений в електронній системі закупівель.
Скан-копії платіжних доручень, які підтверджують здійснення замовником оплати щодо постачання енергії електричної додаються до пояснення.
- Скан копія платіжної інструкція №42 від 16 лютого 2024року на суму 210737,66грн
- Скан копія платіжної інструкція №77 від 13 березня 2024року на суму 120356,64грн
- Скан копія платіжної інструкція №135 від 17 квітня 2024року на суму 129153,31грн
- Скан копія платіжної інструкція №180 від 10 травня 2024року на суму 78076,44грн
- Скан копія платіжної інструкція №230 від 19 червня 2024року на суму 69010,85грн
- Скан копія платіжної інструкція №293 від 22 липня 2024року на суму 60727,13грн
- Скан копія платіжної інструкція №341 від 26 серпня 2024року на суму 199325,40грн
- Скан копія платіжної інструкція №376 від 17 вересня 2024року на суму 100536,00грн
- Скан копія платіжної інструкція №409 від 17 жовтня 2024року на суму 108417,00грн
- Скан копія платіжної інструкція №460від15 листопада 2024року на суму 179618,64грн
- Скан копія платіжної інструкція №475 від 13 грудня 2024року на суму 157747,80грн
- Скан копія платіжної інструкція №16 від 21 січня 2025року на суму 56922,12грн
- Скан копія платіжної інструкція №17 від 21 січня 2025року на суму 132877,92грн
- Скан копія рахунка фактури №СФ-0006437 від 21.01.2025р на суму 56922,12грн
- Скан копія акта приймання-передачі ел.енергії №РН-0006437 від 21.01.2025р на суму 56922,12грн
- Скан копія рахунка фактури №СФ-0006510 від 21.01.2025р на суму 132877,92грн
- Скан копія акта приймання-передачі ел.енергії №РН-0006510 від 21.01.2025р на суму 132877,92грн
3. Чи здійснювалося постачання електричної енергії за Договором № 4 у січні 2025 року?
Постачання електричної енергії за Договором №4 від 08.01.2024 року в 2025 року постачальником ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не здійснювалося. Згідно укладеного договору строк поставки енергії електричної енергії становив з 01 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року.
У зв’язку з тим, що органи державної казначейської служби України проводили останні платежі по укладених договорах про закупівлю 27 грудня 2024 року, а постачання енергії електричної здійснювалося до 31 грудня 2024 року, замовником було прийнято рішення про укладення Додаткової угоди №1 до Договору з можливістю оплатити отриманий акт прийому-передачі енергії електричної за грудень 2024 року.
4.Додатком 1 до тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 09310000-5: Електрична енергія ( Енергія енергія), що затверджена протоколом уповноваженої особи №307 від 13 грудня 2023 року встановлено вимоги, а саме перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”.
На підтвердження кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники закупівлі повинні надати наступні документи, а саме:
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше одного аналогічного договору* виконаних в повному обсязі, або у разі якщо учасник є новоствореним в період 2023р. (що підтверджується витягом з ЄДРПОУ), він може надати інформацію одного аналогічного договору, який виконуються, але виконання такого договору, на момент подання пропозиції, повинно складати не менше 50% від загальної суми договору.
Довідка має містити наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку.
- Копія аналогічного договору зазначених у вищевказаній довідці.
- Акти приймання-передачі електричної енергії (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
- Лист-відгук про виконання аналогічного договору (або хід виконання аналогічного договору який виконується), який повинен обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформації про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір.
*Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір (або договір який виконується), предмет якого відповідає предмету цієї закупівлі за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія та укладання якого здійснено в порядку передбаченому Законом або Особливостями.
На виконання вищезазначеної вимоги учасником процедури закупівлі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» в електронній системі закупівель завантажено Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору від 15.12.2023 № 11, яка містить інформацію про виконання учасником 2-х аналогічних договорів (Договір з Кам’янською міською радою від 08.11.2022 № 228-юр на суму 515879,28 гривень та Договір з Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва від 28.11.2022 № 999/22/1 на суму 642600,00 гривень), копії вказаних в довідці договорів, акти приймання-передачі електричної енергії та листи-відгуки.
Згідно вищезазначених вимог замовника учаснику необхідно було надати не менше одного аналогічного договору, тобто для підтвердження кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору учаснику ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» достатньо було надати один аналогічний договір на постачання енергії електричної з актами приймання-передачі та листом-відгуком.
Згідно зазначених в Довідці №11 від 15.12.2023 року аналогічних договорів замовником перевірявся наданий Договір та додаткові угоди до договору з Кам’янською міською радою від 08.11.2022 № 228-юр на суму 515879,28 гривень та надані до нього акти приймання-передачі енергії. Відповідно до усіх наданих додаткових угод, які були надані учасником фактична сума оплати за договором становить 515 879,28 грн., про що зазначено в Довідці про наявність аналогічних договорів від 15.12.2023 року №11.
Звертаємо увагу, що документи, які не вимагалися тендерною документацією, не розглядаються та не перевіряються замовником, тому Договір з Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва від 28.11.2022 № 999/22/1 на суму 642600,00 гривень не перевірявся замовником.
Враховуючи вищезазначене, Учасником процедури закупівлі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» повністю підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору